feest voor bijna 2.000 leerlingen en leerkrachten. het is exact tien jaar geleden dat achttien ‘losse’ openbare scholen in steenwijkerland en zwartewaterland samengingen in stichting op kop. dat wordt binnenkort groot gevierd. een feestcomité bestaande uit de medewerkers jeroen oosterhof, janny petter, petra moedt, daniel jansma en rolanda stokker heeft namens op kop de feestelijkheden voorbereid en georganiseerd. met schooldirecteur jeroen oosterhof en directeur-bestuurder alberto boon blikken we vooruit. ‘we hebben nu zo’n 1700 leerlingen en ruim 200 medewerkers. voor deze enorme groep houden we op dinsdag 6 november een verrassingsactiviteit. we komen met de hele stichting bij elkaar om het te gaan vieren. de scholen worden voor die dag in drie groepen verdeeld. alle leerlingen worden opgehaald met een touringcar en ze gaan allemaal naar dezelfde feestlocatie. daar staat hen een grandioos feest te wachten, met ondermeer een landelijk bekende groep personen’, klinkt het glimlachend-mysterieus. oosterhof: ‘een kleine week daarvoor, op woensdag 31 oktober, feesten we met alle collega’s, ‘s middags plus een avondprogramma. die dag is vanaf 15.00 uur de inloop in de strandhoeve, bij blokzijl. na een welkomstwoord van alberto boon, directeur-bestuurder van stichting op kop, kunnen de leerkrachten kiezen uit een keur aan workshops, zoals onder andere sushi maken, een workshop fotografie met eigen mobiel, het pimpen van je beachbag, een workshop ‘mindfuck’, hand- en boogschieten, paintball en een gidstocht door het nabije blokzijl. dit duurt tot ongeveer half zeven waarna deze dag wordt afgesloten met een grote gezamenlijke barbecue. alberto boon: ‘in het verleden waren de scholen afhankelijk van de gemeente waarin ze zaten. toen we een eigen stichting werden, kregen we meer zeggenschap over onze eigen ontwikkeling, konden we ons eigen bestuur inrichten, konden we onze eigen keuzes maken. we kunnen zien dat de verschillende openbare scholen in steenwijkerland en zwartewaterland naar elkaar toegegroeid zijn. directeuren spreken elkaar nu periodiek; we zijn er daardoor in geslaagd meer verbinding tussen scholen te maken en daardoor ook de kwaliteit een impuls te geven. kwaliteit op het gebied van leerlingenzorg, kwaliteit op taal-reken-gebied, maar ook als je kijkt naar de plusklassen. dat is duidelijk vanuit het collectief aangevlogen’. boon denkt even na. ‘weet je: ik vind dat onderwijsgevenden meer trots mogen uitstralen, om hetgeen wij met zijn allen doen, dat geldt ook voor schoolbesturen, dat geldt ook voor de stichtingen, dáárom ook vieren wij dat tienjarig bestaan. om het op kop-gevoel, het wij-gevoel, de gezamenlijke trots’. jeroen oosterhof vervolgt: ‘op kop biedt openbaar onderwijs aan, vanuit meerdere onderwijsconcepten, dat maakt het ook heel sterk. die diversiteit koesteren we. in steenwijk heb je bijvoorbeeld de emmaschool, de samensprong, de beatrixschool, dat zijn compleet verschillende scholen. ouders kunnen gewoon kiezen: wil ik mijn kind op een grotere school, of op een kleinere school, met meer digitaal onderwijs of juist het dalton-onderwijs (school b in steenwijk, de voorpoort in vollenhove) of jenaplan (de driesprong in eesveen). in de afgelopen periode heeft de stichting zich samen met stichting peuterwerk sterk geprofileerd op de inrichting van peuter-, buitenschoolse- en kinderopvang. stichting op kop heeft met achttien scholen een reikwijdte van steenwijk tot kuinre en van genne tot genemuiden, in heel steenwijkerland en zwartwaterland’. op kop. op kop staat voor openbaar primair onderwijs in de kop van overijssel. deze naam is tien jaar geleden bedacht door ulbe koopman, voormalig ambtenaar onderwijs in de gemeente ijsselham en later werkzaam op het gemeentehuis van steenwijkerland. de naam is onthuld in de meenthe waar alle leerkrachten van de gloednieuwe stichting destijds bij aanwezig waren. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
