inwoners geven gemeente hoog rapportcijfer voor ondersteuning en dienstverlening. inwoners van steenwijkerland zijn meer dan tevreden over de kwaliteit van de hulp en ondersteuning die zij krijgen vanuit de wmo en de jeugdwet. dat blijkt uit de hoge rapportcijfers van het cliëntervaringsonderzoek dat de gemeente door een onafhankelijk onderzoeksbureau heeft laten uitvoeren. ook de gemeentelijke dienstverlening op de genoemde onderdelen scoort hoog. wethouder trijn jongman is blij met de uitkomsten: ‘binnen het sociaal domein gebeurt ontzettend veel. het is continu in beweging. als gemeente moeten we daar, uiteraard samen met het werkveld, op een goede manier op inspelen. dat betekent kansen en mogelijkheden benutten, kijken waar het nog beter kan en soms ook lastige keuzes maken. maar bij alles wat we doen staat als een paal boven water dat we er willen zijn voor onze inwoners. dat we een vangnet willen bieden. dat we de zorg en ondersteuning willen geven die nodig is. en dan ben ik inderdaad blij dat onze inwoners dat ook zo ervaren.’. het voor gemeenten verplichte cliëntervaringsonderzoek is in steenwijkerland uitgevoerd door het onafhankelijk onderzoeksbureau zorgfocuz. daarbij is aan inwoners die gebruikmaken van de wmo of de jeugdhulp gevraagd hoe zij denken over de kwaliteit van de hulp en ondersteuning en ook over de gemeentelijke dienstverlening. voor wat betreft de jeugdhulp zijn de vragen aan zowel de jongeren als aan de ouders/verzorgers gesteld. deelname aan het onderzoek is op vrijwillige basis. de vragenlijst bestaat voor een deel uit verplichte onderzoeksvragen die vanuit het rijk zijn opgesteld en voor een deel uit vragen die gemeenten zelf kunnen toevoegen. de uitkomsten – wmo steenwijkerland krijgt gemiddeld een 7,9 voor de dienstverlening rondom de wmo. 90% van de respondenten geeft aan dat ze de ondersteuning van goede kwaliteit vinden. ook als het gaat om de resultaten die worden behaald met de ondersteuning vanuit de wmo is er tevredenheid. 92% kan zich beter redden door de ondersteuning en 89% geeft aan een betere kwaliteit van leven te hebben. de mogelijkheid voor onafhankelijke cliëntondersteuning blijkt nog niet zo bekend bij inwoners. de uitkomsten – jeugdhulp jongeren geven de gemeente gemiddeld een 8,0 en ouders/verzorgers geven gemiddeld een 7,5 voor de wijze waarop de jeugdhulp geregeld is. 84% van de jonge respondenten zegt dat het beter met hen gaat door de hulp die ze krijgen. dat beeld wordt herkend door de ouders/verzorgers. ruim 80% van zowel de jongeren als de ouders geeft aan dat er goed naar hen werd geluisterd en dat zij zich serieus genomen voelen. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
inwoners geven gemeente hoog rapportcijfer voor ondersteuning en dienstverlening. inwoners van steenwijkerland zijn meer dan tevreden over de kwaliteit van de hulp en ondersteuning die zij krijgen vanuit de wmo en de jeugdwet. dat blijkt uit de hoge rapportcijfers van het cliëntervaringsonderzoek dat de gemeente door een onafhankelijk onderzoeksbureau heeft laten uitvoeren. ook de gemeentelijke dienstverlening op de genoemde onderdelen scoort hoog. wethouder trijn jongman is blij met de uitkomsten: ‘binnen het sociaal domein gebeurt ontzettend veel. het is continu in beweging. als gemeente moeten we daar, uiteraard samen met het werkveld, op een goede manier op inspelen. dat betekent kansen en mogelijkheden benutten, kijken waar het nog beter kan en soms ook lastige keuzes maken. maar bij alles wat we doen staat als een paal boven water dat we er willen zijn voor onze inwoners. dat we een vangnet willen bieden. dat we de zorg en ondersteuning willen geven die nodig is. en dan ben ik inderdaad blij dat onze inwoners dat ook zo ervaren.’