door de uitbreiding van lelystad airport komen er nieuwe vliegroutes boven overijssel. de natuurorganisaties natuur en milieu overijssel, landschap overijssel, natuurmonumenten en de natuurvereniging ijsseldelta zijn bezorgd over de gevolgen die de nieuwe vliegroutes boven de natuurgebieden kunnen hebben. daarom hebben de organisaties gezamenlijk een zienswijze ingediend op het gewijzigde luchthavenbesluit lelystad airport en de geactualiseerde milieueffectrapportage. in de zienswijze is duidelijk aangegeven dat laagvliegen (in- en uitgaande vliegroutes) voor deze partijen volstrekt onacceptabel is. veel vragen over de effecten van het laagvliegen boven de kwetsbare natuur in overijssel zijn onbeantwoord. de zienswijze spitst zich toe op de gevolgen van de uitstoot van stikstofoxiden (stikstofdepositie), de gevolgen van het vliegveld en de laagvliegende vliegtuigen voor (trekroutes van) vogels, de gevolgen voor het klimaat (opwarming, toename uitstoot kooldioxide) en de gevolgen van de toename van geluid voor verstoringsgevoelige diersoorten en natuurgebieden. “wij maken ons grote zorgen over de gevolgen van deze nieuwe uitbreiding van de luchtvaart in nederland. die gevolgen zijn fors: de luchtvaart draagt substantieel bij aan de concentratie van co2 in de atmosfeer en is daarmee mede verantwoordelijk voor klimaatverandering” aldus matthijs nijboer, directeur van natuur en milieu overijssel. “de vliegtuigen, die over een grote afstand erg laag vliegen, zorgen bovendien voor extra aantasting van de luchtkwaliteit, voor extra stikstofdepositie en ook voor verstoring van mens en dier door geluid. en tot slot doorsnijden de vliegroutes van stijgende en dalende vliegtuigen ook belangrijke trekroutes van vogels. we constateren dat deze gevolgen systematisch zijn onderschat en dat het gewijzigde luchthavenbesluit niet had mogen worden vastgesteld. de vraag is natuurlijk ook of in een tijd waarin klimaatverandering één van onze grootste opgaves is we nog een nieuw vliegveld in onze achtertuin moeten willen.”.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
door de uitbreiding van lelystad airport komen er nieuwe vliegroutes boven overijssel. de natuurorganisaties natuur en milieu overijssel, landschap overijssel, natuurmonumenten en de natuurvereniging ijsseldelta zijn bezorgd over de gevolgen die de nieuwe vliegroutes boven de natuurgebieden kunnen hebben. daarom hebben de organisaties gezamenlijk een zienswijze ingediend op het gewijzigde luchthavenbesluit lelystad airport en de geactualiseerde milieueffectrapportage. in de zienswijze is duidelijk aangegeven dat laagvliegen (in- en uitgaande vliegroutes) voor deze partijen volstrekt onacceptabel is. veel vragen over de effecten van het laagvliegen boven de kwetsbare natuur in overijssel zijn onbeantwoord. de zienswijze spitst zich toe op de gevolgen van de uitstoot van stikstofoxiden (stikstofdepositie), de gevolgen van het vliegveld en de laagvliegende vliegtuigen voor (trekroutes van) vogels, de gevolgen voor het klimaat (opwarming, toename uitstoot kooldioxide) en de gevolgen van de toename van geluid voor verstoringsgevoelige diersoorten en natuurgebieden. “wij maken ons grote zorgen over de gevolgen van deze nieuwe uitbreiding van de luchtvaart in nederland. die gevolgen zijn fors: de luchtvaart draagt substantieel bij aan de concentratie van co2 in de atmosfeer en is daarmee mede verantwoordelijk voor klimaatverandering” aldus matthijs nijboer, directeur van natuur en milieu overijssel. “de vliegtuigen, die over een grote afstand erg laag vliegen, zorgen bovendien voor extra aantasting van de luchtkwaliteit, voor extra stikstofdepositie en ook voor verstoring van mens en dier door geluid. en tot slot doorsnijden de vliegroutes van stijgende en dalende vliegtuigen ook belangrijke trekroutes van vogels. we constateren dat deze gevolgen systematisch zijn onderschat en dat het gewijzigde luchthavenbesluit niet had mogen worden vastgesteld. de vraag is natuurlijk ook of in een tijd waarin klimaatverandering één van onze grootste opgaves is we nog een nieuw vliegveld in onze achtertuin moeten willen.”.
Door de uitbreiding van Lelystad Airport komen er nieuwe vliegroutes boven Overijssel. De natuurorganisaties Natuur en Milieu Overijssel, Landschap Overijssel, Natuurmonumenten en de Natuurvereniging IJsseldelta zijn bezorgd over de gevolgen die de nieuwe vliegroutes boven de natuurgebieden kunnen hebben. Daarom hebben de organisaties gezamenlijk een zienswijze ingediend op het gewijzigde luchthavenbesluit Lelystad Airport en de geactualiseerde milieueffectrapportage.
In de zienswijze is duidelijk aangegeven dat laagvliegen (in- en uitgaande vliegroutes) voor deze partijen volstrekt onacceptabel is. Veel vragen over de effecten van het laagvliegen boven de kwetsbare natuur in Overijssel zijn onbeantwoord. De zienswijze spitst zich toe op de gevolgen van de uitstoot van stikstofoxiden (stikstofdepositie), de gevolgen van het vliegveld en de laagvliegende vliegtuigen voor (trekroutes van) vogels, de gevolgen voor het klimaat (opwarming, toename uitstoot kooldioxide) en de gevolgen van de toename van geluid voor verstoringsgevoelige diersoorten en natuurgebieden.
