gemeente steenwijkerland kiest voor oplossing korte én lange termijn. veilig, gastvrij en aangenaam. zo moet het intercitystation weer zijn in steenwijk. wethouder bram harmsma: ‘het stationsgebied is al een poos onderwerp van gesprek. we gaan een toekomstplan maken voor de hele spoorzone, een ambitiedocument. hierover zijn gesprekken geweest met omwonenden, ondernemers en andere belanghebbenden. maar tot die tijd zitten we als gemeente niet stil. we gaan aan de slag met fase 1: het aanpakken van het stationsgebouw en het voorterrein. zodat inwoners en toeristen zich hier weer welkom voelen. dit doen we met ‘no regret’ maatregelen, waarmee we de basis op orde brengen.’. opwaarderen station pand en voorterrein gemeente steenwijkerland gaat samen met de ns het stationsgebouw en het voorterrein opwaarderen en verbeteren. het doel is dat er een prettige sfeer ontstaat en het station een veilige (verblijfs)omgeving is voor reizigers en omwonenden. het wordt een herkenbare entree naar het gebied weerribben wieden en de koloniën. maar vindt ook aansluiting bij de vestingstad. wethouder bram harmsma: ‘no-regret’, de naam zegt het al. we willen natuurlijk geen spijt krijgen van de investering die we gaan doen voor de korte termijn. dit betekent dat de maatregelen die we uitvoeren aan het stationsgebouw en het voorterrein in elk gewenst toekomstscenario meegenomen kunnen worden. we houden op dit moment rekening met een levensduur van het stationsgebouw van enkele jaren. natuurlijk kijken we ook naar duurzaamheid en circulariteit. bij het aanpassen van het gebouw en het voorterrein proberen we materialen zoveel mogelijk opnieuw te gebruiken.’. investering ‘dit soort projecten kunnen wij alleen realiseren door een krachtige samenwerking met de regio, provincie en uiteraard financiële steun van het rijk. deze stap is een resultaat van de goede samenwerking met de regio zwolle.’ vertelt wethouder harmsma. planning ‘we willen alle inwoners, ondernemers en belanghebbenden die al meegedacht hebben bedanken voor hun inbreng. die is voor ons heel waardevol. wanneer we overgaan tot uitvoering, zullen we opnieuw samen met hen optrekken. met daarbij speciale aandacht voor de omwonenden.’ aldus wethouder bram harmsma. de voorbereidingen voor een ontwerp van het bestaande stationsgebouw starten direct. hiervoor wordt een architect geselecteerd door de gemeente. naar verwachting is het definitieve ontwerp in het derde kwartaal 2023 klaar en worden de verbouwwerkzaamheden aan het einde van het jaar gestart. deze lopen door in 2024. ook de inrichting van het voorterrein start in het najaar van 2023 en loopt door tot het voorjaar van 2024. op dit moment wordt ook gestart met het opstellen van een ambitiedocument voor de hele spoorzone. dit doet de gemeente steenwijkerland met gebiedspartners, om samen te komen tot een gedeelde ambitie inclusief een ontwikkelstrategie. het streven is dat het voorstel voor de hele spoorzone voor het einde van het jaar voor besluitvorming bij de gemeenteraad ligt. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
gemeente steenwijkerland kiest voor oplossing korte én lange termijn. veilig, gastvrij en aangenaam. zo moet het intercitystation weer zijn in steenwijk. wethouder bram harmsma: ‘het stationsgebied is al een poos onderwerp van gesprek. we gaan een toekomstplan maken voor de hele spoorzone, een ambitiedocument. hierover zijn gesprekken geweest met omwonenden, ondernemers en andere belanghebbenden. maar tot die tijd zitten we als gemeente niet stil. we gaan aan de slag met fase 1: het aanpakken van het stationsgebouw en het voorterrein. zodat inwoners en toeristen zich hier weer welkom voelen. dit doen we met ‘no regret’ maatregelen, waarmee we de basis op orde brengen.’