de pvda overijssel is uiterst kritisch over de manier waarop de provincie het openbaar busvervoer wil aanbesteden. volgens pvda-statenlid hans nooter dreigt busvervoer in grote delen van overijssel een ‘sluitpost’ te worden die overdag nauwelijks en ’s avonds of in de weekenden helemaal niet rijdt. “dit is gewoon uitholling. de bodem wordt weggeslagen onder een groot aantal buslijnen.”. samen met gelderland en flevoland werkt de provincie aan de nieuwe aanbesteding van openbaar vervoer in de concessie ijssel-vecht. die ov-concessie bestrijkt een gebied van lelystad tot aan hardenberg en van de noordoostpolder tot apeldoorn. als onderdeel van het aanbestedingstraject hebben de provincies een document vrijgegeven waarin ze aangeven welke minimumeisen ze stellen aan de vervoersmaatschappij die de buslijnen gaat exploiteren. “en dat is treurig weinig,” vindt nooter. “er wordt bijvoorbeeld voor veel lijnen niet voorgeschreven hoe regelmatig bussen moeten rijden. stadsbussen hoeven ’s avonds of in het weekeinde zelfs helemaal niet te rijden. vervoerders worden zo vrijgelaten om enkel op basis van het bedrag onder de streep te besluiten welk aanbod de reiziger krijgt. dat is te gek voor woorden. dit is het einde van het busvervoer zoals we dat nu kennen.”. opschroeven de pvda wil dat de provincie de minimumeisen aan concessiehouders opschroeft. nooter: “reizigers moeten weten waar ze aan toe zijn. dat betekent dat ze zeker moeten kunnen zijn dát er een bus komt. openbaar busvervoer is een basisvoorziening, niet een sluitpost die kan worden wegbezuinigd.”. de sociaaldemocraten sluiten met hun kritiek aan op de zorgen die reizigersorganisatie rocov eerder uitte op de aanbestedingsplannen. de vier rocov-afdelingen in het concessiegebied schreven maar liefst negen pagina’s vol met kritiekpunten op het concept-programma van eisen voor de aanbesteding ijssel-vecht. “de rocov’s maken zich grote zorgen over de toekomstvastheid van het openbaar vervoer”, schreven de voorzitters in hun brandbrief aan de provincies. de pvda deelt die zorg, zegt nooter. “als deze plannen waarheid worden kun je de bus wel uit je hoofd zetten als je bijvoorbeeld in het weekeinde vanuit de kop van overijssel naar het bezoekuur van het ziekenhuis in zwolle wilt. dan moet je buren, vrienden of familie lief aankijken voor een lift. dat is volstrekt onwenselijk. in deze provincie moet je gewoon met het openbaar vervoer kunnen komen waar je heen wilt. ook ’s avonds, en ook in het weekend.”. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
de pvda overijssel is uiterst kritisch over de manier waarop de provincie het openbaar busvervoer wil aanbesteden. volgens pvda-statenlid hans nooter dreigt busvervoer in grote delen van overijssel een ‘sluitpost’ te worden die overdag nauwelijks en ’s avonds of in de weekenden helemaal niet rijdt. “dit is gewoon uitholling. de bodem wordt weggeslagen onder een groot aantal buslijnen.”. samen met gelderland en flevoland werkt de provincie aan de nieuwe aanbesteding van openbaar vervoer in de concessie ijssel-vecht. die ov-concessie bestrijkt een gebied van lelystad tot aan hardenberg en van de noordoostpolder tot apeldoorn. als onderdeel van het aanbestedingstraject hebben de provincies een document vrijgegeven waarin ze aangeven welke minimumeisen ze stellen aan de vervoersmaatschappij die de buslijnen gaat exploiteren. “en dat is treurig weinig,” vindt nooter. “er wordt bijvoorbeeld voor veel lijnen niet voorgeschreven hoe regelmatig bussen moeten rijden. stadsbussen hoeven ’s avonds of in het weekeinde zelfs helemaal niet te rijden. vervoerders worden zo vrijgelaten om enkel op basis van het bedrag onder de streep te besluiten welk aanbod de reiziger krijgt. dat is te gek voor woorden. dit is het einde van het busvervoer zoals we dat nu kennen.”. opschroeven de pvda wil dat de provincie de minimumeisen aan concessiehouders opschroeft. nooter: “reizigers moeten weten waar ze aan toe zijn. dat betekent dat ze zeker moeten kunnen zijn dát er een bus komt. openbaar busvervoer is een basisvoorziening, niet een sluitpost die kan worden wegbezuinigd.”. de sociaaldemocraten sluiten met hun kritiek aan op de zorgen die reizigersorganisatie rocov eerder uitte op de aanbestedingsplannen. de vier rocov-afdelingen in het concessiegebied schreven maar liefst negen pagina’s vol met kritiekpunten op het concept-programma van eisen voor de aanbesteding ijssel-vecht. “de rocov’s maken zich grote zorgen over de toekomstvastheid van het openbaar vervoer”, schreven de voorzitters in hun brandbrief aan de provincies. de pvda deelt die zorg, zegt nooter. “als deze plannen waarheid worden kun je de bus wel uit je hoofd zetten als je bijvoorbeeld in het weekeinde vanuit de kop van overijssel naar het bezoekuur van het ziekenhuis in zwolle wilt. dan moet je buren, vrienden of familie lief aankijken voor een lift. dat is volstrekt onwenselijk. in deze provincie moet je gewoon met het openbaar vervoer kunnen komen waar je heen wilt. ook ’s avonds, en ook in het weekend.”. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
De PvdA Overijssel is uiterst kritisch over de manier waarop de provincie het openbaar busvervoer wil aanbesteden. Volgens PvdA-Statenlid Hans Nooter dreigt busvervoer in grote delen van Overijssel een ‘sluitpost’ te worden die overdag nauwelijks en ’s avonds of in de weekenden helemaal niet rijdt. “Dit is gewoon uitholling. De bodem wordt weggeslagen onder een groot aantal buslijnen.”
