schriftelijke vragen aan het college conform artikel 39 van het reglement van orde. steenwijk, 25-03-2024. onderwerp: vragen over afgesloten brug belt-schutsloot. geacht college,. vorige week ontvingen we uw bericht dat per 20 maart 2024 de brug in de belterweg ter hoogte van de kerklaan uit voorzorg afgesloten is voor gemotoriseerd verkeer omdat de liggers van de brug niet meer voldoen aan de wettelijke gestelde norm voor een verkeersbrug. u schrijft dat de brug zeer recent versterkt is en dat is ook te zien. van inwoners van belt-schutsloot begrijpen we dat een kraan met een gewicht van 16.000 kg op het brugdek gestaan heeft. ook voor ons staat de veiligheid voorop gezien maar we begrijpen de reactie van de inwoners ook wanneer we kijken naar de enorme impact die dit heeft voor het dorp. inwoners vragen zich af of hier nu werkelijk geen andere oplossing voor te vinden is dan deze rigoureuze afsluiting met de paasdagen in aantocht en recreatiebedrijven die alleen via een omleidingsroute bereikbaar zijn. wij hebben de volgende vragen aan het college:. inwoners vragen ons of er wel voldoende gekeken is naar alternatieven. en dat is ook onze vraag. welke alternatieven i.p.v. afsluiting heeft u overwogen? de brug in de belterweg heeft grote prioriteit voor het gemotoriseerd verkeer omdat het dorp nu in tweeën gesplitst wordt. maar vanwege de vele waterwegen in de omgeving zou de waterweg prima gemist kunnen worden. heeft u overwogen om het brugdek in het midden te stutten op dezelfde wijze als nu aan de bruggenhoofden gedaan is en daarmee tijdelijk te onttrekken als vaarweg? heeft u overwogen om een aslastbeperking in te voeren zodat personenauto’s gebruik kunnen maken van de brug en alleen vrachtverkeer gebruik moet maken van de omleidingsroute? voor de aanleg van een noodbrug zal een aanzienlijk deel van het evenemententerrein gebruikt moeten worden en het is niet waarschijnlijk dat voor de evenementen gehouden worden er een nieuwe brug in de belterweg ligt. heeft u wel voldoende inschatting gemaakt van de impact van een aan te leggen noodbrug en op welke wijze gaat u de gebruikers van het evenemententerrein in belt-schutsloot tegemoet komen? is er voor het aanleggen van een noodbrug ook een omgevingsvergunning of een watervergunning vereist? en zo ja, heeft u deze aangevraagd? heeft u ook een stikstofberekening gemaakt voor de aanleg van deze noodbrug i.v.m. de impact op het natura 2000 gebied? in afwachting van uw beantwoording. namens de fractie cpb. tilko gernaat. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
schriftelijke vragen aan het college conform artikel 39 van het reglement van orde. steenwijk, 25-03-2024. onderwerp: vragen over afgesloten brug belt-schutsloot. geacht college,. vorige week ontvingen we uw bericht dat per 20 maart 2024 de brug in de belterweg ter hoogte van de kerklaan uit voorzorg afgesloten is voor gemotoriseerd verkeer omdat de liggers van de brug niet meer voldoen aan de wettelijke gestelde norm voor een verkeersbrug. u schrijft dat de brug zeer recent versterkt is en dat is ook te zien. van inwoners van belt-schutsloot begrijpen we dat een kraan met een gewicht van 16.000 kg op het brugdek gestaan heeft. ook voor ons staat de veiligheid voorop gezien maar we begrijpen de reactie van de inwoners ook wanneer we kijken naar de enorme impact die dit heeft voor het dorp. inwoners vragen zich af of hier nu werkelijk geen andere oplossing voor te vinden is dan deze rigoureuze afsluiting met de paasdagen in aantocht en recreatiebedrijven die alleen via een omleidingsroute bereikbaar zijn. wij hebben de volgende vragen aan het college:. inwoners vragen ons of er wel voldoende gekeken is naar alternatieven. en dat is ook onze vraag. welke alternatieven i.p.v. afsluiting heeft u overwogen? de brug in de belterweg heeft grote prioriteit voor het gemotoriseerd verkeer omdat het dorp nu in tweeën gesplitst wordt. maar vanwege de vele waterwegen in de omgeving zou de waterweg prima gemist kunnen worden. heeft u overwogen om het brugdek in het midden te stutten op dezelfde wijze als nu aan de bruggenhoofden gedaan is en daarmee tijdelijk te onttrekken als vaarweg? heeft u overwogen om een aslastbeperking in te voeren zodat personenauto’s gebruik kunnen maken van de brug en alleen vrachtverkeer gebruik moet maken van de omleidingsroute? voor de aanleg van een noodbrug zal een aanzienlijk deel van het evenemententerrein gebruikt moeten worden en het is niet waarschijnlijk dat voor de evenementen gehouden worden er een nieuwe brug in de belterweg ligt. heeft u wel voldoende inschatting gemaakt van de impact van een aan te leggen noodbrug en op welke wijze gaat u de gebruikers van het evenemententerrein in belt-schutsloot tegemoet komen? is er voor het aanleggen van een noodbrug ook een omgevingsvergunning of een watervergunning vereist? en zo ja, heeft u deze aangevraagd? heeft u ook een stikstofberekening gemaakt voor de aanleg van deze noodbrug i.v.m. de impact op het natura 2000 gebied? in afwachting van uw beantwoording. namens de fractie cpb. tilko gernaat. dirk brans
Schriftelijke vragen aan het college conform artikel 39 van het Reglement van Orde
Steenwijk, 25-03-2024
Onderwerp: Vragen over afgesloten brug Belt-Schutsloot.
