hoe werd kern geboren? kern werd geboren door een verspreking in een gesprek met mijn zoon. toen ik hem vroeg wat hij later wilde worden en hij geen zin had die open deur in te trappen wilde hij een grap maken door mij hetzelfde te vragen…. papa, wat wil jij later worden als je groot bent? maar hij versprak zich en vroeg…. papa, wat wil jij later worden als je dood bent? daar werd voor mij kern geboren. de schoonheid van de vergissing…wat een vraag om te stellen….veel interessanter dan de oorspronkelijke vraag. de vraag bleef hangen in mijn kop en een paar maanden later schreef het antwoord zich bijna als vanzelf. later als ik dood ben wil ik een ander leven niet meer altijd bezig zijn met wat geschreven staat een strohalm wil ik zijn dan voor wie het niet meer weten een vlinder die voorbijvliegt en alles lichter maakt. later als ik dood ben en ik niets meer kan verliezen trek ik de registers open en laat alle lucht eruit orgelklanken zoals golven die de wereld overspoelen met een liefde die de angel haalt uit alle haat en nijd. vanaf dat punt werkte ik met de band aan 11 nieuwe songs die probeerden de kern te pakken van een paar universele thema’s…. het begin en het einde van de liefde (water en vuur, valkuil) het nieuwe leven (welkom) de schoonheid van het ouder worden (achter in de rij) de vriendschap (bakzeil) de tijd waarin we leven (het roer moet om) etc. met de band had ik me ten doel gesteld gewoontes te doorbreken en langs vele versies van elke song de kern te zoeken. ik kwam er al snel achter dat een kern beweegt, ongrijpbaar is en dat het een mooie onmogelijke opdracht was en daar hou ik van. in de kleine prins schrijft saint-exupéry ‘het wezenlijke is onzichtbaar’, voilà….daar gaat het toch om in de muziek. het was een mooi en intens proces met vele opname sessies waarbij we dikwijls na een lange omweg weer bij de pure eenvoud terechtkwamen zoals bij het nummer de kern zelf. toen we de 11 stukken hadden vastgelegd werd besloten dat een paar verse oren zich met de eind mix moesten bezighouden en het licht viel op skiggy. had met hem al gewerkt via de rapper diggy dex en wist dat hij zijn handtekening had gezet onder eefje de visser. en zo werd kern geboren. een verzameling songs die zich op vele manieren laten spelen, dat ontdekte ik tijdens de eerste try-outs (oefenlopies) in zuid afrika. teksten die zichzelf bijna zingen. deze voorstelling is te zien in rabo theater de meenthe in steenwijk op donderdag 17 mei, aanvang 20.00 uur. foto: arnold vd horst. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
hoe werd kern geboren? kern werd geboren door een verspreking in een gesprek met mijn zoon. toen ik hem vroeg wat hij later wilde worden en hij geen zin had die open deur in te trappen wilde hij een grap maken door mij hetzelfde te vragen…. papa, wat wil jij later worden als je groot bent? maar hij versprak zich en vroeg…. papa, wat wil jij later worden als je dood bent? daar werd voor mij kern geboren. de schoonheid van de vergissing…wat een vraag om te stellen….veel interessanter dan de oorspronkelijke vraag. de vraag bleef hangen in mijn kop en een paar maanden later schreef het antwoord zich bijna als vanzelf. later als ik dood ben wil ik een ander leven niet meer altijd bezig zijn met wat geschreven staat een strohalm wil ik zijn dan voor wie het niet meer weten een vlinder die voorbijvliegt en alles lichter maakt. later als ik dood ben en ik niets meer kan verliezen trek ik de registers open en laat alle lucht eruit orgelklanken zoals golven die de wereld overspoelen met een liefde die de angel haalt uit alle haat en nijd. vanaf dat punt werkte ik met de band aan 11 nieuwe songs die probeerden de kern te pakken van een paar universele thema’s…. het begin en het einde van de liefde (water en vuur, valkuil) het nieuwe leven (welkom) de schoonheid van het ouder worden (achter in de rij) de vriendschap (bakzeil) de tijd waarin we leven (het roer moet om) etc. met de band had ik me ten doel gesteld gewoontes te doorbreken en langs vele versies van elke song de kern te zoeken. ik kwam er al snel achter dat een kern beweegt, ongrijpbaar is en dat het een mooie onmogelijke opdracht was en daar hou ik van. in de kleine prins schrijft saint-exupéry ‘het wezenlijke is onzichtbaar’, voilà….daar gaat het toch om in de muziek. het was een mooi en intens proces met vele opname sessies waarbij we dikwijls na een lange omweg weer bij de pure eenvoud terechtkwamen zoals bij het nummer de kern zelf. toen we de 11 stukken hadden vastgelegd werd besloten dat een paar verse oren zich met de eind mix moesten bezighouden en het licht viel op skiggy. had met hem al gewerkt via de rapper diggy dex en wist dat hij zijn handtekening had gezet onder eefje de visser. en zo werd kern geboren. een verzameling songs die zich op vele manieren laten spelen, dat ontdekte ik tijdens de eerste try-outs (oefenlopies) in zuid afrika. teksten die zichzelf bijna zingen. deze voorstelling is te zien in rabo theater de meenthe in steenwijk op donderdag 17 mei, aanvang 20.00 uur. foto: arnold vd horst. dirk brans
Hoe werd KERN geboren?
