geen vrachtverkeer en bussen meer in de brouwerstraat in blokzijl. dat is de uitkomst van het overleg tussen plaatselijk belang blokzijl, de verkeerscommissie blokzijl, business netwerk blokzijl, lto en de gemeente steenwijkerland. doel van de maatregel is de overlast van zwaar verkeer voor bewoners te beperken en de verkeersveiligheid te vergroten. wethouder marcel scheringa: ‘de brouwerstraat is smal en eigenlijk niet geschikt voor zwaar verkeer. om te kijken naar oplossingen zijn we met elkaar om tafel gegaan. deze maatregel heeft draagvlak bij alle partijen en daar ben ik blij mee. het komt de leefbaarheid en de verkeersveiligheid ten goede.’ het is de bedoeling om in april hierover een verkeersbesluit te nemen. het doorgaande verkeer in het historische centrum van blokzijl is al langer onderwerp van gesprek. met name zwaar verkeer zorgt voor overlast bij de bewoners, schade aan monumentale panden en een onveilige verkeerssituatie. het afsluiten van de brouwerstraat voor vrachtverkeer en bussen, zoals de bovengenoemde partijen voorstellen, voorkomt dat dit verkeer hartje blokzijl als doorgaande route gebruikt. de bevoorrading van winkels blijft wel mogelijk omdat deze altijd van één kant bereikbaar zijn. wethouder marcel scheringa: ‘als het eenmaal zover is, gaan we deze maatregel breed bekendmaken. natuurlijk is het de bedoeling dat iedereen zich eraan houdt. om dat nog wat extra te stimuleren, gaan we verkennen of cameratoezicht een mogelijkheid zou kunnen zijn. dat vergt, ook in het kader van de privacyregels, de nodige zorgvuldigheid. ook bij dit traject trekken we als betrokken partijen gezamenlijk op.’ de lengtebeperking van 10,4 meter die nu al geldt voor het centrum van blokzijl blijft van kracht. definitief verkeersbesluit in april voor het weren van vrachtverkeer en bussen in de brouwerstraat moet de gemeente een verkeersbesluit nemen. het is de bedoeling om dat in april te doen. hiervoor geldt een formele procedure. inwoners en bedrijven die vooruitlopend daarop vragen hebben of meer willen weten, kunnen dit bij het cluster verkeer van de gemeente aangeven. telefonisch via nummer 14 0521 of per e-mail naar gerben.boekhout@steenwijkerland.nl. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
geen vrachtverkeer en bussen meer in de brouwerstraat in blokzijl. dat is de uitkomst van het overleg tussen plaatselijk belang blokzijl, de verkeerscommissie blokzijl, business netwerk blokzijl, lto en de gemeente steenwijkerland. doel van de maatregel is de overlast van zwaar verkeer voor bewoners te beperken en de verkeersveiligheid te vergroten. wethouder marcel scheringa: ‘de brouwerstraat is smal en eigenlijk niet geschikt voor zwaar verkeer. om te kijken naar oplossingen zijn we met elkaar om tafel gegaan. deze maatregel heeft draagvlak bij alle partijen en daar ben ik blij mee. het komt de leefbaarheid en de verkeersveiligheid ten goede.’ het is de bedoeling om in april hierover een verkeersbesluit te nemen. het doorgaande verkeer in het historische centrum van blokzijl is al langer onderwerp van gesprek. met name zwaar verkeer zorgt voor overlast bij de bewoners, schade aan monumentale panden en een onveilige verkeerssituatie. het afsluiten van de brouwerstraat voor vrachtverkeer en bussen, zoals de bovengenoemde partijen voorstellen, voorkomt dat dit verkeer hartje blokzijl als doorgaande route gebruikt. de bevoorrading van winkels blijft wel mogelijk omdat deze altijd van één kant bereikbaar zijn. wethouder marcel scheringa: ‘als het eenmaal zover is, gaan we deze maatregel breed bekendmaken. natuurlijk is het de bedoeling dat iedereen zich eraan houdt. om dat nog wat extra te stimuleren, gaan we verkennen of cameratoezicht een mogelijkheid zou kunnen zijn. dat vergt, ook in het kader van de privacyregels, de nodige zorgvuldigheid. ook bij dit traject trekken we als betrokken partijen gezamenlijk op.’ de lengtebeperking van 10,4 meter die nu al geldt voor het centrum van blokzijl blijft van kracht. definitief verkeersbesluit in april voor het weren van vrachtverkeer en bussen in de brouwerstraat moet de gemeente een verkeersbesluit nemen. het is de bedoeling om dat in april te doen. hiervoor geldt een formele procedure. inwoners en bedrijven die vooruitlopend daarop vragen hebben of meer willen weten, kunnen dit bij het cluster verkeer van de gemeente aangeven. telefonisch via nummer 14 0521 of per e-mail naar gerben.boekhout@steenwijkerland.nl. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
1936.De bewoners komen in opstand.Blokziel wordt bij elke rit door de streekbus verder afgebroken.Nog even zegt een bewoner en er is niet meer over van ons mooie stad. foto https://www.facebook.com/groups/oldblokziel
Geen vrachtverkeer en bussen meer in de Brouwerstraat in Blokzijl. Dat is de uitkomst van het overleg tussen Plaatselijk Belang Blokzijl, de verkeerscommissie Blokzijl, Business Netwerk Blokzijl, LTO en de gemeente Steenwijkerland. Doel van de maatregel is de overlast van zwaar verkeer voor bewoners te beperken en de verkeersveiligheid te vergroten. Wethouder Marcel Scheringa: ‘De Brouwerstraat is smal en eigenlijk niet geschikt voor zwaar verkeer. Om te kijken naar oplossingen zijn we met elkaar om tafel gegaan. Deze maatregel heeft draagvlak bij alle partijen en daar ben ik blij mee. Het komt de leefbaarheid en de verkeersveiligheid ten goede.’ Het is de bedoeling om in april hierover een verkeersbesluit te nemen.
Het doorgaande verkeer in het historische centrum van Blokzijl is al langer onderwerp van gesprek. Met name zwaar verkeer zorgt voor overlast bij de bewoners, schade aan monumentale panden en een onveilige verkeerssituatie. Het afsluiten van de Brouwerstraat voor vrachtverkeer en bussen, zoals de bovengenoemde partijen voorstellen, voorkomt dat dit verkeer hartje Blokzijl als doorgaande route gebruikt. De bevoorrading van winkels blijft wel mogelijk omdat deze altijd van één kant bereikbaar zijn. Wethouder Marcel Scheringa: ‘Als het eenmaal zover is, gaan we deze maatregel breed bekendmaken. Natuurlijk is het de bedoeling dat iedereen zich eraan houdt. Om dat nog wat extra te stimuleren, gaan we verkennen of cameratoezicht een mogelijkheid zou kunnen zijn. Dat vergt, ook in het kader van de privacyregels, de nodige zorgvuldigheid. Ook bij dit traject trekken we als betrokken partijen gezamenlijk op.’ De lengtebeperking van 10,4 meter die nu al geldt voor het centrum van Blokzijl blijft van kracht.
