concertreeks over het meesterschap van bach vervolgd met dubbelconcerten van bach en telemann. de grote kerk in steenwijk wordt opnieuw gevuld met muziek van bach. in het derde concert uit de serie passie voor bach klinkt naast muzikaal vuurwerk van bach ditmaal ook de muziek van zijn vriend en tijdgenoot telemann. het concert vindt plaats op 26 maart aanstaande om 16:00. na twee goed bezochte concerten uit de reeks van vier, is ‘ensemble himmelsburg’ wederom te gast in het hart van vestingstad steenwijk. dit ensemble – bestaande uit musici van phion, orkest van gelderland & overijssel – koos ditmaal, voor diverse dubbelconcerten. barokcomposities die naast spectaculaire en energieke ook verstilde en meditatieve passages kennen. het is muziek die het goed kan vinden met de akoestiek van de middeleeuwse st. clemenskerk blijkt uit de enthousiaste reactie van het publiek. kaarten zijn verkrijgbaar via na het concert is er gelegenheid na te praten onder het genot van een drankje. dubbelconcerten van telemann telemann was vanaf 1708 kapelmeester aan het hof van de hertog van eisenach. hij schrijft in deze periode als één van de eerste duitse componisten dubbelconcerten waarin een strijkinstrument én een blaasinstrument de solopartijen spelen. in eisenach zijn dan al decennia lang leden van de familie bach als organist of stadsmusicus werkzaam. hoewel hij inmiddels in weimar woont en werkt, komt ook johann sebastian bach nog regelmatig in zijn geboorteplaats en na hun kennismaking in 1709 bloeit er een warme vriendschap op tussen beide grootheden. ze musiceren samen, bespreken de nieuwste muzikale ontwikkelingen en wisselen composities uit. telemanns concert voor hobo en viool in c twv 52:c1 heeft zeer zeker in weimar geklonken. het concert voor twee violen in g, twv 52:g1 ontstaat in 1715 als telemann een nieuwe functie heeft in frankfurt. telemann stuurde het naar alle waarschijnlijkheid naar bach, zodat die het in weimar kon spelen met prins johann-ernst van saksen-weimar. het langzame openingsdeel van dit dubbel-vioolconcert van telemann is rijk aan schurende harmonieën. het tweede deel is een fuga de delen drie en vier worden gekenmerkt door een frisse driedelige maatsoort. bekend werk van bach van bach zelf horen we het driedelige concert voor hobo en viool bwv 1060r. tussen de beide levendige hoekdelen treffen we een langzaam en zangerig middendeel aan. het adagio vormt hoe dan ook een fraaie tegenhanger van het al even mooie largo ma non tanto uit het concert voor twee violen in d, bwv 1043. niet voor niets maakt dit werk al ruim 150 jaar deel uit van de canon van de meest uitgevoerde werken van bach en er is waarschijnlijk geen violist te bedenken die dit bekende werk niet met enorm veel plezier speelt. samenwerking de meenthe en grote kerk de serie ‘passie voor bach’ is een coproductie van phion, orkest van gelderland & overijssel en wilminktheater en muziekcentrum enschede. de uitvoeringen in steenwijk zijn tot stand gekomen door de samenwerking van rabotheater de meente en stichting grote kerk steenwijk met steun van de gemeente steenwijkerland. kaarten of meer informatie over dit concert zijn te vinden op concertgegevens & programma ensemble himmelsburg carla leurs, viool-solo erna de koning, hobo pieter dirksen, klavecimbel en muzikale leiding. johann sebastian bach (1685 – 1750) concerto voor hobo, viool, strijkers en basso continuo in c-kl.t., bwv 1060r. allegro – adagio – allegro soli: carla leurs, viool, erna de koning, hobo. g.ph. telemann (1681-1767) concerto voor 2 violen, strijkers en b.c. in g-gr.t., twv 52:g1 (1715). grave – vivace – grave – vivace soli: carla leurs, janne soerensen, viool i & ii. uit: six trio, nr. 4: triosonate