het vocaal ensemble canticum novum uit leeuwarden, onder leiding van jannie de groot, voert zo de heer wil op 30 maart a.s. in de kleine kerk in steenwijk een programma uit met een handvol magnifieke koorwerken. magnifiek wil in dit geval vooral zeggen dat het programma omarmd wordt door het magnificat, de lofzang van maria. met het prachtige magnificat van pachelbel wordt het programma geopend. een lofzang bij de geboorte van jezus, die kwam om te verlossen uit alle nood. de verlossing uit dood en verdriet staat centraal in het hoopvolle in te domine speravi van buxtehude, en in het plechtige komm, jesu, komm van bachs voorganger in leipzig johann schelle. het concert vervolgt met een verstilde klacht de profundis van mozart (dat wellicht niet van mozart is…), waarna wordt besloten met de prachtige missa in tempore quadragesimae (mis voor de veertigdagentijd) van michael haydn. bijzonder in die mis (naast de vele fraaie, beeldende muziek) is dat in het credo bij de woorden ‘ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk’ haydn door de sopranen de melodie van het magnificat laat zingen. stof tot nadenken, en stof tot genieten. aan het concert wordt meegewerkt door organist roelof van luit en celliste mathilde van wijnen. het concert wordt een dag eerder in leeuwarden gegeven. magnifieke koorwerken door canticum novum o.l.v. jannie de groot m.m.v. roelof van luit en mathilde van wijnen. 29 maart: leeuwarden, lutherse kerk & 30 maart: steenwijk, kleine kerk. aanvang beide keren 20.00 uur, toegang € 10,00 (inclusief koffie of thee). dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
het vocaal ensemble canticum novum uit leeuwarden, onder leiding van jannie de groot, voert zo de heer wil op 30 maart a.s. in de kleine kerk in steenwijk een programma uit met een handvol magnifieke koorwerken. magnifiek wil in dit geval vooral zeggen dat het programma omarmd wordt door het magnificat, de lofzang van maria. met het prachtige magnificat van pachelbel wordt het programma geopend. een lofzang bij de geboorte van jezus, die kwam om te verlossen uit alle nood. de verlossing uit dood en verdriet staat centraal in het hoopvolle in te domine speravi van buxtehude, en in het plechtige komm, jesu, komm van bachs voorganger in leipzig johann schelle. het concert vervolgt met een verstilde klacht de profundis van mozart (dat wellicht niet van mozart is…), waarna wordt besloten met de prachtige missa in tempore quadragesimae (mis voor de veertigdagentijd) van michael haydn. bijzonder in die mis (naast de vele fraaie, beeldende muziek) is dat in het credo bij de woorden ‘ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk’ haydn door de sopranen de melodie van het magnificat laat zingen. stof tot nadenken, en stof tot genieten. aan het concert wordt meegewerkt door organist roelof van luit en celliste mathilde van wijnen. het concert wordt een dag eerder in leeuwarden gegeven. magnifieke koorwerken door canticum novum o.l.v. jannie de groot m.m.v. roelof van luit en mathilde van wijnen. 29 maart: leeuwarden, lutherse kerk & 30 maart: steenwijk, kleine kerk. aanvang beide keren 20.00 uur, toegang € 10,00 (inclusief koffie of thee). dirk brans
Het vocaal ensemble Canticum Novum uit Leeuwarden, onder leiding van Jannie de Groot, voert zo de Heer wil op 30 maart a.s. in de Kleine Kerk in Steenwijk een programma uit met een handvol magnifieke koorwerken.
Magnifiek wil in dit geval vooral zeggen dat het programma omarmd wordt door het Magnificat, de Lofzang van Maria. Met het prachtige Magnificat van Pachelbel wordt het programma geopend. Een lofzang bij de geboorte van Jezus, die kwam om te verlossen uit alle nood.
De verlossing uit dood en verdriet staat centraal in het hoopvolle In te Domine Speravi van Buxtehude, en in het plechtige Komm, Jesu, Komm van Bachs voorganger in Leipzig Johann Schelle.
