marketingoost ontwikkelt tool voor ondernemers en overheden ondernemers in de overijsselse vrijetijdssector die in één oogopslag zien waar de kansen liggen, overheden die goed onderbouwd toeristische plannen maken. dat is het doel van de nieuwe kansenkaart van marketingoost. de regiomarketeer bundelde alle beschikbare informatie in een praktische tool die vanaf nu online beschikbaar is. marketingoost voerde de afgelopen jaren meerdere onderzoeken uit naar de overijsselse vrijetijdseconomie. dat leverde veel kennis op over het recreatieve en toeristische aanbod en bijvoorbeeld de profielen, ervaringen en bestedingen van bezoekers. “die enorme hoeveelheid data maken we nu toegankelijk en goed leesbaar. dankzij die visualisatie zien ondernemers en overheden precies waar kansen liggen”, legt wieteke kalkema, adviseur kennis en onderzoek van marketingoost uit. voor alle plannenmakers de kansenkaart is een perfect hulpmiddel voor alle plannenmakers binnen de sector, zegt kalkema. of ze nou zakelijk of ambtelijk actief zijn. “een ondernemer weet snel of een nieuw product kans van slagen heeft. op de kansenkaart ziet hij of er veel concurrenten in de regio zijn, met welke randvoorwaarden hij rekening moet houden en welke samenwerkingen mogelijk zijn. gemeentes en provincies krijgen toegang tot veel informatie waarmee ze goed onderbouwde toeristische visies kunnen schrijven.” praktijkvoorbeeld: sallandse heuvelrug marketingoost introduceert de kansenkaart onder meer met twee video’s. daarin komt een praktijkvoorbeeld aan bod die volgens kalkema de kansen goed laat zien. “op de sallandse heuvelrug zoeken overheden en ondernemers naar mogelijkheden om de piekdrukte beter te verspreiden. ze willen een bredere regio aantrekkelijker maken voor bezoekers. op de kansenkaart zien ze wat momenteel de faciliteiten zijn, welk aanbod er nog niet is en wat de behoeftes van bezoekers zijn. dat is waardevolle informatie bij het bedenken van succesvolle plannen.” samenhang vergroten marketingoost speelt met de kansenkaart in op een behoefte van de sector. “voor de vrijetijdssector zijn heel veel andere sectoren van belang. denk bijvoorbeeld aan cultuur en natuur. de kansenkaart vergroot de samenhang tussen alle belanghebbenden. ondernemers en organisaties zien in een oogopslag het aanbod in de directe omgeving. dat maakt de kans op succesvolle samenwerkingen groter.” de kansenkaart is een product van de afdeling strategie&onderzoek van marketingoost. meer informatie over de kansenkaart op dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
marketingoost ontwikkelt tool voor ondernemers en overheden ondernemers in de overijsselse vrijetijdssector die in één oogopslag zien waar de kansen liggen, overheden die goed onderbouwd toeristische plannen maken. dat is het doel van de nieuwe kansenkaart van marketingoost. de regiomarketeer bundelde alle beschikbare informatie in een praktische tool die vanaf nu online beschikbaar is. marketingoost voerde de afgelopen jaren meerdere onderzoeken uit naar de overijsselse vrijetijdseconomie. dat leverde veel kennis op over het recreatieve en toeristische aanbod en bijvoorbeeld de profielen, ervaringen en bestedingen van bezoekers. “die enorme hoeveelheid data maken we nu toegankelijk en goed leesbaar. dankzij die visualisatie zien ondernemers en overheden precies waar kansen liggen”, legt wieteke kalkema, adviseur kennis en onderzoek van marketingoost uit. voor alle plannenmakers de kansenkaart is een perfect hulpmiddel voor alle plannenmakers binnen de sector, zegt kalkema. of ze nou zakelijk of ambtelijk actief zijn. “een ondernemer weet snel of een nieuw product kans van slagen heeft. op de kansenkaart ziet hij of er veel concurrenten in de regio zijn, met welke randvoorwaarden hij rekening moet houden en welke samenwerkingen mogelijk zijn. gemeentes en provincies krijgen toegang tot veel informatie waarmee ze goed onderbouwde toeristische visies kunnen schrijven.” praktijkvoorbeeld: sallandse heuvelrug marketingoost introduceert de kansenkaart onder meer met twee video’s. daarin komt een praktijkvoorbeeld aan bod die volgens kalkema de kansen goed laat zien. “op de sallandse heuvelrug zoeken overheden en ondernemers naar mogelijkheden om de piekdrukte beter te verspreiden. ze willen een bredere regio aantrekkelijker maken voor bezoekers. op de kansenkaart zien ze wat momenteel de faciliteiten zijn, welk aanbod er nog niet is en wat de behoeftes van bezoekers zijn. dat is waardevolle informatie bij het bedenken van succesvolle plannen.” samenhang vergroten marketingoost speelt met de kansenkaart in op een behoefte van de sector. “voor de vrijetijdssector zijn heel veel andere sectoren van belang. denk bijvoorbeeld aan cultuur en natuur. de kansenkaart vergroot de samenhang tussen alle belanghebbenden. ondernemers en organisaties zien in een oogopslag het aanbod in de directe omgeving. dat maakt de kans op succesvolle samenwerkingen groter.” de kansenkaart is een product van de afdeling strategie&onderzoek van marketingoost. meer informatie over de kansenkaart op dirk brans
MarketingOost ontwikkelt tool voor ondernemers en overheden
Ondernemers in de Overijsselse vrijetijdssector die in één oogopslag zien waar de kansen liggen, overheden die goed onderbouwd toeristische plannen maken. Dat is het doel van de nieuwe Kansenkaart van MarketingOost. De regiomarketeer bundelde alle beschikbare informatie in een praktische tool die vanaf nu online beschikbaar is.
