op donderdag 2 november heeft plaatselijk belang ossenzijl (pbo) het voorkeurstracé van de randweg om ossenzijl aangeboden aan wethouder bram harmsma. de wethouder, die de ontsluiting en de gebiedsontwikkeling van ossenzijl in zijn portefeuille heeft, reageert: ‘ik ben oprecht verheugd met de duidelijke voorzet van het pbo. tijdens het bestuurlijk overleg met pbo in september heb ik het verzoek gedaan aan het dorp om te komen met een voorstel. het is voor ons belangrijk om te weten in welke richting het dorp denkt. de volgende stap is echter nog een grote uitdaging: hoe krijgen we de financiering rond voor dit gewenste scenario. dit bekijken we in samenhang met andere ontwikkelingen, die bijdragen aan de leefbaarheid, vitaliteit en brede welvaart van het gebied. ook daarin trekken we samen op met de inwoners.’. gewenst tracé de wens van het dorp is dat de toekomstige weg met een ruime bocht aan de noordkant om ossenzijl heen gaat en aantakt op de ossenzijlerweg en de lageweg. via een aquaduct onder de ossenzijlersloot loopt de randweg parallel langs de burgemeester van der veenweg. deze voorkeursversie van het tracé is uiteindelijk tot stand gekomen na uitvoerig overleg in de pbo-werkgroep infrastructuur. daarin zijn belanghebbende dorpelingen vertegenwoordigd. de randweg moet een permanente oplossing zijn voor het intensieve doorgaande autoverkeer in de hoofdstraat. daarmee wordt een bijdrage geleverd aan het verbeteren van de leefbaarheid in ossenzijl. draagvlak vanuit dorp voorzitter a.i. marianne vermeulen van het pbo: ‘we zijn blij dat het dorp zich in meerderheid heeft uitgesproken over het tracé van de zo gewenste randweg met aquaduct. het pbo ziet het nu aangegeven tracé als een grove schets waarmee de gemeente verder kan. we kijken met veel belangstelling uit naar de spoedige uitwerking op detailniveau. wat ons betreft geldt op de randweg een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur. dat scheelt in ieder geval in de kosten van de aanleg van de weg. in onze voorkeursversie blijft er aan de noordkant van dorp ruimte over voor eventuele nieuwe bedrijfskavels.’. gezamenlijk lobbytraject ossenzijl en omgeving zijn met name zomers aantrekkelijk voor dagjesmensen en toeristen. er is het dorp en de gemeente veel aan gelegen om het dorp vitaal en leefbaar te houden. in het coalitieakkoord van de gemeente steenwijkerland is vijf miljoen euro gereserveerd voor dit project. de nieuwe weg kost naar schatting zo’n 35 miljoen. een deskundig bureau krijgt van de gemeente steenwijkerland opdracht om samen met het dorp een gedegen verhaal te maken over de gebiedsgerichte ontwikkelingen in ossenzijl. dit vraagt om een integrale aanpak en samenwerking tussen verschillende partijen. de gemeente werkt hier de aankomende periode aan, zodat er in het nieuwe jaar een plan ligt om te lobbyen voor extra geld. bij bijvoorbeeld de provincie, het rijk, maar ook in europa. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
op donderdag 2 november heeft plaatselijk belang ossenzijl (pbo) het voorkeurstracé van de randweg om ossenzijl aangeboden aan wethouder bram harmsma. de wethouder, die de ontsluiting en de gebiedsontwikkeling van ossenzijl in zijn portefeuille heeft, reageert: ‘ik ben oprecht verheugd met de duidelijke voorzet van het pbo. tijdens het bestuurlijk overleg met pbo in september heb ik het verzoek gedaan aan het dorp om te komen met een voorstel. het is voor ons belangrijk om te weten in welke richting het dorp denkt. de volgende stap is echter nog een grote uitdaging: hoe krijgen we de financiering rond voor dit gewenste scenario. dit bekijken we in samenhang met andere ontwikkelingen, die bijdragen aan de leefbaarheid, vitaliteit en brede welvaart van het gebied. ook daarin trekken we samen op met de inwoners.’