de fundamentalisten van de markt. er zijn van die gebeurtenissen, die je niet moet vercommercialiseren, die je niet moet verpolitiseren of anderszins proberen te ontdoen van hun essentie. dat zijn van die gebeurtenissen, die je zonder bijgedachten, achterdocht of aangeleerde rancune zou moeten accepteren. de jaarlijkse dodenherdenking is zo’n gebeurtenis. toch is het kennelijk niet mogelijk die dodenherdenking in zijn waarde te laten. de onbesmette waarde van het herdenken van de doden, die vielen voor onze vrijheid. waar in amsterdam gewoontegetrouw de dodenherdenking begint in de nieuwe kerk en dan wordt voortgezet op de dam, daar is in steenwijk van die manier van herdenken afgeweken, omdat, zo was het argument, de markt er voor iedereen is en de grote kerk daarentegen door sommigen als een te grote drempel wordt ervaren. geen plaats om de doden te herdenken. dat moet dus op de markt. ik weet niet hoe de discussie over die jarenoude herdenkingstraditie in steenwijk is verlopen, maar in ieder geval hebben de fundamentalisten van de markt aan het langste eind getrokken. een schokkende gedachte trouwens voor hen, die fundamentalisme alleen aan religies meenden te moeten toeschrijven. dat is dus niet zo. fundamentalisten zijn van alle gezindten en zeer bedreven in het vinden van gelegenheidsargumenten en vaak onderhevig aan selectieve verontwaardiging. hoezo: een te grote drempel? kom nou! grote mensen in 2014! wat is er nou toch voor beangstigends aan om in een prachtig oud gebouw de doden te herdenken, te luisteren naar muziek, en naar sprekers. je hoeft niet aan god, of aan markx te denken. alleen maar aan die mensen, die hun leven voor de vrijheid hebben gegeven. in de oorlog zelf zaten de kerken vol en voorzagen ze in een behoefte. zouden de fundamentalisten van de markt ineengekrompen zijn bij het horen van de brassband versie van abide with me, bij de plechtigheid in het park ramswoerthe? gaan de fundamentalisten van de markt er alles aan doen om bij de komende herdenkingen dit soort religieuze liederen te verbieden? om ook die beangstigende drempel te slechten? zal het straks ook andersdenkenden verboden worden kransen te leggen. en zal ramswoerthe, zelf een symbool van kapitalistische onrechtvaardigheid, als herdenkingsplaats verboden worden? ik en velen met mij vinden de herdenking bij het beeld van hildo krop – de stilte. de muziek.- goed genoeg. maar dat is voor ons toch geen reden om de herdenkingsdienst in de grote kerk, of die op de markt en de stille tocht te verbieden? fundamentalisme van rechts of van links, van religieuze of seculiere aard, het zou te vuur en te zwaard, in de naam van de vrijheid, bestreden moeten worden. misschien zouden we daarin een beetje fundamentalist moeten zijn.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
de fundamentalisten van de markt. er zijn van die gebeurtenissen, die je niet moet vercommercialiseren, die je niet moet verpolitiseren of anderszins proberen te ontdoen van hun essentie. dat zijn van die gebeurtenissen, die je zonder bijgedachten, achterdocht of aangeleerde rancune zou moeten accepteren. de jaarlijkse dodenherdenking is zo’n gebeurtenis. toch is het kennelijk niet mogelijk die dodenherdenking in zijn waarde te laten. de onbesmette waarde van het herdenken van de doden, die vielen voor onze vrijheid. waar in amsterdam gewoontegetrouw de dodenherdenking begint in de nieuwe kerk en dan wordt voortgezet op de dam, daar is in steenwijk van die manier van herdenken afgeweken, omdat, zo was het argument, de markt er voor iedereen is en de grote kerk daarentegen door sommigen als een te grote drempel wordt ervaren. geen plaats om de doden te herdenken. dat moet dus op de markt. ik weet niet hoe de discussie over die jarenoude herdenkingstraditie in steenwijk is verlopen, maar in ieder geval hebben de fundamentalisten van de markt aan het langste eind getrokken. een schokkende gedachte trouwens voor hen, die fundamentalisme alleen aan religies meenden te moeten toeschrijven. dat is dus niet zo. fundamentalisten zijn van alle gezindten en zeer bedreven in het vinden van gelegenheidsargumenten en vaak onderhevig aan selectieve verontwaardiging. hoezo: een te grote drempel? kom nou! grote mensen in 2014! wat is er nou toch voor beangstigends aan om in een prachtig oud gebouw de doden te herdenken, te luisteren naar muziek, en naar sprekers. je hoeft niet aan god, of aan markx te denken. alleen maar aan die mensen, die hun leven voor de vrijheid hebben gegeven. in de oorlog zelf zaten de kerken vol en voorzagen ze in een behoefte. zouden de fundamentalisten van de markt ineengekrompen zijn bij het horen van de brassband versie van abide with me, bij de plechtigheid in het park ramswoerthe? gaan de fundamentalisten van de markt er alles aan doen om bij de komende herdenkingen dit soort religieuze liederen te verbieden? om ook die beangstigende drempel te slechten? zal het straks ook andersdenkenden verboden worden kransen te leggen. en zal ramswoerthe, zelf een symbool van kapitalistische onrechtvaardigheid, als herdenkingsplaats verboden worden? ik en velen met mij vinden de herdenking bij het beeld van hildo krop – de stilte. de muziek.- goed genoeg. maar dat is voor ons toch geen reden om de herdenkingsdienst in de grote kerk, of die op de markt en de stille tocht te verbieden? fundamentalisme van rechts of van links, van religieuze of seculiere aard, het zou te vuur en te zwaard, in de naam van de vrijheid, bestreden moeten worden. misschien zouden we daarin een beetje fundamentalist moeten zijn.