voor twee violen en b.c. in d-gr.t., twv 42:d1 (1718). soave – vivace – largo – presto soli: carla leurs, janne soerensen, viool i & ii. concerto voor hobo, viool, strijkers en b.c. in c-kl. t., twv 52:c1 (1708-1712). adagio-allegro – adagio – allegro soli: carla leurs, viool, erna de koning, hobo. johann sebastian bach concerto voor 2 violen, strijkers en b.c. in d-kl. t., bwv 1043 (ca. 1730). vivace – largo ma non tanto – allegro soli: carla leurs, marjolein van dingstee, viool i & ii. concertdata 26.03.2023 – grote kerk steenwijk – passie voor bach ‘dubbelconcerten van bach en telemann’ – 16.00 uur € 22,50 07.05.2023 – grote kerk steenwijk – passie voor bach ‘jauchzet gott’ – 16.00 uur, € 22,50. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
concertreeks over het meesterschap van bach vervolgd met dubbelconcerten van bach en telemann. de grote kerk in steenwijk wordt opnieuw gevuld met muziek van bach. in het derde concert uit de serie passie voor bach klinkt naast muzikaal vuurwerk van bach ditmaal ook de muziek van zijn vriend en tijdgenoot telemann. het concert vindt plaats op 26 maart aanstaande om 16:00. na twee goed bezochte concerten uit de reeks van vier, is ‘ensemble himmelsburg’ wederom te gast in het hart van vestingstad steenwijk. dit ensemble – bestaande uit musici van phion, orkest van gelderland & overijssel – koos ditmaal, voor diverse dubbelconcerten. barokcomposities die naast spectaculaire en energieke ook verstilde en meditatieve passages kennen. het is muziek die het goed kan vinden met de akoestiek van de middeleeuwse st. clemenskerk blijkt uit de enthousiaste reactie van het publiek. kaarten zijn verkrijgbaar via na het concert is er gelegenheid na te praten onder het genot van een drankje. dubbelconcerten van telemann telemann was vanaf 1708 kapelmeester aan het hof van de hertog van eisenach. hij schrijft in deze periode als één van de eerste duitse componisten dubbelconcerten waarin een strijkinstrument én een blaasinstrument de solopartijen spelen. in eisenach zijn dan al decennia lang leden van de familie bach als organist of stadsmusicus werkzaam. hoewel hij inmiddels in weimar woont en werkt, komt ook johann sebastian bach nog regelmatig in zijn geboorteplaats en na hun kennismaking in 1709 bloeit er een warme vriendschap op tussen beide grootheden. ze musiceren samen, bespreken de nieuwste muzikale ontwikkelingen en wisselen composities uit. telemanns concert voor hobo en viool in c twv 52:c1 heeft zeer zeker in weimar geklonken. het concert voor twee violen in g, twv 52:g1 ontstaat in 1715 als telemann een nieuwe functie heeft in frankfurt. telemann stuurde het naar alle waarschijnlijkheid naar bach, zodat die het in weimar kon spelen met prins johann-ernst van saksen-weimar. het langzame openingsdeel van dit dubbel-vioolconcert van telemann is rijk aan schurende harmonieën. het tweede deel is een fuga de delen drie en vier worden gekenmerkt door een frisse driedelige maatsoort. bekend werk van bach van bach zelf horen we het driedelige concert voor hobo en viool bwv 1060r. tussen de beide levendige hoekdelen treffen we een langzaam en zangerig middendeel aan. het adagio vormt hoe dan ook een fraaie tegenhanger van het al even mooie largo ma non tanto uit het concert voor twee violen in d, bwv 1043. niet voor niets maakt dit werk al ruim 150 jaar deel uit van de canon van de meest uitgevoerde werken van bach en er is waarschijnlijk geen violist te bedenken die dit bekende werk niet met enorm veel plezier speelt. samenwerking de meenthe en grote kerk de serie ‘passie voor bach’ is een coproductie van phion, orkest van gelderland & overijssel en wilminktheater en muziekcentrum enschede. de uitvoeringen in