hoe kunnen we er gezamenlijk voor zorgen dat meer kinderen met meer vaardigheden van school komen, zodat ze later beter in staat zijn om zelfstandig mee te doen in de samenleving? over die vraag zijn betrokken steenwijkerlandse organisaties de afgelopen periode om tafel gegaan. het resultaat van deze gesprekken is het lokale akkoord ‘samen voor ryan’ dat in concept klaar is. daarin staan onder meer afspraken over nieuwe aanpakken die partijen samen willen ondernemen om dit doel te bereiken. wethouder trijn jongman: ‘er is een breed draagvlak voor dit akkoord en dat is essentieel voor succes. het is tenslotte een zorg en verantwoordelijkheid van ons allemaal.’ het college gaat de gemeenteraad voorstellen om het akkoord de komende 4 jaar te gebruiken als kader voor het beleid op het gebied van onderwijsachterstanden en voortijdig schoolverlaten én als plan van aanpak om laaggeletterdheid te voorkomen. de ondertekenaars van het akkoord zijn organisaties voor kinderopvang, primair onderwijs, voortgezet onderwijs, de samenwerkingsverbanden voor passend onderwijs, het sociaal werk, de ggd en de gemeente. wethouder trijn jongman: ‘voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen. daarom is preventie een belangrijke pijler in onze aanpak. verder richten we ons op thema’s als ‘de eerste 2000 dagen’ in het leven van een kind en ‘levensvaardigheden’. bij dat laatste kun je denken aan leren om verantwoordelijke besluiten te nemen en ook praktische zaken als het op orde houden van je financiën.’ naast afspraken over nieuwe aanpakken, staan er in het akkoord ook afspraken over de onderlinge samenwerking. bijvoorbeeld over het opzetten van een ‘steenwijkerlandse academie’, waarin organisaties samenwerken in het verzamelen van recente (wetenschappelijke) kennis en het scholen van medewerkers. in het lokaal akkoord ‘samen voor ryan’ wordt de aanpak op hoofdlijnen beschreven. deze afspraken worden door de samenwerkende organisaties de komende periode verder uitgewerkt in concrete projectplannen. de gemeenteraad neemt op 18 juni 2019 een besluit over het voorstel. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
hoe kunnen we er gezamenlijk voor zorgen dat meer kinderen met meer vaardigheden van school komen, zodat ze later beter in staat zijn om zelfstandig mee te doen in de samenleving? over die vraag zijn betrokken steenwijkerlandse organisaties de afgelopen periode om tafel gegaan. het resultaat van deze gesprekken is het lokale akkoord ‘samen voor ryan’ dat in concept klaar is. daarin staan onder meer afspraken over nieuwe aanpakken die partijen samen willen ondernemen om dit doel te bereiken. wethouder trijn jongman: ‘er is een breed draagvlak voor dit akkoord en dat is essentieel voor succes. het is tenslotte een zorg en verantwoordelijkheid van ons allemaal.’ het college gaat de gemeenteraad voorstellen om het akkoord de komende 4 jaar te gebruiken als kader voor het beleid op het gebied van onderwijsachterstanden en voortijdig schoolverlaten én als plan van aanpak om laaggeletterdheid te voorkomen. de ondertekenaars van het akkoord zijn organisaties voor kinderopvang, primair onderwijs, voortgezet onderwijs, de samenwerkingsverbanden voor passend onderwijs, het sociaal werk, de ggd en de gemeente. wethouder trijn jongman: ‘voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen. daarom is preventie een belangrijke pijler in onze aanpak. verder richten we ons op thema’s als ‘de eerste 2000 dagen’ in het leven van een kind en ‘levensvaardigheden’. bij dat laatste kun je denken aan leren om verantwoordelijke besluiten te nemen en ook praktische zaken als het op orde houden van je financiën.’ naast afspraken over nieuwe aanpakken, staan er in het akkoord ook afspraken over de onderlinge samenwerking. bijvoorbeeld over het opzetten van een ‘steenwijkerlandse academie’, waarin organisaties samenwerken in het verzamelen van recente (wetenschappelijke) kennis en het scholen van medewerkers. in het lokaal akkoord ‘samen voor ryan’ wordt de aanpak op hoofdlijnen beschreven. deze afspraken worden door de samenwerkende organisaties de komende periode verder uitgewerkt in concrete projectplannen. de gemeenteraad neemt op 18 juni 2019 een besluit over het voorstel. dirk brans
Hoe kunnen we er gezamenlijk voor zorgen dat meer kinderen met meer vaardigheden van school komen, zodat ze later beter in staat zijn om zelfstandig mee te doen in de samenleving? Over die vraag zijn betrokken Steenwijkerlandse organisaties de afgelopen periode om tafel gegaan. Het resultaat van deze gesprekken is het lokale akkoord ‘Samen voor Ryan’ dat in concept klaar is. Daarin staan onder meer afspraken over nieuwe aanpakken die partijen samen willen ondernemen om dit doel te bereiken. Wethouder Trijn Jongman: ‘Er is een breed draagvlak voor dit akkoord en dat is essentieel voor succes. Het is tenslotte een zorg en verantwoordelijkheid van ons allemaal.’ Het college gaat de gemeenteraad voorstellen om het akkoord de komende 4 jaar te gebruiken als kader voor het beleid op het gebied van onderwijsachterstanden en voortijdig schoolverlaten én als plan van aanpak om laaggeletterdheid te voorkomen.
