meer leesplezier en betere schoolprestaties. dat zijn de positieve resultaten van de proef ‘dyslexiezorg op school’ waaraan de steenwijkerlandse basisscholen van accrete en op kop in samenwerking met de gemeente meedoen. kinderen die vanwege ernstige dyslexie moeite hebben met lezen en spellen, krijgen daarbij ondersteuning en begeleiding vanuit school en niet van een (zorg)aanbieder vanuit de jeugdhulp. wethouder trijn jongman: ‘door het zo te organiseren kun je kinderen sneller en beter helpen. dat blijkt ook uit de resultaten van de proef. voor ons is dat reden om te zeggen: we gaan hiermee door. het wordt onderdeel van onze manier van werken.’. de proef om dyslexiezorg op school aan te bieden loopt vanaf 2020. de schoolbesturen krijgen daarbij – naast de verantwoordelijkheid voor het ondersteunen en begeleiden van kinderen met ernstige dyslexie – ook de financiële middelen van de gemeente om daar uitvoering aan te geven. wethouder trijn jongman: ‘we hebben de proef de afgelopen tijd goed gemonitord met elkaar. zien we vooruitgang bij spellen en lezen? hoe ervaren de kinderen het zelf? hebben ze bijvoorbeeld meer leesplezier? we hebben ook de ouders, leerkrachten en intern begeleiders gevraagd naar hun ervaringen. dat alles bij elkaar levert een positief beeld op. ook de schoolbesturen hebben aangegeven graag door te willen met deze werkwijze. dat gaan we dan ook doen. daarmee lopen we vooruit op de landelijke ontwikkelingen die er op dit gebied zijn.’. positieve resultaten gedurende de afgelopen twee jaar kregen in totaal zo’n 75 kinderen dyslexiezorg op school. uit de evaluatie van de proef blijkt dat de meeste kinderen erop vooruitgingen als het gaat om lezen en spellen (respectievelijk 87% en 97%). dat is vergelijkbaar met de dyslexiezorg vanuit de jeugdhulp. ook de ouders en leerkrachten/intern begeleiders gaven in meerderheid aan vooruitgang te zien bij de kinderen. meer dan 70% van de kinderen vertelde meer leesplezier te hebben gekregen. wethouder trijn jongman: ‘deze kinderen waren anders waarschijnlijk in de jeugdhulp terechtgekomen. in die zin levert de werkwijze ook een stuk efficiency op.’. de evaluatie van de proef ‘dyslexiezorg op school’ is te vinden op de gemeentelijke website of kijk gelijk hier onder. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
meer leesplezier en betere schoolprestaties. dat zijn de positieve resultaten van de proef ‘dyslexiezorg op school’ waaraan de steenwijkerlandse basisscholen van accrete en op kop in samenwerking met de gemeente meedoen. kinderen die vanwege ernstige dyslexie moeite hebben met lezen en spellen, krijgen daarbij ondersteuning en begeleiding vanuit school en niet van een (zorg)aanbieder vanuit de jeugdhulp. wethouder trijn jongman: ‘door het zo te organiseren kun je kinderen sneller en beter helpen. dat blijkt ook uit de resultaten van de proef. voor ons is dat reden om te zeggen: we gaan hiermee door. het wordt onderdeel van onze manier van werken.’