. gewenst tracé de wens van het dorp is dat de toekomstige weg met een ruime bocht aan de noordkant om ossenzijl heen gaat en aantakt op de ossenzijlerweg en de lageweg. via een aquaduct onder de ossenzijlersloot loopt de randweg parallel langs de burgemeester van der veenweg. deze voorkeursversie van het tracé is uiteindelijk tot stand gekomen na uitvoerig overleg in de pbo-werkgroep infrastructuur. daarin zijn belanghebbende dorpelingen vertegenwoordigd. de randweg moet een permanente oplossing zijn voor het intensieve doorgaande autoverkeer in de hoofdstraat. daarmee wordt een bijdrage geleverd aan het verbeteren van de leefbaarheid in ossenzijl. draagvlak vanuit dorp voorzitter a.i. marianne vermeulen van het pbo: ‘we zijn blij dat het dorp zich in meerderheid heeft uitgesproken over het tracé van de zo gewenste randweg met aquaduct. het pbo ziet het nu aangegeven tracé als een grove schets waarmee de gemeente verder kan. we kijken met veel belangstelling uit naar de spoedige uitwerking op detailniveau. wat ons betreft geldt op de randweg een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur. dat scheelt in ieder geval in de kosten van de aanleg van de weg. in onze voorkeursversie blijft er aan de noordkant van dorp ruimte over voor eventuele nieuwe bedrijfskavels.’. gezamenlijk lobbytraject ossenzijl en omgeving zijn met name zomers aantrekkelijk voor dagjesmensen en toeristen. er is het dorp en de gemeente veel aan gelegen om het dorp vitaal en leefbaar te houden. in het coalitieakkoord van de gemeente steenwijkerland is vijf miljoen euro gereserveerd voor dit project. de nieuwe weg kost naar schatting zo’n 35 miljoen. een deskundig bureau krijgt van de gemeente steenwijkerland opdracht om samen met het dorp een gedegen verhaal te maken over de gebiedsgerichte ontwikkelingen in ossenzijl. dit vraagt om een integrale aanpak en samenwerking tussen verschillende partijen. de gemeente werkt hier de aankomende periode aan, zodat er in het nieuwe jaar een plan ligt om te lobbyen voor extra geld. bij bijvoorbeeld de provincie, het rijk, maar ook in europa. dirk brans
Op donderdag 2 november heeft Plaatselijk Belang Ossenzijl (PBO) het voorkeurstracé van de randweg om Ossenzijl aangeboden aan wethouder Bram Harmsma. De wethouder, die de ontsluiting en de gebiedsontwikkeling van Ossenzijl in zijn portefeuille heeft, reageert: ‘Ik ben oprecht verheugd met de duidelijke voorzet van het PBO. Tijdens het bestuurlijk overleg met PBO in september heb ik het verzoek gedaan aan het dorp om te komen met een voorstel. Het is voor ons belangrijk om te weten in welke richting het dorp denkt. De volgende stap is echter nog een grote uitdaging: hoe krijgen we de financiering rond voor dit gewenste scenario. Dit bekijken we in samenhang met andere ontwikkelingen, die bijdragen aan de leefbaarheid, vitaliteit en brede welvaart van het gebied. Ook daarin trekken we samen op met de inwoners.’
Gewenst tracé De wens van het dorp is dat de toekomstige weg met een ruime bocht aan de noordkant om Ossenzijl heen gaat en aantakt op de Ossenzijlerweg en de Lageweg. Via een aquaduct onder de Ossenzijlersloot loopt de randweg parallel langs de Burgemeester Van der Veenweg. Deze voorkeursversie van het tracé is uiteindelijk tot stand gekomen na uitvoerig overleg in de PBO-werkgroep Infrastructuur. Daarin zijn belanghebbende dorpelingen vertegenwoordigd. De randweg moet een permanente oplossing zijn voor het intensieve doorgaande autoverkeer in de Hoofdstraat. Daarmee wordt een bijdrage geleverd aan het verbeteren van de leefbaarheid in Ossenzijl.
