zo’n 100 tablets worden door zorggroep oude en nieuwe land ingezet om het contact van bewoners met hun families in stand te houden tijdens de coronacrisis. de zorggroep oude en nieuwe land heeft in afstemming met overheid de deuren van alle woonzorglocaties en verpleeghuizen tijdelijk gesloten, maar slaagde er in 48 uur in om een probaat contactmiddel werkende te krijgen: beeldbellen. “aan beide kanten levert dat emotionele reacties op,” aldus verzorgende ig ruby oppenhuis. gewapend met een tablet legde ruby zondag vlot contact met haar cliënt waar ze eerst aanspreekbare verzorgende voor is. “ik stuurde een email via de app en daarna hadden we meteen contact met de familie. de reactie? héél emotioneel van beide kanten. het zijn toch spannende tijden.”. de maatregel om de deuren te sluiten en zo haar bewoners te beschermen, ging de zorggroep aan het hart. “juist het contact met familie, vrienden en mantelzorgers is van enorm belang. eenzaamheid ligt op de loer als dat wegvalt,” aldus projectleider monique de jong van zonl. met een klein team werkte ze twee dagen keihard om het beeldbellen via zorg messenger in de lucht te krijgen. en het werkt. monique: “we proberen nu meteen alles uit de mogelijkheden te halen. er wordt al gekeken of of we ook met de cliënten van de dagbesteding activiteiten kunnen blijven ondernemen. die zitten immers nu ook thuis.”. collega ruby heeft inmiddels al meerdere bewoners met haar familie digitaal herenigd. ”het is echt super als je ziet hoe blij de mensen zijn dat ze elkaar weer zien.” ook op de andere locaties van de zorggroep kunnen nu ook dankzij tientallen tablets medewerkers bij de bewoners het weerzien met de families tot stand brengen. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
zo’n 100 tablets worden door zorggroep oude en nieuwe land ingezet om het contact van bewoners met hun families in stand te houden tijdens de coronacrisis. de zorggroep oude en nieuwe land heeft in afstemming met overheid de deuren van alle woonzorglocaties en verpleeghuizen tijdelijk gesloten, maar slaagde er in 48 uur in om een probaat contactmiddel werkende te krijgen: beeldbellen. “aan beide kanten levert dat emotionele reacties op,” aldus verzorgende ig ruby oppenhuis. gewapend met een tablet legde ruby zondag vlot contact met haar cliënt waar ze eerst aanspreekbare verzorgende voor is. “ik stuurde een email via de app en daarna hadden we meteen contact met de familie. de reactie? héél emotioneel van beide kanten. het zijn toch spannende tijden.”. de maatregel om de deuren te sluiten en zo haar bewoners te beschermen, ging de zorggroep aan het hart. “juist het contact met familie, vrienden en mantelzorgers is van enorm belang. eenzaamheid ligt op de loer als dat wegvalt,” aldus projectleider monique de jong van zonl. met een klein team werkte ze twee dagen keihard om het beeldbellen via zorg messenger in de lucht te krijgen. en het werkt. monique: “we proberen nu meteen alles uit de mogelijkheden te halen. er wordt al gekeken of of we ook met de cliënten van de dagbesteding activiteiten kunnen blijven ondernemen. die zitten immers nu ook thuis.”. collega ruby heeft inmiddels al meerdere bewoners met haar familie digitaal herenigd. ”het is echt super als je ziet hoe blij de mensen zijn dat ze elkaar weer zien.” ook op de andere locaties van de zorggroep kunnen nu ook dankzij tientallen tablets medewerkers bij de bewoners het weerzien met de families tot stand brengen. dirk brans
Zo’n 100 tablets worden door Zorggroep Oude en Nieuwe Land ingezet om het contact van bewoners met hun families in stand te houden tijdens de coronacrisis. De Zorggroep Oude en Nieuwe Land heeft in afstemming met overheid de deuren van alle woonzorglocaties en verpleeghuizen tijdelijk gesloten, maar slaagde er in 48 uur in om een probaat contactmiddel werkende te krijgen: beeldbellen. “Aan beide kanten levert dat emotionele reacties op,” aldus verzorgende IG Ruby Oppenhuis.
Gewapend met een tablet legde Ruby zondag vlot contact met haar cliënt waar ze eerst aanspreekbare verzorgende voor is. “Ik stuurde een email via de app en daarna hadden we meteen contact met de familie. De reactie? Héél emotioneel van beide kanten. Het zijn toch spannende tijden.”