Samen met Gelderland en Flevoland werkt de provincie aan de nieuwe aanbesteding van openbaar vervoer in de concessie IJssel-Vecht. Die ov-concessie bestrijkt een gebied van Lelystad tot aan Hardenberg en van de Noordoostpolder tot Apeldoorn. Als onderdeel van het aanbestedingstraject hebben de provincies een document vrijgegeven waarin ze aangeven welke minimumeisen ze stellen aan de vervoersmaatschappij die de buslijnen gaat exploiteren.
“En dat is treurig weinig,” vindt Nooter. “Er wordt bijvoorbeeld voor veel lijnen niet voorgeschreven hoe regelmatig bussen moeten rijden. Stadsbussen hoeven ’s avonds of in het weekeinde zelfs helemaal niet te rijden. Vervoerders worden zo vrijgelaten om enkel op basis van het bedrag onder de streep te besluiten welk aanbod de reiziger krijgt. Dat is te gek voor woorden. Dit is het einde van het busvervoer zoals we dat nu kennen.”
Opschroeven De PvdA wil dat de provincie de minimumeisen aan concessiehouders opschroeft. Nooter: “Reizigers moeten weten waar ze aan toe zijn. Dat betekent dat ze zeker moeten kunnen zijn dát er een bus komt. Openbaar busvervoer is een basisvoorziening, niet een sluitpost die kan worden wegbezuinigd.”
De sociaaldemocraten sluiten met hun kritiek aan op de zorgen die reizigersorganisatie ROCOV eerder uitte op de aanbestedingsplannen. De vier ROCOV-afdelingen in het concessiegebied schreven maar liefst negen pagina’s vol met kritiekpunten op het concept-programma van eisen voor de aanbesteding IJssel-Vecht. “De ROCOV’s maken zich grote zorgen over de toekomstvastheid van het openbaar vervoer”, schreven de voorzitters in hun brandbrief aan de provincies.
De PvdA deelt die zorg, zegt Nooter. “Als deze plannen waarheid worden kun je de bus wel uit je hoofd zetten als je bijvoorbeeld in het weekeinde vanuit de kop van Overijssel naar het bezoekuur van het ziekenhuis in Zwolle wilt. Dan moet je buren, vrienden of familie lief aankijken voor een lift. Dat is volstrekt onwenselijk. In deze provincie moet je gewoon met het openbaar vervoer kunnen komen waar je heen wilt. Ook ’s avonds, en ook in het weekend.”
