psychologische rapporten, voor wat ze waard zijn, want ik heb er bij het nut en het realiteitsgehalte in de loop van de jaren wel zo mijn bedenkingen bij gekregen, die hebben in mijn leven een belangrijke rol gespeeld. ik heb er vele moeten ondergaan. voor elke nieuwe job, ja bijna voor elk wissewasje moest ik opnieuw getest worden. en ondanks het feit, dat er voor wat betreft de uitkomst van die testen best wel een rode draad te bespeuren was, verschilden ze toch allemaal behoorlijk van elkaar. ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat de verschillende psychologische adviesbureaus bij verschillende instituten, die op verschillende filosofieën gebaseerde, psychologische rapporten ontwikkelen, van elkaar verschillende testen aankopen. verschil moet er wezen dus, maar het kan de slachtoffers van zo’n test ook in verwarring brengen. veel van de door mij ondergane testen kan ik me niet meer zo goed voor de geest halen, maar de eerste is me toch het meest bijgebleven. het moet ergens in het jaar 1963 geweest zijn. na het volbrengen van de lagere school kreeg ik het advies mo, met de kanttekening, dat ik daar wel hard voor moest werken. een mededeling zo waar als een koe en ook een voorteken hoe mijn middelbare school carrière zou verlopen: een drama in vele bedrijven, te beginnen bij de zogenaamde proefklas van het coornhert gymnasium in gouda, waar ik een veertiendaagse test moest ondergaan. waar mijn zus en broer vóór mij soepeltjes slaagden, faalde ik jammerlijk en dat leidde tot de vraag: wat kan die jongen nou? een vraag die eigenlijk alleen maar door een bevoegd psycholoog kon worden beantwoord. ik herinner me nog goed, dat ik op zekere dag met mijn vader in zijn daf ((waaruit (bijzonder detail) de bijrijders stoel verwijderd was)) naar leiden ging, waar een kennelijk betrouwbaar psychologisch testbureau gevestigd was. ik werd een dag lang tegen het licht gehouden met behulp van vragenlijsten en allerlei testjes, waarvan ik me er nog maar eentje herinner. dat was het manipuleren met een blok hout. de psycholoog liet mij een houten blok zien, dat hij vervolgens voor mijn ogen uit elkaar haalde en hij verzocht mij de losse onderdelen zo te herschikken, dat het blok in zijn originele staat werd teruggebracht. ik weet helaas niet meer of ik daarin slaagde, maar het feit, dat ik dát niet meer weet, betekent waarschijnlijk, dat het een mislukking werd. desalniettemin leidde de leidse onderzoekssessie tot een alleszins bevredigende vaststelling van mijn iq: middelbaar onderwijs was, onder voorwaarde er hard voor te werken, te doen. van die blokkentest heb ik later veel profijt gehad, want ik paste die blokken bij de volgende psychologische tests moeiteloos in elkaar. en het lijkt erop, dat die blokkentest symbool heeft gestaan voor de profetie, dat ik er wel voor zou moeten blokken. helaas is dat blokken nooit mijn sterkste kant geweest. daar heeft geen psychologische test mij ooit aan geholpen. ria van hien
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
psychologische rapporten, voor wat ze waard zijn, want ik heb er bij het nut en het realiteitsgehalte in de loop van de jaren wel zo mijn bedenkingen bij gekregen, die hebben in mijn leven een belangrijke rol gespeeld. ik heb er vele moeten ondergaan. voor elke nieuwe job, ja bijna voor elk wissewasje moest ik opnieuw getest worden. en ondanks het feit, dat er voor wat betreft de uitkomst van die testen best wel een rode draad te bespeuren was, verschilden ze toch allemaal behoorlijk van elkaar. ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat de verschillende psychologische adviesbureaus bij verschillende instituten, die op verschillende filosofieën gebaseerde, psychologische rapporten ontwikkelen, van elkaar verschillende testen aankopen. verschil moet er wezen dus, maar het kan de slachtoffers van zo’n test ook in verwarring brengen. veel van de door mij ondergane testen kan ik me niet meer zo goed voor de geest halen, maar de eerste is me toch het meest bijgebleven. het moet ergens in het jaar 1963 geweest zijn. na het volbrengen van de lagere school kreeg ik het advies mo, met de kanttekening, dat ik daar wel hard voor moest werken. een mededeling zo waar als een koe en ook een voorteken hoe mijn middelbare school carrière zou verlopen: een drama in vele bedrijven, te beginnen bij de zogenaamde proefklas van het coornhert gymnasium in gouda, waar ik een veertiendaagse test moest ondergaan. waar mijn zus en broer vóór mij soepeltjes slaagden, faalde ik jammerlijk en dat leidde tot de vraag: wat kan die jongen nou? een vraag die eigenlijk alleen maar door een bevoegd psycholoog kon worden beantwoord. ik herinner me nog goed, dat ik op zekere dag met mijn vader in zijn daf ((waaruit (bijzonder detail) de bijrijders stoel verwijderd was)) naar leiden ging, waar een kennelijk betrouwbaar psychologisch testbureau gevestigd was. ik werd een dag lang tegen het licht gehouden met behulp van vragenlijsten en allerlei testjes, waarvan ik me er nog maar eentje herinner. dat was het manipuleren met een blok hout. de psycholoog liet mij een houten blok zien, dat hij vervolgens voor mijn ogen uit elkaar haalde en hij verzocht mij de losse onderdelen zo te herschikken, dat het blok in zijn originele staat werd teruggebracht. ik weet helaas niet meer of ik daarin slaagde, maar het feit, dat ik dát niet meer weet, betekent waarschijnlijk, dat het een mislukking werd. desalniettemin leidde de leidse onderzoekssessie tot een alleszins bevredigende vaststelling van mijn iq: middelbaar onderwijs was, onder voorwaarde er hard voor te werken, te doen. van die blokkentest heb ik later veel profijt gehad, want ik paste die blokken bij de volgende psychologische tests moeiteloos in elkaar. en het lijkt erop, dat die blokkentest symbool heeft gestaan voor de profetie, dat ik er wel voor zou moeten blokken. helaas is dat blokken nooit mijn sterkste kant geweest. daar heeft geen psychologische test mij ooit aan geholpen. ria van hien
Psychologische rapporten , voor wat ze waard zijn, want ik heb er bij het nut en het realiteitsgehalte in de loop van de jaren wel zo mijn bedenkingen bij gekregen, die hebben in mijn leven een belangrijke rol gespeeld. Ik heb er vele moeten ondergaan. Voor elke nieuwe job, ja bijna voor elk wissewasje moest ik opnieuw getest worden. En ondanks het feit, dat er voor wat betreft de uitkomst van die testen best wel een rode draad te bespeuren was, verschilden ze toch allemaal behoorlijk van elkaar. Ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat de verschillende psychologische adviesbureaus bij verschillende instituten, die op verschillende filosofieën gebaseerde, psychologische rapporten ontwikkelen, van elkaar verschillende testen aankopen. Verschil moet er wezen dus, maar het kan de slachtoffers van zo’n test ook in verwarring brengen. Veel van de door mij ondergane testen kan ik me niet meer zo goed voor de geest halen, maar de eerste is me toch het meest bijgebleven.
Het moet ergens in het jaar 1963 geweest zijn. Na het volbrengen van de lagere school kreeg ik het advies MO, met de kanttekening, dat ik daar wel hard voor moest werken. Een mededeling zo waar als een koe en ook een voorteken hoe mijn middelbare school carrière zou verlopen: een drama in vele bedrijven, te beginnen bij de zogenaamde proefklas van het Coornhert gymnasium in Gouda, waar ik een veertiendaagse test moest ondergaan. Waar mijn zus en broer vóór mij soepeltjes slaagden, faalde ik jammerlijk en dat leidde tot de vraag: Wat kan die jongen nou? Een vraag die eigenlijk alleen maar door een bevoegd psycholoog kon worden beantwoord.