De fundamentalisten van de Markt.
Er zijn van die gebeurtenissen, die je niet moet vercommercialiseren, die je niet moet verpolitiseren of anderszins proberen te ontdoen van hun essentie. Dat zijn van die gebeurtenissen, die je zonder bijgedachten, achterdocht of aangeleerde rancune zou moeten accepteren. De jaarlijkse dodenherdenking is zo’n gebeurtenis. Toch is het kennelijk niet mogelijk die dodenherdenking in zijn waarde te laten. De onbesmette waarde van het herdenken van de doden, die vielen voor onze vrijheid. Waar in Amsterdam gewoontegetrouw de dodenherdenking begint in de Nieuwe Kerk en dan wordt voortgezet op De Dam, daar is in Steenwijk van die manier van herdenken afgeweken, omdat, zo was het argument, De Markt er voor iedereen is en de Grote Kerk daarentegen door sommigen als een te grote drempel wordt ervaren. Geen plaats om de doden te herdenken. Dat moet dus op De Markt. Ik weet niet hoe de discussie over die jarenoude herdenkingstraditie in Steenwijk is verlopen, maar in ieder geval hebben de fundamentalisten van De Markt aan het langste eind getrokken. Een schokkende gedachte trouwens voor hen, die fundamentalisme alleen aan religies meenden te moeten toeschrijven. Dat is dus niet zo. Fundamentalisten zijn van alle gezindten en zeer bedreven in het vinden van gelegenheidsargumenten en vaak onderhevig aan selectieve verontwaardiging. Hoezo: een te grote drempel? Kom nou! Grote mensen in 2014! Wat is er nou toch voor beangstigends aan om in een prachtig oud gebouw de doden te herdenken, te luisteren naar muziek, en naar sprekers. Je hoeft niet aan God, of aan Markx te denken. Alleen maar aan die mensen, die hun leven voor de vrijheid hebben gegeven. In de oorlog zelf zaten de kerken vol en voorzagen ze in een behoefte. Zouden de fundamentalisten van de Markt ineengekrompen zijn bij het horen van de brassband versie van Abide with me, bij de plechtigheid in het park Ramswoerthe? Gaan de fundamentalisten van De Markt er alles aan doen om bij de komende herdenkingen dit soort religieuze liederen te verbieden? Om ook die beangstigende drempel te slechten? Zal het straks ook andersdenkenden verboden worden kransen te leggen. En zal Ramswoerthe, zelf een symbool van kapitalistische onrechtvaardigheid, als herdenkingsplaats verboden worden? Ik en velen met mij vinden de herdenking bij het beeld van Hildo Krop – De stilte. De muziek.- goed genoeg. Maar dat is voor ons toch geen reden om de herdenkingsdienst in de Grote Kerk, of die op De Markt en de stille tocht te verbieden? Fundamentalisme van rechts of van links, van religieuze of seculiere aard, het zou te vuur en te zwaard, in de naam van de vrijheid, bestreden moeten worden. Misschien zouden we daarin een beetje fundamentalist moeten zijn.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
de fundamentalisten van de markt. er zijn van die gebeurtenissen, die je niet moet vercommercialiseren, die je niet moet verpolitiseren of anderszins proberen te ontdoen van hun essentie. dat zijn van die gebeurtenissen, die je zonder bijgedachten, achterdocht of aangeleerde rancune zou moeten accepteren. de jaarlijkse dodenherdenking is zo’n gebeurtenis. toch is het kennelijk niet mogelijk die dodenherdenking in zijn waarde te laten. de onbesmette waarde van het herdenken van de doden, die vielen voor onze vrijheid. waar in amsterdam gewoontegetrouw de dodenherdenking begint in de nieuwe kerk en dan wordt voortgezet op de dam, daar is in steenwijk van die manier van herdenken afgeweken, omdat, zo was het argument, de markt er voor iedereen is en de grote kerk daarentegen door sommigen als een te grote drempel wordt ervaren. geen plaats om de doden te herdenken. dat moet dus op de markt. ik weet niet hoe de discussie over die jarenoude herdenkingstraditie in steenwijk is verlopen, maar in ieder geval hebben de fundamentalisten van de markt aan het langste eind getrokken. een schokkende gedachte trouwens voor hen, die fundamentalisme alleen aan religies meenden te moeten toeschrijven. dat is dus niet zo. fundamentalisten zijn van alle gezindten en zeer bedreven in het vinden van gelegenheidsargumenten en vaak onderhevig aan