het college van b&w van steenwijkerland heeft de provincie overijssel verzocht om bij de aanleg van de ecologische verbindingszone rekening te houden met de aanleg van de randweg langs ossenzijl. in de kop van overijssel wordt door provincie overijssel, rond de natuurgebieden wieden en weerribben, gewerkt aan het verwezenlijken van één groot laagveenmoeras. dit als onderdeel van het realiseren van het nationaal natuur netwerk. bij ossenzijl wordt in dit kader de weerribben verbonden met de rottige meente. de gemeente steenwijkerland wil in ossenzijl een randweg, mogelijk met aquaduct, aanleggen. deze doorkruist de door de provincie nieuw aan te leggen ecologische verbindingszone. als de provincie geen rekening houdt met de aanleg van de randweg en de ecologische verbindingszone aanlegt, dan wordt het zeer lastig om later de randweg alsnog aan te leggen. op het moment dat de provincie rekening houdt met de aanleg van de randweg, dienen hiervoor compenserende maatregelen genomen te worden. ossenzijl is een dorp met ongeveer 600 inwoners met meerdere vakantieparken en een bezoekerscentrum van staatsbosbeheer dat nu circa 80.000 bezoekers per jaar trekt. het dorp ligt op een kruising van een belangrijke waterweg en een smalle verbindingsweg. de ossenzijlersloot waaraan het dorp gelegen is, verbindt de ijsseldelta via de linde met de friese meren. deze vaarweg wordt vooral gebruikt door plezierjachten. op een mooie zomerse dag staat de brug in de hoofdstraat tot wel 100 keer per dag open. hierdoor is de hoofdstraat dan 30 tot 40 minuten per uur gestremd. dit heeft automatisch tot gevolg dat brede voertuigen zich juist in de smalle hoofdstraat (5,50 m op z’n smalst) passeren. ossenzijl heeft dan ook een ‘verkeersleefbaarheidsprobleem’. al heel lang wordt discussie gevoerd over de aanleg van een randweg bij ossenzijl. begin jaren 70 van de vorige eeuw heeft de provincie al het initiatief genomen voor een studie om te komen tot een randweg. doordat toen het tracé min of meer door het dorp gepland was, is de randweg toentertijd door maatschappelijke weerstand gestrand. vanuit het gebiedsperspectief noordwest-overijssel (1997) is opnieuw een onderzoek uitgevoerd naar de haalbaarheid en de mogelijkheden om het verkeersleefbaarheidsprobleem op te lossen. de conclusie was dat de aanleg van een randweg de enige duurzame oplossing is. ook vanuit het dorp is hiervoor een groot draagvlak. door gebrek aan financiële middelen is echter gekozen voor een herinrichting van de hoofdstraat met verkeersreguleringssysteem. in de dorpsvisie ossenzijl 2021-2030 geeft het dorp aan dat een randweg nú noodzakelijk is. de kruising van de randweg met de ossenzijlersloot wordt bij voorkeur gerealiseerd met een aquaduct. het college van b&w heeft nu een bedrag van € 5 miljoen gereserveerd om de aanleg van de randweg mogelijk te gaan maken. wethouder bram harmsma: ‘met dit bedrag verwachten we dat de kans op realisatie en cofinanciering groot is. de gewenste randweg van ossenzijl doorkruist de nieuw aan te leggen ecologische verbindingszone tussen de weerribben en de rottige meente. daarom vragen wij de provincie om bij de aanleg van deze ecologische verbindingszone rekening te houden met de plannen voor de randweg.’. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
het college van b&w van steenwijkerland heeft de provincie overijssel verzocht om bij de aanleg van de ecologische verbindingszone rekening te houden met de aanleg van de randweg langs ossenzijl. in de kop van overijssel wordt door provincie overijssel, rond de natuurgebieden wieden en weerribben, gewerkt aan het verwezenlijken van één groot laagveenmoeras. dit als onderdeel van het realiseren van het nationaal natuur netwerk. bij ossenzijl wordt in dit kader de weerribben verbonden met de rottige meente. de gemeente steenwijkerland wil in ossenzijl een randweg, mogelijk met aquaduct, aanleggen. deze doorkruist de door de provincie nieuw aan te leggen ecologische verbindingszone. als de provincie geen rekening houdt met de aanleg van de randweg en de ecologische verbindingszone aanlegt, dan wordt het zeer lastig om later de randweg alsnog aan te