de gemeente steenwijkerland wil van intercitystation steenwijk een aantrekkelijke toegangspoort maken waar bezoekers welkom worden geheten. hier worden bezoekers verleid om kennis te maken met de regio die veel te bieden heeft. het wordt steenwijks portal, een intercitystation 2.0. vanaf dit punt kan het gebied op duurzame manier bezocht worden. bijvoorbeeld met de fiets, de bus of via het water. wethouder: “we willen de bezoeker het gevoel geven dat hij op een bijzondere plek is aangekomen. met een uitstraling die past bij het gebied weerribben – wieden. het wordt ons visitekaartje, al moeten we nog wel wat aan de uitstraling van het station doen. we zetten in op een fris gerestyled gebouw, zodat het intercitystation toekomstbestendig en tegelijk een trots uithangbord is. het biedt direct toegang tot het hart van de vestingstad steenwijk en is onze ‘pronketalage’ voor wat er nog meer te bezoeken is: het nationaal park, giethoorn, de zuiderzeestadjes en de koloniën van weldadigheid. dit zijn voorbeelden van onze prachtige bezienswaardigheden waarmee we de bezoeker willen verleiden om het gebied te bezoeken. het intercitystation is een belangrijke schakel in het vervoersnetwerk in het gebied. om de toegangspoort mogelijk te maken heeft de gemeente steenwijkerland het postnl gebouw aangekocht.”. iedereen in de regio profiteert mee van toerisme het intercitystation ligt centraal tussen drie nationale parken: weerribben-wieden, dwingelderveld en drents-friese wold. daarnaast heeft de regio nog meer te bieden, zoals de hunebedden in drenthe en de koloniën van weldadigheid. de ontwikkeling van station steenwijk is onderdeel van de nieuwe regiodeal die net is ingediend door de regio zwolle bij het rijk. wethouder bram harmsma: “met deze ontwikkeling levert steenwijk een belangrijke bijdrage aan de economische ontwikkeling van de regio. we willen namelijk dat iedereen meeprofiteert van het toerisme in onze regio. de komende jaren verwachten we nog meer toeristen in onze regio. de ontwikkeling van het station is een van de manieren waarmee we het toerisme kunnen verspreiden en geleiden in de regio. uiteraard op duurzame manier.”. slim reizen de volgende stap is het maken van een plan voor de invulling en ontwikkeling. dit doet de gemeente onder andere samen met de ns en prorail. ook de gebiedspartners en andere belanghebbenden worden betrokken. in ieder geval krijgt ‘slim reizen’ een belangrijke plek. met behulp van digitale ontwikkelingen kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren, betalen, informatie krijgen en hun route bepalen. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
de gemeente steenwijkerland wil van intercitystation steenwijk een aantrekkelijke toegangspoort maken waar bezoekers welkom worden geheten. hier worden bezoekers verleid om kennis te maken met de regio die veel te bieden heeft. het wordt steenwijks portal, een intercitystation 2.0. vanaf dit punt kan het gebied op duurzame manier bezocht worden. bijvoorbeeld met de fiets, de bus of via het water. wethouder: “we willen de bezoeker het gevoel geven dat hij op een bijzondere plek is aangekomen. met een uitstraling die past bij het gebied weerribben – wieden. het wordt ons visitekaartje, al moeten we nog wel wat aan de uitstraling van het station doen. we zetten in op een fris gerestyled gebouw, zodat het intercitystation toekomstbestendig en tegelijk een trots uithangbord is. het biedt direct toegang tot het hart van de vestingstad steenwijk en is onze ‘pronketalage’ voor wat er nog meer te bezoeken is: het nationaal park, giethoorn, de zuiderzeestadjes en de koloniën van weldadigheid. dit zijn voorbeelden van onze prachtige bezienswaardigheden waarmee we de bezoeker willen verleiden om het gebied te bezoeken. het intercitystation is een belangrijke schakel in het vervoersnetwerk in het gebied. om de toegangspoort mogelijk te maken heeft de gemeente steenwijkerland het postnl gebouw aangekocht.”. iedereen in de regio profiteert mee van toerisme het intercitystation ligt centraal tussen drie nationale parken: weerribben-wieden, dwingelderveld en drents-friese wold. daarnaast heeft de regio nog meer te bieden, zoals de hunebedden in drenthe en de koloniën van weldadigheid. de ontwikkeling van station steenwijk is onderdeel van de nieuwe regiodeal die net is ingediend door de regio zwolle bij het rijk. wethouder bram harmsma: “met deze ontwikkeling levert steenwijk een belangrijke bijdrage aan de economische ontwikkeling van de regio. we willen namelijk dat iedereen meeprofiteert van het toerisme in onze regio. de komende jaren verwachten we nog meer toeristen in onze regio. de ontwikkeling van het station is een van de manieren waarmee we het toerisme kunnen verspreiden en geleiden in de regio. uiteraard op duurzame manier.”. slim reizen de volgende stap is het maken van een plan voor de invulling en ontwikkeling. dit doet de gemeente onder andere samen met de ns en prorail. ook de gebiedspartners en andere belanghebbenden worden betrokken. in ieder geval krijgt ‘slim reizen’ een belangrijke plek. met behulp van digitale ontwikkelingen kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren, betalen, informatie krijgen en hun route bepalen. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
De gemeente Steenwijkerland wil van intercitystation Steenwijk een aantrekkelijke toegangspoort maken waar bezoekers welkom worden geheten. Hier worden bezoekers verleid om kennis te maken met de regio die veel te bieden heeft. Het wordt Steenwijks portal, een intercitystation 2.0. Vanaf dit punt kan het gebied op duurzame manier bezocht worden. Bijvoorbeeld met de fiets, de bus of via het water.