KERN werd geboren door een verspreking in een gesprek met mijn zoon.
Toen ik hem vroeg wat hij later wilde worden en hij geen zin had die open deur in te trappen wilde hij een grap maken door mij hetzelfde te vragen….
Papa, wat wil jij later worden als je groot bent?
Maar hij versprak zich en vroeg….
Papa, wat wil jij later worden als je dood bent?
Daar werd voor mij KERN geboren.
De schoonheid van de vergissing…wat een vraag om te stellen….veel interessanter dan de oorspronkelijke vraag.
De vraag bleef hangen in mijn kop en een paar maanden later schreef het antwoord zich bijna als vanzelf.
Later als ik dood ben
Wil ik een ander leven
Niet meer altijd bezig zijn
Met wat geschreven staat
Een strohalm wil ik zijn dan
Voor wie het niet meer weten
Een vlinder die voorbijvliegt
En alles lichter maakt
Later als ik dood ben
En ik niets meer kan verliezen
Trek ik de registers open
En laat alle lucht eruit
Orgelklanken zoals golven
Die de wereld overspoelen
Met een liefde die de angel haalt
Uit alle haat en nijd
Vanaf dat punt werkte ik met de band aan 11 nieuwe songs die probeerden de kern te pakken van een paar universele thema’s…..
het begin en het einde van de liefde (Water en vuur, Valkuil)
het nieuwe leven (Welkom)
de schoonheid van het ouder worden (Achter in de rij)
de vriendschap (Bakzeil)
de tijd waarin we leven (Het roer moet om)
Etc.
Met de band had ik me ten doel gesteld gewoontes te doorbreken en langs vele versies van elke song de kern te zoeken. Ik kwam er al snel achter dat een kern beweegt, ongrijpbaar is en dat het een mooie onmogelijke opdracht was en daar hou ik van. In de Kleine Prins schrijft Saint-Exupéry ‘Het wezenlijke is onzichtbaar’, voilà….daar gaat het toch om in de muziek. Het was een mooi en intens proces met vele opname sessies waarbij we dikwijls na een lange omweg weer bij de pure eenvoud terechtkwamen zoals bij het nummer DE KERN zelf. Toen we de 11 stukken hadden vastgelegd werd besloten dat een paar verse oren zich met de eind mix moesten bezighouden en het licht viel op Skiggy. Had met hem al gewerkt via de rapper Diggy Dex en wist dat hij zijn handtekening had gezet onder Eefje de Visser.
En zo werd KERN geboren. Een verzameling songs die zich op vele manieren laten spelen, dat ontdekte ik tijdens de eerste try-outs (oefenlopies) in Zuid Afrika. Teksten die zichzelf bijna zingen.
