de openbare basisschool de samensprong uit steenwijk is de eerste school van stichting op kop die nieuw meubilair krijgt. op kop investeert de komende jaren maar liefst 1 miljoen euro om al haar scholen van nieuw meubilair te voorzien. directeur elly fokker van de samensprong is blij: ‘wij zijn een school die in een nieuw gebouw zit (mfc de zuidwester aan de rand van steenwijk-west, red.) maar destijds hebben we het oude meubilair meegenomen. nu zijn we dan de school die als eerste de nieuwe inrichting en daarmee een nieuwe uitstraling krijgt’. het nieuwe meubilair heeft hele lichte tafelbladen en grijze poten en grijze stoelen; er is al veel groen in deze school. de bibliotheek krijgt in de loop der tijd ook nieuwe kasten en een nieuw prentenboekmeubel en ook stripboeken krijgen een vaste plek. de verhuizing is komende woensdag, dan wordt al het oude meubilair eruit gehaald ‘en donderdag verhuizen we in, mooi voor de meivakantie’, aldus fokker, ‘dan kunnen onze 70 kinderen nog net een dag het nieuwe meubilair voelen en zien en ervan genieten. dan hebben ze twee weken vakantie. we betrekken de kinderen deels, waar het kan (rekening houdend met veiligheid en in-de-weg-lopen) bij de verhuizing. ze helpen waar mogelijk met in- en uitpakken’. elly fokker: ‘het hoogeveense bedrijf eromes/marko heeft goed met ons meegedacht over de vraag: wat zou een nieuwe inrichting toe kunnen voegen aan onze manier van onderwijs geven? vroeger zorgde je ervoor dat ieder kind aan het begin van de dag aan een tafeltje zat maar dat gaan we niet meer doen. de inrichting van de lokalen wordt zo, dat er op verschillende manieren gewerkt kan worden. je hebt plekken om te kunnen samenwerken, bij het digibord komt een kringelement, daar heb je dus een instructiegelegenheid, er komen natuurlijk wat gewone tafeltjes, maar ook tafeltjes die heel makkelijk verrijdbaar zijn door middel van wieltjes eronder. er zijn plekjes om stil te werken, in de centrale hal komt een beetje ‘trein-idee’ te staan. er zijn statafels voor de kinderen, maar ook met krukken erbij, zodat de jongere kinderen er ook lekker aan kunnen werken. en wat heel anders gaat zijn: de tafeltjes zijn leeg. er hangt geen laatje in. de laatjes zitten in de kast, en afhankelijk van waar ze op dat moment aan het werk gaan, hangen de kinderen hun laatje aan het tafeltje. het wordt veel dynamischer, gewone krukken, stoelen, hoge krukken, alle kinderen gaan op eenzelfde hoogte zitten. het onderwijs is enorm veranderd, het gebeurt eigenlijk nooit meer dat iedereen op een eigen plek aan het werk is en dat we allemaal hetzelfde doen. je bent continue met groepjes bezig, of individueel, of aan een samenwerkopdracht. je sluit op deze manier veel meer aan bij de onderwijsbehoefte van ieder kind. je maakt veel meer subgroepen in een groep, waardoor je verschillende niveaus bedient, en daar past deze inrichting perfect bij’, aldus sluit directeur elly fokker van de samensprong af. bij de foto de groepen 1 en 2 van de samensprong in steenwijk oefenen het wegbrengen van het oude meubilair alvast. foto george huisman.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
de openbare basisschool de samensprong uit steenwijk is de eerste school van stichting op kop die nieuw meubilair krijgt. op kop investeert de komende jaren maar liefst 1 miljoen euro om al haar scholen van nieuw meubilair te voorzien. directeur elly fokker van de samensprong is blij: ‘wij zijn een school die in een nieuw gebouw zit (mfc de zuidwester aan de rand van steenwijk-west, red.) maar destijds hebben we het oude meubilair meegenomen. nu zijn we dan de school die als eerste de nieuwe inrichting en daarmee een nieuwe uitstraling krijgt’. het nieuwe meubilair heeft hele lichte tafelbladen