in een nis in het zuidkoor van de grote kerk steenwijk is een installatie te zien met herinneringsdoosjes. deze zijn gemaakt door kinderen van groep 6, 7 en/of 8 van basisschool kbs sint clemens, oec ‘t ravelijn, obs de punter en kindcentrum claus. ze maakten de doosjes onder begeleiding van beeldend docent corina broers tijdens het cultuuronderwijsprogramma sporen van de grote kerk. dit project is een samenwerking tussen stichting grote kerk steenwijk en cultuurklik en onderdeel van het cultuurmenu steenwijkerland. de installatie is te bekijken tijdens openingstijden van de kerk en tijdens ‘anders naar kerst’ op zaterdag 16 december tussen 10.00 en 21.00 uur. corina broers vertelt: “de kinderen bekeken samen met mij grafzerken in de kerk en voelden het reliëf van de stenen. we bespraken de betekenis van de tekens en symbolen die op de zerken te vinden zijn. dat vonden ze heel interessant. ze maakten afdrukken van details van de zerken door te rubben met oliepastel op papier. vervolgens bouwden ze in tweetallen een doosje van karton, door deze uit te tekenen, te knippen, vouwen en te plakken. met elkaar gingen ze in gesprek over hoe het doosje te vullen met de afdrukken, letters, restjes papier en kosteloos materiaal. de doosjes zijn herinneringen voor later en gaan over wat de kinderen nu belangrijk vinden en wat ze er al makende bij konden vertellen. de verhalen zijn heel verschillend en gaan over een gamespel wat een kind vaak doet, maar ook over wat de vormen, materialen of symbolen oproepen, zoals een kettinkje dat aan oma doet denken.”. vanaf 18 december worden de doosjes opgehaald door de scholen. volgend schooljaar is er weer een nieuw onderwijsprogramma te beleven in de grote kerk. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
in een nis in het zuidkoor van de grote kerk steenwijk is een installatie te zien met herinneringsdoosjes. deze zijn gemaakt door kinderen van groep 6, 7 en/of 8 van basisschool kbs sint clemens, oec ‘t ravelijn, obs de punter en kindcentrum claus. ze maakten de doosjes onder begeleiding van beeldend docent corina broers tijdens het cultuuronderwijsprogramma sporen van de grote kerk. dit project is een samenwerking tussen stichting grote kerk steenwijk en cultuurklik en onderdeel van het cultuurmenu steenwijkerland. de installatie is te bekijken tijdens openingstijden van de kerk en tijdens ‘anders naar kerst’ op zaterdag 16 december tussen 10.00 en 21.00 uur. corina broers vertelt: “de kinderen bekeken samen met mij grafzerken in de kerk en voelden het reliëf van de stenen. we bespraken de betekenis van de tekens en symbolen die op de zerken te vinden zijn. dat vonden ze heel interessant. ze maakten afdrukken van details van de zerken door te rubben met oliepastel op papier. vervolgens bouwden ze in tweetallen een doosje van karton, door deze uit te tekenen, te knippen, vouwen en te plakken. met elkaar gingen ze in gesprek over hoe het doosje te vullen met de afdrukken, letters, restjes papier en kosteloos materiaal. de doosjes zijn herinneringen voor later en gaan over wat de kinderen nu belangrijk vinden en wat ze er al makende bij konden vertellen. de verhalen zijn heel verschillend en gaan over een gamespel wat een kind vaak doet, maar ook over wat de vormen, materialen of symbolen oproepen, zoals een kettinkje dat aan oma doet denken.”. vanaf 18 december worden de doosjes opgehaald door de scholen. volgend schooljaar is er weer een nieuw onderwijsprogramma te beleven in de grote kerk. dirk brans
In een nis in het zuidkoor van de Grote Kerk Steenwijk is een installatie te zien met herinneringsdoosjes. Deze zijn gemaakt door kinderen van groep 6, 7 en/of 8 van basisschool KBS Sint Clemens, OEC ‘t Ravelijn, OBS de Punter en Kindcentrum Claus. Ze maakten de doosjes onder begeleiding van beeldend docent Corina Broers tijdens het cultuuronderwijsprogramma Sporen van de Grote Kerk. Dit project is een samenwerking tussen Stichting Grote Kerk Steenwijk en Cultuurklik en onderdeel van het Cultuurmenu Steenwijkerland. De installatie is te bekijken tijdens openingstijden van de kerk en tijdens ‘Anders naar kerst’ op zaterdag 16 december tussen 10.00 en 21.00 uur.
