de business club steenwijkerland en de gemeente zetten beiden actief in op het inkopen bij ondernemers binnen de gemeente en met succes: gemiddeld wordt 40% lokaal ingekocht en dit vertegenwoordigt een waarde van ruim 15 miljoen euro per jaar. business club steenwijkerland de business club steenwijkerland is een belangrijk aanjager van een zo goed mogelijk aanbestedingsbeleid, waarbij lokale bedrijven een eerlijke kans krijgen. deze lijn is een aantal jaren geleden ingezet en het aanbestedingsbeleid krijgt nu structureel aandacht van deze actieve ondernemersvereniging. “op onze ledenvergaderingen was het aanbestedingsbeleid een terugkerend agendapunt, ondernemers hadden het gevoel dat zij niet altijd een eerlijke kans maakten. we zijn hierover in gesprek gegaan met de gemeente. gezamenlijk hebben wij het aanbestedingsbeleid doorgenomen en een aantal verbeteringen doorgevoerd o.a. voor de categorie meervoudig onderhands. daarnaast staat in het gemeentelijke beleid dat alles wat 1 op 1 mag worden ingekocht in principe lokaal wordt gedaan. vanuit de business club steenwijkerland houdt onze tenderboard dat goed in de gaten. wij zijn dan ook erg tevreden dat een groot percentage lokaal wordt ingekocht. daar willen we de gemeente voor in het zonnetje zetten, dit hebben wij samen voor elkaar gekregen”, vertelt voorzitter jurjen helfrich. aandacht voor meer lokale inkoop de afgelopen jaren zijn verschillende acties in gang gezet om lokale inkoop te bevorderen. zo hebben de gemeente en bcs samen opgetrokken in het verbeteren van het aanbestedingsbeleid, zijn er informatiebijeenkomsten over aanbesteden georganiseerd voor zowel ambtenaren als ondernemers en is een bedrijvenregister ontwikkeld. in dit register kunnen alle lokale bedrijven zich registreren. “voor ons als gemeente is dit bedrijvenregister een goed hulpmiddel om de juiste bedrijven te vinden voor inkoop en aanbestedingen. jaarlijks plaatst de gemeente voor ongeveer 38 miljoen aan opdrachten bij bedrijven. juist in deze tijd van corona is de gemeente er veel aan gelegen inkopen te doen bij lokale ondernemers. de cijfers laten zien dat dit ook lukt”, aldus wethouder bram harmsma. met lokale inkoop wil de gemeente het ondernemersklimaat in steenwijkerland stimuleren en de onderlinge samenwerking binnen de gemeente versterken. uiteraard binnen de kaders die de aanbestedingsregels stellen. bram harmsma “door de samenwerking met de business club steenwijkerland hebben we al mooie stappen gezet, maar we blijven ook met elkaar evalueren om te leren hoe het nog beter zou kunnen”.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
de business club steenwijkerland en de gemeente zetten beiden actief in op het inkopen bij ondernemers binnen de gemeente en met succes: gemiddeld wordt 40% lokaal ingekocht en dit vertegenwoordigt een waarde van ruim 15 miljoen euro per jaar. business club steenwijkerland de business club steenwijkerland is een belangrijk aanjager van een zo goed mogelijk aanbestedingsbeleid, waarbij lokale bedrijven een eerlijke kans krijgen. deze lijn is een aantal jaren geleden ingezet en het aanbestedingsbeleid krijgt nu structureel aandacht van deze actieve ondernemersvereniging. “op onze ledenvergaderingen was het aanbestedingsbeleid een terugkerend agendapunt, ondernemers hadden het gevoel dat zij niet altijd een eerlijke kans maakten. we zijn hierover in gesprek gegaan met de gemeente. gezamenlijk hebben wij het aanbestedingsbeleid doorgenomen en een aantal verbeteringen doorgevoerd o.a. voor de categorie meervoudig onderhands. daarnaast staat in het gemeentelijke beleid dat alles wat 1 op 1 mag worden ingekocht in principe lokaal wordt gedaan. vanuit de business club steenwijkerland houdt onze tenderboard dat goed in de gaten. wij zijn dan ook erg tevreden dat een groot percentage lokaal wordt ingekocht. daar willen we de gemeente voor in het zonnetje zetten, dit hebben wij samen voor elkaar gekregen”, vertelt voorzitter jurjen helfrich. aandacht voor meer lokale inkoop de afgelopen jaren zijn verschillende acties in gang gezet om lokale inkoop te bevorderen. zo hebben de gemeente en bcs samen opgetrokken in het verbeteren van het aanbestedingsbeleid, zijn er informatiebijeenkomsten over aanbesteden georganiseerd voor zowel ambtenaren als ondernemers en is een bedrijvenregister ontwikkeld. in dit register kunnen alle lokale bedrijven zich registreren. “voor ons als gemeente is dit bedrijvenregister een goed hulpmiddel om de juiste bedrijven te vinden voor inkoop en aanbestedingen. jaarlijks plaatst de gemeente voor ongeveer 38 miljoen aan opdrachten bij bedrijven. juist in deze tijd van corona is de gemeente er veel aan gelegen inkopen te doen bij lokale ondernemers. de cijfers laten zien dat dit ook lukt”, aldus wethouder bram harmsma. met lokale inkoop wil de gemeente het ondernemersklimaat in steenwijkerland stimuleren en de onderlinge samenwerking binnen de gemeente versterken. uiteraard binnen de kaders die de aanbestedingsregels stellen. bram harmsma “door de samenwerking met de business club steenwijkerland hebben we al mooie stappen gezet, maar we blijven ook met elkaar evalueren om te leren hoe het nog beter zou kunnen”.