. de proef om dyslexiezorg op school aan te bieden loopt vanaf 2020. de schoolbesturen krijgen daarbij – naast de verantwoordelijkheid voor het ondersteunen en begeleiden van kinderen met ernstige dyslexie – ook de financiële middelen van de gemeente om daar uitvoering aan te geven. wethouder trijn jongman: ‘we hebben de proef de afgelopen tijd goed gemonitord met elkaar. zien we vooruitgang bij spellen en lezen? hoe ervaren de kinderen het zelf? hebben ze bijvoorbeeld meer leesplezier? we hebben ook de ouders, leerkrachten en intern begeleiders gevraagd naar hun ervaringen. dat alles bij elkaar levert een positief beeld op. ook de schoolbesturen hebben aangegeven graag door te willen met deze werkwijze. dat gaan we dan ook doen. daarmee lopen we vooruit op de landelijke ontwikkelingen die er op dit gebied zijn.’. positieve resultaten gedurende de afgelopen twee jaar kregen in totaal zo’n 75 kinderen dyslexiezorg op school. uit de evaluatie van de proef blijkt dat de meeste kinderen erop vooruitgingen als het gaat om lezen en spellen (respectievelijk 87% en 97%). dat is vergelijkbaar met de dyslexiezorg vanuit de jeugdhulp. ook de ouders en leerkrachten/intern begeleiders gaven in meerderheid aan vooruitgang te zien bij de kinderen. meer dan 70% van de kinderen vertelde meer leesplezier te hebben gekregen. wethouder trijn jongman: ‘deze kinderen waren anders waarschijnlijk in de jeugdhulp terechtgekomen. in die zin levert de werkwijze ook een stuk efficiency op.’. de evaluatie van de proef ‘dyslexiezorg op school’ is te vinden op de gemeentelijke website of kijk gelijk hier onder. dirk brans
Meer leesplezier en betere schoolprestaties. Dat zijn de positieve resultaten van de proef ‘dyslexiezorg op school’ waaraan de Steenwijkerlandse basisscholen van Accrete en Op Kop in samenwerking met de gemeente meedoen. Kinderen die vanwege ernstige dyslexie moeite hebben met lezen en spellen, krijgen daarbij ondersteuning en begeleiding vanuit school en niet van een (zorg)aanbieder vanuit de jeugdhulp. Wethouder Trijn Jongman: ‘Door het zo te organiseren kun je kinderen sneller en beter helpen. Dat blijkt ook uit de resultaten van de proef. Voor ons is dat reden om te zeggen: we gaan hiermee door. Het wordt onderdeel van onze manier van werken.’
De proef om dyslexiezorg op school aan te bieden loopt vanaf 2020. De schoolbesturen krijgen daarbij – naast de verantwoordelijkheid voor het ondersteunen en begeleiden van kinderen met ernstige dyslexie – ook de financiële middelen van de gemeente om daar uitvoering aan te geven. Wethouder Trijn Jongman: ‘We hebben de proef de afgelopen tijd goed gemonitord met elkaar. Zien we vooruitgang bij spellen en lezen? Hoe ervaren de kinderen het zelf? Hebben ze bijvoorbeeld meer leesplezier? We hebben ook de ouders, leerkrachten en intern begeleiders gevraagd naar hun ervaringen. Dat alles bij elkaar levert een positief beeld op. Ook de schoolbesturen hebben aangegeven graag door te willen met deze werkwijze. Dat gaan we dan ook doen. Daarmee lopen we vooruit op de landelijke ontwikkelingen die er op dit gebied zijn.’
Positieve resultaten Gedurende de afgelopen twee jaar kregen in totaal zo’n 75 kinderen dyslexiezorg op school. Uit de evaluatie van de proef blijkt dat de meeste kinderen erop vooruitgingen als het gaat om lezen en spellen (respectievelijk 87% en 97%). Dat is vergelijkbaar met de dyslexiezorg vanuit de jeugdhulp. Ook de ouders en leerkrachten/intern begeleiders gaven in meerderheid aan vooruitgang te zien bij de kinderen. Meer dan 70% van de kinderen vertelde meer leesplezier te hebben gekregen. Wethouder Trijn Jongman: ‘Deze kinderen waren anders waarschijnlijk in de jeugdhulp terechtgekomen. In die zin levert de werkwijze ook een stuk efficiency op.’