. het voor gemeenten verplichte cliëntervaringsonderzoek is in steenwijkerland uitgevoerd door het onafhankelijk onderzoeksbureau zorgfocuz. daarbij is aan inwoners die gebruikmaken van de wmo of de jeugdhulp gevraagd hoe zij denken over de kwaliteit van de hulp en ondersteuning en ook over de gemeentelijke dienstverlening. voor wat betreft de jeugdhulp zijn de vragen aan zowel de jongeren als aan de ouders/verzorgers gesteld. deelname aan het onderzoek is op vrijwillige basis. de vragenlijst bestaat voor een deel uit verplichte onderzoeksvragen die vanuit het rijk zijn opgesteld en voor een deel uit vragen die gemeenten zelf kunnen toevoegen. de uitkomsten – wmo steenwijkerland krijgt gemiddeld een 7,9 voor de dienstverlening rondom de wmo. 90% van de respondenten geeft aan dat ze de ondersteuning van goede kwaliteit vinden. ook als het gaat om de resultaten die worden behaald met de ondersteuning vanuit de wmo is er tevredenheid. 92% kan zich beter redden door de ondersteuning en 89% geeft aan een betere kwaliteit van leven te hebben. de mogelijkheid voor onafhankelijke cliëntondersteuning blijkt nog niet zo bekend bij inwoners. de uitkomsten – jeugdhulp jongeren geven de gemeente gemiddeld een 8,0 en ouders/verzorgers geven gemiddeld een 7,5 voor de wijze waarop de jeugdhulp geregeld is. 84% van de jonge respondenten zegt dat het beter met hen gaat door de hulp die ze krijgen. dat beeld wordt herkend door de ouders/verzorgers. ruim 80% van zowel de jongeren als de ouders geeft aan dat er goed naar hen werd geluisterd en dat zij zich serieus genomen voelen. dirk brans
Inwoners geven gemeente hoog rapportcijfer voor ondersteuning en dienstverlening
Inwoners van Steenwijkerland zijn meer dan tevreden over de kwaliteit van de hulp en ondersteuning die zij krijgen vanuit de Wmo en de Jeugdwet. Dat blijkt uit de hoge rapportcijfers van het cliëntervaringsonderzoek dat de gemeente door een onafhankelijk onderzoeksbureau heeft laten uitvoeren. Ook de gemeentelijke dienstverlening op de genoemde onderdelen scoort hoog. Wethouder Trijn Jongman is blij met de uitkomsten: ‘Binnen het sociaal domein gebeurt ontzettend veel. Het is continu in beweging. Als gemeente moeten we daar, uiteraard samen met het werkveld, op een goede manier op inspelen. Dat betekent kansen en mogelijkheden benutten, kijken waar het nog beter kan en soms ook lastige keuzes maken. Maar bij alles wat we doen staat als een paal boven water dat we er willen zijn voor onze inwoners. Dat we een vangnet willen bieden. Dat we de zorg en ondersteuning willen geven die nodig is. En dan ben ik inderdaad blij dat onze inwoners dat ook zo ervaren.’
Het voor gemeenten verplichte cliëntervaringsonderzoek is in Steenwijkerland uitgevoerd door het onafhankelijk onderzoeksbureau ZorgFocuz. Daarbij is aan inwoners die gebruikmaken van de Wmo of de Jeugdhulp gevraagd hoe zij denken over de kwaliteit van de hulp en ondersteuning en ook over de gemeentelijke dienstverlening. Voor wat betreft de Jeugdhulp zijn de vragen aan zowel de jongeren als aan de ouders/verzorgers gesteld. Deelname aan het onderzoek is op vrijwillige basis. De vragenlijst bestaat voor een deel uit verplichte onderzoeksvragen die vanuit het Rijk zijn opgesteld en voor een deel uit vragen die gemeenten zelf kunnen toevoegen.
De uitkomsten – Wmo Steenwijkerland krijgt gemiddeld een 7,9 voor de dienstverlening rondom de Wmo. 90% van de respondenten geeft aan dat ze de ondersteuning van goede kwaliteit vinden. Ook als het gaat om de resultaten die worden behaald met de ondersteuning vanuit de Wmo is er tevredenheid. 92% kan zich beter redden door de ondersteuning en 89% geeft aan een betere kwaliteit van leven te hebben. De mogelijkheid voor onafhankelijke cliëntondersteuning blijkt nog niet zo bekend bij inwoners.