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
de pvda overijssel is uiterst kritisch over de manier waarop de provincie het openbaar busvervoer wil aanbesteden. volgens pvda-statenlid hans nooter dreigt busvervoer in grote delen van overijssel een ‘sluitpost’ te worden die overdag nauwelijks en ’s avonds of in de weekenden helemaal niet rijdt. “dit is gewoon uitholling. de bodem wordt weggeslagen onder een groot aantal buslijnen.”. samen met gelderland en flevoland werkt de provincie aan de nieuwe aanbesteding van openbaar vervoer in de concessie ijssel-vecht. die ov-concessie bestrijkt een gebied van lelystad tot aan hardenberg en van de noordoostpolder tot apeldoorn. als onderdeel van het aanbestedingstraject hebben de provincies een document vrijgegeven waarin ze aangeven welke minimumeisen ze stellen aan de vervoersmaatschappij die de buslijnen gaat exploiteren. “en dat is treurig weinig,” vindt nooter. “er wordt bijvoorbeeld voor veel lijnen niet voorgeschreven hoe regelmatig bussen moeten rijden. stadsbussen hoeven ’s avonds of in het weekeinde zelfs helemaal niet te rijden. vervoerders worden zo vrijgelaten om enkel op basis van het bedrag onder de streep te besluiten welk aanbod de reiziger krijgt. dat is te gek voor woorden. dit is het einde van het busvervoer zoals we dat nu kennen.”. opschroeven de pvda wil dat de provincie de minimumeisen aan concessiehouders opschroeft. nooter: “reizigers moeten weten waar ze aan toe zijn. dat betekent dat ze zeker moeten kunnen zijn dát er een bus komt. openbaar busvervoer is een basisvoorziening, niet een sluitpost die kan worden wegbezuinigd.”. de sociaaldemocraten sluiten met hun kritiek aan op de zorgen die reizigersorganisatie rocov eerder uitte op de aanbestedingsplannen. de vier rocov-afdelingen in het concessiegebied schreven maar liefst negen pagina’s vol met kritiekpunten op het concept-programma van eisen voor de aanbesteding ijssel-vecht. “de rocov’s maken zich grote zorgen over de toekomstvastheid van het openbaar vervoer”, schreven de voorzitters in hun brandbrief aan de provincies. de pvda deelt die zorg, zegt nooter. “als deze plannen waarheid worden kun je de bus wel uit je hoofd zetten als je bijvoorbeeld in het weekeinde vanuit de kop van overijssel naar het bezoekuur van het ziekenhuis in zwolle wilt. dan moet je buren, vrienden of familie lief aankijken voor een lift. dat is volstrekt onwenselijk. in deze provincie moet je gewoon met het openbaar vervoer kunnen komen waar je heen wilt. ook ’s avonds, en ook in het weekend.”. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
de pvda overijssel is uiterst kritisch over de manier waarop de provincie het openbaar busvervoer wil aanbesteden. volgens pvda-statenlid hans nooter dreigt busvervoer in grote delen van overijssel een ‘sluitpost’ te worden die overdag nauwelijks en ’s avonds of in de weekenden helemaal niet rijdt. “dit is gewoon uitholling. de bodem wordt weggeslagen onder een groot aantal buslijnen.”. samen met gelderland en flevoland werkt de provincie aan de nieuwe aanbesteding van openbaar vervoer in de concessie ijssel-vecht. die ov-concessie bestrijkt een gebied van lelystad tot aan hardenberg en van de noordoostpolder tot apeldoorn. als onderdeel van het aanbestedingstraject hebben de provincies een document vrijgegeven waarin ze aangeven welke minimumeisen ze stellen aan de vervoersmaatschappij die de buslijnen gaat exploiteren. “en dat is treurig weinig,” vindt nooter. “er wordt bijvoorbeeld voor veel lijnen niet voorgeschreven hoe regelmatig bussen moeten rijden. stadsbussen hoeven ’s avonds of in het weekeinde zelfs helemaal niet te rijden. vervoerders worden zo vrijgelaten om enkel op basis van het bedrag onder de streep te besluiten welk aanbod de reiziger krijgt. dat is te gek voor woorden. dit is het einde van het busvervoer zoals we dat nu kennen.”. opschroeven de pvda wil dat de provincie de minimumeisen aan concessiehouders opschroeft. nooter: “reizigers moeten weten waar ze aan toe zijn. dat betekent dat ze zeker moeten kunnen zijn dát er een bus komt. openbaar busvervoer is een basisvoorziening, niet een sluitpost die kan worden wegbezuinigd.”. de sociaaldemocraten sluiten met hun kritiek aan op de zorgen die reizigersorganisatie rocov eerder uitte op de aanbestedingsplannen. de vier rocov-afdelingen in het concessiegebied schreven maar liefst negen pagina’s vol met kritiekpunten op het concept-programma van eisen voor de aanbesteding ijssel-vecht. “de rocov’s maken zich grote zorgen over de toekomstvastheid van het openbaar vervoer”, schreven de voorzitters in hun brandbrief aan de provincies. de pvda deelt die zorg, zegt nooter. “als deze plannen waarheid worden kun je de bus wel uit je hoofd zetten als je bijvoorbeeld in het weekeinde vanuit de kop van overijssel naar het bezoekuur van het ziekenhuis in zwolle wilt. dan moet je buren, vrienden of familie lief aankijken voor een lift. dat is volstrekt onwenselijk. in deze provincie moet je gewoon met het openbaar vervoer kunnen komen waar je heen wilt. ook ’s avonds, en ook in het weekend.”. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.