Corina Broers vertelt: “De kinderen bekeken samen met mij grafzerken in de kerk en voelden het reliëf van de stenen. We bespraken de betekenis van de tekens en symbolen die op de zerken te vinden zijn. Dat vonden ze heel interessant. Ze maakten afdrukken van details van de zerken door te rubben met oliepastel op papier. Vervolgens bouwden ze in tweetallen een doosje van karton, door deze uit te tekenen, te knippen, vouwen en te plakken. Met elkaar gingen ze in gesprek over hoe het doosje te vullen met de afdrukken, letters, restjes papier en kosteloos materiaal.
De doosjes zijn herinneringen voor later en gaan over wat de kinderen nu belangrijk vinden en wat ze er al makende bij konden vertellen. De verhalen zijn heel verschillend en gaan over een gamespel wat een kind vaak doet, maar ook over wat de vormen, materialen of symbolen oproepen, zoals een kettinkje dat aan oma doet denken.”
Vanaf 18 december worden de doosjes opgehaald door de scholen. Volgend schooljaar is er weer een nieuw onderwijsprogramma te beleven in de Grote Kerk.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
in een nis in het zuidkoor van de grote kerk steenwijk is een installatie te zien met herinneringsdoosjes. deze zijn gemaakt door kinderen van groep 6, 7 en/of 8 van basisschool kbs sint clemens, oec ‘t ravelijn, obs de punter en kindcentrum claus. ze maakten de doosjes onder begeleiding van beeldend docent corina broers tijdens het cultuuronderwijsprogramma sporen van de grote kerk. dit project is een samenwerking tussen stichting grote kerk steenwijk en cultuurklik en onderdeel van het cultuurmenu steenwijkerland. de installatie is te bekijken tijdens openingstijden van de kerk en tijdens ‘anders naar kerst’ op zaterdag 16 december tussen 10.00 en 21.00 uur. corina broers vertelt: “de kinderen bekeken samen met mij grafzerken in de kerk en voelden het reliëf van de stenen. we bespraken de betekenis van de tekens en symbolen die op de zerken te vinden zijn. dat vonden ze heel interessant. ze maakten afdrukken van details van de zerken door te rubben met oliepastel op papier. vervolgens bouwden ze in tweetallen een doosje van karton, door deze uit te tekenen, te knippen, vouwen en te plakken. met elkaar gingen ze in gesprek over hoe het doosje te vullen met de afdrukken, letters, restjes papier en kosteloos materiaal. de doosjes zijn herinneringen voor later en gaan over wat de kinderen nu belangrijk vinden en wat ze er al makende bij konden vertellen. de verhalen zijn heel verschillend en gaan over een gamespel wat een kind vaak doet, maar ook over wat de vormen, materialen of symbolen oproepen, zoals een kettinkje dat aan oma doet denken.”. vanaf 18 december worden de doosjes opgehaald door de scholen. volgend schooljaar is er weer een nieuw onderwijsprogramma te beleven in de grote kerk. dirk brans
in een nis in het zuidkoor van de grote kerk steenwijk is een installatie te zien met herinneringsdoosjes. deze zijn gemaakt door kinderen van groep 6, 7 en/of 8 van basisschool kbs sint clemens, oec ‘t ravelijn, obs de punter en kindcentrum claus. ze maakten de doosjes onder begeleiding van beeldend docent corina broers tijdens het cultuuronderwijsprogramma sporen van de grote kerk. dit project is een samenwerking tussen stichting grote kerk steenwijk en cultuurklik en onderdeel van het cultuurmenu steenwijkerland. de installatie is te bekijken tijdens openingstijden van de kerk en tijdens ‘anders naar kerst’ op zaterdag 16 december tussen 10.00 en 21.00 uur. corina broers vertelt: “de kinderen bekeken samen met mij grafzerken in de kerk en voelden het reliëf van de stenen. we bespraken de betekenis van de tekens en symbolen die op de zerken te vinden zijn. dat vonden ze heel interessant. ze maakten afdrukken van details van de zerken door te rubben met oliepastel op papier. vervolgens bouwden ze in tweetallen een doosje van karton, door deze uit te tekenen, te knippen, vouwen en te plakken. met elkaar gingen ze in gesprek over hoe het doosje te vullen met de afdrukken, letters, restjes papier en kosteloos materiaal. de doosjes zijn herinneringen voor later en gaan over wat de kinderen nu belangrijk vinden en wat ze er al makende bij konden vertellen. de verhalen zijn heel verschillend en gaan over een gamespel wat een kind vaak doet, maar ook over wat de vormen, materialen of symbolen oproepen, zoals een kettinkje dat aan oma doet denken.”. vanaf 18 december worden de doosjes opgehaald door de scholen. volgend schooljaar is er weer een nieuw onderwijsprogramma te beleven in de grote kerk. dirk brans