en grijze poten en grijze stoelen; er is al veel groen in deze school. de bibliotheek krijgt in de loop der tijd ook nieuwe kasten en een nieuw prentenboekmeubel en ook stripboeken krijgen een vaste plek. de verhuizing is komende woensdag, dan wordt al het oude meubilair eruit gehaald ‘en donderdag verhuizen we in, mooi voor de meivakantie’, aldus fokker, ‘dan kunnen onze 70 kinderen nog net een dag het nieuwe meubilair voelen en zien en ervan genieten. dan hebben ze twee weken vakantie. we betrekken de kinderen deels, waar het kan (rekening houdend met veiligheid en in-de-weg-lopen) bij de verhuizing. ze helpen waar mogelijk met in- en uitpakken’. elly fokker: ‘het hoogeveense bedrijf eromes/marko heeft goed met ons meegedacht over de vraag: wat zou een nieuwe inrichting toe kunnen voegen aan onze manier van onderwijs geven? vroeger zorgde je ervoor dat ieder kind aan het begin van de dag aan een tafeltje zat maar dat gaan we niet meer doen. de inrichting van de lokalen wordt zo, dat er op verschillende manieren gewerkt kan worden. je hebt plekken om te kunnen samenwerken, bij het digibord komt een kringelement, daar heb je dus een instructiegelegenheid, er komen natuurlijk wat gewone tafeltjes, maar ook tafeltjes die heel makkelijk verrijdbaar zijn door middel van wieltjes eronder. er zijn plekjes om stil te werken, in de centrale hal komt een beetje ‘trein-idee’ te staan. er zijn statafels voor de kinderen, maar ook met krukken erbij, zodat de jongere kinderen er ook lekker aan kunnen werken. en wat heel anders gaat zijn: de tafeltjes zijn leeg. er hangt geen laatje in. de laatjes zitten in de kast, en afhankelijk van waar ze op dat moment aan het werk gaan, hangen de kinderen hun laatje aan het tafeltje. het wordt veel dynamischer, gewone krukken, stoelen, hoge krukken, alle kinderen gaan op eenzelfde hoogte zitten. het onderwijs is enorm veranderd, het gebeurt eigenlijk nooit meer dat iedereen op een eigen plek aan het werk is en dat we allemaal hetzelfde doen. je bent continue met groepjes bezig, of individueel, of aan een samenwerkopdracht. je sluit op deze manier veel meer aan bij de onderwijsbehoefte van ieder kind. je maakt veel meer subgroepen in een groep, waardoor je verschillende niveaus bedient, en daar past deze inrichting perfect bij’, aldus sluit directeur elly fokker van de samensprong af. bij de foto de groepen 1 en 2 van de samensprong in steenwijk oefenen het wegbrengen van het oude meubilair alvast. foto george huisman.
De openbare basisschool de Samensprong uit Steenwijk is de eerste school van Stichting Op Kop die nieuw meubilair krijgt. Op Kop investeert de komende jaren maar liefst 1 miljoen euro om al haar scholen van nieuw meubilair te voorzien.
Directeur Elly Fokker van de Samensprong is blij: ‘Wij zijn een school die in een nieuw gebouw zit (MFC De Zuidwester aan de rand van Steenwijk-West, red.) maar destijds hebben we het oude meubilair meegenomen. Nu zijn we dan de school die als eerste de nieuwe inrichting en daarmee een nieuwe uitstraling krijgt’. Het nieuwe meubilair heeft hele lichte tafelbladen en grijze poten en grijze stoelen; er is al veel groen in deze school. De bibliotheek krijgt in de loop der tijd ook nieuwe kasten en een nieuw prentenboekmeubel en ook stripboeken krijgen een vaste plek.
De verhuizing is komende woensdag, dan wordt al het oude meubilair eruit gehaald ‘en donderdag verhuizen we in, mooi voor de meivakantie’, aldus Fokker, ‘dan kunnen onze 70 kinderen nog net een dag het nieuwe meubilair voelen en zien en ervan genieten. Dan hebben ze twee weken vakantie. We betrekken de kinderen deels, waar het kan (rekening houdend met veiligheid en in-de-weg-lopen) bij de verhuizing. Ze helpen waar mogelijk met in- en uitpakken’.