steenwijk zijn tot stand gekomen door de samenwerking van rabotheater de meente en stichting grote kerk steenwijk met steun van de gemeente steenwijkerland. kaarten of meer informatie over dit concert zijn te vinden op concertgegevens & programma ensemble himmelsburg carla leurs, viool-solo erna de koning, hobo pieter dirksen, klavecimbel en muzikale leiding. johann sebastian bach (1685 – 1750) concerto voor hobo, viool, strijkers en basso continuo in c-kl.t., bwv 1060r. allegro – adagio – allegro soli: carla leurs, viool, erna de koning, hobo. g.ph. telemann (1681-1767) concerto voor 2 violen, strijkers en b.c. in g-gr.t., twv 52:g1 (1715). grave – vivace – grave – vivace soli: carla leurs, janne soerensen, viool i & ii. uit: six trio, nr. 4: triosonate voor twee violen en b.c. in d-gr.t., twv 42:d1 (1718). soave – vivace – largo – presto soli: carla leurs, janne soerensen, viool i & ii. concerto voor hobo, viool, strijkers en b.c. in c-kl. t., twv 52:c1 (1708-1712). adagio-allegro – adagio – allegro soli: carla leurs, viool, erna de koning, hobo. johann sebastian bach concerto voor 2 violen, strijkers en b.c. in d-kl. t., bwv 1043 (ca. 1730). vivace – largo ma non tanto – allegro soli: carla leurs, marjolein van dingstee, viool i & ii. concertdata 26.03.2023 – grote kerk steenwijk – passie voor bach ‘dubbelconcerten van bach en telemann’ – 16.00 uur € 22,50 07.05.2023 – grote kerk steenwijk – passie voor bach ‘jauchzet gott’ – 16.00 uur, € 22,50. dirk brans
Concertreeks over het meesterschap van Bach vervolgd met dubbelconcerten van Bach en Telemann.
De Grote Kerk in Steenwijk wordt opnieuw gevuld met muziek van Bach. In het derde concert uit de serie Passie voor Bach klinkt naast muzikaal vuurwerk van Bach ditmaal ook de muziek van zijn vriend en tijdgenoot Telemann. Het concert vindt plaats op 26 maart aanstaande om 16:00. Na twee goed bezochte concerten uit de reeks van vier, is ‘Ensemble Himmelsburg’ wederom te gast in het hart van vestingstad Steenwijk. Dit ensemble – bestaande uit musici van Phion, Orkest van Gelderland & Overijssel – koos ditmaal, voor diverse dubbelconcerten. Barokcomposities die naast spectaculaire en energieke ook verstilde en meditatieve passages kennen. Het is muziek die het goed kan vinden met de akoestiek van de middeleeuwse St. Clemenskerk blijkt uit de enthousiaste reactie van het publiek. Kaarten zijn verkrijgbaar viawww.demeenthe.nl. Na het concert is er gelegenheid na te praten onder het genot van een drankje.
Dubbelconcerten van Telemann Telemann was vanaf 1708 kapelmeester aan het hof van de hertog van Eisenach. Hij schrijft in deze periode als één van de eerste Duitse componisten dubbelconcerten waarin een strijkinstrument én een blaasinstrument de solopartijen spelen. In Eisenach zijn dan al decennia lang leden van de familie Bach als organist of stadsmusicus werkzaam. Hoewel hij inmiddels in Weimar woont en werkt, komt ook Johann Sebastian Bach nog regelmatig in zijn geboorteplaats en na hun kennismaking in 1709 bloeit er een warme vriendschap op tussen beide grootheden. Ze musiceren samen, bespreken de nieuwste muzikale ontwikkelingen en wisselen composities uit. Telemanns concert voor hobo en viool in c TWV 52:c1 heeft zeer zeker in Weimar geklonken. Het concert voor twee violen in G, TWV 52:G1 ontstaat in 1715 als Telemann een nieuwe functie heeft in Frankfurt. Telemann stuurde het naar alle waarschijnlijkheid naar Bach, zodat die het in Weimar kon spelen met prins Johann-Ernst van Saksen-Weimar. Het langzame openingsdeel van dit dubbel-vioolconcert van Telemann is rijk aan schurende harmonieën. Het tweede deel is een fuga de delen drie en vier worden gekenmerkt door een frisse driedelige maatsoort.