. opwaarderen station pand en voorterrein gemeente steenwijkerland gaat samen met de ns het stationsgebouw en het voorterrein opwaarderen en verbeteren. het doel is dat er een prettige sfeer ontstaat en het station een veilige (verblijfs)omgeving is voor reizigers en omwonenden. het wordt een herkenbare entree naar het gebied weerribben wieden en de koloniën. maar vindt ook aansluiting bij de vestingstad. wethouder bram harmsma: ‘no-regret’, de naam zegt het al. we willen natuurlijk geen spijt krijgen van de investering die we gaan doen voor de korte termijn. dit betekent dat de maatregelen die we uitvoeren aan het stationsgebouw en het voorterrein in elk gewenst toekomstscenario meegenomen kunnen worden. we houden op dit moment rekening met een levensduur van het stationsgebouw van enkele jaren. natuurlijk kijken we ook naar duurzaamheid en circulariteit. bij het aanpassen van het gebouw en het voorterrein proberen we materialen zoveel mogelijk opnieuw te gebruiken.’. investering ‘dit soort projecten kunnen wij alleen realiseren door een krachtige samenwerking met de regio, provincie en uiteraard financiële steun van het rijk. deze stap is een resultaat van de goede samenwerking met de regio zwolle.’ vertelt wethouder harmsma. planning ‘we willen alle inwoners, ondernemers en belanghebbenden die al meegedacht hebben bedanken voor hun inbreng. die is voor ons heel waardevol. wanneer we overgaan tot uitvoering, zullen we opnieuw samen met hen optrekken. met daarbij speciale aandacht voor de omwonenden.’ aldus wethouder bram harmsma. de voorbereidingen voor een ontwerp van het bestaande stationsgebouw starten direct. hiervoor wordt een architect geselecteerd door de gemeente. naar verwachting is het definitieve ontwerp in het derde kwartaal 2023 klaar en worden de verbouwwerkzaamheden aan het einde van het jaar gestart. deze lopen door in 2024. ook de inrichting van het voorterrein start in het najaar van 2023 en loopt door tot het voorjaar van 2024. op dit moment wordt ook gestart met het opstellen van een ambitiedocument voor de hele spoorzone. dit doet de gemeente steenwijkerland met gebiedspartners, om samen te komen tot een gedeelde ambitie inclusief een ontwikkelstrategie. het streven is dat het voorstel voor de hele spoorzone voor het einde van het jaar voor besluitvorming bij de gemeenteraad ligt. dirk brans
Gemeente Steenwijkerland kiest voor oplossing korte én lange termijn
Veilig, gastvrij en aangenaam. Zo moet het intercitystation weer zijn in Steenwijk. Wethouder Bram Harmsma: ‘Het stationsgebied is al een poos onderwerp van gesprek. We gaan een toekomstplan maken voor de hele Spoorzone, een ambitiedocument. Hierover zijn gesprekken geweest met omwonenden, ondernemers en andere belanghebbenden. Maar tot die tijd zitten we als gemeente niet stil. We gaan aan de slag met fase 1: het aanpakken van het stationsgebouw en het voorterrein. Zodat inwoners en toeristen zich hier weer welkom voelen. Dit doen we met ‘no regret’ maatregelen, waarmee we de basis op orde brengen.’
Opwaarderen station pand en voorterrein Gemeente Steenwijkerland gaat samen met de NS het stationsgebouw en het voorterrein opwaarderen en verbeteren. Het doel is dat er een prettige sfeer ontstaat en het station een veilige (verblijfs)omgeving is voor reizigers en omwonenden. Het wordt een herkenbare entree naar het gebied Weerribben Wieden en de Koloniën. Maar vindt ook aansluiting bij de Vestingstad. Wethouder Bram Harmsma: ‘No-regret’, de naam zegt het al. We willen natuurlijk geen spijt krijgen van de investering die we gaan doen voor de korte termijn. Dit betekent dat de maatregelen die we uitvoeren aan het stationsgebouw en het voorterrein in elk gewenst toekomstscenario meegenomen kunnen worden. We houden op dit moment rekening met een levensduur van het stationsgebouw van enkele jaren. Natuurlijk kijken we ook naar duurzaamheid en circulariteit. Bij het aanpassen van het gebouw en het voorterrein proberen we materialen zoveel mogelijk opnieuw te gebruiken.’