feest voor bijna 2.000 leerlingen en leerkrachten. het is exact tien jaar geleden dat achttien ‘losse’ openbare scholen in steenwijkerland en zwartewaterland samengingen in stichting op kop. dat wordt binnenkort groot gevierd. een feestcomité bestaande uit de medewerkers jeroen oosterhof, janny petter, petra moedt, daniel jansma en rolanda stokker heeft namens op kop de feestelijkheden voorbereid en georganiseerd. met schooldirecteur jeroen oosterhof en directeur-bestuurder alberto boon blikken we vooruit. ‘we hebben nu zo’n 1700 leerlingen en ruim 200 medewerkers. voor deze enorme groep houden we op dinsdag 6 november een verrassingsactiviteit. we komen met de hele stichting bij elkaar om het te gaan vieren. de scholen worden voor die dag in drie groepen verdeeld. alle leerlingen worden opgehaald met een touringcar en ze gaan allemaal naar dezelfde feestlocatie. daar staat hen een grandioos feest te wachten, met ondermeer een landelijk bekende groep personen’, klinkt het glimlachend-mysterieus. oosterhof: ‘een kleine week daarvoor, op woensdag 31 oktober, feesten we met alle collega’s, ‘s middags plus een avondprogramma. die dag is vanaf 15.00 uur de inloop in de strandhoeve, bij blokzijl. na een welkomstwoord van alberto boon, directeur-bestuurder van stichting op kop, kunnen de leerkrachten kiezen uit een keur aan workshops, zoals onder andere sushi maken, een workshop fotografie met eigen mobiel, het pimpen van je beachbag, een workshop ‘mindfuck’, hand- en boogschieten, paintball en een gidstocht door het nabije blokzijl. dit duurt tot ongeveer half zeven waarna deze dag wordt afgesloten met een grote gezamenlijke barbecue. alberto boon: ‘in het verleden waren de scholen afhankelijk van de gemeente waarin ze zaten. toen we een eigen stichting werden, kregen we meer zeggenschap over onze eigen ontwikkeling, konden we ons eigen bestuur inrichten, konden we onze eigen keuzes maken. we kunnen zien dat de verschillende openbare scholen in steenwijkerland en zwartewaterland naar elkaar toegegroeid zijn. directeuren spreken elkaar nu periodiek; we zijn er daardoor in geslaagd meer verbinding tussen scholen te maken en daardoor ook de kwaliteit een impuls te geven. kwaliteit op het gebied van leerlingenzorg, kwaliteit op taal-reken-gebied, maar ook als je kijkt naar de plusklassen. dat is duidelijk vanuit het collectief aangevlogen’. boon denkt even na. ‘weet je: ik vind dat onderwijsgevenden meer trots mogen uitstralen, om hetgeen wij met zijn allen doen, dat geldt ook voor schoolbesturen, dat geldt ook voor de stichtingen, dáárom ook vieren wij dat tienjarig bestaan. om het op kop-gevoel, het wij-gevoel, de gezamenlijke trots’. jeroen oosterhof vervolgt: ‘op kop biedt openbaar onderwijs aan, vanuit meerdere onderwijsconcepten, dat maakt het ook heel sterk. die diversiteit koesteren we. in steenwijk heb je bijvoorbeeld de emmaschool, de samensprong, de beatrixschool, dat zijn compleet verschillende scholen. ouders kunnen gewoon kiezen: wil ik mijn kind op een grotere school, of op een kleinere school, met meer digitaal onderwijs of juist het dalton-onderwijs (school b in steenwijk, de voorpoort in vollenhove) of jenaplan (de driesprong in eesveen). in de afgelopen periode heeft de stichting zich samen met stichting peuterwerk sterk geprofileerd op de inrichting van peuter-, buitenschoolse- en kinderopvang. stichting op kop heeft met achttien scholen een reikwijdte van steenwijk tot kuinre en van genne tot genemuiden, in heel steenwijkerland en zwartwaterland’. op kop. op kop staat voor openbaar primair onderwijs in de kop van overijssel. deze naam is tien jaar geleden bedacht door ulbe koopman, voormalig ambtenaar onderwijs in de gemeente ijsselham en later werkzaam op het gemeentehuis van steenwijkerland. de naam is onthuld in de meenthe waar alle leerkrachten van de gloednieuwe stichting destijds bij aanwezig waren. dirk brans
Feest voor bijna 2.000 leerlingen en leerkrachten
Het is exact tien jaar geleden dat achttien ‘losse’ openbare scholen in Steenwijkerland en Zwartewaterland samengingen in Stichting Op Kop. Dat wordt binnenkort groot gevierd. Een feestcomité bestaande uit de medewerkers Jeroen Oosterhof, Janny Petter, Petra Moedt, Daniel Jansma en Rolanda Stokker heeft namens Op Kop de feestelijkheden voorbereid en georganiseerd. Met schooldirecteur Jeroen Oosterhof en directeur-bestuurder Alberto Boon blikken we vooruit.
