nieuwe aanbesteding na gebleken succes. door het vele maai- en baggerwerk dat waterschap drents overijsselse delta (wdodelta) moet uitvoeren, is het een grootverbruiker van diesel. om al dit werk op een efficiënte manier uit te voeren, gebruikt het waterschap duurzame hvo100-diesel (hydrotreated vegetable oil) voor het volledige machinepark in eigen dienst. de hvo100-brandstof is beter is voor de motoren en scheelt onderhoudskosten. ook is het efficiënter en hoeft er minder adblue toegevoegd te worden. dit is een vloeistof die de uitstoot van stikstofoxiden uit de uitlaat van zware dieselvoertuigen vermindert. daarnaast levert de duurzame diesel een co2-reductie op van maar liefst 90 procent in vergelijking met normale diesel. “na de goede ervaringen in de afgelopen jaren hebben we de inkoop van hvo100 opnieuw aanbesteed”, licht dagelijks bestuurslid hans pereboom toe. “het is een concreet voorbeeld hoe wij mogelijkheden van duurzaamheid kunnen inpassen in ons dagelijkse werk. we verbruiken immers zo’n 500.000 liter per jaar.”. drents overijsselse delta deed de aanbesteding samen met waterschap noorderzijlvest. future fuels kwam hierbij als winnende partij uit de bus. “behalve dat wij de duurzame diesel gebruiken voor al ons materieel in eigen dienst, nemen we het ook mee in de aanbesteding voor partijen die voor ons werken. dus naast de trekkers, kranen en maaiboten van het waterschap, ook machines van aannemers en loonbedrijven bijvoorbeeld.”. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
nieuwe aanbesteding na gebleken succes. door het vele maai- en baggerwerk dat waterschap drents overijsselse delta (wdodelta) moet uitvoeren, is het een grootverbruiker van diesel. om al dit werk op een efficiënte manier uit te voeren, gebruikt het waterschap duurzame hvo100-diesel (hydrotreated vegetable oil) voor het volledige machinepark in eigen dienst. de hvo100-brandstof is beter is voor de motoren en scheelt onderhoudskosten. ook is het efficiënter en hoeft er minder adblue toegevoegd te worden. dit is een vloeistof die de uitstoot van stikstofoxiden uit de uitlaat van zware dieselvoertuigen vermindert. daarnaast levert de duurzame diesel een co2-reductie op van maar liefst 90 procent in vergelijking met normale diesel. “na de goede ervaringen in de afgelopen jaren hebben we de inkoop van hvo100 opnieuw aanbesteed”, licht dagelijks bestuurslid hans pereboom toe. “het is een concreet voorbeeld hoe wij mogelijkheden van duurzaamheid kunnen inpassen in ons dagelijkse werk. we verbruiken immers zo’n 500.000 liter per jaar.”. drents overijsselse delta deed de aanbesteding samen met waterschap noorderzijlvest. future fuels kwam hierbij als winnende partij uit de bus. “behalve dat wij de duurzame diesel gebruiken voor al ons materieel in eigen dienst, nemen we het ook mee in de aanbesteding voor partijen die voor ons werken. dus naast de trekkers, kranen en maaiboten van het waterschap, ook machines van aannemers en loonbedrijven bijvoorbeeld.”. dirk brans
Nieuwe aanbesteding na gebleken succes
Door het vele maai- en baggerwerk dat Waterschap Drents Overijsselse Delta (WDODelta) moet uitvoeren, is het een grootverbruiker van diesel. Om al dit werk op een efficiënte manier uit te voeren, gebruikt het waterschap duurzame HVO100-diesel (Hydrotreated Vegetable Oil) voor het volledige machinepark in eigen dienst.
De HVO100-brandstof is beter is voor de motoren en scheelt onderhoudskosten. Ook is het efficiënter en hoeft er minder AdBlue toegevoegd te worden. Dit is een vloeistof die de uitstoot van stikstofoxiden uit de uitlaat van zware dieselvoertuigen vermindert. Daarnaast levert de duurzame diesel een CO2-reductie op van maar liefst 90 procent in vergelijking met normale diesel.