Definitief verkeersbesluit in april Voor het weren van vrachtverkeer en bussen in de Brouwerstraat moet de gemeente een verkeersbesluit nemen. Het is de bedoeling om dat in april te doen. Hiervoor geldt een formele procedure. Inwoners en bedrijven die vooruitlopend daarop vragen hebben of meer willen weten, kunnen dit bij het cluster verkeer van de gemeente aangeven. Telefonisch via nummer 14 0521 of per e-mail naar gerben.boekhout@steenwijkerland.nl
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
geen vrachtverkeer en bussen meer in de brouwerstraat in blokzijl. dat is de uitkomst van het overleg tussen plaatselijk belang blokzijl, de verkeerscommissie blokzijl, business netwerk blokzijl, lto en de gemeente steenwijkerland. doel van de maatregel is de overlast van zwaar verkeer voor bewoners te beperken en de verkeersveiligheid te vergroten. wethouder marcel scheringa: ‘de brouwerstraat is smal en eigenlijk niet geschikt voor zwaar verkeer. om te kijken naar oplossingen zijn we met elkaar om tafel gegaan. deze maatregel heeft draagvlak bij alle partijen en daar ben ik blij mee. het komt de leefbaarheid en de verkeersveiligheid ten goede.’ het is de bedoeling om in april hierover een verkeersbesluit te nemen. het doorgaande verkeer in het historische centrum van blokzijl is al langer onderwerp van gesprek. met name zwaar verkeer zorgt voor overlast bij de bewoners, schade aan monumentale panden en een onveilige verkeerssituatie. het afsluiten van de brouwerstraat voor vrachtverkeer en bussen, zoals de bovengenoemde partijen voorstellen, voorkomt dat dit verkeer hartje blokzijl als doorgaande route gebruikt. de bevoorrading van winkels blijft wel mogelijk omdat deze altijd van één kant bereikbaar zijn. wethouder marcel scheringa: ‘als het eenmaal zover is, gaan we deze maatregel breed bekendmaken. natuurlijk is het de bedoeling dat iedereen zich eraan houdt. om dat nog wat extra te stimuleren, gaan we verkennen of cameratoezicht een mogelijkheid zou kunnen zijn. dat vergt, ook in het kader van de privacyregels, de nodige zorgvuldigheid. ook bij dit traject trekken we als betrokken partijen gezamenlijk op.’ de lengtebeperking van 10,4 meter die nu al geldt voor het centrum van blokzijl blijft van kracht. definitief verkeersbesluit in april voor het weren van vrachtverkeer en bussen in de brouwerstraat moet de gemeente een verkeersbesluit nemen. het is de bedoeling om dat in april te doen. hiervoor geldt een formele procedure. inwoners en bedrijven die vooruitlopend daarop vragen hebben of meer willen weten, kunnen dit bij het cluster verkeer van de gemeente aangeven. telefonisch via nummer 14 0521 of per e-mail naar gerben.boekhout@steenwijkerland.nl. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
geen vrachtverkeer en bussen meer in de brouwerstraat in blokzijl. dat is de uitkomst van het overleg tussen plaatselijk belang blokzijl, de verkeerscommissie blokzijl, business netwerk blokzijl, lto en de gemeente steenwijkerland. doel van de maatregel is de overlast van zwaar verkeer voor bewoners te beperken en de verkeersveiligheid te vergroten. wethouder marcel scheringa: ‘de brouwerstraat is smal en eigenlijk niet geschikt voor zwaar verkeer. om te kijken naar oplossingen zijn we met elkaar om tafel gegaan. deze maatregel heeft draagvlak bij alle partijen en daar ben ik blij mee. het komt de leefbaarheid en de verkeersveiligheid ten goede.’ het is de bedoeling om in april hierover een verkeersbesluit te nemen. het doorgaande verkeer in het historische centrum van blokzijl is al langer onderwerp van gesprek. met name zwaar verkeer zorgt voor overlast bij de bewoners, schade aan monumentale panden en een onveilige verkeerssituatie. het afsluiten van de brouwerstraat voor vrachtverkeer en bussen, zoals de bovengenoemde partijen voorstellen, voorkomt dat dit verkeer hartje blokzijl als doorgaande route gebruikt. de bevoorrading van winkels blijft wel mogelijk omdat deze altijd van één kant bereikbaar zijn. wethouder marcel scheringa: ‘als het eenmaal zover is, gaan we deze maatregel breed bekendmaken. natuurlijk is het de bedoeling dat iedereen zich eraan houdt. om dat nog wat extra te stimuleren, gaan we verkennen of cameratoezicht een mogelijkheid zou kunnen zijn. dat vergt, ook in het kader van de privacyregels, de nodige zorgvuldigheid. ook bij dit traject trekken we als betrokken partijen gezamenlijk op.’ de lengtebeperking van 10,4 meter die nu al geldt voor het centrum van blokzijl blijft van kracht. definitief verkeersbesluit in april voor het weren van vrachtverkeer en bussen in de brouwerstraat moet de gemeente een verkeersbesluit nemen. het is de bedoeling om dat in april te doen. hiervoor geldt een formele procedure. inwoners en bedrijven die vooruitlopend daarop vragen hebben of meer willen weten, kunnen dit bij het cluster verkeer van de gemeente aangeven. telefonisch via nummer 14 0521 of per e-mail naar gerben.boekhout@steenwijkerland.nl. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.