De uitkomsten – Jeugdhulp Jongeren geven de gemeente gemiddeld een 8,0 en ouders/verzorgers geven gemiddeld een 7,5 voor de wijze waarop de jeugdhulp geregeld is. 84% van de jonge respondenten zegt dat het beter met hen gaat door de hulp die ze krijgen. Dat beeld wordt herkend door de ouders/verzorgers. Ruim 80% van zowel de jongeren als de ouders geeft aan dat er goed naar hen werd geluisterd en dat zij zich serieus genomen voelen.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
inwoners geven gemeente hoog rapportcijfer voor ondersteuning en dienstverlening. inwoners van steenwijkerland zijn meer dan tevreden over de kwaliteit van de hulp en ondersteuning die zij krijgen vanuit de wmo en de jeugdwet. dat blijkt uit de hoge rapportcijfers van het cliëntervaringsonderzoek dat de gemeente door een onafhankelijk onderzoeksbureau heeft laten uitvoeren. ook de gemeentelijke dienstverlening op de genoemde onderdelen scoort hoog. wethouder trijn jongman is blij met de uitkomsten: ‘binnen het sociaal domein gebeurt ontzettend veel. het is continu in beweging. als gemeente moeten we daar, uiteraard samen met het werkveld, op een goede manier op inspelen. dat betekent kansen en mogelijkheden benutten, kijken waar het nog beter kan en soms ook lastige keuzes maken. maar bij alles wat we doen staat als een paal boven water dat we er willen zijn voor onze inwoners. dat we een vangnet willen bieden. dat we de zorg en ondersteuning willen geven die nodig is. en dan ben ik inderdaad blij dat onze inwoners dat ook zo ervaren.’. het voor gemeenten verplichte cliëntervaringsonderzoek is in steenwijkerland uitgevoerd door het onafhankelijk onderzoeksbureau zorgfocuz. daarbij is aan inwoners die gebruikmaken van de wmo of de jeugdhulp gevraagd hoe zij denken over de kwaliteit van de hulp en ondersteuning en ook over de gemeentelijke dienstverlening. voor wat betreft de jeugdhulp zijn de vragen aan zowel de jongeren als aan de ouders/verzorgers gesteld. deelname aan het onderzoek is op vrijwillige basis. de vragenlijst bestaat voor een deel uit verplichte onderzoeksvragen die vanuit het rijk zijn opgesteld en voor een deel uit vragen die gemeenten zelf kunnen toevoegen. de uitkomsten – wmo steenwijkerland krijgt gemiddeld een 7,9 voor de dienstverlening rondom de wmo. 90% van de respondenten geeft aan dat ze de ondersteuning van goede kwaliteit vinden. ook als het gaat om de resultaten die worden behaald met de ondersteuning vanuit de wmo is er tevredenheid. 92% kan zich beter redden door de ondersteuning en 89% geeft aan een betere kwaliteit van leven te hebben. de mogelijkheid voor onafhankelijke cliëntondersteuning blijkt nog niet zo bekend bij inwoners. de uitkomsten – jeugdhulp jongeren geven de gemeente gemiddeld een 8,0 en ouders/verzorgers geven gemiddeld een 7,5 voor de wijze waarop de jeugdhulp geregeld is. 84% van de jonge respondenten zegt dat het beter met hen gaat door de hulp die ze krijgen. dat beeld wordt herkend door de ouders/verzorgers. ruim 80% van zowel de jongeren als de ouders geeft aan dat er goed naar hen werd geluisterd en dat zij zich serieus genomen voelen. dirk brans
inwoners geven gemeente hoog rapportcijfer voor ondersteuning en dienstverlening. inwoners van steenwijkerland zijn meer dan tevreden over de kwaliteit van de hulp en ondersteuning die zij krijgen vanuit de wmo en de jeugdwet. dat blijkt uit de hoge rapportcijfers van het cliëntervaringsonderzoek dat de gemeente door een onafhankelijk onderzoeksbureau heeft laten uitvoeren. ook de gemeentelijke dienstverlening op de genoemde onderdelen scoort hoog. wethouder trijn jongman is blij met de uitkomsten: ‘binnen het sociaal domein gebeurt ontzettend veel. het is continu in beweging. als gemeente moeten we daar, uiteraard samen met het werkveld, op een goede manier op inspelen. dat betekent kansen en mogelijkheden benutten, kijken waar het nog beter kan en soms ook lastige keuzes maken. maar bij alles wat we doen staat als een paal boven water dat we er willen zijn voor onze inwoners. dat we een vangnet willen bieden. dat we de zorg en ondersteuning willen geven die nodig is. en dan ben ik inderdaad blij dat onze inwoners dat ook zo ervaren.’. het voor gemeenten verplichte cliëntervaringsonderzoek is in steenwijkerland uitgevoerd door het onafhankelijk onderzoeksbureau zorgfocuz. daarbij is aan inwoners die gebruikmaken van de wmo of de jeugdhulp gevraagd hoe zij denken over de kwaliteit van de hulp en ondersteuning en ook over de gemeentelijke dienstverlening. voor wat betreft de jeugdhulp zijn de vragen aan zowel de jongeren als aan de ouders/verzorgers gesteld. deelname aan het onderzoek is op vrijwillige basis. de vragenlijst bestaat voor een deel uit verplichte onderzoeksvragen die vanuit het rijk zijn opgesteld en voor een deel uit vragen die gemeenten zelf kunnen toevoegen. de uitkomsten – wmo steenwijkerland krijgt gemiddeld een 7,9 voor de dienstverlening rondom de wmo. 90% van de respondenten geeft aan dat ze de ondersteuning van goede kwaliteit vinden. ook als het gaat om de resultaten die worden behaald met de ondersteuning vanuit de wmo is er tevredenheid. 92% kan zich beter redden door de ondersteuning en 89% geeft aan een betere kwaliteit van leven te hebben. de mogelijkheid voor onafhankelijke cliëntondersteuning blijkt nog niet zo bekend bij inwoners. de uitkomsten – jeugdhulp jongeren geven de gemeente gemiddeld een 8,0 en ouders/verzorgers geven gemiddeld een 7,5 voor de wijze waarop de jeugdhulp geregeld is. 84% van de jonge respondenten zegt dat het beter met hen gaat door de hulp die ze krijgen. dat beeld wordt herkend door de ouders/verzorgers. ruim 80% van zowel de jongeren als de ouders geeft aan dat er goed naar hen werd geluisterd en dat zij zich serieus genomen voelen. dirk brans