Geacht College,
Vorige week ontvingen we uw bericht dat per 20 maart 2024 de brug in de Belterweg ter hoogte van de Kerklaan uit voorzorg afgesloten is voor gemotoriseerd verkeer omdat de liggers van de brug niet meer voldoen aan de wettelijke gestelde norm voor een verkeersbrug.
U schrijft dat de brug zeer recent versterkt is en dat is ook te zien. Van inwoners van Belt-Schutsloot begrijpen we dat een kraan met een gewicht van 16.000 kg op het brugdek gestaan heeft. Ook voor ons staat de veiligheid voorop gezien maar we begrijpen de reactie van de inwoners ook wanneer we kijken naar de enorme impact die dit heeft voor het dorp. Inwoners vragen zich af of hier nu werkelijk geen andere oplossing voor te vinden is dan deze rigoureuze afsluiting met de paasdagen in aantocht en recreatiebedrijven die alleen via een omleidingsroute bereikbaar zijn.
Wij hebben de volgende vragen aan het College:
Inwoners vragen ons of er wel voldoende gekeken is naar alternatieven. En dat is ook onze vraag.
Welke alternatieven i.p.v. afsluiting heeft u overwogen?
De brug in de Belterweg heeft grote prioriteit voor het gemotoriseerd verkeer omdat het dorp nu in tweeën gesplitst wordt. Maar vanwege de vele waterwegen in de omgeving zou de waterweg prima gemist kunnen worden.
Heeft u overwogen om het brugdek in het midden te stutten op dezelfde wijze als nu aan de bruggenhoofden gedaan is en daarmee tijdelijk te onttrekken als vaarweg?
Heeft u overwogen om een aslastbeperking in te voeren zodat personenauto’s gebruik kunnen maken van de brug en alleen vrachtverkeer gebruik moet maken van de omleidingsroute?
Voor de aanleg van een noodbrug zal een aanzienlijk deel van het evenemententerrein gebruikt moeten worden en het is niet waarschijnlijk dat voor de evenementen gehouden worden er een nieuwe brug in de Belterweg ligt.
Heeft u wel voldoende inschatting gemaakt van de impact van een aan te leggen noodbrug en op welke wijze gaat u de gebruikers van het evenemententerrein in Belt-Schutsloot tegemoet komen?
Is er voor het aanleggen van een noodbrug ook een omgevingsvergunning of een watervergunning vereist? En zo ja, heeft u deze aangevraagd?
Heeft u ook een stikstofberekening gemaakt voor de aanleg van deze noodbrug i.v.m. de impact op het Natura 2000 gebied?