De Business Club Steenwijkerland en de gemeente zetten beiden actief in op het inkopen bij ondernemers binnen de gemeente en met succes: gemiddeld wordt 40% lokaal ingekocht en dit vertegenwoordigt een waarde van ruim 15 miljoen euro per jaar.
Business Club Steenwijkerland De Business Club Steenwijkerland is een belangrijk aanjager van een zo goed mogelijk aanbestedingsbeleid, waarbij lokale bedrijven een eerlijke kans krijgen. Deze lijn is een aantal jaren geleden ingezet en het aanbestedingsbeleid krijgt nu structureel aandacht van deze actieve ondernemersvereniging.
“Op onze ledenvergaderingen was het aanbestedingsbeleid een terugkerend agendapunt, ondernemers hadden het gevoel dat zij niet altijd een eerlijke kans maakten. We zijn hierover in gesprek gegaan met de gemeente. Gezamenlijk hebben wij het aanbestedingsbeleid doorgenomen en een aantal verbeteringen doorgevoerd o.a. voor de categorie meervoudig onderhands. Daarnaast staat in het gemeentelijke beleid dat alles wat 1 op 1 mag worden ingekocht in principe lokaal wordt gedaan. Vanuit de Business Club Steenwijkerland houdt onze tenderboard dat goed in de gaten. Wij zijn dan ook erg tevreden dat een groot percentage lokaal wordt ingekocht. Daar willen we de gemeente voor in het zonnetje zetten, dit hebben wij samen voor elkaar gekregen”, vertelt voorzitter Jurjen Helfrich.
Wethouder Bram Harmsma
Aandacht voor meer lokale inkoop De afgelopen jaren zijn verschillende acties in gang gezet om lokale inkoop te bevorderen. Zo hebben de gemeente en BCS samen opgetrokken in het verbeteren van het aanbestedingsbeleid, zijn er informatiebijeenkomsten over aanbesteden georganiseerd voor zowel ambtenaren als ondernemers en is een bedrijvenregister ontwikkeld. In dit register kunnen alle lokale bedrijven zich registreren.
“Voor ons als gemeente is dit bedrijvenregister een goed hulpmiddel om de juiste bedrijven te vinden voor inkoop en aanbestedingen. Jaarlijks plaatst de gemeente voor ongeveer 38 miljoen aan opdrachten bij bedrijven. Juist in deze tijd van corona is de gemeente er veel aan gelegen inkopen te doen bij lokale ondernemers. De cijfers laten zien dat dit ook lukt”, aldus wethouder Bram Harmsma.
Met lokale inkoop wil de gemeente het ondernemersklimaat in Steenwijkerland stimuleren en de onderlinge samenwerking binnen de gemeente versterken. Uiteraard binnen de kaders die de aanbestedingsregels stellen.