Wethouder: “We willen de bezoeker het gevoel geven dat hij op een bijzondere plek is aangekomen. Met een uitstraling die past bij het gebied Weerribben – Wieden. Het wordt ons visitekaartje, al moeten we nog wel wat aan de uitstraling van het station doen. We zetten in op een fris gerestyled gebouw, zodat het intercitystation toekomstbestendig en tegelijk een trots uithangbord is. Het biedt direct toegang tot het hart van de vestingstad Steenwijk en is onze ‘pronketalage’ voor wat er nog meer te bezoeken is: het Nationaal Park, Giethoorn, de Zuiderzeestadjes en de Koloniën van Weldadigheid. Dit zijn voorbeelden van onze prachtige bezienswaardigheden waarmee we de bezoeker willen verleiden om het gebied te bezoeken. Het intercitystation is een belangrijke schakel in het vervoersnetwerk in het gebied. Om de toegangspoort mogelijk te maken heeft de gemeente Steenwijkerland het PostNL gebouw aangekocht.”
Iedereen in de regio profiteert mee van toerisme Het intercitystation ligt centraal tussen drie Nationale Parken: Weerribben-Wieden, Dwingelderveld en Drents-Friese Wold. Daarnaast heeft de regio nog meer te bieden, zoals de hunebedden in Drenthe en de Koloniën van Weldadigheid. De ontwikkeling van station Steenwijk is onderdeel van de nieuwe Regiodeal die net is ingediend door de regio Zwolle bij het Rijk. Wethouder Bram Harmsma: “met deze ontwikkeling levert Steenwijk een belangrijke bijdrage aan de economische ontwikkeling van de regio. We willen namelijk dat iedereen meeprofiteert van het toerisme in onze regio. De komende jaren verwachten we nog meer toeristen in onze regio. De ontwikkeling van het station is een van de manieren waarmee we het toerisme kunnen verspreiden en geleiden in de regio. Uiteraard op duurzame manier.”