MarketingOost voerde de afgelopen jaren meerdere onderzoeken uit naar de Overijsselse vrijetijdseconomie. Dat leverde veel kennis op over het recreatieve en toeristische aanbod en bijvoorbeeld de profielen, ervaringen en bestedingen van bezoekers. “Die enorme hoeveelheid data maken we nu toegankelijk en goed leesbaar. Dankzij die visualisatie zien ondernemers en overheden precies waar kansen liggen”, legt Wieteke Kalkema, adviseur Kennis en Onderzoek van MarketingOost uit.
Voor alle plannenmakers
De Kansenkaart is een perfect hulpmiddel voor alle plannenmakers binnen de sector, zegt Kalkema. Of ze nou zakelijk of ambtelijk actief zijn. “Een ondernemer weet snel of een nieuw product kans van slagen heeft. Op de Kansenkaart ziet hij of er veel concurrenten in de regio zijn, met welke randvoorwaarden hij rekening moet houden en welke samenwerkingen mogelijk zijn. Gemeentes en provincies krijgen toegang tot veel informatie waarmee ze goed onderbouwde toeristische visies kunnen schrijven.”
Praktijkvoorbeeld: Sallandse Heuvelrug
MarketingOost introduceert de Kansenkaart onder meer met twee video’s. Daarin komt een praktijkvoorbeeld aan bod die volgens Kalkema de kansen goed laat zien. “Op de Sallandse Heuvelrug zoeken overheden en ondernemers naar mogelijkheden om de piekdrukte beter te verspreiden. Ze willen een bredere regio aantrekkelijker maken voor bezoekers. Op de Kansenkaart zien ze wat momenteel de faciliteiten zijn, welk aanbod er nog niet is en wat de behoeftes van bezoekers zijn. Dat is waardevolle informatie bij het bedenken van succesvolle plannen.”
Samenhang vergroten
MarketingOost speelt met de Kansenkaart in op een behoefte van de sector. “Voor de vrijetijdssector zijn heel veel andere sectoren van belang. Denk bijvoorbeeld aan cultuur en natuur. De Kansenkaart vergroot de samenhang tussen alle belanghebbenden. Ondernemers en organisaties zien in een oogopslag het aanbod in de directe omgeving. Dat maakt de kans op succesvolle samenwerkingen groter.”
