zo’n 350 leerlingen van rsg tromp meesters staan voor een mooie uitdaging. van 3 tot en met 5 juni bouwen ze samen het kringloophuis. dat doen ze onder begeleiding van beeldend kunstenaar en vakdocent jacomijn schellevis van cultuurklik en projectmanager nina nürenberg van nice° (noordelijk innovatielab circulaire economie). docent robert bosma vertelt: ‘in dit land art project komen beeldende kunst en circulair bouwen samen. wat me enorm aanspreekt is het gezamenlijk aangaan van een duurzame opdracht. een prachtige manier om de creativiteit van onze leerlingen te stimuleren en ze tegelijk bewust te maken van duurzaam omgaan met de aarde en de wereld om je heen.’. jacomijn schellevis: ‘het huis moet een fijn bouwwerk worden waarin mensen, dieren en planten kunnen wonen. we bouwen het met gerecyclede materialen. die zijn via het netwerk van nice° verzameld. de leerlingen kunnen hun verschillende talenten en vaardigheden inzetten. wie groot wil bouwen kan zagen, boren en schroeven, met pallets, balken en andere bouwmaterialen. wie klein wil bouwen, kan aan de slag met de details. denk aan een vogelhuisje, een plekje voor muizen of decoratieve elementen, bijvoorbeeld een patroon in een hekje. voor elke leerling is er een passende bouwuitdaging.’. na een gezamenlijke aftrap gaan de leerlingen geïnspireerd van start. elke klas werkt 45 minuten aan het huis. door de dagen heen bouwen ze verder aan waar andere leerlingen mee gestart zijn. op woensdag werken ze aan de ‘finishing touch’ en sluiten ze af met het plaatsen van eetbare planten. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
zo’n 350 leerlingen van rsg tromp meesters staan voor een mooie uitdaging. van 3 tot en met 5 juni bouwen ze samen het kringloophuis. dat doen ze onder begeleiding van beeldend kunstenaar en vakdocent jacomijn schellevis van cultuurklik en projectmanager nina nürenberg van nice° (noordelijk innovatielab circulaire economie). docent robert bosma vertelt: ‘in dit land art project komen beeldende kunst en circulair bouwen samen. wat me enorm aanspreekt is het gezamenlijk aangaan van een duurzame opdracht. een prachtige manier om de creativiteit van onze leerlingen te stimuleren en ze tegelijk bewust te maken van duurzaam omgaan met de aarde en de wereld om je heen.’. jacomijn schellevis: ‘het huis moet een fijn bouwwerk worden waarin mensen, dieren en planten kunnen wonen. we bouwen het met gerecyclede materialen. die zijn via het netwerk van nice° verzameld. de leerlingen kunnen hun verschillende talenten en vaardigheden inzetten. wie groot wil bouwen kan zagen, boren en schroeven, met pallets, balken en andere bouwmaterialen. wie klein wil bouwen, kan aan de slag met de details. denk aan een vogelhuisje, een plekje voor muizen of decoratieve elementen, bijvoorbeeld een patroon in een hekje. voor elke leerling is er een passende bouwuitdaging.’. na een gezamenlijke aftrap gaan de leerlingen geïnspireerd van start. elke klas werkt 45 minuten aan het huis. door de dagen heen bouwen ze verder aan waar andere leerlingen mee gestart zijn. op woensdag werken ze aan de ‘finishing touch’ en sluiten ze af met het plaatsen van eetbare planten. dirk brans
Zo’n 350 leerlingen van RSG Tromp Meesters staan voor een mooie uitdaging. Van 3 tot en met 5 juni bouwen ze samen Het Kringloophuis. Dat doen ze onder begeleiding van beeldend kunstenaar en vakdocent Jacomijn Schellevis van CultuurKlik en projectmanager Nina Nürenberg van Nice° (Noordelijk Innovatielab Circulaire Economie).
Docent Robert Bosma vertelt: ‘In dit land art project komen beeldende kunst en circulair bouwen samen. Wat me enorm aanspreekt is het gezamenlijk aangaan van een duurzame opdracht. Een prachtige manier om de creativiteit van onze leerlingen te stimuleren en ze tegelijk bewust te maken van duurzaam omgaan met de aarde en de wereld om je heen.’