‘We hebben nu zo’n 1700 leerlingen en ruim 200 medewerkers. Voor deze enorme groep houden we op dinsdag 6 november een verrassingsactiviteit. We komen met de hele stichting bij elkaar om het te gaan vieren. De scholen worden voor die dag in drie groepen verdeeld. Alle leerlingen worden opgehaald met een touringcar en ze gaan allemaal naar dezelfde feestlocatie. Daar staat hen een grandioos feest te wachten, met ondermeer een landelijk bekende groep personen’, klinkt het glimlachend-mysterieus.
Oosterhof: ‘Een kleine week daarvoor, op woensdag 31 oktober, feesten we met alle collega’s, ‘s middags plus een avondprogramma. Die dag is vanaf 15.00 uur de inloop in de Strandhoeve, bij Blokzijl. Na een welkomstwoord van Alberto Boon, directeur-bestuurder van Stichting Op Kop, kunnen de leerkrachten kiezen uit een keur aan workshops, zoals onder andere sushi maken, een workshop fotografie met eigen mobiel, het pimpen van je beachbag, een workshop ‘mindfuck’, hand- en boogschieten, paintball en een gidstocht door het nabije Blokzijl. Dit duurt tot ongeveer half zeven waarna deze dag wordt afgesloten met een grote gezamenlijke barbecue.
Alberto Boon: ‘In het verleden waren de scholen afhankelijk van de gemeente waarin ze zaten. Toen we een eigen stichting werden, kregen we meer zeggenschap over onze eigen ontwikkeling, konden we ons eigen bestuur inrichten, konden we onze eigen keuzes maken. We kunnen zien dat de verschillende openbare scholen in Steenwijkerland en Zwartewaterland naar elkaar toegegroeid zijn. Directeuren spreken elkaar nu periodiek; we zijn er daardoor in geslaagd meer verbinding tussen scholen te maken en daardoor ook de kwaliteit een impuls te geven. Kwaliteit op het gebied van leerlingenzorg, kwaliteit op taal-reken-gebied, maar ook als je kijkt naar de Plusklassen. Dat is duidelijk vanuit het collectief aangevlogen’.
Boon denkt even na. ‘Weet je: ik vind dat onderwijsgevenden meer trots mogen uitstralen, om hetgeen wij met zijn allen doen, dat geldt ook voor schoolbesturen, dat geldt ook voor de stichtingen, dáárom ook vieren wij dat tienjarig bestaan. Om het Op Kop-gevoel, het wij-gevoel, de gezamenlijke trots’.
Jeroen Oosterhof vervolgt: ‘Op Kop biedt openbaar onderwijs aan, vanuit meerdere onderwijsconcepten, dat maakt het ook heel sterk. Die diversiteit koesteren we. In Steenwijk heb je bijvoorbeeld de Emmaschool, de Samensprong, de Beatrixschool, dat zijn compleet verschillende scholen. Ouders kunnen gewoon kiezen: wil ik mijn kind op een grotere school, of op een kleinere school, met meer digitaal onderwijs of juist het Dalton-onderwijs (School B in Steenwijk, de Voorpoort in Vollenhove) of Jenaplan (De Driesprong in Eesveen). In de afgelopen periode heeft de stichting zich samen met Stichting Peuterwerk sterk geprofileerd op de inrichting van peuter-, buitenschoolse- en kinderopvang. Stichting Op Kop heeft met achttien scholen een reikwijdte van Steenwijk tot Kuinre en van Genne tot Genemuiden, in heel Steenwijkerland en Zwartwaterland’.
