meer dan een derde van alle fietsers heeft onvoldoende verlichting, daarom organiseert vvn afdeling steenwijkerland i.s.m. de politie ijsselland noord diverse fietsverlichting controles ter voorkoming van ongelukken waarbij fietsers zonder licht zijn betrokken. deze controles worden in de avonduren door mobiele groepen uitgevoerd en zijn preventief gericht op het gebruiken van fietsverlichting. in nederland fietst 36 procent van de fietsers met onvoldoende of geen verlichting. het gebruik van fietsverlichting verlaagt het risico op een ongeval in het donker met 17 procent. niet alleen is verlichting belangrijk om de weg te kunnen zien, maar het is vooral belangrijk dat andere weggebruikers, ook voetgangers, jou kunnen zien. van alle fietsongevallen met ernstige gewonden in het donker, is in circa 15 tot 20 procent van de gevallen een motorvoertuig betrokken. volgens de belangenvereniging, die zich baseert op onderzoek van rijkswaterstaat, heeft 64 procent van de mensen voor- en achterlicht op hun fiets. de overige 36 procent heeft maar één lampje of heeft geen licht. vooral jongeren hebben vaak geen fietslicht, maar in de grote studentensteden is het gebruik van fietslampjes over het algemeen wel toegenomen. vanaf 4 februari hoopt vvn steenwijkerland met de politie het bewustzijn onder alle fietsers te vergroten. nu de dagen weer langer worden en het later donker is, is een goed werkende verlichting nog steeds belangrijk. fietsers zonder licht vallen zelfs overdag in de mist voor het overige verkeer nauwelijks op. het is dan ook niet alleen belangrijk om zelf genoeg te kunnen zien, maar vooral dat anderen jou zien. indien bij de geplande controles de fietsverlichting hapert zullen experts van veilig verkeer de verlichting repareren of indien nodig een nood verlichting monteren. fietsers die een goed werkende verlichting op de fiets hebben krijgen van veilig verkeer een leuk presentje. op de controle avonden werkt de politie ook preventief met waarschuwingen. op andere momenten is de politie niet meer preventief met fietsverlichting bezig. geen goede of ontbrekende fietsverlichting kan een boete van € 50 betekenen. voor circa € 5 heeft men een deugdelijke fietsverlichting, dus de keuze is eigenlijk eenvoudig. elke ouder zorgt er toch voor dat zijn of haar kind veilig aan het verkeer kan deelnemen met als voorbeeld de fietsverlichting van de ouders zelf. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
meer dan een derde van alle fietsers heeft onvoldoende verlichting, daarom organiseert vvn afdeling steenwijkerland i.s.m. de politie ijsselland noord diverse fietsverlichting controles ter voorkoming van ongelukken waarbij fietsers zonder licht zijn betrokken. deze controles worden in de avonduren door mobiele groepen uitgevoerd en zijn preventief gericht op het gebruiken van fietsverlichting. in nederland fietst 36 procent van de fietsers met onvoldoende of geen verlichting. het gebruik van fietsverlichting verlaagt het risico op een ongeval in het donker met 17 procent. niet alleen is verlichting belangrijk om de weg te kunnen zien, maar het is vooral belangrijk dat andere weggebruikers, ook voetgangers, jou kunnen zien. van alle fietsongevallen met ernstige gewonden in het donker, is in circa 15 tot 20 procent van de gevallen een motorvoertuig betrokken. volgens de belangenvereniging, die zich baseert op onderzoek van rijkswaterstaat, heeft 64 procent van de mensen voor- en achterlicht op hun fiets. de overige 36 procent heeft maar één lampje of heeft geen licht. vooral jongeren hebben vaak geen fietslicht, maar in de grote studentensteden is het gebruik van fietslampjes over het algemeen wel toegenomen. vanaf 4 februari hoopt vvn steenwijkerland met de politie het bewustzijn onder alle fietsers te vergroten. nu de dagen weer langer worden en het later donker is, is een goed werkende verlichting nog steeds belangrijk. fietsers zonder licht vallen zelfs overdag in de mist voor het overige verkeer nauwelijks op. het is dan ook niet alleen belangrijk om zelf genoeg te kunnen zien, maar vooral dat anderen jou zien. indien bij de geplande controles de fietsverlichting hapert zullen experts van veilig verkeer de verlichting repareren of indien nodig een nood verlichting monteren. fietsers die een goed werkende verlichting op de fiets hebben krijgen van veilig verkeer een leuk presentje. op de controle avonden werkt de politie ook preventief met waarschuwingen. op andere momenten is de politie niet meer preventief met fietsverlichting bezig. geen goede of ontbrekende fietsverlichting kan een boete van € 50 betekenen. voor circa € 5 heeft men een deugdelijke fietsverlichting, dus de keuze is eigenlijk eenvoudig. elke ouder zorgt er toch voor dat zijn of haar kind veilig aan het verkeer kan deelnemen met als voorbeeld de fietsverlichting van de ouders zelf. dirk brans
Meer dan een derde van alle fietsers heeft onvoldoende verlichting, daarom organiseert VVN afdeling Steenwijkerland i.s.m.de politie IJsselland Noord diverse fietsverlichting controles ter voorkoming van ongelukken waarbij fietsers zonder licht zijn betrokken. Deze controles worden in de avonduren door mobiele groepen uitgevoerd en zijn preventief gericht op het gebruiken van fietsverlichting.