Slim reizen De volgende stap is het maken van een plan voor de invulling en ontwikkeling. Dit doet de gemeente onder andere samen met de NS en Prorail. Ook de gebiedspartners en andere belanghebbenden worden betrokken. In ieder geval krijgt ‘slim reizen’ een belangrijke plek. Met behulp van digitale ontwikkelingen kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren, betalen, informatie krijgen en hun route bepalen.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
de gemeente steenwijkerland wil van intercitystation steenwijk een aantrekkelijke toegangspoort maken waar bezoekers welkom worden geheten. hier worden bezoekers verleid om kennis te maken met de regio die veel te bieden heeft. het wordt steenwijks portal, een intercitystation 2.0. vanaf dit punt kan het gebied op duurzame manier bezocht worden. bijvoorbeeld met de fiets, de bus of via het water. wethouder: “we willen de bezoeker het gevoel geven dat hij op een bijzondere plek is aangekomen. met een uitstraling die past bij het gebied weerribben – wieden. het wordt ons visitekaartje, al moeten we nog wel wat aan de uitstraling van het station doen. we zetten in op een fris gerestyled gebouw, zodat het intercitystation toekomstbestendig en tegelijk een trots uithangbord is. het biedt direct toegang tot het hart van de vestingstad steenwijk en is onze ‘pronketalage’ voor wat er nog meer te bezoeken is: het nationaal park, giethoorn, de zuiderzeestadjes en de koloniën van weldadigheid. dit zijn voorbeelden van onze prachtige bezienswaardigheden waarmee we de bezoeker willen verleiden om het gebied te bezoeken. het intercitystation is een belangrijke schakel in het vervoersnetwerk in het gebied. om de toegangspoort mogelijk te maken heeft de gemeente steenwijkerland het postnl gebouw aangekocht.”. iedereen in de regio profiteert mee van toerisme het intercitystation ligt centraal tussen drie nationale parken: weerribben-wieden, dwingelderveld en drents-friese wold. daarnaast heeft de regio nog meer te bieden, zoals de hunebedden in drenthe en de koloniën van weldadigheid. de ontwikkeling van station steenwijk is onderdeel van de nieuwe regiodeal die net is ingediend door de regio zwolle bij het rijk. wethouder bram harmsma: “met deze ontwikkeling levert steenwijk een belangrijke bijdrage aan de economische ontwikkeling van de regio. we willen namelijk dat iedereen meeprofiteert van het toerisme in onze regio. de komende jaren verwachten we nog meer toeristen in onze regio. de ontwikkeling van het station is een van de manieren waarmee we het toerisme kunnen verspreiden en geleiden in de regio. uiteraard op duurzame manier.”. slim reizen de volgende stap is het maken van een plan voor de invulling en ontwikkeling. dit doet de gemeente onder andere samen met de ns en prorail. ook de gebiedspartners en andere belanghebbenden worden betrokken. in ieder geval krijgt ‘slim reizen’ een belangrijke plek. met behulp van digitale ontwikkelingen kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren, betalen, informatie krijgen en hun route bepalen. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
de gemeente steenwijkerland wil van intercitystation steenwijk een aantrekkelijke toegangspoort maken waar bezoekers welkom worden geheten. hier worden bezoekers verleid om kennis te maken met de regio die veel te bieden heeft. het wordt steenwijks portal, een intercitystation 2.0. vanaf dit punt kan het gebied op duurzame manier bezocht worden. bijvoorbeeld met de fiets, de bus of via het water. wethouder: “we willen de bezoeker het gevoel geven dat hij op een bijzondere plek is aangekomen. met een uitstraling die past bij het gebied weerribben – wieden. het wordt ons visitekaartje, al moeten we nog wel wat aan de uitstraling van het station doen. we zetten in op een fris gerestyled gebouw, zodat het intercitystation toekomstbestendig en tegelijk een trots uithangbord is. het biedt direct toegang tot het hart van de vestingstad steenwijk en is onze ‘pronketalage’ voor wat er nog meer te bezoeken is: het nationaal park, giethoorn, de zuiderzeestadjes en de koloniën van weldadigheid. dit zijn voorbeelden van onze prachtige bezienswaardigheden waarmee we de bezoeker willen verleiden om het gebied te bezoeken. het intercitystation is een belangrijke schakel in het vervoersnetwerk in het gebied. om de toegangspoort mogelijk te maken heeft de gemeente steenwijkerland het postnl gebouw aangekocht.”. iedereen in de regio profiteert mee van toerisme het intercitystation ligt centraal tussen drie nationale parken: weerribben-wieden, dwingelderveld en drents-friese wold. daarnaast heeft de regio nog meer te bieden, zoals de hunebedden in drenthe en de koloniën van weldadigheid. de ontwikkeling van station steenwijk is onderdeel van de nieuwe regiodeal die net is ingediend door de regio zwolle bij het rijk. wethouder bram harmsma: “met deze ontwikkeling levert steenwijk een belangrijke bijdrage aan de economische ontwikkeling van de regio. we willen namelijk dat iedereen meeprofiteert van het toerisme in onze regio. de komende jaren verwachten we nog meer toeristen in onze regio. de ontwikkeling van het station is een van de manieren waarmee we het toerisme kunnen verspreiden en geleiden in de regio. uiteraard op duurzame manier.”. slim reizen de volgende stap is het maken van een plan voor de invulling en ontwikkeling. dit doet de gemeente onder andere samen met de ns en prorail. ook de gebiedspartners en andere belanghebbenden worden betrokken. in ieder geval krijgt ‘slim reizen’ een belangrijke plek. met behulp van digitale ontwikkelingen kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren, betalen, informatie krijgen en hun route bepalen. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.