leggen. op het moment dat de provincie rekening houdt met de aanleg van de randweg, dienen hiervoor compenserende maatregelen genomen te worden. ossenzijl is een dorp met ongeveer 600 inwoners met meerdere vakantieparken en een bezoekerscentrum van staatsbosbeheer dat nu circa 80.000 bezoekers per jaar trekt. het dorp ligt op een kruising van een belangrijke waterweg en een smalle verbindingsweg. de ossenzijlersloot waaraan het dorp gelegen is, verbindt de ijsseldelta via de linde met de friese meren. deze vaarweg wordt vooral gebruikt door plezierjachten. op een mooie zomerse dag staat de brug in de hoofdstraat tot wel 100 keer per dag open. hierdoor is de hoofdstraat dan 30 tot 40 minuten per uur gestremd. dit heeft automatisch tot gevolg dat brede voertuigen zich juist in de smalle hoofdstraat (5,50 m op z’n smalst) passeren. ossenzijl heeft dan ook een ‘verkeersleefbaarheidsprobleem’. al heel lang wordt discussie gevoerd over de aanleg van een randweg bij ossenzijl. begin jaren 70 van de vorige eeuw heeft de provincie al het initiatief genomen voor een studie om te komen tot een randweg. doordat toen het tracé min of meer door het dorp gepland was, is de randweg toentertijd door maatschappelijke weerstand gestrand. vanuit het gebiedsperspectief noordwest-overijssel (1997) is opnieuw een onderzoek uitgevoerd naar de haalbaarheid en de mogelijkheden om het verkeersleefbaarheidsprobleem op te lossen. de conclusie was dat de aanleg van een randweg de enige duurzame oplossing is. ook vanuit het dorp is hiervoor een groot draagvlak. door gebrek aan financiële middelen is echter gekozen voor een herinrichting van de hoofdstraat met verkeersreguleringssysteem. in de dorpsvisie ossenzijl 2021-2030 geeft het dorp aan dat een randweg nú noodzakelijk is. de kruising van de randweg met de ossenzijlersloot wordt bij voorkeur gerealiseerd met een aquaduct. het college van b&w heeft nu een bedrag van € 5 miljoen gereserveerd om de aanleg van de randweg mogelijk te gaan maken. wethouder bram harmsma: ‘met dit bedrag verwachten we dat de kans op realisatie en cofinanciering groot is. de gewenste randweg van ossenzijl doorkruist de nieuw aan te leggen ecologische verbindingszone tussen de weerribben en de rottige meente. daarom vragen wij de provincie om bij de aanleg van deze ecologische verbindingszone rekening te houden met de plannen voor de randweg.’. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Het college van B&W van Steenwijkerland heeft de Provincie Overijssel verzocht om bij de aanleg van de Ecologische Verbindingszone rekening te houden met de aanleg van de randweg langs Ossenzijl.
In de Kop van Overijssel wordt door provincie Overijssel, rond de natuurgebieden Wieden en Weerribben, gewerkt aan het verwezenlijken van één groot laagveenmoeras. Dit als onderdeel van het realiseren van het Nationaal Natuur Netwerk. Bij Ossenzijl wordt in dit kader de Weerribben verbonden met de Rottige Meente.
De gemeente Steenwijkerland wil in Ossenzijl een randweg, mogelijk met aquaduct, aanleggen. Deze doorkruist de door de provincie nieuw aan te leggen Ecologische Verbindingszone. Als de provincie geen rekening houdt met de aanleg van de randweg en de Ecologische Verbindingszone aanlegt, dan wordt het zeer lastig om later de randweg alsnog aan te leggen. Op het moment dat de provincie rekening houdt met de aanleg van de randweg, dienen hiervoor compenserende maatregelen genomen te worden.
Ossenzijl is een dorp met ongeveer 600 inwoners met meerdere vakantieparken en een bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer dat nu circa 80.000 bezoekers per jaar trekt. Het dorp ligt op een kruising van een belangrijke waterweg en een smalle verbindingsweg.
De Ossenzijlersloot waaraan het dorp gelegen is, verbindt de IJsseldelta via de Linde met de Friese meren. Deze vaarweg wordt vooral gebruikt door plezierjachten. Op een mooie zomerse dag staat de brug in de Hoofdstraat tot wel 100 keer per dag open. Hierdoor is de Hoofdstraat dan 30 tot 40 minuten per uur gestremd. Dit heeft automatisch tot gevolg dat brede voertuigen zich juist in de smalle Hoofdstraat (5,50 m op z’n smalst) passeren.