In Nederland fietst 36 procent van de fietsers met onvoldoende of geen verlichting.
Het gebruik van fietsverlichting verlaagt het risico op een ongeval in het donker met 17 procent. Niet alleen is verlichting belangrijk om de weg te kunnen zien, maar het is vooral belangrijk dat andere weggebruikers, ook voetgangers, jou kunnen zien. Van alle fietsongevallen met ernstige gewonden in het donker, is in circa 15 tot 20 procent van de gevallen een motorvoertuig betrokken.
Volgens de belangenvereniging, die zich baseert op onderzoek van Rijkswaterstaat, heeft 64 procent van de mensen voor- en achterlicht op hun fiets. De overige 36 procent heeft maar één lampje of heeft geen licht. Vooral jongeren hebben vaak geen fietslicht, maar in de grote studentensteden is het gebruik van fietslampjes over het algemeen wel toegenomen.
Vanaf 4 februari hoopt VVN Steenwijkerland met de politie het bewustzijn onder alle fietsers te vergroten. Nu de dagen weer langer worden en het later donker is, is een goed werkende verlichting nog steeds belangrijk. Fietsers zonder licht vallen zelfs overdag in de mist voor het overige verkeer nauwelijks op. Het is dan ook niet alleen belangrijk om zelf genoeg te kunnen zien, maar vooral dat anderen jou zien.
Indien bij de geplande controles de fietsverlichting hapert zullen experts van Veilig Verkeer de verlichting repareren of indien nodig een nood verlichting monteren. Fietsers die een goed werkende verlichting op de fiets hebben krijgen van Veilig Verkeer een leuk presentje.
Op de controle avonden werkt de politie ook preventief met waarschuwingen. Op andere momenten is de politie niet meer preventief met fietsverlichting bezig. Geen goede of ontbrekende fietsverlichting kan een boete van € 50 betekenen. Voor circa € 5 heeft men een deugdelijke fietsverlichting, dus de keuze is eigenlijk eenvoudig.
