ruim veertig stagiaires waren woensdag aanwezig op de eerste, door de stichting op kop georganiseerde stagiairedag. deze werd gehouden in multifunctioneel centrum de zuidwester in steenwijk. de leerkrachten in spe werden onthaald op inleidingen door directeur-bestuurder alberto boon van op kop en de meppeler ‘vermakelaar’-illusionist-goochelaar vincent van leth. de middag werd afgesloten met workshops. ‘we hebben de middag georganiseerd om stagiaires in het zonnetje te zetten. wij leveren een bijdrage aan hun ontwikkeling en zij leveren een prettige bijdrage aan de scholen. we laten ze op deze manier graag kennis maken met de héle stichting op kop; wat zit er nog meer bij behalve die ene school waar ze stage lopen’, vertelt karin winters, coördinator samen opleiden en professionaliseren. de stagiaires lopen binnen de zeventien openbare basisscholen in steenwijkerland en zwartwaterland stage en volgen mbo- of hbo-opleidingen. alberto boon: ‘mijn eerste stageschool was in een achterstandswijk in deventer. door die stage wilde ik verder in het onderwijs. ik wilde maar een ding: werken met kinderen. ik genoot van kinderen, van hun spontaniteit, hun nieuwsgierigheid, hun eerlijkheid, ik genoot ook van de impact die ik als stagiaire had op kinderen. daar kreeg ik enorm veel energie van’, zo hield hij zijn gehoor voor. ‘als je primair naar kinderen kijkt, ziet de wereld er net zo uit als vroeger, alleen: we weten er nu veel meer van, we horen er veel meer over. van het voor de klas staan, daar heb ik geen minuut spijt gehad. de focus is gericht op kinderen, op de ontwikkeling van kinderen, daarvoor zijn we op aarde. we hebben een fantastisch mooi vak als leerkracht’. hij hoopte dat veel van de aanwezige stagiaires hun toekomstige vak zouden willen uitoefenen bij op kop. ‘ook wij verwachten op termijn een tekort aan leerkrachten. bij ons zijn er veel kansen en mogelijkheden. onze scholen zijn heel divers. dat varieert van 26 kinderen tot 300 kinderen en van jenaplan en dalton tot meer traditionele scholen en een school voor nieuwsgierige kinderen. er is veel te kiezen. ook in het onderwijs is de cultuur weerbarstig. we hebben van nature de neiging om het te doen zoals we het altijd hebben gedaan. daarom hebben wij behoefte aan jonge mensen, met frisse ideeën. dat geldt dus ook voor de manier waarop je naar kinderen kijkt’. in een zeker verrassende, vaak humorvolle inleiding nam ‘vermakelaar’ vincent van leth de stagiaires mee op een ontdekkingstocht ‘waarnemen’. ‘naar filmpjes, foto’s, tekeningen en teksten kijken we allemaal hetzelfde maar we zien soms heel iets anders. de een ziet dit, de ander dat. we nemen natuurlijk onze eigen beelden mee, onze eigen achtergronden en kijken op die manier naar de situaties, maar soms is dat niet altijd juist’. hierna kon worden deelgenomen aan diverse workshops, verzorgd door leerkrachten van op kop. aan bod kwamen onder meer didactisch coachen, kinderboeken in de klas, hoe belangrijk is lezen, drama -dus improvisatietheater- en coöperatief leren. van leth verzorgde een workshop rondom aandacht: hoe houd je kinderen bij de les, hoe speel je met aandacht van een groep en hoe kan je daar mee omgaan. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
