de stimuleringsregeling om particulieren met een eigen bootje over te laten gaan op elektrisch varen is uitgeput en daarmee beëindigd. de regeling was bedoeld om het schoon en stil varen in het waterrijke gebied van steenwijkerland te stimuleren. wethouder jacques wagteveld ‘dat is goed gelukt, want van de regeling heeft een groot aantal particulieren gebruik gemaakt en zij varen nu elektrisch, dus stil en schoon, door het gebied.’. in het kader van het toeristisch beleid werkt de gemeente actief aan het stimuleren van het elektrisch varen. sinds de jaren ’90 was het voor de verhuurbootjes al verplicht om elektrisch te varen. een aantal jaren geleden zijn acties in gang gezet om de rondvaartboten met een stimuleringsregeling aan te moedigen om over te stappen op elektrische aandrijving. in 2010 werd door de gemeenteraad een budget beschikbaar gesteld van € 110.000 om particulieren met een eigen bootje over te laten stappen op elektrisch varen. in totaal hebben 158 particulieren een beroep gedaan op de regeling. hiervan zijn er 124 inwoner van de gemeente steenwijkerland en 34 eigenaar van een vakantiewoning of vaste standplaats. zij konden een bijdrage ontvangen van 25% van de kosten voor de aanschaf van een elektromotor met toebehoren, tot een maximum van € 1.500 per aanvraag. lucie otten
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
de stimuleringsregeling om particulieren met een eigen bootje over te laten gaan op elektrisch varen is uitgeput en daarmee beëindigd. de regeling was bedoeld om het schoon en stil varen in het waterrijke gebied van steenwijkerland te stimuleren. wethouder jacques wagteveld ‘dat is goed gelukt, want van de regeling heeft een groot aantal particulieren gebruik gemaakt en zij varen nu elektrisch, dus stil en schoon, door het gebied.’. in het kader van het toeristisch beleid werkt de gemeente actief aan het stimuleren van het elektrisch varen. sinds de jaren ’90 was het voor de verhuurbootjes al verplicht om elektrisch te varen. een aantal jaren geleden zijn acties in gang gezet om de rondvaartboten met een stimuleringsregeling aan te moedigen om over te stappen op elektrische aandrijving. in 2010 werd door de gemeenteraad een budget beschikbaar gesteld van € 110.000 om particulieren met een eigen bootje over te laten stappen op elektrisch varen. in totaal hebben 158 particulieren een beroep gedaan op de regeling. hiervan zijn er 124 inwoner van de gemeente steenwijkerland en 34 eigenaar van een vakantiewoning of vaste standplaats. zij konden een bijdrage ontvangen van 25% van de kosten voor de aanschaf van een elektromotor met toebehoren, tot een maximum van € 1.500 per aanvraag. lucie otten
De stimuleringsregeling om particulieren met een eigen bootje over te laten gaan op elektrisch varen is uitgeput en daarmee beëindigd. De regeling was bedoeld om het schoon en stil varen in het waterrijke gebied van Steenwijkerland te stimuleren.
Wethouder Jacques Wagteveld ‘Dat is goed gelukt, want van de regeling heeft een groot aantal particulieren gebruik gemaakt en zij varen nu elektrisch, dus stil en schoon, door het gebied.’
In het kader van het toeristisch beleid werkt de gemeente actief aan het stimuleren van het elektrisch varen. Sinds de jaren ’90 was het voor de verhuurbootjes al verplicht om elektrisch te varen. Een aantal jaren geleden zijn acties in gang gezet om de rondvaartboten met een stimuleringsregeling aan te moedigen om over te stappen op elektrische aandrijving.
In 2010 werd door de gemeenteraad een budget beschikbaar gesteld van € 110.000 om particulieren met een eigen bootje over te laten stappen op elektrisch varen.
In totaal hebben 158 particulieren een beroep gedaan op de regeling. Hiervan zijn er 124 inwoner van de gemeente Steenwijkerland en 34 eigenaar van een vakantiewoning of vaste standplaats.
Zij konden een bijdrage ontvangen van 25% van de kosten voor de aanschaf van een elektromotor met toebehoren, tot een maximum van € 1.500 per aanvraag.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
de stimuleringsregeling om particulieren met een eigen bootje over te laten gaan op elektrisch varen is uitgeput en daarmee beëindigd. de regeling was bedoeld om het schoon en stil varen in het waterrijke gebied van steenwijkerland te stimuleren. wethouder jacques wagteveld ‘dat is goed gelukt, want van de regeling heeft een groot aantal particulieren gebruik gemaakt en zij varen nu elektrisch, dus stil en schoon, door het gebied.’. in het kader van het toeristisch beleid werkt de gemeente actief aan het stimuleren van het elektrisch varen. sinds de jaren ’90 was het voor de verhuurbootjes al verplicht om elektrisch te varen. een aantal jaren geleden zijn acties in gang gezet om de rondvaartboten met een stimuleringsregeling aan te moedigen om over te stappen op elektrische aandrijving. in 2010 werd door de gemeenteraad een budget beschikbaar gesteld van € 110.000 om particulieren met een eigen bootje over te laten stappen op elektrisch varen. in totaal hebben 158 particulieren een beroep gedaan op de regeling. hiervan zijn er 124 inwoner van de gemeente steenwijkerland en 34 eigenaar van een vakantiewoning of vaste standplaats. zij konden een bijdrage ontvangen van 25% van de kosten voor de aanschaf van een elektromotor met toebehoren, tot een maximum van € 1.500 per aanvraag. lucie otten
de stimuleringsregeling om particulieren met een eigen bootje over te laten gaan op elektrisch varen is uitgeput en daarmee beëindigd. de regeling was bedoeld om het schoon en stil varen in het waterrijke gebied van steenwijkerland te stimuleren. wethouder jacques wagteveld ‘dat is goed gelukt, want van de regeling heeft een groot aantal particulieren gebruik gemaakt en zij varen nu elektrisch, dus stil en schoon, door het gebied.’. in het kader van het toeristisch beleid werkt de gemeente actief aan het stimuleren van het elektrisch varen. sinds de jaren ’90 was het voor de verhuurbootjes al verplicht om elektrisch te varen. een aantal jaren geleden zijn acties in gang gezet om de rondvaartboten met een stimuleringsregeling aan te moedigen om over te stappen op elektrische aandrijving. in 2010 werd door de gemeenteraad een budget beschikbaar gesteld van € 110.000 om particulieren met een eigen bootje over te laten stappen op elektrisch varen. in totaal hebben 158 particulieren een beroep gedaan op de regeling. hiervan zijn er 124 inwoner van de gemeente steenwijkerland en 34 eigenaar van een vakantiewoning of vaste standplaats. zij konden een bijdrage ontvangen van 25% van de kosten voor de aanschaf van een elektromotor met toebehoren, tot een maximum van € 1.500 per aanvraag. lucie otten