“Wij maken ons grote zorgen over de gevolgen van deze nieuwe uitbreiding van de luchtvaart in Nederland. Die gevolgen zijn fors: de luchtvaart draagt substantieel bij aan de concentratie van CO2 in de atmosfeer en is daarmee mede verantwoordelijk voor klimaatverandering” aldus Matthijs Nijboer, directeur van Natuur en Milieu Overijssel.
“De vliegtuigen, die over een grote afstand erg laag vliegen, zorgen bovendien voor extra aantasting van de luchtkwaliteit, voor extra stikstofdepositie en ook voor verstoring van mens en dier door geluid. En tot slot doorsnijden de vliegroutes van stijgende en dalende vliegtuigen ook belangrijke trekroutes van vogels. We constateren dat deze gevolgen systematisch zijn onderschat en dat het gewijzigde luchthavenbesluit niet had mogen worden vastgesteld. De vraag is natuurlijk ook of in een tijd waarin klimaatverandering één van onze grootste opgaves is we nog een nieuw vliegveld in onze achtertuin moeten willen.”
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
door de uitbreiding van lelystad airport komen er nieuwe vliegroutes boven overijssel. de natuurorganisaties natuur en milieu overijssel, landschap overijssel, natuurmonumenten en de natuurvereniging ijsseldelta zijn bezorgd over de gevolgen die de nieuwe vliegroutes boven de natuurgebieden kunnen hebben. daarom hebben de organisaties gezamenlijk een zienswijze ingediend op het gewijzigde luchthavenbesluit lelystad airport en de geactualiseerde milieueffectrapportage. in de zienswijze is duidelijk aangegeven dat laagvliegen (in- en uitgaande vliegroutes) voor deze partijen volstrekt onacceptabel is. veel vragen over de effecten van het laagvliegen boven de kwetsbare natuur in overijssel zijn onbeantwoord. de zienswijze spitst zich toe op de gevolgen van de uitstoot van stikstofoxiden (stikstofdepositie), de gevolgen van het vliegveld en de laagvliegende vliegtuigen voor (trekroutes van) vogels, de gevolgen voor het klimaat (opwarming, toename uitstoot kooldioxide) en de gevolgen van de toename van geluid voor verstoringsgevoelige diersoorten en natuurgebieden. “wij maken ons grote zorgen over de gevolgen van deze nieuwe uitbreiding van de luchtvaart in nederland. die gevolgen zijn fors: de luchtvaart draagt substantieel bij aan de concentratie van co2 in de atmosfeer en is daarmee mede verantwoordelijk voor klimaatverandering” aldus matthijs nijboer, directeur van natuur en milieu overijssel. “de vliegtuigen, die over een grote afstand erg laag vliegen, zorgen bovendien voor extra aantasting van de luchtkwaliteit, voor extra stikstofdepositie en ook voor verstoring van mens en dier door geluid. en tot slot doorsnijden de vliegroutes van stijgende en dalende vliegtuigen ook belangrijke trekroutes van vogels. we constateren dat deze gevolgen systematisch zijn onderschat en dat het gewijzigde luchthavenbesluit niet had mogen worden vastgesteld. de vraag is natuurlijk ook of in een tijd waarin klimaatverandering één van onze grootste opgaves is we nog een nieuw vliegveld in onze achtertuin moeten willen.”.
door de uitbreiding van lelystad airport komen er nieuwe vliegroutes boven overijssel. de natuurorganisaties natuur en milieu overijssel, landschap overijssel, natuurmonumenten en de natuurvereniging ijsseldelta zijn bezorgd over de gevolgen die de nieuwe vliegroutes boven de natuurgebieden kunnen hebben. daarom hebben de organisaties gezamenlijk een zienswijze ingediend op het gewijzigde luchthavenbesluit lelystad airport en de geactualiseerde milieueffectrapportage. in de zienswijze is duidelijk aangegeven dat laagvliegen (in- en uitgaande vliegroutes) voor deze partijen volstrekt onacceptabel is. veel vragen over de effecten van het laagvliegen boven de kwetsbare natuur in overijssel zijn onbeantwoord. de zienswijze spitst zich toe op de gevolgen van de uitstoot van stikstofoxiden (stikstofdepositie), de gevolgen van het vliegveld en de laagvliegende vliegtuigen voor (trekroutes van) vogels, de gevolgen voor het klimaat (opwarming, toename uitstoot kooldioxide) en de gevolgen van de toename van geluid voor verstoringsgevoelige diersoorten en natuurgebieden. “wij maken ons grote zorgen over de gevolgen van deze nieuwe uitbreiding van de luchtvaart in nederland. die gevolgen zijn fors: de luchtvaart draagt substantieel bij aan de concentratie van co2 in de atmosfeer en is daarmee mede verantwoordelijk voor klimaatverandering” aldus matthijs nijboer, directeur van natuur en milieu overijssel. “de vliegtuigen, die over een grote afstand erg laag vliegen, zorgen bovendien voor extra aantasting van de luchtkwaliteit, voor extra stikstofdepositie en ook voor verstoring van mens en dier door geluid. en tot slot doorsnijden de vliegroutes van stijgende en dalende vliegtuigen ook belangrijke trekroutes van vogels. we constateren dat deze gevolgen systematisch zijn onderschat en dat het gewijzigde luchthavenbesluit niet had mogen worden vastgesteld. de vraag is natuurlijk ook of in een tijd waarin klimaatverandering één van onze grootste opgaves is we nog een nieuw vliegveld in onze achtertuin moeten willen.”.