Ik herinner me nog goed, dat ik op zekere dag met mijn vader in zijn Daf ((waaruit (bijzonder detail) de bijrijders stoel verwijderd was)) naar Leiden ging, waar een kennelijk betrouwbaar psychologisch testbureau gevestigd was. Ik werd een dag lang tegen het licht gehouden met behulp van vragenlijsten en allerlei testjes, waarvan ik me er nog maar eentje herinner. Dat was het manipuleren met een blok hout. De psycholoog liet mij een houten blok zien, dat hij vervolgens voor mijn ogen uit elkaar haalde en hij verzocht mij de losse onderdelen zo te herschikken, dat het blok in zijn originele staat werd teruggebracht. Ik weet helaas niet meer of ik daarin slaagde, maar het feit, dat ik dát niet meer weet, betekent waarschijnlijk, dat het een mislukking werd.
Desalniettemin leidde de Leidse onderzoekssessie tot een alleszins bevredigende vaststelling van mijn IQ: Middelbaar Onderwijs was, onder voorwaarde er hard voor te werken, te doen.
Van die blokkentest heb ik later veel profijt gehad, want ik paste die blokken bij de volgende psychologische tests moeiteloos in elkaar.
En het lijkt erop, dat die blokkentest symbool heeft gestaan voor de profetie, dat ik er wel voor zou moeten blokken.
Helaas is dat blokken nooit mijn sterkste kant geweest. Daar heeft geen psychologische test mij ooit aan geholpen.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
psychologische rapporten, voor wat ze waard zijn, want ik heb er bij het nut en het realiteitsgehalte in de loop van de jaren wel zo mijn bedenkingen bij gekregen, die hebben in mijn leven een belangrijke rol gespeeld. ik heb er vele moeten ondergaan. voor elke nieuwe job, ja bijna voor elk wissewasje moest ik opnieuw getest worden. en ondanks het feit, dat er voor wat betreft de uitkomst van die testen best wel een rode draad te bespeuren was, verschilden ze toch allemaal behoorlijk van elkaar. ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat de verschillende psychologische adviesbureaus bij verschillende instituten, die op verschillende filosofieën gebaseerde, psychologische rapporten ontwikkelen, van elkaar verschillende testen aankopen. verschil moet er wezen dus, maar het kan de slachtoffers van zo’n test ook in verwarring brengen. veel van de door mij ondergane testen kan ik me niet meer zo goed voor de geest halen, maar de eerste is me toch het meest bijgebleven. het moet ergens in het jaar 1963 geweest zijn. na het volbrengen van de lagere school kreeg ik het advies mo, met de kanttekening, dat ik daar wel hard voor moest werken. een mededeling zo waar als een koe en ook een voorteken hoe mijn middelbare school carrière zou verlopen: een drama in vele bedrijven, te beginnen bij de zogenaamde proefklas van het coornhert gymnasium in gouda, waar ik een veertiendaagse test moest ondergaan. waar mijn zus en broer vóór mij soepeltjes slaagden, faalde ik jammerlijk en dat leidde tot de vraag: wat kan die jongen nou? een vraag die eigenlijk alleen maar door een bevoegd psycholoog kon worden beantwoord. ik herinner me nog goed, dat ik op zekere dag met mijn vader in zijn daf ((waaruit (bijzonder detail) de bijrijders stoel verwijderd was)) naar leiden ging, waar een kennelijk betrouwbaar psychologisch testbureau gevestigd was. ik werd een dag lang tegen het licht gehouden met behulp van vragenlijsten en allerlei testjes, waarvan ik me er nog maar eentje herinner. dat was het manipuleren met een blok hout. de psycholoog liet mij een houten blok zien, dat hij vervolgens voor mijn ogen uit elkaar haalde en hij verzocht mij de losse onderdelen zo te herschikken, dat het blok in zijn originele staat werd teruggebracht. ik weet helaas niet