Investering ‘Dit soort projecten kunnen wij alleen realiseren door een krachtige samenwerking met de regio, provincie en uiteraard financiële steun van het Rijk. Deze stap is een resultaat van de goede samenwerking met de Regio Zwolle.’ vertelt wethouder Harmsma.
Planning ‘We willen alle inwoners, ondernemers en belanghebbenden die al meegedacht hebben bedanken voor hun inbreng. Die is voor ons heel waardevol. Wanneer we overgaan tot uitvoering, zullen we opnieuw samen met hen optrekken. Met daarbij speciale aandacht voor de omwonenden.’ aldus wethouder Bram Harmsma. De voorbereidingen voor een ontwerp van het bestaande stationsgebouw starten direct. Hiervoor wordt een architect geselecteerd door de gemeente. Naar verwachting is het definitieve ontwerp in het derde kwartaal 2023 klaar en worden de verbouwwerkzaamheden aan het einde van het jaar gestart. Deze lopen door in 2024. Ook de inrichting van het voorterrein start in het najaar van 2023 en loopt door tot het voorjaar van 2024. Op dit moment wordt ook gestart met het opstellen van een ambitiedocument voor de hele Spoorzone. Dit doet de gemeente Steenwijkerland met gebiedspartners, om samen te komen tot een gedeelde ambitie inclusief een ontwikkelstrategie. Het streven is dat het voorstel voor de hele Spoorzone voor het einde van het jaar voor besluitvorming bij de gemeenteraad ligt.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
gemeente steenwijkerland kiest voor oplossing korte én lange termijn. veilig, gastvrij en aangenaam. zo moet het intercitystation weer zijn in steenwijk. wethouder bram harmsma: ‘het stationsgebied is al een poos onderwerp van gesprek. we gaan een toekomstplan maken voor de hele spoorzone, een ambitiedocument. hierover zijn gesprekken geweest met omwonenden, ondernemers en andere belanghebbenden. maar tot die tijd zitten we als gemeente niet stil. we gaan aan de slag met fase 1: het aanpakken van het stationsgebouw en het voorterrein. zodat inwoners en toeristen zich hier weer welkom voelen. dit doen we met ‘no regret’ maatregelen, waarmee we de basis op orde brengen.’. opwaarderen station pand en voorterrein gemeente steenwijkerland gaat samen met de ns het stationsgebouw en het voorterrein opwaarderen en verbeteren. het doel is dat er een prettige sfeer ontstaat en het station een veilige (verblijfs)omgeving is voor reizigers en omwonenden. het wordt een herkenbare entree naar het gebied weerribben wieden en de koloniën. maar vindt ook aansluiting bij de vestingstad. wethouder bram harmsma: ‘no-regret’, de naam zegt het al. we willen natuurlijk geen spijt krijgen van de investering die we gaan doen voor de korte termijn. dit betekent dat de maatregelen die we uitvoeren aan het stationsgebouw en het voorterrein in elk gewenst toekomstscenario meegenomen kunnen worden. we houden op dit moment rekening met een levensduur van het stationsgebouw van enkele jaren. natuurlijk kijken we ook naar duurzaamheid en circulariteit. bij het aanpassen van het gebouw en het voorterrein proberen we materialen zoveel mogelijk opnieuw te gebruiken.’. investering ‘dit soort projecten kunnen wij alleen realiseren door een krachtige samenwerking met de regio, provincie en uiteraard financiële steun van het rijk. deze stap is een resultaat van de goede samenwerking met de regio zwolle.’ vertelt wethouder harmsma. planning ‘we willen alle inwoners, ondernemers en belanghebbenden die al meegedacht hebben bedanken voor hun inbreng. die is voor ons heel waardevol. wanneer we overgaan tot uitvoering, zullen we opnieuw samen met hen optrekken. met daarbij speciale aandacht voor de omwonenden.’ aldus wethouder bram harmsma. de voorbereidingen voor een ontwerp van het bestaande stationsgebouw starten direct. hiervoor wordt een architect geselecteerd door de gemeente. naar verwachting is het definitieve ontwerp in het derde kwartaal 2023 klaar en worden de verbouwwerkzaamheden aan het einde van het jaar gestart. deze lopen door in 2024. ook de inrichting van het voorterrein start in het najaar van 2023 en loopt door tot het voorjaar van 2024. op dit moment wordt ook gestart met het opstellen van een ambitiedocument voor de hele spoorzone. dit doet de gemeente steenwijkerland met gebiedspartners, om samen te komen tot een gedeelde ambitie inclusief een ontwikkelstrategie. het streven is dat het voorstel voor de hele spoorzone voor het einde van het jaar voor besluitvorming bij de gemeenteraad ligt. dirk brans
gemeente steenwijkerland kiest voor oplossing korte én lange termijn. veilig, gastvrij en aangenaam. zo moet het intercitystation weer zijn in steenwijk. wethouder bram harmsma: ‘het stationsgebied is al een poos onderwerp van gesprek. we gaan een toekomstplan maken voor de hele spoorzone, een ambitiedocument. hierover zijn gesprekken geweest met omwonenden, ondernemers en andere belanghebbenden. maar tot die tijd zitten we als gemeente niet stil. we gaan aan de slag met fase 1: het aanpakken van het stationsgebouw en het voorterrein. zodat inwoners en toeristen zich hier weer welkom voelen. dit doen we met ‘no regret’ maatregelen, waarmee we de basis op orde brengen.’. opwaarderen station pand en voorterrein gemeente steenwijkerland gaat samen met de ns het stationsgebouw en het voorterrein opwaarderen en verbeteren. het doel is dat er een prettige sfeer ontstaat en het station een veilige (verblijfs)omgeving is voor reizigers en omwonenden. het wordt een herkenbare entree naar het gebied weerribben wieden en de koloniën. maar vindt ook aansluiting bij de vestingstad. wethouder bram harmsma: ‘no-regret’, de naam zegt het al. we willen natuurlijk geen spijt krijgen van de investering die we gaan doen voor de korte termijn. dit betekent dat de maatregelen die we uitvoeren aan het stationsgebouw en het voorterrein in elk gewenst toekomstscenario meegenomen kunnen worden. we houden op dit moment rekening met een levensduur van het stationsgebouw van enkele jaren. natuurlijk kijken we ook naar duurzaamheid en circulariteit. bij het aanpassen van het gebouw en het voorterrein proberen we materialen zoveel mogelijk opnieuw te gebruiken.’. investering ‘dit soort projecten kunnen wij alleen realiseren door een krachtige samenwerking met de regio, provincie en uiteraard financiële steun van het rijk. deze stap is een resultaat van de goede samenwerking met de regio zwolle.’ vertelt wethouder harmsma. planning ‘we willen alle inwoners, ondernemers en belanghebbenden die al meegedacht hebben bedanken voor hun inbreng. die is voor ons heel waardevol. wanneer we overgaan tot uitvoering, zullen we opnieuw samen met hen optrekken. met daarbij speciale aandacht voor de omwonenden.’ aldus wethouder bram harmsma. de voorbereidingen voor een ontwerp van het bestaande stationsgebouw starten direct. hiervoor wordt een architect geselecteerd door de gemeente. naar verwachting is het definitieve ontwerp in het derde kwartaal 2023 klaar en worden de verbouwwerkzaamheden aan het einde van het jaar gestart. deze lopen door in 2024. ook de inrichting van het voorterrein start in het najaar van 2023 en loopt door tot het voorjaar van 2024. op dit moment wordt ook gestart met het opstellen van een ambitiedocument voor de hele spoorzone. dit doet de gemeente steenwijkerland met gebiedspartners, om samen te komen tot een gedeelde ambitie inclusief een ontwikkelstrategie. het streven is dat het voorstel voor de hele spoorzone voor het einde van het jaar voor besluitvorming bij de gemeenteraad ligt. dirk brans