De maatregel om de deuren te sluiten en zo haar bewoners te beschermen, ging de Zorggroep aan het hart. “Juist het contact met familie, vrienden en mantelzorgers is van enorm belang. Eenzaamheid ligt op de loer als dat wegvalt,” aldus projectleider Monique de Jong van ZONL. Met een klein team werkte ze twee dagen keihard om het beeldbellen via Zorg Messenger in de lucht te krijgen. En het werkt. Monique: “We proberen nu meteen alles uit de mogelijkheden te halen. Er wordt al gekeken of of we ook met de cliënten van de dagbesteding activiteiten kunnen blijven ondernemen. Die zitten immers nu ook thuis.”
Collega Ruby heeft inmiddels al meerdere bewoners met haar familie digitaal herenigd. ”Het is echt super als je ziet hoe blij de mensen zijn dat ze elkaar weer zien.” Ook op de andere locaties van de Zorggroep kunnen nu ook dankzij tientallen tablets medewerkers bij de bewoners het weerzien met de families tot stand brengen.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
zo’n 100 tablets worden door zorggroep oude en nieuwe land ingezet om het contact van bewoners met hun families in stand te houden tijdens de coronacrisis. de zorggroep oude en nieuwe land heeft in afstemming met overheid de deuren van alle woonzorglocaties en verpleeghuizen tijdelijk gesloten, maar slaagde er in 48 uur in om een probaat contactmiddel werkende te krijgen: beeldbellen. “aan beide kanten levert dat emotionele reacties op,” aldus verzorgende ig ruby oppenhuis. gewapend met een tablet legde ruby zondag vlot contact met haar cliënt waar ze eerst aanspreekbare verzorgende voor is. “ik stuurde een email via de app en daarna hadden we meteen contact met de familie. de reactie? héél emotioneel van beide kanten. het zijn toch spannende tijden.”. de maatregel om de deuren te sluiten en zo haar bewoners te beschermen, ging de zorggroep aan het hart. “juist het contact met familie, vrienden en mantelzorgers is van enorm belang. eenzaamheid ligt op de loer als dat wegvalt,” aldus projectleider monique de jong van zonl. met een klein team werkte ze twee dagen keihard om het beeldbellen via zorg messenger in de lucht te krijgen. en het werkt. monique: “we proberen nu meteen alles uit de mogelijkheden te halen. er wordt al gekeken of of we ook met de cliënten van de dagbesteding activiteiten kunnen blijven ondernemen. die zitten immers nu ook thuis.”. collega ruby heeft inmiddels al meerdere bewoners met haar familie digitaal herenigd. ”het is echt super als je ziet hoe blij de mensen zijn dat ze elkaar weer zien.” ook op de andere locaties van de zorggroep kunnen nu ook dankzij tientallen tablets medewerkers bij de bewoners het weerzien met de families tot stand brengen. dirk brans
zo’n 100 tablets worden door zorggroep oude en nieuwe land ingezet om het contact van bewoners met hun families in stand te houden tijdens de coronacrisis. de zorggroep oude en nieuwe land heeft in afstemming met overheid de deuren van alle woonzorglocaties en verpleeghuizen tijdelijk gesloten, maar slaagde er in 48 uur in om een probaat contactmiddel werkende te krijgen: beeldbellen. “aan beide kanten levert dat emotionele reacties op,” aldus verzorgende ig ruby oppenhuis. gewapend met een tablet legde ruby zondag vlot contact met haar cliënt waar ze eerst aanspreekbare verzorgende voor is. “ik stuurde een email via de app en daarna hadden we meteen contact met de familie. de reactie? héél emotioneel van beide kanten. het zijn toch spannende tijden.”. de maatregel om de deuren te sluiten en zo haar bewoners te beschermen, ging de zorggroep aan het hart. “juist het contact met familie, vrienden en mantelzorgers is van enorm belang. eenzaamheid ligt op de loer als dat wegvalt,” aldus projectleider monique de jong van zonl. met een klein team werkte ze twee dagen keihard om het beeldbellen via zorg messenger in de lucht te krijgen. en het werkt. monique: “we proberen nu meteen alles uit de mogelijkheden te halen. er wordt al gekeken of of we ook met de cliënten van de dagbesteding activiteiten kunnen blijven ondernemen. die zitten immers nu ook thuis.”. collega ruby heeft inmiddels al meerdere bewoners met haar familie digitaal herenigd. ”het is echt super als je ziet hoe blij de mensen zijn dat ze elkaar weer zien.” ook op de andere locaties van de zorggroep kunnen nu ook dankzij tientallen tablets medewerkers bij de bewoners het weerzien met de families tot stand brengen. dirk brans