Jacomijn Schellevis: ‘Het huis moet een fijn bouwwerk worden waarin mensen, dieren en planten kunnen wonen. We bouwen het met gerecyclede materialen. Die zijn via het netwerk van Nice° verzameld. De leerlingen kunnen hun verschillende talenten en vaardigheden inzetten. Wie groot wil bouwen kan zagen, boren en schroeven, met pallets, balken en andere bouwmaterialen. Wie klein wil bouwen, kan aan de slag met de details. Denk aan een vogelhuisje, een plekje voor muizen of decoratieve elementen, bijvoorbeeld een patroon in een hekje. Voor elke leerling is er een passende bouwuitdaging.’
Na een gezamenlijke aftrap gaan de leerlingen geïnspireerd van start. Elke klas werkt 45 minuten aan het huis. Door de dagen heen bouwen ze verder aan waar andere leerlingen mee gestart zijn. Op woensdag werken ze aan de ‘finishing touch’ en sluiten ze af met het plaatsen van eetbare planten.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
zo’n 350 leerlingen van rsg tromp meesters staan voor een mooie uitdaging. van 3 tot en met 5 juni bouwen ze samen het kringloophuis. dat doen ze onder begeleiding van beeldend kunstenaar en vakdocent jacomijn schellevis van cultuurklik en projectmanager nina nürenberg van nice° (noordelijk innovatielab circulaire economie). docent robert bosma vertelt: ‘in dit land art project komen beeldende kunst en circulair bouwen samen. wat me enorm aanspreekt is het gezamenlijk aangaan van een duurzame opdracht. een prachtige manier om de creativiteit van onze leerlingen te stimuleren en ze tegelijk bewust te maken van duurzaam omgaan met de aarde en de wereld om je heen.’. jacomijn schellevis: ‘het huis moet een fijn bouwwerk worden waarin mensen, dieren en planten kunnen wonen. we bouwen het met gerecyclede materialen. die zijn via het netwerk van nice° verzameld. de leerlingen kunnen hun verschillende talenten en vaardigheden inzetten. wie groot wil bouwen kan zagen, boren en schroeven, met pallets, balken en andere bouwmaterialen. wie klein wil bouwen, kan aan de slag met de details. denk aan een vogelhuisje, een plekje voor muizen of decoratieve elementen, bijvoorbeeld een patroon in een hekje. voor elke leerling is er een passende bouwuitdaging.’. na een gezamenlijke aftrap gaan de leerlingen geïnspireerd van start. elke klas werkt 45 minuten aan het huis. door de dagen heen bouwen ze verder aan waar andere leerlingen mee gestart zijn. op woensdag werken ze aan de ‘finishing touch’ en sluiten ze af met het plaatsen van eetbare planten. dirk brans
zo’n 350 leerlingen van rsg tromp meesters staan voor een mooie uitdaging. van 3 tot en met 5 juni bouwen ze samen het kringloophuis. dat doen ze onder begeleiding van beeldend kunstenaar en vakdocent jacomijn schellevis van cultuurklik en projectmanager nina nürenberg van nice° (noordelijk innovatielab circulaire economie). docent robert bosma vertelt: ‘in dit land art project komen beeldende kunst en circulair bouwen samen. wat me enorm aanspreekt is het gezamenlijk aangaan van een duurzame opdracht. een prachtige manier om de creativiteit van onze leerlingen te stimuleren en ze tegelijk bewust te maken van duurzaam omgaan met de aarde en de wereld om je heen.’. jacomijn schellevis: ‘het huis moet een fijn bouwwerk worden waarin mensen, dieren en planten kunnen wonen. we bouwen het met gerecyclede materialen. die zijn via het netwerk van nice° verzameld. de leerlingen kunnen hun verschillende talenten en vaardigheden inzetten. wie groot wil bouwen kan zagen, boren en schroeven, met pallets, balken en andere bouwmaterialen. wie klein wil bouwen, kan aan de slag met de details. denk aan een vogelhuisje, een plekje voor muizen of decoratieve elementen, bijvoorbeeld een patroon in een hekje. voor elke leerling is er een passende bouwuitdaging.’. na een gezamenlijke aftrap gaan de leerlingen geïnspireerd van start. elke klas werkt 45 minuten aan het huis. door de dagen heen bouwen ze verder aan waar andere leerlingen mee gestart zijn. op woensdag werken ze aan de ‘finishing touch’ en sluiten ze af met het plaatsen van eetbare planten. dirk brans