Bekend werk van Bach Van Bach zelf horen we het driedelige concert voor hobo en viool BWV 1060R. Tussen de beide levendige hoekdelen treffen we een langzaam en zangerig middendeel aan. Het Adagio vormt hoe dan ook een fraaie tegenhanger van het al even mooie Largo ma non tanto uit het concert voor twee violen in d, BWV 1043. Niet voor niets maakt dit werk al ruim 150 jaar deel uit van de canon van de meest uitgevoerde werken van Bach en er is waarschijnlijk geen violist te bedenken die dit bekende werk niet met enorm veel plezier speelt.
Samenwerking De Meenthe en Grote Kerk De serie ‘Passie voor Bach’ is een coproductie van Phion, Orkest van Gelderland & Overijssel en Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede. De uitvoeringen in Steenwijk zijn tot stand gekomen door de samenwerking van Rabotheater de Meente en Stichting Grote Kerk Steenwijk met steun van de gemeente Steenwijkerland.
Kaarten of meer informatie over dit concert zijn te vinden op www.demeenthe.nl.
Concertgegevens & programma Ensemble Himmelsburg
Carla Leurs, viool-solo
Erna de Koning, hobo
Pieter Dirksen, klavecimbel en muzikale leiding
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) Concerto voor hobo, viool, strijkers en basso continuo in c-kl.t., BWV 1060R
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
concertreeks over het meesterschap van bach vervolgd met dubbelconcerten van bach en telemann. de grote kerk in steenwijk wordt opnieuw gevuld met muziek van bach. in het derde concert uit de serie passie voor bach klinkt naast muzikaal vuurwerk van bach ditmaal ook de muziek van zijn vriend en tijdgenoot telemann. het concert vindt plaats op 26 maart aanstaande om 16:00. na twee goed bezochte concerten uit de reeks van vier, is ‘ensemble himmelsburg’ wederom te gast in het hart van vestingstad steenwijk. dit ensemble – bestaande uit musici van phion, orkest van gelderland & overijssel – koos ditmaal, voor diverse dubbelconcerten. barokcomposities die naast spectaculaire en energieke ook verstilde en meditatieve passages kennen. het is muziek die het goed kan vinden met de akoestiek van de middeleeuwse st. clemenskerk blijkt uit de enthousiaste reactie van het publiek. kaarten zijn verkrijgbaar via na het concert is er gelegenheid na te praten onder het genot van een drankje. dubbelconcerten van telemann telemann was vanaf 1708 kapelmeester aan het hof van de hertog van eisenach. hij schrijft in deze periode als één van de eerste duitse componisten dubbelconcerten waarin een strijkinstrument én een blaasinstrument de solopartijen spelen. in eisenach zijn dan al decennia lang leden van de familie bach als organist of stadsmusicus werkzaam. hoewel hij inmiddels in weimar woont en werkt, komt ook johann sebastian bach nog regelmatig in zijn geboorteplaats en na hun kennismaking in 1709 bloeit er een warme vriendschap op tussen beide grootheden. ze musiceren samen, bespreken de nieuwste muzikale ontwikkelingen en wisselen composities uit. telemanns concert voor hobo en viool in c twv 52:c1 heeft zeer zeker in weimar geklonken. het concert voor twee violen in g, twv 52:g1 ontstaat in 1715 als telemann een nieuwe functie heeft in frankfurt. telemann stuurde het naar alle waarschijnlijkheid naar bach, zodat die het in weimar kon spelen met prins johann-ernst van saksen-weimar. het langzame openingsdeel van dit dubbel-vioolconcert van telemann is