De ondertekenaars van het akkoord zijn organisaties voor kinderopvang, primair onderwijs, voortgezet onderwijs, de samenwerkingsverbanden voor passend onderwijs, het sociaal werk, de GGD en de gemeente. Wethouder Trijn Jongman: ‘Voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen. Daarom is preventie een belangrijke pijler in onze aanpak. Verder richten we ons op thema’s als ‘de eerste 2000 dagen’ in het leven van een kind en ‘levensvaardigheden’. Bij dat laatste kun je denken aan leren om verantwoordelijke besluiten te nemen en ook praktische zaken als het op orde houden van je financiën.’ Naast afspraken over nieuwe aanpakken, staan er in het akkoord ook afspraken over de onderlinge samenwerking. Bijvoorbeeld over het opzetten van een ‘Steenwijkerlandse Academie’, waarin organisaties samenwerken in het verzamelen van recente (wetenschappelijke) kennis en het scholen van medewerkers.
In het lokaal akkoord ‘Samen voor Ryan’ wordt de aanpak op hoofdlijnen beschreven. Deze afspraken worden door de samenwerkende organisaties de komende periode verder uitgewerkt in concrete projectplannen.
De gemeenteraad neemt op 18 juni 2019 een besluit over het voorstel.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
hoe kunnen we er gezamenlijk voor zorgen dat meer kinderen met meer vaardigheden van school komen, zodat ze later beter in staat zijn om zelfstandig mee te doen in de samenleving? over die vraag zijn betrokken steenwijkerlandse organisaties de afgelopen periode om tafel gegaan. het resultaat van deze gesprekken is het lokale akkoord ‘samen voor ryan’ dat in concept klaar is. daarin staan onder meer afspraken over nieuwe aanpakken die partijen samen willen ondernemen om dit doel te bereiken. wethouder trijn jongman: ‘er is een breed draagvlak voor dit akkoord en dat is essentieel voor succes. het is tenslotte een zorg en verantwoordelijkheid van ons allemaal.’ het college gaat de gemeenteraad voorstellen om het akkoord de komende 4 jaar te gebruiken als kader voor het beleid op het gebied van onderwijsachterstanden en voortijdig schoolverlaten én als plan van aanpak om laaggeletterdheid te voorkomen. de ondertekenaars van het akkoord zijn organisaties voor kinderopvang, primair onderwijs, voortgezet onderwijs, de samenwerkingsverbanden voor passend onderwijs, het sociaal werk, de ggd en de gemeente. wethouder trijn jongman: ‘voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen. daarom is preventie een belangrijke pijler in onze aanpak. verder richten we ons op thema’s als ‘de eerste 2000 dagen’ in het leven van een kind en ‘levensvaardigheden’. bij dat laatste kun je denken aan leren om verantwoordelijke besluiten te nemen en ook praktische zaken als het op orde houden van je financiën.’ naast afspraken over nieuwe aanpakken, staan er in het akkoord ook afspraken over de onderlinge samenwerking. bijvoorbeeld over het opzetten van een ‘steenwijkerlandse academie’, waarin organisaties samenwerken in het verzamelen van recente (wetenschappelijke) kennis en het scholen van medewerkers. in het lokaal akkoord ‘samen voor ryan’ wordt de aanpak op hoofdlijnen beschreven. deze afspraken worden door de samenwerkende organisaties de komende periode verder uitgewerkt in concrete projectplannen. de gemeenteraad neemt op 18 juni 2019 een besluit over het voorstel. dirk brans
hoe kunnen we er gezamenlijk voor zorgen dat meer kinderen met meer vaardigheden van school komen, zodat ze later beter in staat zijn om zelfstandig mee te doen in de samenleving? over die vraag zijn betrokken steenwijkerlandse organisaties de afgelopen periode om tafel gegaan. het resultaat van deze gesprekken is het lokale akkoord ‘samen voor ryan’ dat in concept klaar is. daarin staan onder meer afspraken over nieuwe aanpakken die partijen samen willen ondernemen om dit doel te bereiken. wethouder trijn jongman: ‘er is een breed draagvlak voor dit akkoord en dat is essentieel voor succes. het is tenslotte een zorg en verantwoordelijkheid van ons allemaal.’ het college gaat de gemeenteraad voorstellen om het akkoord de komende 4 jaar te gebruiken als kader voor het beleid op het gebied van onderwijsachterstanden en voortijdig schoolverlaten én als plan van aanpak om laaggeletterdheid te voorkomen. de ondertekenaars van het akkoord zijn organisaties voor kinderopvang, primair onderwijs, voortgezet onderwijs, de samenwerkingsverbanden voor passend onderwijs, het sociaal werk, de ggd en de gemeente. wethouder trijn jongman: ‘voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen. daarom is preventie een belangrijke pijler in onze aanpak. verder richten we ons op thema’s als ‘de eerste 2000 dagen’ in het leven van een kind en ‘levensvaardigheden’. bij dat laatste kun je denken aan leren om verantwoordelijke besluiten te nemen en ook praktische zaken als het op orde houden van je financiën.’ naast afspraken over nieuwe aanpakken, staan er in het akkoord ook afspraken over de onderlinge samenwerking. bijvoorbeeld over het opzetten van een ‘steenwijkerlandse academie’, waarin organisaties samenwerken in het verzamelen van recente (wetenschappelijke) kennis en het scholen van medewerkers. in het lokaal akkoord ‘samen voor ryan’ wordt de aanpak op hoofdlijnen beschreven. deze afspraken worden door de samenwerkende organisaties de komende periode verder uitgewerkt in concrete projectplannen. de gemeenteraad neemt op 18 juni 2019 een besluit over het voorstel. dirk brans