Deze voorstelling is te zien in Rabo Theater De Meenthe in Steenwijk op donderdag 17 mei, aanvang 20.00 uur.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
hoe werd kern geboren? kern werd geboren door een verspreking in een gesprek met mijn zoon. toen ik hem vroeg wat hij later wilde worden en hij geen zin had die open deur in te trappen wilde hij een grap maken door mij hetzelfde te vragen…. papa, wat wil jij later worden als je groot bent? maar hij versprak zich en vroeg…. papa, wat wil jij later worden als je dood bent? daar werd voor mij kern geboren. de schoonheid van de vergissing…wat een vraag om te stellen….veel interessanter dan de oorspronkelijke vraag. de vraag bleef hangen in mijn kop en een paar maanden later schreef het antwoord zich bijna als vanzelf. later als ik dood ben wil ik een ander leven niet meer altijd bezig zijn met wat geschreven staat een strohalm wil ik zijn dan voor wie het niet meer weten een vlinder die voorbijvliegt en alles lichter maakt. later als ik dood ben en ik niets meer kan verliezen trek ik de registers open en laat alle lucht eruit orgelklanken zoals golven die de wereld overspoelen met een liefde die de angel haalt uit alle haat en nijd. vanaf dat punt werkte ik met de band aan 11 nieuwe songs die probeerden de kern te pakken van een paar universele thema’s…. het begin en het einde van de liefde (water en vuur, valkuil) het nieuwe leven (welkom) de schoonheid van het ouder worden (achter in de rij) de vriendschap (bakzeil) de tijd waarin we leven (het roer moet om) etc. met de band had ik me ten doel gesteld gewoontes te doorbreken en langs vele versies van elke song de kern te zoeken. ik kwam er al snel achter dat een kern beweegt, ongrijpbaar is en dat het een mooie onmogelijke opdracht was en daar hou ik van. in de kleine prins schrijft saint-exupéry ‘het wezenlijke is onzichtbaar’, voilà….daar gaat het toch om in de muziek. het was een mooi en intens proces met vele opname sessies waarbij we dikwijls na een lange omweg weer bij de pure eenvoud terechtkwamen zoals bij het nummer de kern zelf. toen we de 11 stukken hadden vastgelegd werd besloten dat een paar verse oren zich met de eind mix moesten bezighouden en het licht viel op skiggy. had met hem al gewerkt via de rapper diggy dex en wist dat hij zijn handtekening had gezet onder eefje de visser. en zo werd kern geboren. een verzameling songs die zich op vele manieren laten spelen, dat ontdekte ik tijdens de eerste try-outs (oefenlopies) in zuid afrika. teksten die zichzelf bijna zingen. deze voorstelling is te zien in rabo theater de meenthe in steenwijk op donderdag 17 mei, aanvang 20.00 uur. foto: arnold vd horst. dirk brans
hoe werd kern geboren? kern werd geboren door een verspreking in een gesprek met mijn zoon. toen ik hem vroeg wat hij later wilde worden en hij geen zin had die open deur in te trappen wilde hij een grap maken door mij hetzelfde te vragen…. papa, wat wil jij later worden als je groot bent? maar hij versprak zich en vroeg…. papa, wat wil jij later worden als je dood bent? daar werd voor mij kern geboren. de schoonheid van de vergissing…wat een vraag om te stellen….veel interessanter dan de oorspronkelijke vraag. de vraag bleef hangen in mijn kop en een paar maanden later schreef het antwoord zich bijna als vanzelf. later als ik dood ben wil ik een ander leven niet meer altijd bezig zijn met wat geschreven staat een strohalm wil ik zijn dan voor wie het niet meer weten een vlinder die voorbijvliegt en alles lichter maakt. later als ik dood ben en ik niets meer kan verliezen trek ik de registers open en laat alle lucht eruit orgelklanken zoals golven die de wereld overspoelen met een liefde die de angel haalt uit alle haat en nijd. vanaf dat punt werkte ik met de band aan 11 nieuwe songs die probeerden de kern te pakken van een paar universele thema’s…. het begin en het einde van de liefde (water en vuur, valkuil) het nieuwe leven (welkom) de schoonheid van het ouder worden (achter in de rij) de vriendschap (bakzeil) de tijd waarin we leven (het roer moet om) etc. met de band had ik me ten doel gesteld gewoontes te doorbreken en langs vele versies van elke song de kern te zoeken. ik kwam er al snel achter dat een kern beweegt, ongrijpbaar is en dat het een mooie onmogelijke opdracht was en daar hou ik van. in de kleine prins schrijft saint-exupéry ‘het wezenlijke is onzichtbaar’, voilà….daar gaat het toch om in de muziek. het was een mooi en intens proces met vele opname sessies waarbij we dikwijls na een lange omweg weer bij de pure eenvoud terechtkwamen zoals bij het nummer de kern zelf. toen we de 11 stukken hadden vastgelegd werd besloten dat een paar verse oren zich met de eind mix moesten bezighouden en het licht viel op skiggy. had met hem al gewerkt via de rapper diggy dex en wist dat hij zijn handtekening had gezet onder eefje de visser. en zo werd kern geboren. een verzameling songs die zich op vele manieren laten spelen, dat ontdekte ik tijdens de eerste try-outs (oefenlopies) in zuid afrika. teksten die zichzelf bijna zingen. deze voorstelling is te zien in rabo theater de meenthe in steenwijk op donderdag 17 mei, aanvang 20.00 uur. foto: arnold vd horst. dirk brans