ruim veertig stagiaires waren woensdag aanwezig op de eerste, door de stichting op kop georganiseerde stagiairedag. deze werd gehouden in multifunctioneel centrum de zuidwester in steenwijk. de leerkrachten in spe werden onthaald op inleidingen door directeur-bestuurder alberto boon van op kop en de meppeler ‘vermakelaar’-illusionist-goochelaar vincent van leth. de middag werd afgesloten met workshops. ‘we hebben de middag georganiseerd om stagiaires in het zonnetje te zetten. wij leveren een bijdrage aan hun ontwikkeling en zij leveren een prettige bijdrage aan de scholen. we laten ze op deze manier graag kennis maken met de héle stichting op kop; wat zit er nog meer bij behalve die ene school waar ze stage lopen’, vertelt karin winters, coördinator samen opleiden en professionaliseren. de stagiaires lopen binnen de zeventien openbare basisscholen in steenwijkerland en zwartwaterland stage en volgen mbo- of hbo-opleidingen. alberto boon: ‘mijn eerste stageschool was in een achterstandswijk in deventer. door die stage wilde ik verder in het onderwijs. ik wilde maar een ding: werken met kinderen. ik genoot van kinderen, van hun spontaniteit, hun nieuwsgierigheid, hun eerlijkheid, ik genoot ook van de impact die ik als stagiaire had op kinderen. daar kreeg ik enorm veel energie van’, zo hield hij zijn gehoor voor. ‘als je primair naar kinderen kijkt, ziet de wereld er net zo uit als vroeger, alleen: we weten er nu veel meer van, we horen er veel meer over. van het voor de klas staan, daar heb ik geen minuut spijt gehad. de focus is gericht op kinderen, op de ontwikkeling van kinderen, daarvoor zijn we op aarde. we hebben een fantastisch mooi vak als leerkracht’. hij hoopte dat veel van de aanwezige stagiaires hun toekomstige vak zouden willen uitoefenen bij op kop. ‘ook wij verwachten op termijn een tekort aan leerkrachten. bij ons zijn er veel kansen en mogelijkheden. onze scholen zijn heel divers. dat varieert van 26 kinderen tot 300 kinderen en van jenaplan en dalton tot meer traditionele scholen en een school voor nieuwsgierige kinderen. er is veel te kiezen. ook in het onderwijs is de cultuur weerbarstig. we hebben van nature de neiging om het te doen zoals we het altijd hebben gedaan. daarom hebben wij behoefte aan jonge mensen, met frisse ideeën. dat geldt dus ook voor de manier waarop je naar kinderen kijkt’. in een zeker verrassende, vaak humorvolle inleiding nam ‘vermakelaar’ vincent van leth de stagiaires mee op een ontdekkingstocht ‘waarnemen’. ‘naar filmpjes, foto’s, tekeningen en teksten kijken we allemaal hetzelfde maar we zien soms heel iets anders. de een ziet dit, de ander dat. we nemen natuurlijk onze eigen beelden mee, onze eigen achtergronden en kijken op die manier naar de situaties, maar soms is dat niet altijd juist’. hierna kon worden deelgenomen aan diverse workshops, verzorgd door leerkrachten van op kop. aan bod kwamen onder meer didactisch coachen, kinderboeken in de klas, hoe belangrijk is lezen, drama -dus improvisatietheater- en coöperatief leren. van leth verzorgde een workshop rondom aandacht: hoe houd je kinderen bij de les, hoe speel je met aandacht van een groep en hoe kan je daar mee omgaan. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Stagiaires van Op Kop kregen een mooi kijkje in de keuken van het openbaar onderwijs in Noordwest-Overijssel. Eigen foto
Ruim veertig stagiaires waren woensdag aanwezig op de eerste, door de Stichting Op Kop georganiseerde stagiairedag. Deze werd gehouden in multifunctioneel centrum de Zuidwester in Steenwijk. De leerkrachten in spe werden onthaald op inleidingen door directeur-bestuurder Alberto Boon van Op Kop en de Meppeler ‘vermakelaar’-illusionist-goochelaar Vincent van Leth. De middag werd afgesloten met workshops.
‘We hebben de middag georganiseerd om stagiaires in het zonnetje te zetten. Wij leveren een bijdrage aan hun ontwikkeling en zij leveren een prettige bijdrage aan de scholen. We laten ze op deze manier graag kennis maken met de héle Stichting Op Kop; wat zit er nog meer bij behalve die ene school waar ze stage lopen’, vertelt Karin Winters, coördinator Samen Opleiden en Professionaliseren. De stagiaires lopen binnen de zeventien openbare basisscholen in Steenwijkerland en Zwartwaterland stage en volgen Mbo- of Hbo-opleidingen.