rijk aan schurende harmonieën. het tweede deel is een fuga de delen drie en vier worden gekenmerkt door een frisse driedelige maatsoort. bekend werk van bach van bach zelf horen we het driedelige concert voor hobo en viool bwv 1060r. tussen de beide levendige hoekdelen treffen we een langzaam en zangerig middendeel aan. het adagio vormt hoe dan ook een fraaie tegenhanger van het al even mooie largo ma non tanto uit het concert voor twee violen in d, bwv 1043. niet voor niets maakt dit werk al ruim 150 jaar deel uit van de canon van de meest uitgevoerde werken van bach en er is waarschijnlijk geen violist te bedenken die dit bekende werk niet met enorm veel plezier speelt. samenwerking de meenthe en grote kerk de serie ‘passie voor bach’ is een coproductie van phion, orkest van gelderland & overijssel en wilminktheater en muziekcentrum enschede. de uitvoeringen in steenwijk zijn tot stand gekomen door de samenwerking van rabotheater de meente en stichting grote kerk steenwijk met steun van de gemeente steenwijkerland. kaarten of meer informatie over dit concert zijn te vinden op concertgegevens & programma ensemble himmelsburg carla leurs, viool-solo erna de koning, hobo pieter dirksen, klavecimbel en muzikale leiding. johann sebastian bach (1685 – 1750) concerto voor hobo, viool, strijkers en basso continuo in c-kl.t., bwv 1060r. allegro – adagio – allegro soli: carla leurs, viool, erna de koning, hobo. g.ph. telemann (1681-1767) concerto voor 2 violen, strijkers en b.c. in g-gr.t., twv 52:g1 (1715). grave – vivace – grave – vivace soli: carla leurs, janne soerensen, viool i & ii. uit: six trio, nr. 4: triosonate voor twee violen en b.c. in d-gr.t., twv 42:d1 (1718). soave – vivace – largo – presto soli: carla leurs, janne soerensen, viool i & ii. concerto voor hobo, viool, strijkers en b.c. in c-kl. t., twv 52:c1 (1708-1712). adagio-allegro – adagio – allegro soli: carla leurs, viool, erna de koning, hobo. johann sebastian bach concerto voor 2 violen, strijkers en b.c. in d-kl. t., bwv 1043 (ca. 1730). vivace – largo ma non tanto – allegro soli: carla leurs, marjolein van dingstee, viool i & ii. concertdata 26.03.2023 – grote kerk steenwijk – passie voor bach ‘dubbelconcerten van bach en telemann’ – 16.00 uur € 22,50 07.05.2023 – grote kerk steenwijk – passie voor bach ‘jauchzet gott’ – 16.00 uur, € 22,50. dirk brans
concertreeks over het meesterschap van bach vervolgd met dubbelconcerten van bach en telemann. de grote kerk in steenwijk wordt opnieuw gevuld met muziek van bach. in het derde concert uit de serie passie voor bach klinkt naast muzikaal vuurwerk van bach ditmaal ook de muziek van zijn vriend en tijdgenoot telemann. het concert vindt plaats op 26 maart aanstaande om 16:00. na twee goed bezochte concerten uit de reeks van vier, is ‘ensemble himmelsburg’ wederom te gast in het hart van vestingstad steenwijk. dit ensemble – bestaande uit musici van phion, orkest van gelderland & overijssel – koos ditmaal, voor diverse dubbelconcerten. barokcomposities die naast spectaculaire en energieke ook verstilde en meditatieve passages kennen. het is muziek die het goed kan vinden met de akoestiek van de middeleeuwse st. clemenskerk blijkt uit de enthousiaste reactie van het publiek. kaarten zijn verkrijgbaar via na het concert is er gelegenheid na te praten onder het genot van een drankje. dubbelconcerten van telemann telemann was vanaf 