Bram Harmsma “Door de samenwerking met de Business Club Steenwijkerland hebben we al mooie stappen gezet, maar we blijven ook met elkaar evalueren om te leren hoe het nog beter zou kunnen”.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
de business club steenwijkerland en de gemeente zetten beiden actief in op het inkopen bij ondernemers binnen de gemeente en met succes: gemiddeld wordt 40% lokaal ingekocht en dit vertegenwoordigt een waarde van ruim 15 miljoen euro per jaar. business club steenwijkerland de business club steenwijkerland is een belangrijk aanjager van een zo goed mogelijk aanbestedingsbeleid, waarbij lokale bedrijven een eerlijke kans krijgen. deze lijn is een aantal jaren geleden ingezet en het aanbestedingsbeleid krijgt nu structureel aandacht van deze actieve ondernemersvereniging. “op onze ledenvergaderingen was het aanbestedingsbeleid een terugkerend agendapunt, ondernemers hadden het gevoel dat zij niet altijd een eerlijke kans maakten. we zijn hierover in gesprek gegaan met de gemeente. gezamenlijk hebben wij het aanbestedingsbeleid doorgenomen en een aantal verbeteringen doorgevoerd o.a. voor de categorie meervoudig onderhands. daarnaast staat in het gemeentelijke beleid dat alles wat 1 op 1 mag worden ingekocht in principe lokaal wordt gedaan. vanuit de business club steenwijkerland houdt onze tenderboard dat goed in de gaten. wij zijn dan ook erg tevreden dat een groot percentage lokaal wordt ingekocht. daar willen we de gemeente voor in het zonnetje zetten, dit hebben wij samen voor elkaar gekregen”, vertelt voorzitter jurjen helfrich. aandacht voor meer lokale inkoop de afgelopen jaren zijn verschillende acties in gang gezet om lokale inkoop te bevorderen. zo hebben de gemeente en bcs samen opgetrokken in het verbeteren van het aanbestedingsbeleid, zijn er informatiebijeenkomsten over aanbesteden georganiseerd voor zowel ambtenaren als ondernemers en is een bedrijvenregister ontwikkeld. in dit register kunnen alle lokale bedrijven zich registreren. “voor ons als gemeente is dit bedrijvenregister een goed hulpmiddel om de juiste bedrijven te vinden voor inkoop en aanbestedingen. jaarlijks plaatst de gemeente voor ongeveer 38 miljoen aan opdrachten bij bedrijven. juist in deze tijd van corona is de gemeente er veel aan gelegen inkopen te doen bij lokale ondernemers. de cijfers laten zien dat dit ook lukt”, aldus wethouder bram harmsma. met lokale inkoop wil de gemeente het ondernemersklimaat in steenwijkerland stimuleren en de onderlinge samenwerking binnen de gemeente versterken. uiteraard binnen de kaders die de aanbestedingsregels stellen. bram harmsma “door de samenwerking met de business club steenwijkerland hebben we al mooie stappen gezet, maar we blijven ook met elkaar evalueren om te leren hoe het nog beter zou kunnen”.
de business club steenwijkerland en de gemeente zetten beiden actief in op het inkopen bij ondernemers binnen de gemeente en met succes: gemiddeld wordt 40% lokaal ingekocht en dit vertegenwoordigt een waarde van ruim 15 miljoen euro per jaar. business club steenwijkerland de business club steenwijkerland is een belangrijk aanjager van een zo goed mogelijk aanbestedingsbeleid, waarbij lokale bedrijven een eerlijke kans krijgen. deze lijn is een aantal jaren geleden ingezet en het aanbestedingsbeleid krijgt nu structureel aandacht van deze actieve ondernemersvereniging. “op onze ledenvergaderingen was het aanbestedingsbeleid een terugkerend agendapunt, ondernemers hadden het gevoel dat zij niet altijd een eerlijke kans maakten. we zijn hierover in gesprek gegaan met de gemeente. gezamenlijk hebben wij het aanbestedingsbeleid doorgenomen en een aantal verbeteringen doorgevoerd o.a. voor de categorie meervoudig onderhands. daarnaast staat in het gemeentelijke beleid dat alles wat 1 op 1 mag worden ingekocht in principe lokaal wordt gedaan. vanuit de business club steenwijkerland houdt onze tenderboard dat goed in de gaten. wij zijn dan ook erg tevreden dat een groot percentage lokaal wordt ingekocht. daar willen we de gemeente voor in het zonnetje zetten, dit hebben wij samen voor elkaar gekregen”, vertelt voorzitter jurjen helfrich. aandacht voor meer lokale inkoop de afgelopen jaren zijn verschillende acties in gang gezet om lokale inkoop te bevorderen. zo hebben de gemeente en bcs samen opgetrokken in het verbeteren van het aanbestedingsbeleid, zijn er informatiebijeenkomsten over aanbesteden georganiseerd voor zowel ambtenaren als ondernemers en is een bedrijvenregister ontwikkeld. in dit register kunnen alle lokale bedrijven zich registreren. “voor ons als gemeente is dit bedrijvenregister een goed hulpmiddel om de juiste bedrijven te vinden voor inkoop en aanbestedingen. jaarlijks plaatst de gemeente voor ongeveer 38 miljoen aan opdrachten bij bedrijven. juist in deze tijd van corona is de gemeente er veel aan gelegen inkopen te doen bij lokale ondernemers. de cijfers laten zien dat dit ook lukt”, aldus wethouder bram harmsma. met lokale inkoop wil de gemeente het ondernemersklimaat in steenwijkerland stimuleren en de onderlinge samenwerking binnen de gemeente versterken. uiteraard binnen de kaders die de aanbestedingsregels stellen. bram harmsma “door de samenwerking met de business club steenwijkerland hebben we al mooie stappen gezet, maar we blijven ook met elkaar evalueren om te leren hoe het nog beter zou kunnen”.