Alberto Boon: ‘Mijn eerste stageschool was in een achterstandswijk in Deventer. Door die stage wilde ik verder in het onderwijs. Ik wilde maar een ding: werken met kinderen. Ik genoot van kinderen, van hun spontaniteit, hun nieuwsgierigheid, hun eerlijkheid, ik genoot ook van de impact die ik als stagiaire had op kinderen. Daar kreeg ik enorm veel energie van’, zo hield hij zijn gehoor voor. ‘Als je primair naar kinderen kijkt, ziet de wereld er net zo uit als vroeger, alleen: we weten er nu veel meer van, we horen er veel meer over. Van het voor de klas staan, daar heb ik geen minuut spijt gehad. De focus is gericht op kinderen, op de ontwikkeling van kinderen, daarvoor zijn we op aarde. We hebben een fantastisch mooi vak als leerkracht’. Hij hoopte dat veel van de aanwezige stagiaires hun toekomstige vak zouden willen uitoefenen bij Op Kop. ‘Ook wij verwachten op termijn een tekort aan leerkrachten. Bij ons zijn er veel kansen en mogelijkheden. Onze scholen zijn heel divers. Dat varieert van 26 kinderen tot 300 kinderen en van Jenaplan en Dalton tot meer traditionele scholen en een school voor nieuwsgierige kinderen. Er is veel te kiezen. Ook in het onderwijs is de cultuur weerbarstig. We hebben van nature de neiging om het te doen zoals we het altijd hebben gedaan. Daarom hebben wij behoefte aan jonge mensen, met frisse ideeën. Dat geldt dus ook voor de manier waarop je naar kinderen kijkt’.
In een zeker verrassende, vaak humorvolle inleiding nam ‘vermakelaar’ Vincent van Leth de stagiaires mee op een ontdekkingstocht ‘waarnemen’. ‘Naar filmpjes, foto’s, tekeningen en teksten kijken we allemaal hetzelfde maar we zien soms heel iets anders. De een ziet dit, de ander dat. We nemen natuurlijk onze eigen beelden mee, onze eigen achtergronden en kijken op die manier naar de situaties, maar soms is dat niet altijd juist’.
Hierna kon worden deelgenomen aan diverse workshops, verzorgd door leerkrachten van Op Kop. Aan bod kwamen onder meer didactisch coachen, kinderboeken in de klas, hoe belangrijk is lezen, drama -dus improvisatietheater- en coöperatief leren. Van Leth verzorgde een workshop rondom aandacht: hoe houd je kinderen bij de les, hoe speel je met aandacht van een groep en hoe kan je daar mee omgaan.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
ruim veertig stagiaires waren woensdag aanwezig op de eerste, door de stichting op kop georganiseerde stagiairedag. deze werd gehouden in multifunctioneel centrum de zuidwester in steenwijk. de leerkrachten in spe werden onthaald op inleidingen door directeur-bestuurder alberto boon van op kop en de meppeler ‘vermakelaar’-illusionist-goochelaar vincent van leth. de middag werd afgesloten met workshops. ‘we hebben de middag georganiseerd om stagiaires in het zonnetje te zetten. wij leveren een bijdrage aan hun ontwikkeling en zij leveren een prettige bijdrage aan de scholen. we laten ze op deze manier graag kennis maken met de héle stichting op kop; wat zit er nog meer bij behalve die ene school waar ze stage lopen’, vertelt karin winters, coördinator samen opleiden en professionaliseren. de stagiaires lopen binnen de zeventien openbare basisscholen in steenwijkerland en zwartwaterland stage en volgen mbo- of hbo-opleidingen. alberto boon: ‘mijn eerste stageschool was in een achterstandswijk in deventer. door die stage wilde ik verder in het onderwijs. ik wilde maar een ding: werken met kinderen. ik genoot van kinderen, van hun spontaniteit, hun nieuwsgierigheid, hun eerlijkheid, ik genoot ook van de impact die ik als stagiaire had op kinderen. daar kreeg ik enorm veel energie van’, zo hield hij zijn gehoor voor. ‘als je primair naar kinderen kijkt, ziet de wereld er net zo uit als vroeger, alleen: we weten er nu veel meer van, we horen er veel meer over. van het voor de klas staan, daar heb ik geen minuut spijt gehad. de focus is gericht op kinderen, op de ontwikkeling van kinderen, daarvoor zijn we op aarde. we hebben een fantastisch mooi vak als leerkracht’. hij hoopte dat veel van de aanwezige stagiaires hun toekomstige vak zouden willen uitoefenen bij op kop. ‘ook wij verwachten op termijn een tekort aan leerkrachten. bij ons zijn er veel kansen en mogelijkheden. onze scholen zijn heel divers. dat varieert van 26 kinderen tot 300 kinderen en van jenaplan en dalton tot meer traditionele scholen en een school voor nieuwsgierige kinderen. er is veel