De evaluatie van de proef ‘dyslexiezorg op school’ is te vinden op de gemeentelijke website of kijk gelijk hier onder.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
meer leesplezier en betere schoolprestaties. dat zijn de positieve resultaten van de proef ‘dyslexiezorg op school’ waaraan de steenwijkerlandse basisscholen van accrete en op kop in samenwerking met de gemeente meedoen. kinderen die vanwege ernstige dyslexie moeite hebben met lezen en spellen, krijgen daarbij ondersteuning en begeleiding vanuit school en niet van een (zorg)aanbieder vanuit de jeugdhulp. wethouder trijn jongman: ‘door het zo te organiseren kun je kinderen sneller en beter helpen. dat blijkt ook uit de resultaten van de proef. voor ons is dat reden om te zeggen: we gaan hiermee door. het wordt onderdeel van onze manier van werken.’. de proef om dyslexiezorg op school aan te bieden loopt vanaf 2020. de schoolbesturen krijgen daarbij – naast de verantwoordelijkheid voor het ondersteunen en begeleiden van kinderen met ernstige dyslexie – ook de financiële middelen van de gemeente om daar uitvoering aan te geven. wethouder trijn jongman: ‘we hebben de proef de afgelopen tijd goed gemonitord met elkaar. zien we vooruitgang bij spellen en lezen? hoe ervaren de kinderen het zelf? hebben ze bijvoorbeeld meer leesplezier? we hebben ook de ouders, leerkrachten en intern begeleiders gevraagd naar hun ervaringen. dat alles bij elkaar levert een positief beeld op. ook de schoolbesturen hebben aangegeven graag door te willen met deze werkwijze. dat gaan we dan ook doen. daarmee lopen we vooruit op de landelijke ontwikkelingen die er op dit gebied zijn.’. positieve resultaten gedurende de afgelopen twee jaar kregen in totaal zo’n 75 kinderen dyslexiezorg op school. uit de evaluatie van de proef blijkt dat de meeste kinderen erop vooruitgingen als het gaat om lezen en spellen (respectievelijk 87% en 97%). dat is vergelijkbaar met de dyslexiezorg vanuit de jeugdhulp. ook de ouders en leerkrachten/intern begeleiders gaven in meerderheid aan vooruitgang te zien bij de kinderen. meer dan 70% van de kinderen vertelde meer leesplezier te hebben gekregen. wethouder trijn jongman: ‘deze kinderen waren anders waarschijnlijk in de jeugdhulp terechtgekomen. in die zin levert de werkwijze ook een stuk efficiency op.’. de evaluatie van de proef ‘dyslexiezorg op school’ is te vinden op de gemeentelijke website of kijk gelijk hier onder. dirk brans
meer leesplezier en betere schoolprestaties. dat zijn de positieve resultaten van de proef ‘dyslexiezorg op school’ waaraan de steenwijkerlandse basisscholen van accrete en op kop in samenwerking met de gemeente meedoen. kinderen die vanwege ernstige dyslexie moeite hebben met lezen en spellen, krijgen daarbij ondersteuning en begeleiding vanuit school en niet van een (zorg)aanbieder vanuit de jeugdhulp. wethouder trijn jongman: ‘door het zo te organiseren kun je kinderen sneller en beter helpen. dat blijkt ook uit de resultaten van de proef. voor ons is dat reden om te zeggen: we gaan hiermee door. het wordt onderdeel van onze manier van werken.’. de proef om dyslexiezorg op school aan te bieden loopt vanaf 2020. de schoolbesturen krijgen daarbij – naast de verantwoordelijkheid voor het ondersteunen en begeleiden van kinderen met ernstige dyslexie – ook de financiële middelen van de gemeente om daar uitvoering aan te geven. wethouder trijn jongman: ‘we hebben de proef de afgelopen tijd goed gemonitord met elkaar. zien we vooruitgang bij spellen en lezen? hoe ervaren de kinderen het zelf? hebben ze bijvoorbeeld meer leesplezier? we hebben ook de ouders, leerkrachten en intern begeleiders gevraagd naar hun ervaringen. dat alles bij elkaar levert een positief beeld op. ook de schoolbesturen hebben aangegeven graag door te willen met deze werkwijze. dat gaan we dan ook doen. daarmee lopen we vooruit op de landelijke ontwikkelingen die er op dit gebied zijn.’. positieve resultaten gedurende de afgelopen twee jaar kregen in totaal zo’n 75 kinderen dyslexiezorg op school. uit de evaluatie van de proef blijkt dat de meeste kinderen erop vooruitgingen als het gaat om lezen en spellen (respectievelijk 87% en 97%). dat is vergelijkbaar met de dyslexiezorg vanuit de jeugdhulp. ook de ouders en leerkrachten/intern begeleiders gaven in meerderheid aan vooruitgang te zien bij de kinderen. meer dan 70% van de kinderen vertelde meer leesplezier te hebben gekregen. wethouder trijn jongman: ‘deze kinderen waren anders waarschijnlijk in de jeugdhulp terechtgekomen. in die zin levert de werkwijze ook een stuk efficiency op.’. de evaluatie van de proef ‘dyslexiezorg op school’ is te vinden op de gemeentelijke website of kijk gelijk hier onder. dirk brans