Elly Fokker: ‘Het Hoogeveense bedrijf Eromes/Marko heeft goed met ons meegedacht over de vraag: wat zou een nieuwe inrichting toe kunnen voegen aan onze manier van onderwijs geven? Vroeger zorgde je ervoor dat ieder kind aan het begin van de dag aan een tafeltje zat maar dat gaan we niet meer doen. De inrichting van de lokalen wordt zo, dat er op verschillende manieren gewerkt kan worden. Je hebt plekken om te kunnen samenwerken, bij het digibord komt een kringelement, daar heb je dus een instructiegelegenheid, er komen natuurlijk wat gewone tafeltjes, maar ook tafeltjes die heel makkelijk verrijdbaar zijn door middel van wieltjes eronder. Er zijn plekjes om stil te werken, in de centrale hal komt een beetje ‘trein-idee’ te staan. Er zijn statafels voor de kinderen, maar ook met krukken erbij, zodat de jongere kinderen er ook lekker aan kunnen werken. En wat heel anders gaat zijn: de tafeltjes zijn leeg. Er hangt geen laatje in. De laatjes zitten in de kast, en afhankelijk van waar ze op dat moment aan het werk gaan, hangen de kinderen hun laatje aan het tafeltje. Het wordt veel dynamischer, gewone krukken, stoelen, hoge krukken, alle kinderen gaan op eenzelfde hoogte zitten. Het onderwijs is enorm veranderd, het gebeurt eigenlijk nooit meer dat iedereen op een eigen plek aan het werk is en dat we allemaal hetzelfde doen. Je bent continue met groepjes bezig, of individueel, of aan een samenwerkopdracht. Je sluit op deze manier veel meer aan bij de onderwijsbehoefte van ieder kind. Je maakt veel meer subgroepen in een groep, waardoor je verschillende niveaus bedient, en daar past deze inrichting perfect bij’, aldus sluit directeur Elly Fokker van de Samensprong af.
Bij de foto
De groepen 1 en 2 van de Samensprong in Steenwijk oefenen het wegbrengen van het oude meubilair alvast. Foto George Huisman
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
de openbare basisschool de samensprong uit steenwijk is de eerste school van stichting op kop die nieuw meubilair krijgt. op kop investeert de komende jaren maar liefst 1 miljoen euro om al haar scholen van nieuw meubilair te voorzien. directeur elly fokker van de samensprong is blij: ‘wij zijn een school die in een nieuw gebouw zit (mfc de zuidwester aan de rand van steenwijk-west, red.) maar destijds hebben we het oude meubilair meegenomen. nu zijn we dan de school die als eerste de nieuwe inrichting en daarmee een nieuwe uitstraling krijgt’. het nieuwe meubilair heeft hele lichte tafelbladen en grijze poten en grijze stoelen; er is al veel groen in deze school. de bibliotheek krijgt in de loop der tijd ook nieuwe kasten en een nieuw prentenboekmeubel en ook stripboeken krijgen een vaste plek. de verhuizing is komende woensdag, dan wordt al het oude meubilair eruit gehaald ‘en donderdag verhuizen we in, mooi voor de meivakantie’, aldus fokker, ‘dan kunnen onze 70 kinderen nog net een dag het nieuwe meubilair voelen en zien en ervan genieten. dan hebben ze twee weken vakantie. we betrekken de kinderen deels, waar het kan (rekening houdend met veiligheid en in-de-weg-lopen) bij de verhuizing. ze helpen waar mogelijk met in- en uitpakken’. elly fokker: ‘het hoogeveense bedrijf eromes/marko heeft goed met ons meegedacht over de vraag: wat zou een nieuwe inrichting toe kunnen voegen aan onze manier van onderwijs geven? vroeger zorgde je ervoor dat ieder kind aan het begin van de dag aan een tafeltje zat maar dat gaan we niet meer doen. de inrichting van de lokalen wordt zo, dat er op verschillende manieren gewerkt kan worden. je hebt plekken om te kunnen samenwerken, bij het digibord komt een kringelement, daar heb je dus een instructiegelegenheid, er komen natuurlijk wat gewone tafeltjes, maar ook tafeltjes die heel makkelijk verrijdbaar zijn door middel van wieltjes eronder. er zijn plekjes om stil te werken, in de centrale hal komt een beetje ‘trein-idee’ te staan. er zijn statafels voor de kinderen, maar ook met krukken erbij, zodat de jongere kinderen er ook lekker aan kunnen werken. en wat heel anders gaat zijn: de tafeltjes zijn leeg. er hangt geen laatje in. de laatjes zitten in de kast, en afhankelijk van waar ze op dat moment aan het werk gaan, hangen de kinderen hun laatje aan het tafeltje. het wordt veel dynamischer, gewone krukken, stoelen, hoge krukken, alle kinderen gaan op eenzelfde hoogte zitten. het onderwijs is enorm veranderd, het gebeurt eigenlijk nooit meer dat iedereen op een eigen plek aan het werk is en dat we allemaal hetzelfde doen. je bent continue met groepjes bezig, of individueel, of aan een samenwerkopdracht. je sluit op deze manier veel meer aan bij de onderwijsbehoefte van ieder kind. je maakt veel meer subgroepen in een groep, waardoor je verschillende niveaus bedient, en daar past deze inrichting perfect bij’, aldus sluit directeur elly fokker van de samensprong af. bij de foto de groepen 1 en 2 van de samensprong in steenwijk oefenen het wegbrengen van het oude meubilair alvast. foto george huisman.