te kiezen. ook in het onderwijs is de cultuur weerbarstig. we hebben van nature de neiging om het te doen zoals we het altijd hebben gedaan. daarom hebben wij behoefte aan jonge mensen, met frisse ideeën. dat geldt dus ook voor de manier waarop je naar kinderen kijkt’. in een zeker verrassende, vaak humorvolle inleiding nam ‘vermakelaar’ vincent van leth de stagiaires mee op een ontdekkingstocht ‘waarnemen’. ‘naar filmpjes, foto’s, tekeningen en teksten kijken we allemaal hetzelfde maar we zien soms heel iets anders. de een ziet dit, de ander dat. we nemen natuurlijk onze eigen beelden mee, onze eigen achtergronden en kijken op die manier naar de situaties, maar soms is dat niet altijd juist’. hierna kon worden deelgenomen aan diverse workshops, verzorgd door leerkrachten van op kop. aan bod kwamen onder meer didactisch coachen, kinderboeken in de klas, hoe belangrijk is lezen, drama -dus improvisatietheater- en coöperatief leren. van leth verzorgde een workshop rondom aandacht: hoe houd je kinderen bij de les, hoe speel je met aandacht van een groep en hoe kan je daar mee omgaan. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
ruim veertig stagiaires waren woensdag aanwezig op de eerste, door de stichting op kop georganiseerde stagiairedag. deze werd gehouden in multifunctioneel centrum de zuidwester in steenwijk. de leerkrachten in spe werden onthaald op inleidingen door directeur-bestuurder alberto boon van op kop en de meppeler ‘vermakelaar’-illusionist-goochelaar vincent van leth. de middag werd afgesloten met workshops. ‘we hebben de middag georganiseerd om stagiaires in het zonnetje te zetten. wij leveren een bijdrage aan hun ontwikkeling en zij leveren een prettige bijdrage aan de scholen. we laten ze op deze manier graag kennis maken met de héle stichting op kop; wat zit er nog meer bij behalve die ene school waar ze stage lopen’, vertelt karin winters, coördinator samen opleiden en professionaliseren. de stagiaires lopen binnen de zeventien openbare basisscholen in steenwijkerland en zwartwaterland stage en volgen mbo- of hbo-opleidingen. alberto boon: ‘mijn eerste stageschool was in een achterstandswijk in deventer. door die stage wilde ik verder in het onderwijs. ik wilde maar een ding: werken met kinderen. ik genoot van kinderen, van hun spontaniteit, hun nieuwsgierigheid, hun eerlijkheid, ik genoot ook van de impact die ik als stagiaire had op kinderen. daar kreeg ik enorm veel energie van’, zo hield hij zijn gehoor voor. ‘als je primair naar kinderen kijkt, ziet de wereld er net zo uit als vroeger, alleen: we weten er nu veel meer van, we horen er veel meer over. van het voor de klas staan, daar heb ik geen minuut spijt gehad. de focus is gericht op kinderen, op de ontwikkeling van kinderen, daarvoor zijn we op aarde. we hebben een fantastisch mooi vak als leerkracht’. hij hoopte dat veel van de aanwezige stagiaires hun toekomstige vak zouden willen uitoefenen bij op kop. ‘ook wij verwachten op termijn een tekort aan leerkrachten. bij ons zijn er veel kansen en mogelijkheden. onze scholen zijn heel divers. dat varieert van 26 kinderen tot 300 kinderen en van jenaplan en dalton tot meer traditionele scholen en een school voor nieuwsgierige kinderen. er is veel te kiezen. ook in het onderwijs is de cultuur weerbarstig. we hebben van nature de neiging om het te doen zoals we het altijd hebben gedaan. daarom hebben wij behoefte aan jonge mensen, met frisse ideeën. dat geldt dus ook voor de manier waarop je naar kinderen kijkt’. in een zeker verrassende, vaak humorvolle inleiding nam ‘vermakelaar’ vincent van leth de stagiaires mee op een ontdekkingstocht ‘waarnemen’. ‘naar filmpjes, foto’s, tekeningen en teksten kijken we allemaal hetzelfde maar we zien soms heel iets anders. de een ziet dit, de ander dat. we nemen natuurlijk onze eigen beelden mee, onze eigen achtergronden en kijken op die manier naar de situaties, maar soms is dat niet altijd juist’. hierna kon worden deelgenomen aan diverse workshops, verzorgd door leerkrachten van op kop. aan bod kwamen onder meer didactisch coachen, kinderboeken in de klas, hoe belangrijk is lezen, drama -dus improvisatietheater- en coöperatief leren. van leth verzorgde een workshop rondom aandacht: hoe houd je kinderen bij de les, hoe speel je met aandacht van een groep en hoe kan je daar mee omgaan. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.