Loket voor digitale vragen in Bibliotheek Steenwijk
De wereld om ons heen wordt steeds digitaler. En het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend dat iedereen daarmee om kan gaan en er gebruik van maakt. Voor veel mensen is dit echter heel lastig. Daarom start in Bibliotheek Steenwijk een loket waar mensen terecht kunnen voor al hun digitale vragen.
Op donderdag 1 oktober kunt u voor het eerst terecht bij het loket voor digitale vragen in Bibliotheek Steenwijk. Van 18.30 – 20.00 uur kunt u vanaf dan wekelijks op donderdag terecht op de eerste verdieping in de Bibliotheek voor allerlei digitale vragen.
Ervaren vrijwilligers staan op donderdagavond voor u klaar om u met digitale raad en daad bij te staan en u verder te helpen in de wereld van vandaag, waarin de computer steeds belangrijker wordt.
Heeft u problemen met het aanvragen van een DigiD? Moet u digitaal een afspraak maken bij een tandarts? Wilt u een huis gaan huren, maar u vindt het lastig om te werken met de website van uw woningcorporatie? U moet een account aanmaken, maar heeft geen emailadres? Hoe verstuur ik een Whatsapp? Hoe krijg ik mijn E-book op de E-reader? Hoe kan ik digitaal een formulier invullen en terugsturen? Met deze en andere digitale problemen willen onze vrijwilligers u graag helpen. Wij respecteren uw privacy en werken volgens AVG normen.
En krijgt u de smaak te pakken, dan kunnen we u ook doorverwijzen naar cursussen die uw digitale vaardigheden verhogen.
Dit loket is een samenwerking van Bibliotheek Kop van Overijssel, Taalpunt Steenwijkerland en twee woningcorporaties (Woonconcept en Wetland Wonen).
In de Bibliotheek wordt gewerkt volgens de richtlijnen van het RIVM.