Ossenzijl heeft dan ook een ‘verkeersleefbaarheidsprobleem’. Al heel lang wordt discussie gevoerd over de aanleg van een randweg bij Ossenzijl. Begin jaren 70 van de vorige eeuw heeft de provincie al het initiatief genomen voor een studie om te komen tot een randweg. Doordat toen het tracé min of meer door het dorp gepland was, is de randweg toentertijd door maatschappelijke weerstand gestrand.
Vanuit het Gebiedsperspectief Noordwest-Overijssel (1997) is opnieuw een onderzoek uitgevoerd naar de haalbaarheid en de mogelijkheden om het verkeersleefbaarheidsprobleem op te lossen. De conclusie was dat de aanleg van een randweg de enige duurzame oplossing is. Ook vanuit het dorp is hiervoor een groot draagvlak. Door gebrek aan financiële middelen is echter gekozen voor een herinrichting van de Hoofdstraat met verkeersreguleringssysteem.
In de Dorpsvisie Ossenzijl 2021-2030 geeft het dorp aan dat een randweg nú noodzakelijk is. De kruising van de randweg met de Ossenzijlersloot wordt bij voorkeur gerealiseerd met een aquaduct. Het college van B&W heeft nu een bedrag van € 5 miljoen gereserveerd om de aanleg van de randweg mogelijk te gaan maken.
Wethouder Bram Harmsma: ‘Met dit bedrag verwachten we dat de kans op realisatie en cofinanciering groot is. De gewenste randweg van Ossenzijl doorkruist de nieuw aan te leggen ecologische verbindingszone tussen de Weerribben en de Rottige Meente. Daarom vragen wij de provincie om bij de aanleg van deze ecologische verbindingszone rekening te houden met de plannen voor de randweg.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
het college van b&w van steenwijkerland heeft de provincie overijssel verzocht om bij de aanleg van de ecologische verbindingszone rekening te houden met de aanleg van de randweg langs ossenzijl. in de kop van overijssel wordt door provincie overijssel, rond de natuurgebieden wieden en weerribben, gewerkt aan het verwezenlijken van één groot laagveenmoeras. dit als onderdeel van het realiseren van het nationaal natuur netwerk. bij ossenzijl wordt in dit kader de weerribben verbonden met de rottige meente. de gemeente steenwijkerland wil in ossenzijl een randweg, mogelijk met aquaduct, aanleggen. deze doorkruist de door de provincie nieuw aan te leggen ecologische verbindingszone. als de provincie geen rekening houdt met de aanleg van de randweg en de ecologische verbindingszone aanlegt, dan wordt het zeer lastig om later de randweg alsnog aan te leggen. op het moment dat de provincie rekening houdt met de aanleg van de randweg, dienen hiervoor compenserende maatregelen genomen te worden. ossenzijl is een dorp met ongeveer 600 inwoners met meerdere vakantieparken en een bezoekerscentrum van staatsbosbeheer dat nu circa 80.000 bezoekers per jaar trekt. het dorp ligt op een kruising van een belangrijke waterweg en een smalle verbindingsweg. de ossenzijlersloot waaraan het dorp gelegen is, verbindt de ijsseldelta via de linde met de friese meren. deze vaarweg wordt vooral gebruikt door plezierjachten. op een mooie zomerse dag staat de brug in de hoofdstraat tot wel 100 keer per dag open. hierdoor is de hoofdstraat dan 30 tot 40 minuten per uur gestremd. dit heeft automatisch tot gevolg dat brede voertuigen zich juist in de smalle hoofdstraat (5,50 m op z’n smalst) passeren. ossenzijl heeft dan ook een ‘verkeersleefbaarheidsprobleem’. al heel lang wordt discussie gevoerd over de aanleg van een randweg bij ossenzijl. begin jaren 70 van de vorige eeuw heeft de provincie al het initiatief genomen voor een studie om te komen tot een randweg. doordat toen het tracé min of meer door het dorp gepland was, is de randweg toentertijd door maatschappelijke weerstand gestrand. vanuit het gebiedsperspectief noordwest-overijssel (1997) is opnieuw een onderzoek uitgevoerd naar de haalbaarheid en de mogelijkheden om het verkeersleefbaarheidsprobleem op te lossen. de conclusie was dat de aanleg van een randweg de enige duurzame oplossing is. ook vanuit het dorp is hiervoor een groot draagvlak. door gebrek aan financiële middelen is echter gekozen voor een herinrichting van de