OP KOP
OP KOP staat voor Openbaar Primair Onderwijs in de Kop van Overijssel. Deze naam is tien jaar geleden bedacht door Ulbe Koopman, voormalig ambtenaar onderwijs in de gemeente IJsselham en later werkzaam op het gemeentehuis van Steenwijkerland. De naam is onthuld in de Meenthe waar alle leerkrachten van de gloednieuwe stichting destijds bij aanwezig waren.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
feest voor bijna 2.000 leerlingen en leerkrachten. het is exact tien jaar geleden dat achttien ‘losse’ openbare scholen in steenwijkerland en zwartewaterland samengingen in stichting op kop. dat wordt binnenkort groot gevierd. een feestcomité bestaande uit de medewerkers jeroen oosterhof, janny petter, petra moedt, daniel jansma en rolanda stokker heeft namens op kop de feestelijkheden voorbereid en georganiseerd. met schooldirecteur jeroen oosterhof en directeur-bestuurder alberto boon blikken we vooruit. ‘we hebben nu zo’n 1700 leerlingen en ruim 200 medewerkers. voor deze enorme groep houden we op dinsdag 6 november een verrassingsactiviteit. we komen met de hele stichting bij elkaar om het te gaan vieren. de scholen worden voor die dag in drie groepen verdeeld. alle leerlingen worden opgehaald met een touringcar en ze gaan allemaal naar dezelfde feestlocatie. daar staat hen een grandioos feest te wachten, met ondermeer een landelijk bekende groep personen’, klinkt het glimlachend-mysterieus. oosterhof: ‘een kleine week daarvoor, op woensdag 31 oktober, feesten we met alle collega’s, ‘s middags plus een avondprogramma. die dag is vanaf 15.00 uur de inloop in de strandhoeve, bij blokzijl. na een welkomstwoord van alberto boon, directeur-bestuurder van stichting op kop, kunnen de leerkrachten kiezen uit een keur aan workshops, zoals onder andere sushi maken, een workshop fotografie met eigen mobiel, het pimpen van je beachbag, een workshop ‘mindfuck’, hand- en boogschieten, paintball en een gidstocht door het nabije blokzijl. dit duurt tot ongeveer half zeven waarna deze dag wordt afgesloten met een grote gezamenlijke barbecue. alberto boon: ‘in het verleden waren de scholen afhankelijk van de gemeente waarin ze zaten. toen we een eigen stichting werden, kregen we meer zeggenschap over onze eigen ontwikkeling, konden we ons eigen bestuur inrichten, konden we onze eigen keuzes maken. we kunnen zien dat de verschillende openbare scholen in steenwijkerland en zwartewaterland naar elkaar toegegroeid zijn. directeuren spreken elkaar nu periodiek; we zijn er daardoor in geslaagd meer verbinding tussen scholen te maken en daardoor ook de kwaliteit een impuls te geven. kwaliteit op het gebied van leerlingenzorg, kwaliteit op taal-reken-gebied, maar ook als je kijkt naar de plusklassen. dat is duidelijk vanuit het collectief aangevlogen’. boon denkt even na. ‘weet je: ik vind dat onderwijsgevenden meer trots mogen uitstralen, om hetgeen wij met zijn allen doen, dat geldt ook voor schoolbesturen, dat geldt ook voor de stichtingen, dáárom ook vieren wij dat tienjarig bestaan. om het op kop-gevoel, het wij-gevoel, de gezamenlijke trots’. jeroen oosterhof vervolgt: ‘op kop biedt openbaar onderwijs aan, vanuit meerdere onderwijsconcepten, dat maakt het ook heel sterk. die diversiteit koesteren we. in steenwijk heb je bijvoorbeeld de emmaschool, de samensprong, de beatrixschool, dat zijn compleet verschillende scholen. ouders kunnen gewoon kiezen: wil ik mijn kind op een grotere school, of op een kleinere school, met meer digitaal onderwijs of juist het dalton-onderwijs (school b in steenwijk, de voorpoort in vollenhove) of jenaplan (de driesprong in eesveen). in de afgelopen periode heeft de stichting zich samen met stichting peuterwerk sterk geprofileerd op de inrichting van peuter-, buitenschoolse- en kinderopvang. stichting op kop heeft met achttien scholen een reikwijdte van steenwijk tot kuinre en van genne tot genemuiden, in heel steenwijkerland en zwartwaterland’. op kop. op kop staat voor openbaar primair onderwijs in de kop van overijssel. deze naam is tien jaar geleden bedacht door ulbe koopman, voormalig ambtenaar onderwijs in de gemeente ijsselham en later werkzaam op het gemeentehuis van steenwijkerland. de naam is onthuld in de meenthe waar alle leerkrachten van de gloednieuwe stichting destijds bij aanwezig waren. dirk brans