Draagvlak vanuit dorp Voorzitter a.i. Marianne Vermeulen van het PBO: ‘We zijn blij dat het dorp zich in meerderheid heeft uitgesproken over het tracé van de zo gewenste randweg met aquaduct. Het PBO ziet het nu aangegeven tracé als een grove schets waarmee de gemeente verder kan. We kijken met veel belangstelling uit naar de spoedige uitwerking op detailniveau. Wat ons betreft geldt op de randweg een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur. Dat scheelt in ieder geval in de kosten van de aanleg van de weg. In onze voorkeursversie blijft er aan de noordkant van dorp ruimte over voor eventuele nieuwe bedrijfskavels.’
Gezamenlijk lobbytraject Ossenzijl en omgeving zijn met name zomers aantrekkelijk voor dagjesmensen en toeristen. Er is het dorp en de gemeente veel aan gelegen om het dorp vitaal en leefbaar te houden. In het coalitieakkoord van de gemeente Steenwijkerland is vijf miljoen euro gereserveerd voor dit project. De nieuwe weg kost naar schatting zo’n 35 miljoen. Een deskundig bureau krijgt van de gemeente Steenwijkerland opdracht om samen met het dorp een gedegen verhaal te maken over de gebiedsgerichte ontwikkelingen in Ossenzijl. Dit vraagt om een integrale aanpak en samenwerking tussen verschillende partijen. De gemeente werkt hier de aankomende periode aan, zodat er in het nieuwe jaar een plan ligt om te lobbyen voor extra geld. Bij bijvoorbeeld de provincie, het rijk, maar ook in Europa.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
op donderdag 2 november heeft plaatselijk belang ossenzijl (pbo) het voorkeurstracé van de randweg om ossenzijl aangeboden aan wethouder bram harmsma. de wethouder, die de ontsluiting en de gebiedsontwikkeling van ossenzijl in zijn portefeuille heeft, reageert: ‘ik ben oprecht verheugd met de duidelijke voorzet van het pbo. tijdens het bestuurlijk overleg met pbo in september heb ik het verzoek gedaan aan het dorp om te komen met een voorstel. het is voor ons belangrijk om te weten in welke richting het dorp denkt. de volgende stap is echter nog een grote uitdaging: hoe krijgen we de financiering rond voor dit gewenste scenario. dit bekijken we in samenhang met andere ontwikkelingen, die bijdragen aan de leefbaarheid, vitaliteit en brede welvaart van het gebied. ook daarin trekken we samen op met de inwoners.’. gewenst tracé de wens van het dorp is dat de toekomstige weg met een ruime bocht aan de noordkant om ossenzijl heen gaat en aantakt op de ossenzijlerweg en de lageweg. via een aquaduct onder de ossenzijlersloot loopt de randweg parallel langs de burgemeester van der veenweg. deze voorkeursversie van het tracé is uiteindelijk tot stand gekomen na uitvoerig overleg in de pbo-werkgroep infrastructuur. daarin zijn belanghebbende dorpelingen vertegenwoordigd. de randweg moet een permanente oplossing zijn voor het intensieve doorgaande autoverkeer in de hoofdstraat. daarmee wordt een bijdrage geleverd aan het verbeteren van de leefbaarheid in ossenzijl. draagvlak vanuit dorp voorzitter a.i. marianne vermeulen van het pbo: ‘we zijn blij dat het dorp zich in meerderheid heeft uitgesproken over het tracé van de zo gewenste randweg met aquaduct. het pbo ziet het nu aangegeven tracé als een grove schets waarmee de gemeente verder kan. we kijken met veel belangstelling uit naar de spoedige uitwerking op detailniveau. wat ons betreft geldt op de randweg een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur. dat scheelt in ieder geval in de kosten van de aanleg van de weg. in onze voorkeursversie blijft er aan de noordkant van dorp ruimte over voor eventuele nieuwe bedrijfskavels.’