Spektakel en BAAS willen langer bij elkaar blijven
Het Spektakel van Steenwijk en hoofdsponsor BAAS Cycling hebben woensdag een éénjarige sponsorovereenkomst getekend, maar beide partijen ambiëren een langere samenwerking. “Die intentie is er zeker”, aldus Lars Kloen, mede-eigenaar van BAAS. Het Spektakel van Steenwijk wordt gehouden op dinsdag 5 augustus.
De profronde in de Kop van Overijssel is in zijn nopjes met de nieuwe hoofdsponsor. “Sowieso, maar al helemaal omdat het échte Steenwijkers zijn”, zegt Johan Bergsma, bestuursvoorzitter van het Spektakel.
BAAS Cycling is het bedrijf van de Steenwijker broers Niels en Lars Kloen. Bij BAAS, gevestigd in Groningen, kan iedereen zijn eigen unieke race- en/of gravelfiets laten designen en samenstellen naar zijn of haar eigen wensen. ‘Customized Performance’, is dan ook de slogan van het bedrijf, dat ten tijde van de komende editie van Het Spektakel van Steenwijk het tweejarig bestaan viert.
Beide partijen benadrukken dat het sponsorcontract meer is dan een zakelijke overeenkomst. “Wat BAAS en wij samen doen, is veel meer dan sponsoring”, weet Bergsma. “We willen verbinding, betrokkenheid. Dat is belangrijk voor het evenement en voor de stad.”
Ook Lars Kloen en broer Niels hebben een warm gevoel bij het Spektakel van Steenwijk, de wielerkoers die ze als kleine jongens al zo vaak hebben bezocht. “En dan stiekem hopen dat je een bidon kreeg”, herinnert Lars zich.
Die charme is gebleven, benadrukt hij. “Niet alleen bij het Spektakel, maar het is de combinatie van alles: met z’n allen kunnen we dichtbij genieten van de wielersport en de profs. En dat in deze prachtige regio. En dan zijn we ook nog eens opgericht op de dag van het Spektakel, dus dat mag gevierd worden.”
Zo zien ze meer gelijkenissen tussen het zakelijke en het sportieve. “Onze klanten zien we als een familie: de BAAS-familie. Het is meer dan alleen unieke fietsen maken. Op de dag van het Spektakel houden we een ‘social ride’. Zo is wielrennen ook bedoeld: laagdrempelig, voor elk sportief niveau en om mensen bij elkaar te brengen.”
En dat ze écht bijdragen als hoofdsponsor merkten de broers Kloen al. “De klanten uit het zuiden die langskomen, vroegen al: waar kunnen we overnachten? We hebben hen een paar adressen doorgegeven. Vooraf hadden we daar niet bij stilgestaan, maar die economische impuls voor de regio is er daarmee ook.”