feest voor bijna 2.000 leerlingen en leerkrachten. het is exact tien jaar geleden dat achttien ‘losse’ openbare scholen in steenwijkerland en zwartewaterland samengingen in stichting op kop. dat wordt binnenkort groot gevierd. een feestcomité bestaande uit de medewerkers jeroen oosterhof, janny petter, petra moedt, daniel jansma en rolanda stokker heeft namens op kop de feestelijkheden voorbereid en georganiseerd. met schooldirecteur jeroen oosterhof en directeur-bestuurder alberto boon blikken we vooruit. ‘we hebben nu zo’n 1700 leerlingen en ruim 200 medewerkers. voor deze enorme groep houden we op dinsdag 6 november een verrassingsactiviteit. we komen met de hele stichting bij elkaar om het te gaan vieren. de scholen worden voor die dag in drie groepen verdeeld. alle leerlingen worden opgehaald met een touringcar en ze gaan allemaal naar dezelfde feestlocatie. daar staat hen een grandioos feest te wachten, met ondermeer een landelijk bekende groep personen’, klinkt het glimlachend-mysterieus. oosterhof: ‘een kleine week daarvoor, op woensdag 31 oktober, feesten we met alle collega’s, ‘s middags plus een avondprogramma. die dag is vanaf 15.00 uur de inloop in de strandhoeve, bij blokzijl. na een welkomstwoord van alberto boon, directeur-bestuurder van stichting op kop, kunnen de leerkrachten kiezen uit een keur aan workshops, zoals onder andere sushi maken, een workshop fotografie met eigen mobiel, het pimpen van je beachbag, een workshop ‘mindfuck’, hand- en boogschieten, paintball en een gidstocht door het nabije blokzijl. dit duurt tot ongeveer half zeven waarna deze dag wordt afgesloten met een grote gezamenlijke barbecue. alberto boon: ‘in het verleden waren de scholen afhankelijk van de gemeente waarin ze zaten. toen we een eigen stichting werden, kregen we meer zeggenschap over onze eigen ontwikkeling, konden we ons eigen bestuur inrichten, konden we onze eigen keuzes maken. we kunnen zien dat de verschillende openbare scholen in steenwijkerland en zwartewaterland naar elkaar toegegroeid zijn. directeuren spreken elkaar nu periodiek; we zijn er daardoor in geslaagd meer verbinding tussen scholen te maken en daardoor ook de kwaliteit een impuls te geven. kwaliteit op het gebied van leerlingenzorg, kwaliteit op taal-reken-gebied, maar ook als je kijkt naar de plusklassen. dat is duidelijk vanuit het collectief aangevlogen’. boon denkt even na. ‘weet je: ik vind dat onderwijsgevenden meer trots mogen uitstralen, om hetgeen wij met zijn allen doen, dat geldt ook voor schoolbesturen, dat geldt ook voor de stichtingen, dáárom ook vieren wij dat tienjarig bestaan. om het op kop-gevoel, het wij-gevoel, de gezamenlijke trots’. jeroen oosterhof vervolgt: ‘op kop biedt openbaar onderwijs aan, vanuit meerdere onderwijsconcepten, dat maakt het ook heel sterk. die diversiteit koesteren we. in steenwijk heb je bijvoorbeeld de emmaschool, de samensprong, de beatrixschool, dat zijn compleet verschillende scholen. ouders kunnen gewoon kiezen: wil ik mijn kind op een grotere school, of op een kleinere school, met meer digitaal onderwijs of juist het dalton-onderwijs (school b in steenwijk, de voorpoort in vollenhove) of jenaplan (de driesprong in eesveen). in de afgelopen periode heeft de stichting zich samen met stichting peuterwerk sterk geprofileerd op de inrichting van peuter-, buitenschoolse- en kinderopvang. stichting op kop heeft met achttien scholen een reikwijdte van steenwijk tot kuinre en van genne tot genemuiden, in heel steenwijkerland en zwartwaterland’. op kop. op kop staat voor openbaar primair onderwijs in de kop van overijssel. deze naam is tien jaar geleden bedacht door ulbe koopman, voormalig ambtenaar onderwijs in de gemeente ijsselham en later werkzaam op het gemeentehuis van steenwijkerland. de naam is onthuld in de meenthe waar alle leerkrachten van de gloednieuwe stichting destijds bij aanwezig waren. dirk brans