“Na de goede ervaringen in de afgelopen jaren hebben we de inkoop van HVO100 opnieuw aanbesteed”, licht dagelijks bestuurslid Hans Pereboom toe. “Het is een concreet voorbeeld hoe wij mogelijkheden van duurzaamheid kunnen inpassen in ons dagelijkse werk. We verbruiken immers zo’n 500.000 liter per jaar.”
Drents Overijsselse Delta deed de aanbesteding samen met Waterschap Noorderzijlvest. Future Fuels kwam hierbij als winnende partij uit de bus. “Behalve dat wij de duurzame diesel gebruiken voor al ons materieel in eigen dienst, nemen we het ook mee in de aanbesteding voor partijen die voor ons werken. Dus naast de trekkers, kranen en maaiboten van het waterschap, ook machines van aannemers en loonbedrijven bijvoorbeeld.”
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
nieuwe aanbesteding na gebleken succes. door het vele maai- en baggerwerk dat waterschap drents overijsselse delta (wdodelta) moet uitvoeren, is het een grootverbruiker van diesel. om al dit werk op een efficiënte manier uit te voeren, gebruikt het waterschap duurzame hvo100-diesel (hydrotreated vegetable oil) voor het volledige machinepark in eigen dienst. de hvo100-brandstof is beter is voor de motoren en scheelt onderhoudskosten. ook is het efficiënter en hoeft er minder adblue toegevoegd te worden. dit is een vloeistof die de uitstoot van stikstofoxiden uit de uitlaat van zware dieselvoertuigen vermindert. daarnaast levert de duurzame diesel een co2-reductie op van maar liefst 90 procent in vergelijking met normale diesel. “na de goede ervaringen in de afgelopen jaren hebben we de inkoop van hvo100 opnieuw aanbesteed”, licht dagelijks bestuurslid hans pereboom toe. “het is een concreet voorbeeld hoe wij mogelijkheden van duurzaamheid kunnen inpassen in ons dagelijkse werk. we verbruiken immers zo’n 500.000 liter per jaar.”. drents overijsselse delta deed de aanbesteding samen met waterschap noorderzijlvest. future fuels kwam hierbij als winnende partij uit de bus. “behalve dat wij de duurzame diesel gebruiken voor al ons materieel in eigen dienst, nemen we het ook mee in de aanbesteding voor partijen die voor ons werken. dus naast de trekkers, kranen en maaiboten van het waterschap, ook machines van aannemers en loonbedrijven bijvoorbeeld.”. dirk brans
nieuwe aanbesteding na gebleken succes. door het vele maai- en baggerwerk dat waterschap drents overijsselse delta (wdodelta) moet uitvoeren, is het een grootverbruiker van diesel. om al dit werk op een efficiënte manier uit te voeren, gebruikt het waterschap duurzame hvo100-diesel (hydrotreated vegetable oil) voor het volledige machinepark in eigen dienst. de hvo100-brandstof is beter is voor de motoren en scheelt onderhoudskosten. ook is het efficiënter en hoeft er minder adblue toegevoegd te worden. dit is een vloeistof die de uitstoot van stikstofoxiden uit de uitlaat van zware dieselvoertuigen vermindert. daarnaast levert de duurzame diesel een co2-reductie op van maar liefst 90 procent in vergelijking met normale diesel. “na de goede ervaringen in de afgelopen jaren hebben we de inkoop van hvo100 opnieuw aanbesteed”, licht dagelijks bestuurslid hans pereboom toe. “het is een concreet voorbeeld hoe wij mogelijkheden van duurzaamheid kunnen inpassen in ons dagelijkse werk. we verbruiken immers zo’n 500.000 liter per jaar.”. drents overijsselse delta deed de aanbesteding samen met waterschap noorderzijlvest. future fuels kwam hierbij als winnende partij uit de bus. “behalve dat wij de duurzame diesel gebruiken voor al ons materieel in eigen dienst, nemen we het ook mee in de aanbesteding voor partijen die voor ons werken. dus naast de trekkers, kranen en maaiboten van het waterschap, ook machines van aannemers en loonbedrijven bijvoorbeeld.”. dirk brans