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
schriftelijke vragen aan het college conform artikel 39 van het reglement van orde. steenwijk, 25-03-2024. onderwerp: vragen over afgesloten brug belt-schutsloot. geacht college,. vorige week ontvingen we uw bericht dat per 20 maart 2024 de brug in de belterweg ter hoogte van de kerklaan uit voorzorg afgesloten is voor gemotoriseerd verkeer omdat de liggers van de brug niet meer voldoen aan de wettelijke gestelde norm voor een verkeersbrug. u schrijft dat de brug zeer recent versterkt is en dat is ook te zien. van inwoners van belt-schutsloot begrijpen we dat een kraan met een gewicht van 16.000 kg op het brugdek gestaan heeft. ook voor ons staat de veiligheid voorop gezien maar we begrijpen de reactie van de inwoners ook wanneer we kijken naar de enorme impact die dit heeft voor het dorp. inwoners vragen zich af of hier nu werkelijk geen andere oplossing voor te vinden is dan deze rigoureuze afsluiting met de paasdagen in aantocht en recreatiebedrijven die alleen via een omleidingsroute bereikbaar zijn. wij hebben de volgende vragen aan het college:. inwoners vragen ons of er wel voldoende gekeken is naar alternatieven. en dat is ook onze vraag. welke alternatieven i.p.v. afsluiting heeft u overwogen? de brug in de belterweg heeft grote prioriteit voor het gemotoriseerd verkeer omdat het dorp nu in tweeën gesplitst wordt. maar vanwege de vele waterwegen in de omgeving zou de waterweg prima gemist kunnen worden. heeft u overwogen om het brugdek in het midden te stutten op dezelfde wijze als nu aan de bruggenhoofden gedaan is en daarmee tijdelijk te onttrekken als vaarweg? heeft u overwogen om een aslastbeperking in te voeren zodat personenauto’s gebruik kunnen maken van de brug en alleen vrachtverkeer gebruik moet maken van de omleidingsroute? voor de aanleg van een noodbrug zal een aanzienlijk deel van het evenemententerrein gebruikt moeten worden en het is niet waarschijnlijk dat voor de evenementen gehouden worden er een nieuwe brug in de belterweg ligt. heeft u wel voldoende inschatting gemaakt van de impact van een aan te leggen noodbrug en op welke wijze gaat u de gebruikers van het evenemententerrein in belt-schutsloot tegemoet komen? is er voor het aanleggen van een noodbrug ook een omgevingsvergunning of een watervergunning vereist? en zo ja, heeft u deze aangevraagd? heeft u ook een stikstofberekening gemaakt voor de aanleg van deze noodbrug i.v.m. de impact op het natura 2000 gebied? in afwachting van uw beantwoording. namens de fractie cpb. tilko gernaat. dirk brans
schriftelijke vragen aan het college conform artikel 39 van het reglement van orde. steenwijk, 25-03-2024. onderwerp: vragen over afgesloten brug belt-schutsloot. geacht college,. vorige week ontvingen we uw bericht dat per 20 maart 2024 de brug in de belterweg ter hoogte van de kerklaan uit voorzorg afgesloten is voor gemotoriseerd verkeer omdat de liggers van de brug niet meer voldoen aan de wettelijke gestelde norm voor een verkeersbrug. u schrijft dat de brug zeer recent versterkt is en dat is ook te zien. van inwoners van belt-schutsloot begrijpen we dat een kraan met een gewicht van 16.000 kg op het brugdek gestaan heeft. ook voor ons staat de veiligheid voorop gezien maar we begrijpen de reactie van de inwoners ook wanneer we kijken naar de enorme impact die dit heeft voor het dorp. inwoners vragen zich af of hier nu werkelijk geen andere oplossing voor te vinden is dan deze rigoureuze afsluiting met de paasdagen in aantocht en recreatiebedrijven die alleen via een omleidingsroute bereikbaar zijn. wij hebben de volgende vragen aan het college:. inwoners vragen ons of er wel voldoende gekeken is naar alternatieven. en dat is ook onze vraag. welke alternatieven i.p.v. afsluiting heeft u overwogen? de brug in de belterweg heeft grote prioriteit voor het gemotoriseerd verkeer omdat het dorp nu in tweeën gesplitst wordt. maar vanwege de vele waterwegen in de omgeving zou de waterweg prima gemist kunnen worden. heeft u overwogen om het brugdek in het midden te stutten op dezelfde wijze als nu aan de bruggenhoofden gedaan is en daarmee tijdelijk te onttrekken als vaarweg? heeft u overwogen om een aslastbeperking in te voeren zodat personenauto’s gebruik kunnen maken van de brug en alleen vrachtverkeer gebruik moet maken van de omleidingsroute? voor de aanleg van een noodbrug zal een aanzienlijk deel van het evenemententerrein gebruikt moeten worden en het is niet waarschijnlijk dat voor de evenementen gehouden worden er een nieuwe brug in de belterweg ligt. heeft u wel voldoende inschatting gemaakt van de impact van een aan te leggen noodbrug en op welke wijze gaat u de gebruikers van het evenemententerrein in belt-schutsloot tegemoet komen? is er voor het aanleggen van een noodbrug ook een omgevingsvergunning of een watervergunning vereist? en zo ja, heeft u deze aangevraagd? heeft u ook een stikstofberekening gemaakt voor de aanleg van deze noodbrug i.v.m. de impact op het natura 2000 gebied? in afwachting van uw beantwoording. namens de fractie cpb. tilko gernaat. dirk brans