1708 kapelmeester aan het hof van de hertog van eisenach. hij schrijft in deze periode als één van de eerste duitse componisten dubbelconcerten waarin een strijkinstrument én een blaasinstrument de solopartijen spelen. in eisenach zijn dan al decennia lang leden van de familie bach als organist of stadsmusicus werkzaam. hoewel hij inmiddels in weimar woont en werkt, komt ook johann sebastian bach nog regelmatig in zijn geboorteplaats en na hun kennismaking in 1709 bloeit er een warme vriendschap op tussen beide grootheden. ze musiceren samen, bespreken de nieuwste muzikale ontwikkelingen en wisselen composities uit. telemanns concert voor hobo en viool in c twv 52:c1 heeft zeer zeker in weimar geklonken. het concert voor twee violen in g, twv 52:g1 ontstaat in 1715 als telemann een nieuwe functie heeft in frankfurt. telemann stuurde het naar alle waarschijnlijkheid naar bach, zodat die het in weimar kon spelen met prins johann-ernst van saksen-weimar. het langzame openingsdeel van dit dubbel-vioolconcert van telemann is rijk aan schurende harmonieën. het tweede deel is een fuga de delen drie en vier worden gekenmerkt door een frisse driedelige maatsoort. bekend werk van bach van bach zelf horen we het driedelige concert voor hobo en viool bwv 1060r. tussen de beide levendige hoekdelen treffen we een langzaam en zangerig middendeel aan. het adagio vormt hoe dan ook een fraaie tegenhanger van het al even mooie largo ma non tanto uit het concert voor twee violen in d, bwv 1043. niet voor niets maakt dit werk al ruim 150 jaar deel uit van de canon van de meest uitgevoerde werken van bach en er is waarschijnlijk geen violist te bedenken die dit bekende werk niet met enorm veel plezier speelt. samenwerking de meenthe en grote kerk de serie ‘passie voor bach’ is een coproductie van phion, orkest van gelderland & overijssel en wilminktheater en muziekcentrum enschede. de uitvoeringen in steenwijk zijn tot stand gekomen door de samenwerking van rabotheater de meente en stichting grote kerk steenwijk met steun van de gemeente steenwijkerland. kaarten of meer informatie over dit concert zijn te vinden op concertgegevens & programma ensemble himmelsburg carla leurs, viool-solo erna de koning, hobo pieter dirksen, klavecimbel en muzikale leiding. johann sebastian bach (1685 – 1750) concerto voor hobo, viool, strijkers en basso continuo in c-kl.t., bwv 1060r. allegro – adagio – allegro soli: carla leurs, viool, erna de koning, hobo. g.ph. telemann (1681-1767) concerto voor 2 violen, strijkers en b.c. in g-gr.t., twv 52:g1 (1715). grave – vivace – grave – vivace soli: carla leurs, janne soerensen, viool i & ii. uit: six trio, nr. 4: triosonate voor twee violen en b.c. in d-gr.t., twv 42:d1 (1718). soave – vivace – largo – presto soli: carla leurs, janne soerensen, viool i & ii. concerto voor hobo, viool, strijkers en b.c. in c-kl. t., twv 52:c1 (1708-1712). adagio-allegro – adagio – allegro soli: carla leurs, viool, erna de koning, hobo. johann sebastian bach concerto voor 2 violen, strijkers en b.c. in d-kl. t., bwv 1043 (ca. 1730). vivace – largo ma non tanto – allegro soli: carla leurs, marjolein van dingstee, viool i & ii. concertdata 26.03.2023 – grote kerk steenwijk – passie voor bach ‘dubbelconcerten van bach en telemann’ – 16.00 uur € 22,50 07.05.2023 – grote kerk steenwijk – passie voor bach ‘jauchzet gott’ – 16.00 uur, € 22,50. dirk brans