Het concert vervolgt met een verstilde klacht De Profundis van Mozart (dat wellicht niet van Mozart is…), waarna wordt besloten met de prachtige Missa in Tempore Quadragesimae (Mis voor de veertigdagentijd) van Michael Haydn. Bijzonder in die mis (naast de vele fraaie, beeldende muziek) is dat in het Credo bij de woorden ‘Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk’ Haydn door de sopranen de melodie van het Magnificat laat zingen. Stof tot nadenken, en stof tot genieten.
Aan het concert wordt meegewerkt door organist Roelof van Luit en celliste Mathilde van Wijnen. Het concert wordt een dag eerder in Leeuwarden gegeven. Magnifieke koorwerken door Canticum Novum o.l.v. Jannie de Groot m.m.v. Roelof van Luit en Mathilde van Wijnen. 29 maart: Leeuwarden, Lutherse Kerk & 30 maart: Steenwijk, Kleine Kerk. Aanvang beide keren 20.00 uur, toegang € 10,00 (inclusief koffie of thee).
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
het vocaal ensemble canticum novum uit leeuwarden, onder leiding van jannie de groot, voert zo de heer wil op 30 maart a.s. in de kleine kerk in steenwijk een programma uit met een handvol magnifieke koorwerken. magnifiek wil in dit geval vooral zeggen dat het programma omarmd wordt door het magnificat, de lofzang van maria. met het prachtige magnificat van pachelbel wordt het programma geopend. een lofzang bij de geboorte van jezus, die kwam om te verlossen uit alle nood. de verlossing uit dood en verdriet staat centraal in het hoopvolle in te domine speravi van buxtehude, en in het plechtige komm, jesu, komm van bachs voorganger in leipzig johann schelle. het concert vervolgt met een verstilde klacht de profundis van mozart (dat wellicht niet van mozart is…), waarna wordt besloten met de prachtige missa in tempore quadragesimae (mis voor de veertigdagentijd) van michael haydn. bijzonder in die mis (naast de vele fraaie, beeldende muziek) is dat in het credo bij de woorden ‘ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk’ haydn door de sopranen de melodie van het magnificat laat zingen. stof tot nadenken, en stof tot genieten. aan het concert wordt meegewerkt door organist roelof van luit en celliste mathilde van wijnen. het concert wordt een dag eerder in leeuwarden gegeven. magnifieke koorwerken door canticum novum o.l.v. jannie de groot m.m.v. roelof van luit en mathilde van wijnen. 29 maart: leeuwarden, lutherse kerk & 30 maart: steenwijk, kleine kerk. aanvang beide keren 20.00 uur, toegang € 10,00 (inclusief koffie of thee). dirk brans
het vocaal ensemble canticum novum uit leeuwarden, onder leiding van jannie de groot, voert zo de heer wil op 30 maart a.s. in de kleine kerk in steenwijk een programma uit met een handvol magnifieke koorwerken. magnifiek wil in dit geval vooral zeggen dat het programma omarmd wordt door het magnificat, de lofzang van maria. met het prachtige magnificat van pachelbel wordt het programma geopend. een lofzang bij de geboorte van jezus, die kwam om te verlossen uit alle nood. de verlossing uit dood en verdriet staat centraal in het hoopvolle in te domine speravi van buxtehude, en in het plechtige komm, jesu, komm van bachs voorganger in leipzig johann schelle. het concert vervolgt met een verstilde klacht de profundis van mozart (dat wellicht niet van mozart is…), waarna wordt besloten met de prachtige missa in tempore quadragesimae (mis voor de veertigdagentijd) van michael haydn. bijzonder in die mis (naast de vele fraaie, beeldende muziek) is dat in het credo bij de woorden ‘ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk’ haydn door de sopranen de melodie van het magnificat laat zingen. stof tot nadenken, en stof tot genieten. aan het concert wordt meegewerkt door organist roelof van luit en celliste mathilde van wijnen. het concert wordt een dag eerder in leeuwarden gegeven. magnifieke koorwerken door canticum novum o.l.v. jannie de groot m.m.v. roelof van luit en mathilde van wijnen. 29 maart: leeuwarden, lutherse kerk & 30 maart: steenwijk, kleine kerk. aanvang beide keren 20.00 uur, toegang € 10,00 (inclusief koffie of thee). dirk brans