selectieve verontwaardiging. hoezo: een te grote drempel? kom nou! grote mensen in 2014! wat is er nou toch voor beangstigends aan om in een prachtig oud gebouw de doden te herdenken, te luisteren naar muziek, en naar sprekers. je hoeft niet aan god, of aan markx te denken. alleen maar aan die mensen, die hun leven voor de vrijheid hebben gegeven. in de oorlog zelf zaten de kerken vol en voorzagen ze in een behoefte. zouden de fundamentalisten van de markt ineengekrompen zijn bij het horen van de brassband versie van abide with me, bij de plechtigheid in het park ramswoerthe? gaan de fundamentalisten van de markt er alles aan doen om bij de komende herdenkingen dit soort religieuze liederen te verbieden? om ook die beangstigende drempel te slechten? zal het straks ook andersdenkenden verboden worden kransen te leggen. en zal ramswoerthe, zelf een symbool van kapitalistische onrechtvaardigheid, als herdenkingsplaats verboden worden? ik en velen met mij vinden de herdenking bij het beeld van hildo krop – de stilte. de muziek.- goed genoeg. maar dat is voor ons toch geen reden om de herdenkingsdienst in de grote kerk, of die op de markt en de stille tocht te verbieden? fundamentalisme van rechts of van links, van religieuze of seculiere aard, het zou te vuur en te zwaard, in de naam van de vrijheid, bestreden moeten worden. misschien zouden we daarin een beetje fundamentalist moeten zijn.
de fundamentalisten van de markt. er zijn van die gebeurtenissen, die je niet moet vercommercialiseren, die je niet moet verpolitiseren of anderszins proberen te ontdoen van hun essentie. dat zijn van die gebeurtenissen, die je zonder bijgedachten, achterdocht of aangeleerde rancune zou moeten accepteren. de jaarlijkse dodenherdenking is zo’n gebeurtenis. toch is het kennelijk niet mogelijk die dodenherdenking in zijn waarde te laten. de onbesmette waarde van het herdenken van de doden, die vielen voor onze vrijheid. waar in amsterdam gewoontegetrouw de dodenherdenking begint in de nieuwe kerk en dan wordt voortgezet op de dam, daar is in steenwijk van die manier van herdenken afgeweken, omdat, zo was het argument, de markt er voor iedereen is en de grote kerk daarentegen door sommigen als een te grote drempel wordt ervaren. geen plaats om de doden te herdenken. dat moet dus op de markt. ik weet niet hoe de discussie over die jarenoude herdenkingstraditie in steenwijk is verlopen, maar in ieder geval hebben de fundamentalisten van de markt aan het langste eind getrokken. een schokkende gedachte trouwens voor hen, die fundamentalisme alleen aan religies meenden te moeten toeschrijven. dat is dus niet zo. fundamentalisten zijn van alle gezindten en zeer bedreven in het vinden van gelegenheidsargumenten en vaak onderhevig aan selectieve verontwaardiging. hoezo: een te grote drempel? kom nou! grote mensen in 2014! wat is er nou toch voor beangstigends aan om in een prachtig oud gebouw de doden te herdenken, te luisteren naar muziek, en naar sprekers. je hoeft niet aan god, of aan markx te denken. alleen maar aan die mensen, die hun leven voor de vrijheid hebben gegeven. in de oorlog zelf zaten de kerken vol en voorzagen ze in een behoefte. zouden de fundamentalisten van de markt ineengekrompen zijn bij het horen van de brassband versie van abide with me, bij de plechtigheid in het park ramswoerthe? gaan de fundamentalisten van de markt er alles aan doen om bij de komende herdenkingen dit soort religieuze liederen te verbieden? om ook die beangstigende drempel te slechten? zal het straks ook andersdenkenden verboden worden kransen te leggen. en zal ramswoerthe, zelf een symbool van kapitalistische onrechtvaardigheid, als herdenkingsplaats verboden worden? ik en velen met mij vinden de herdenking bij het beeld van hildo krop – de stilte. de muziek.- goed genoeg. maar dat is voor ons toch geen reden om de herdenkingsdienst in de grote kerk, of die op de markt en de stille tocht te verbieden? fundamentalisme van rechts of van links, van religieuze of seculiere aard, het zou te vuur en te zwaard, in de naam van de vrijheid, bestreden moeten worden. misschien zouden we daarin een beetje fundamentalist moeten zijn.