de openbare basisschool de samensprong uit steenwijk is de eerste school van stichting op kop die nieuw meubilair krijgt. op kop investeert de komende jaren maar liefst 1 miljoen euro om al haar scholen van nieuw meubilair te voorzien. directeur elly fokker van de samensprong is blij: ‘wij zijn een school die in een nieuw gebouw zit (mfc de zuidwester aan de rand van steenwijk-west, red.) maar destijds hebben we het oude meubilair meegenomen. nu zijn we dan de school die als eerste de nieuwe inrichting en daarmee een nieuwe uitstraling krijgt’. het nieuwe meubilair heeft hele lichte tafelbladen en grijze poten en grijze stoelen; er is al veel groen in deze school. de bibliotheek krijgt in de loop der tijd ook nieuwe kasten en een nieuw prentenboekmeubel en ook stripboeken krijgen een vaste plek. de verhuizing is komende woensdag, dan wordt al het oude meubilair eruit gehaald ‘en donderdag verhuizen we in, mooi voor de meivakantie’, aldus fokker, ‘dan kunnen onze 70 kinderen nog net een dag het nieuwe meubilair voelen en zien en ervan genieten. dan hebben ze twee weken vakantie. we betrekken de kinderen deels, waar het kan (rekening houdend met veiligheid en in-de-weg-lopen) bij de verhuizing. ze helpen waar mogelijk met in- en uitpakken’. elly fokker: ‘het hoogeveense bedrijf eromes/marko heeft goed met ons meegedacht over de vraag: wat zou een nieuwe inrichting toe kunnen voegen aan onze manier van onderwijs geven? vroeger zorgde je ervoor dat ieder kind aan het begin van de dag aan een tafeltje zat maar dat gaan we niet meer doen. de inrichting van de lokalen wordt zo, dat er op verschillende manieren gewerkt kan worden. je hebt plekken om te kunnen samenwerken, bij het digibord komt een kringelement, daar heb je dus een instructiegelegenheid, er komen natuurlijk wat gewone tafeltjes, maar ook tafeltjes die heel makkelijk verrijdbaar zijn door middel van wieltjes eronder. er zijn plekjes om stil te werken, in de centrale hal komt een beetje ‘trein-idee’ te staan. er zijn statafels voor de kinderen, maar ook met krukken erbij, zodat de jongere kinderen er ook lekker aan kunnen werken. en wat heel anders gaat zijn: de tafeltjes zijn leeg. er hangt geen laatje in. de laatjes zitten in de kast, en afhankelijk van waar ze op dat moment aan het werk gaan, hangen de kinderen hun laatje aan het tafeltje. het wordt veel dynamischer, gewone krukken, stoelen, hoge krukken, alle kinderen gaan op eenzelfde hoogte zitten. het onderwijs is enorm veranderd, het gebeurt eigenlijk nooit meer dat iedereen op een eigen plek aan het werk is en dat we allemaal hetzelfde doen. je bent continue met groepjes bezig, of individueel, of aan een samenwerkopdracht. je sluit op deze manier veel meer aan bij de onderwijsbehoefte van ieder kind. je maakt veel meer subgroepen in een groep, waardoor je verschillende niveaus bedient, en daar past deze inrichting perfect bij’, aldus sluit directeur elly fokker van de samensprong af. bij de foto de groepen 1 en 2 van de samensprong in steenwijk oefenen het wegbrengen van het oude meubilair alvast. foto george huisman.