De Kansenkaart is een product van de afdeling Strategie&Onderzoek van MarketingOost. Meer informatie over de Kansenkaart op
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
marketingoost ontwikkelt tool voor ondernemers en overheden ondernemers in de overijsselse vrijetijdssector die in één oogopslag zien waar de kansen liggen, overheden die goed onderbouwd toeristische plannen maken. dat is het doel van de nieuwe kansenkaart van marketingoost. de regiomarketeer bundelde alle beschikbare informatie in een praktische tool die vanaf nu online beschikbaar is. marketingoost voerde de afgelopen jaren meerdere onderzoeken uit naar de overijsselse vrijetijdseconomie. dat leverde veel kennis op over het recreatieve en toeristische aanbod en bijvoorbeeld de profielen, ervaringen en bestedingen van bezoekers. “die enorme hoeveelheid data maken we nu toegankelijk en goed leesbaar. dankzij die visualisatie zien ondernemers en overheden precies waar kansen liggen”, legt wieteke kalkema, adviseur kennis en onderzoek van marketingoost uit. voor alle plannenmakers de kansenkaart is een perfect hulpmiddel voor alle plannenmakers binnen de sector, zegt kalkema. of ze nou zakelijk of ambtelijk actief zijn. “een ondernemer weet snel of een nieuw product kans van slagen heeft. op de kansenkaart ziet hij of er veel concurrenten in de regio zijn, met welke randvoorwaarden hij rekening moet houden en welke samenwerkingen mogelijk zijn. gemeentes en provincies krijgen toegang tot veel informatie waarmee ze goed onderbouwde toeristische visies kunnen schrijven.” praktijkvoorbeeld: sallandse heuvelrug marketingoost introduceert de kansenkaart onder meer met twee video’s. daarin komt een praktijkvoorbeeld aan bod die volgens kalkema de kansen goed laat zien. “op de sallandse heuvelrug zoeken overheden en ondernemers naar mogelijkheden om de piekdrukte beter te verspreiden. ze willen een bredere regio aantrekkelijker maken voor bezoekers. op de kansenkaart zien ze wat momenteel de faciliteiten zijn, welk aanbod er nog niet is en wat de behoeftes van bezoekers zijn. dat is waardevolle informatie bij het bedenken van succesvolle plannen.” samenhang vergroten marketingoost speelt met de kansenkaart in op een behoefte van de sector. “voor de vrijetijdssector zijn heel veel andere sectoren van belang. denk bijvoorbeeld aan cultuur en natuur. de kansenkaart vergroot de samenhang tussen alle belanghebbenden. ondernemers en organisaties zien in een oogopslag het aanbod in de directe omgeving. dat maakt de kans op succesvolle samenwerkingen groter.” de kansenkaart is een product van de afdeling strategie&onderzoek van marketingoost. meer informatie over de kansenkaart op dirk brans
marketingoost ontwikkelt tool voor ondernemers en overheden ondernemers in de overijsselse vrijetijdssector die in één oogopslag zien waar de kansen liggen, overheden die goed onderbouwd toeristische plannen maken. dat is het doel van de nieuwe kansenkaart van marketingoost. de regiomarketeer bundelde alle beschikbare informatie in een praktische tool die vanaf nu online beschikbaar is. marketingoost voerde de afgelopen jaren meerdere onderzoeken uit naar de overijsselse vrijetijdseconomie. dat leverde veel kennis op over het recreatieve en toeristische aanbod en bijvoorbeeld de profielen, ervaringen en bestedingen van bezoekers. “die enorme hoeveelheid data maken we nu toegankelijk en goed leesbaar. dankzij die visualisatie zien ondernemers en overheden precies waar kansen liggen”, legt wieteke kalkema, adviseur kennis en onderzoek van marketingoost uit. voor alle plannenmakers de kansenkaart is een perfect hulpmiddel voor alle plannenmakers binnen de sector, zegt kalkema. of ze nou zakelijk of ambtelijk actief zijn. “een ondernemer weet snel of een nieuw product kans van slagen heeft. op de kansenkaart ziet hij of er veel concurrenten in de regio zijn, met welke randvoorwaarden hij rekening moet houden en welke samenwerkingen mogelijk zijn. gemeentes en provincies krijgen toegang tot veel informatie waarmee ze goed onderbouwde toeristische visies kunnen schrijven.” praktijkvoorbeeld: sallandse heuvelrug marketingoost introduceert de kansenkaart onder meer met twee video’s. daarin komt een praktijkvoorbeeld aan bod die volgens kalkema de kansen goed laat zien. “op de sallandse heuvelrug zoeken overheden en ondernemers naar mogelijkheden om de piekdrukte beter te verspreiden. ze willen een bredere regio aantrekkelijker maken voor bezoekers. op de kansenkaart zien ze wat momenteel de faciliteiten zijn, welk aanbod er nog niet is en wat de behoeftes van bezoekers zijn. dat is waardevolle informatie bij het bedenken van succesvolle plannen.” samenhang vergroten marketingoost speelt met de kansenkaart in op een behoefte van de sector. “voor de vrijetijdssector zijn heel veel andere sectoren van belang. denk bijvoorbeeld aan cultuur en natuur. de kansenkaart vergroot de samenhang tussen alle belanghebbenden. ondernemers en organisaties zien in een oogopslag het aanbod in de directe omgeving. dat maakt de kans op succesvolle samenwerkingen groter.” de kansenkaart is een product van de afdeling strategie&onderzoek van marketingoost. meer informatie over de kansenkaart op dirk brans