meer of ik daarin slaagde, maar het feit, dat ik dát niet meer weet, betekent waarschijnlijk, dat het een mislukking werd. desalniettemin leidde de leidse onderzoekssessie tot een alleszins bevredigende vaststelling van mijn iq: middelbaar onderwijs was, onder voorwaarde er hard voor te werken, te doen. van die blokkentest heb ik later veel profijt gehad, want ik paste die blokken bij de volgende psychologische tests moeiteloos in elkaar. en het lijkt erop, dat die blokkentest symbool heeft gestaan voor de profetie, dat ik er wel voor zou moeten blokken. helaas is dat blokken nooit mijn sterkste kant geweest. daar heeft geen psychologische test mij ooit aan geholpen. ria van hien
psychologische rapporten, voor wat ze waard zijn, want ik heb er bij het nut en het realiteitsgehalte in de loop van de jaren wel zo mijn bedenkingen bij gekregen, die hebben in mijn leven een belangrijke rol gespeeld. ik heb er vele moeten ondergaan. voor elke nieuwe job, ja bijna voor elk wissewasje moest ik opnieuw getest worden. en ondanks het feit, dat er voor wat betreft de uitkomst van die testen best wel een rode draad te bespeuren was, verschilden ze toch allemaal behoorlijk van elkaar. ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat de verschillende psychologische adviesbureaus bij verschillende instituten, die op verschillende filosofieën gebaseerde, psychologische rapporten ontwikkelen, van elkaar verschillende testen aankopen. verschil moet er wezen dus, maar het kan de slachtoffers van zo’n test ook in verwarring brengen. veel van de door mij ondergane testen kan ik me niet meer zo goed voor de geest halen, maar de eerste is me toch het meest bijgebleven. het moet ergens in het jaar 1963 geweest zijn. na het volbrengen van de lagere school kreeg ik het advies mo, met de kanttekening, dat ik daar wel hard voor moest werken. een mededeling zo waar als een koe en ook een voorteken hoe mijn middelbare school carrière zou verlopen: een drama in vele bedrijven, te beginnen bij de zogenaamde proefklas van het coornhert gymnasium in gouda, waar ik een veertiendaagse test moest ondergaan. waar mijn zus en broer vóór mij soepeltjes slaagden, faalde ik jammerlijk en dat leidde tot de vraag: wat kan die jongen nou? een vraag die eigenlijk alleen maar door een bevoegd psycholoog kon worden beantwoord. ik herinner me nog goed, dat ik op zekere dag met mijn vader in zijn daf ((waaruit (bijzonder detail) de bijrijders stoel verwijderd was)) naar leiden ging, waar een kennelijk betrouwbaar psychologisch testbureau gevestigd was. ik werd een dag lang tegen het licht gehouden met behulp van vragenlijsten en allerlei testjes, waarvan ik me er nog maar eentje herinner. dat was het manipuleren met een blok hout. de psycholoog liet mij een houten blok zien, dat hij vervolgens voor mijn ogen uit elkaar haalde en hij verzocht mij de losse onderdelen zo te herschikken, dat het blok in zijn originele staat werd teruggebracht. ik weet helaas niet meer of ik daarin slaagde, maar het feit, dat ik dát niet meer weet, betekent waarschijnlijk, dat het een mislukking werd. desalniettemin leidde de leidse onderzoekssessie tot een alleszins bevredigende vaststelling van mijn iq: middelbaar onderwijs was, onder voorwaarde er hard voor te werken, te doen. van die blokkentest heb ik later veel profijt gehad, want ik paste die blokken bij de volgende psychologische tests moeiteloos in elkaar. en het lijkt erop, dat die blokkentest symbool heeft gestaan voor de profetie, dat ik er wel voor zou moeten blokken. helaas is dat blokken nooit mijn sterkste kant geweest. daar heeft geen psychologische test mij ooit aan geholpen. ria van hien