hoofdstraat met verkeersreguleringssysteem. in de dorpsvisie ossenzijl 2021-2030 geeft het dorp aan dat een randweg nú noodzakelijk is. de kruising van de randweg met de ossenzijlersloot wordt bij voorkeur gerealiseerd met een aquaduct. het college van b&w heeft nu een bedrag van € 5 miljoen gereserveerd om de aanleg van de randweg mogelijk te gaan maken. wethouder bram harmsma: ‘met dit bedrag verwachten we dat de kans op realisatie en cofinanciering groot is. de gewenste randweg van ossenzijl doorkruist de nieuw aan te leggen ecologische verbindingszone tussen de weerribben en de rottige meente. daarom vragen wij de provincie om bij de aanleg van deze ecologische verbindingszone rekening te houden met de plannen voor de randweg.’. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
het college van b&w van steenwijkerland heeft de provincie overijssel verzocht om bij de aanleg van de ecologische verbindingszone rekening te houden met de aanleg van de randweg langs ossenzijl. in de kop van overijssel wordt door provincie overijssel, rond de natuurgebieden wieden en weerribben, gewerkt aan het verwezenlijken van één groot laagveenmoeras. dit als onderdeel van het realiseren van het nationaal natuur netwerk. bij ossenzijl wordt in dit kader de weerribben verbonden met de rottige meente. de gemeente steenwijkerland wil in ossenzijl een randweg, mogelijk met aquaduct, aanleggen. deze doorkruist de door de provincie nieuw aan te leggen ecologische verbindingszone. als de provincie geen rekening houdt met de aanleg van de randweg en de ecologische verbindingszone aanlegt, dan wordt het zeer lastig om later de randweg alsnog aan te leggen. op het moment dat de provincie rekening houdt met de aanleg van de randweg, dienen hiervoor compenserende maatregelen genomen te worden. ossenzijl is een dorp met ongeveer 600 inwoners met meerdere vakantieparken en een bezoekerscentrum van staatsbosbeheer dat nu circa 80.000 bezoekers per jaar trekt. het dorp ligt op een kruising van een belangrijke waterweg en een smalle verbindingsweg. de ossenzijlersloot waaraan het dorp gelegen is, verbindt de ijsseldelta via de linde met de friese meren. deze vaarweg wordt vooral gebruikt door plezierjachten. op een mooie zomerse dag staat de brug in de hoofdstraat tot wel 100 keer per dag open. hierdoor is de hoofdstraat dan 30 tot 40 minuten per uur gestremd. dit heeft automatisch tot gevolg dat brede voertuigen zich juist in de smalle hoofdstraat (5,50 m op z’n smalst) passeren. ossenzijl heeft dan ook een ‘verkeersleefbaarheidsprobleem’. al heel lang wordt discussie gevoerd over de aanleg van een randweg bij ossenzijl. begin jaren 70 van de vorige eeuw heeft de provincie al het initiatief genomen voor een studie om te komen tot een randweg. doordat toen het tracé min of meer door het dorp gepland was, is de randweg toentertijd door maatschappelijke weerstand gestrand. vanuit het gebiedsperspectief noordwest-overijssel (1997) is opnieuw een onderzoek uitgevoerd naar de haalbaarheid en de mogelijkheden om het verkeersleefbaarheidsprobleem op te lossen. de conclusie was dat de aanleg van een randweg de enige duurzame oplossing is. ook vanuit het dorp is hiervoor een groot draagvlak. door gebrek aan financiële middelen is echter gekozen voor een herinrichting van de hoofdstraat met verkeersreguleringssysteem. in de dorpsvisie ossenzijl 2021-2030 geeft het dorp aan dat een randweg nú noodzakelijk is. de kruising van de randweg met de ossenzijlersloot wordt bij voorkeur gerealiseerd met een aquaduct. het college van b&w heeft nu een bedrag van € 5 miljoen gereserveerd om de aanleg van de randweg mogelijk te gaan maken. wethouder bram harmsma: ‘met dit bedrag verwachten we dat de kans op realisatie en cofinanciering groot is. de gewenste randweg van ossenzijl doorkruist de nieuw aan te leggen ecologische verbindingszone tussen de weerribben en de rottige meente. daarom vragen wij de provincie om bij de aanleg van deze ecologische verbindingszone rekening te houden met de plannen voor de randweg.’. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.