Elke ouder zorgt er toch voor dat zijn of haar kind veilig aan het verkeer kan deelnemen met als voorbeeld de fietsverlichting van de ouders zelf.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
meer dan een derde van alle fietsers heeft onvoldoende verlichting, daarom organiseert vvn afdeling steenwijkerland i.s.m. de politie ijsselland noord diverse fietsverlichting controles ter voorkoming van ongelukken waarbij fietsers zonder licht zijn betrokken. deze controles worden in de avonduren door mobiele groepen uitgevoerd en zijn preventief gericht op het gebruiken van fietsverlichting. in nederland fietst 36 procent van de fietsers met onvoldoende of geen verlichting. het gebruik van fietsverlichting verlaagt het risico op een ongeval in het donker met 17 procent. niet alleen is verlichting belangrijk om de weg te kunnen zien, maar het is vooral belangrijk dat andere weggebruikers, ook voetgangers, jou kunnen zien. van alle fietsongevallen met ernstige gewonden in het donker, is in circa 15 tot 20 procent van de gevallen een motorvoertuig betrokken. volgens de belangenvereniging, die zich baseert op onderzoek van rijkswaterstaat, heeft 64 procent van de mensen voor- en achterlicht op hun fiets. de overige 36 procent heeft maar één lampje of heeft geen licht. vooral jongeren hebben vaak geen fietslicht, maar in de grote studentensteden is het gebruik van fietslampjes over het algemeen wel toegenomen. vanaf 4 februari hoopt vvn steenwijkerland met de politie het bewustzijn onder alle fietsers te vergroten. nu de dagen weer langer worden en het later donker is, is een goed werkende verlichting nog steeds belangrijk. fietsers zonder licht vallen zelfs overdag in de mist voor het overige verkeer nauwelijks op. het is dan ook niet alleen belangrijk om zelf genoeg te kunnen zien, maar vooral dat anderen jou zien. indien bij de geplande controles de fietsverlichting hapert zullen experts van veilig verkeer de verlichting repareren of indien nodig een nood verlichting monteren. fietsers die een goed werkende verlichting op de fiets hebben krijgen van veilig verkeer een leuk presentje. op de controle avonden werkt de politie ook preventief met waarschuwingen. op andere momenten is de politie niet meer preventief met fietsverlichting bezig. geen goede of ontbrekende fietsverlichting kan een boete van € 50 betekenen. voor circa € 5 heeft men een deugdelijke fietsverlichting, dus de keuze is eigenlijk eenvoudig. elke ouder zorgt er toch voor dat zijn of haar kind veilig aan het verkeer kan deelnemen met als voorbeeld de fietsverlichting van de ouders zelf. dirk brans
meer dan een derde van alle fietsers heeft onvoldoende verlichting, daarom organiseert vvn afdeling steenwijkerland i.s.m. de politie ijsselland noord diverse fietsverlichting controles ter voorkoming van ongelukken waarbij fietsers zonder licht zijn betrokken. deze controles worden in de avonduren door mobiele groepen uitgevoerd en zijn preventief gericht op het gebruiken van fietsverlichting. in nederland fietst 36 procent van de fietsers met onvoldoende of geen verlichting. het gebruik van fietsverlichting verlaagt het risico op een ongeval in het donker met 17 procent. niet alleen is verlichting belangrijk om de weg te kunnen zien, maar het is vooral belangrijk dat andere weggebruikers, ook voetgangers, jou kunnen zien. van alle fietsongevallen met ernstige gewonden in het donker, is in circa 15 tot 20 procent van de gevallen een motorvoertuig betrokken. volgens de belangenvereniging, die zich baseert op onderzoek van rijkswaterstaat, heeft 64 procent van de mensen voor- en achterlicht op hun fiets. de overige 36 procent heeft maar één lampje of heeft geen licht. vooral jongeren hebben vaak geen fietslicht, maar in de grote studentensteden is het gebruik van fietslampjes over het algemeen wel toegenomen. vanaf 4 februari hoopt vvn steenwijkerland met de politie het bewustzijn onder alle fietsers te vergroten. nu de dagen weer langer worden en het later donker is, is een goed werkende verlichting nog steeds belangrijk. fietsers zonder licht vallen zelfs overdag in de mist voor het overige verkeer nauwelijks op. het is dan ook niet alleen belangrijk om zelf genoeg te kunnen zien, maar vooral dat anderen jou zien. indien bij de geplande controles de fietsverlichting hapert zullen experts van veilig verkeer de verlichting repareren of indien nodig een nood verlichting monteren. fietsers die een goed werkende verlichting op de fiets hebben krijgen van veilig verkeer een leuk presentje. op de controle avonden werkt de politie ook preventief met waarschuwingen. op andere momenten is de politie niet meer preventief met fietsverlichting bezig. geen goede of ontbrekende fietsverlichting kan een boete van € 50 betekenen. voor circa € 5 heeft men een deugdelijke fietsverlichting, dus de keuze is eigenlijk eenvoudig. elke ouder zorgt er toch voor dat zijn of haar kind veilig aan het verkeer kan deelnemen met als voorbeeld de fietsverlichting van de ouders zelf. dirk brans