. gezamenlijk lobbytraject ossenzijl en omgeving zijn met name zomers aantrekkelijk voor dagjesmensen en toeristen. er is het dorp en de gemeente veel aan gelegen om het dorp vitaal en leefbaar te houden. in het coalitieakkoord van de gemeente steenwijkerland is vijf miljoen euro gereserveerd voor dit project. de nieuwe weg kost naar schatting zo’n 35 miljoen. een deskundig bureau krijgt van de gemeente steenwijkerland opdracht om samen met het dorp een gedegen verhaal te maken over de gebiedsgerichte ontwikkelingen in ossenzijl. dit vraagt om een integrale aanpak en samenwerking tussen verschillende partijen. de gemeente werkt hier de aankomende periode aan, zodat er in het nieuwe jaar een plan ligt om te lobbyen voor extra geld. bij bijvoorbeeld de provincie, het rijk, maar ook in europa. dirk brans
op donderdag 2 november heeft plaatselijk belang ossenzijl (pbo) het voorkeurstracé van de randweg om ossenzijl aangeboden aan wethouder bram harmsma. de wethouder, die de ontsluiting en de gebiedsontwikkeling van ossenzijl in zijn portefeuille heeft, reageert: ‘ik ben oprecht verheugd met de duidelijke voorzet van het pbo. tijdens het bestuurlijk overleg met pbo in september heb ik het verzoek gedaan aan het dorp om te komen met een voorstel. het is voor ons belangrijk om te weten in welke richting het dorp denkt. de volgende stap is echter nog een grote uitdaging: hoe krijgen we de financiering rond voor dit gewenste scenario. dit bekijken we in samenhang met andere ontwikkelingen, die bijdragen aan de leefbaarheid, vitaliteit en brede welvaart van het gebied. ook daarin trekken we samen op met de inwoners.’. gewenst tracé de wens van het dorp is dat de toekomstige weg met een ruime bocht aan de noordkant om ossenzijl heen gaat en aantakt op de ossenzijlerweg en de lageweg. via een aquaduct onder de ossenzijlersloot loopt de randweg parallel langs de burgemeester van der veenweg. deze voorkeursversie van het tracé is uiteindelijk tot stand gekomen na uitvoerig overleg in de pbo-werkgroep infrastructuur. daarin zijn belanghebbende dorpelingen vertegenwoordigd. de randweg moet een permanente oplossing zijn voor het intensieve doorgaande autoverkeer in de hoofdstraat. daarmee wordt een bijdrage geleverd aan het verbeteren van de leefbaarheid in ossenzijl. draagvlak vanuit dorp voorzitter a.i. marianne vermeulen van het pbo: ‘we zijn blij dat het dorp zich in meerderheid heeft uitgesproken over het tracé van de zo gewenste randweg met aquaduct. het pbo ziet het nu aangegeven tracé als een grove schets waarmee de gemeente verder kan. we kijken met veel belangstelling uit naar de spoedige uitwerking op detailniveau. wat ons betreft geldt op de randweg een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur. dat scheelt in ieder geval in de kosten van de aanleg van de weg. in onze voorkeursversie blijft er aan de noordkant van dorp ruimte over voor eventuele nieuwe bedrijfskavels.’. gezamenlijk lobbytraject ossenzijl en omgeving zijn met name zomers aantrekkelijk voor dagjesmensen en toeristen. er is het dorp en de gemeente veel aan gelegen om het dorp vitaal en leefbaar te houden. in het coalitieakkoord van de gemeente steenwijkerland is vijf miljoen euro gereserveerd voor dit project. de nieuwe weg kost naar schatting zo’n 35 miljoen. een deskundig bureau krijgt van de gemeente steenwijkerland opdracht om samen met het dorp een gedegen verhaal te maken over de gebiedsgerichte ontwikkelingen in ossenzijl. dit vraagt om een integrale aanpak en samenwerking tussen verschillende partijen. de gemeente werkt hier de aankomende periode aan, zodat er in het nieuwe jaar een plan ligt om te lobbyen voor extra geld. bij bijvoorbeeld de provincie, het rijk, maar ook in europa. dirk brans