bij de meeste corsogroepen staat vandaag en morgen het verven centraal. de wagen wordt deze dagen van top tot teen ingekleurd. het is een spannend moment, want hoe komt de wagen uit de verf? als alle kleuren erop zitten krijgen de corsobouwers daar een goede eerste indruk van. leon rook is onderdeel van het ontwerpersteam van corsogroep funfun en daarnaast ook ‘hoofd verf’. “ik geniet hier het meeste van. ik heb iets minder met het écht bouwen, maar tijdens het verven kan ik mij helemaal uitleven.”. geen porem het intekenen van de kleuren gebeurt in de computer, vertelt leon. “we hebben dit jaar een wat donkerder onderwerp. met kleuren begin je dus vanuit daar te denken. we tekenen het 3d-model in de computer. wanneer dit klaar is printen we vaak nog een aantal onderdelen uit op papier. hierdoor krijgen we een beter beeld van hoe het eruit komt te zien. dit jaar willen we de hoofden van de dieven eerst op papier zien. het komt ook vaak voor dat de kleuren er op de wagen ook nog weer anders uitzien. hierdoor doen we vaak live aanpassingen tijdens het verven op de wagen. soms heb je een stukje geschilderd en denk je ‘dit is geen porem’. dan verander je het direct naar wat beters.”. hoofdreden vroeger was het zo dat de wagen geverfd werd om geen kranten te gaan zien als er bloemen afvielen. als de achtergrond namelijk dezelfde kleur heeft als de dahlia’s valt het minder op. “door nieuwe technieken zoals foam en tape blijven de bloemen beter zitten en is dit niet meer de hoofdreden”, vertelt leon. “de hoofdreden is namelijk heel simpel; zodat iedereen weet welke kleur bloem op welke plek moet komen. als hier straks honderd tot tweehonderd mensen lopen moet je het niet aan iedereen afzonderlijk moeten uitleggen. daarnaast is het ook een eerste beeld van hoe de wagen eruit komt te zien. ook een spannend moment!”. details “we brengen altijd eerst de hoofdkleur aan op de wagen. vervolgens gaan ontwerpers de hele wagen langs om de belijningen van de verschillende kleuren erop te tekenen. daarna is het een kwestie van de wagen inkleuren met de juiste kleur binnen de belijning. vooral bij knipwerken op de wagen is het belangrijk dat alle lijnen goed zijn ingetekend door de ontwerpers.”. tot leven komen door kleur aan te brengen op het foam krijgt de wagen een nieuwe dimensie. “ja”, lacht leon. “de wagen komt echt tot leven nu. de vormen worden beter zichtbaar en je beseft ook heel goed dat het corso nu écht dichtbij is.” het meeste kijkt leon uit naar de vrijdagochtend. “als de wagen de tent uit wordt gereden… volwassen mannen met twinkelende oogjes. dan weet je dat het echt wel gaaf is geworden.” als onderdeel van het ontwerpteam voelt leon ook enige druk voor die vrijdagochtend. “we maken de wagen mee vanaf het allereerste moment en dat is speciaal. daarnaast heb je de groep overtuigd om dit te bouwen, dus voel je ook wel enige verantwoordelijkheid. je wil tenslotte samen wat moois neerzetten.”. nu vrijdag niet meer ver weg is, begint het je dan ook extra te kriebelen? “ja, echt wel. het is gek hoor, vrijdag is het al. ik kan niet wachten”, aldus leon.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
bij de meeste corsogroepen staat vandaag en morgen het verven centraal. de wagen wordt deze dagen van top tot teen ingekleurd. het is een spannend moment, want hoe komt de wagen uit de verf? als alle kleuren erop zitten krijgen de corsobouwers daar een goede eerste indruk van. leon rook is onderdeel van het ontwerpersteam van corsogroep funfun en daarnaast ook ‘hoofd verf’. “ik geniet hier het meeste van. ik heb iets minder met het écht bouwen, maar tijdens het verven kan ik mij helemaal uitleven.”. geen porem het intekenen van de kleuren gebeurt in de computer, vertelt leon. “we hebben dit jaar een wat donkerder onderwerp. met kleuren begin je dus vanuit daar te denken. we tekenen het 3d-model in de computer. wanneer dit klaar is printen we vaak nog een aantal onderdelen uit op papier. hierdoor krijgen we een beter beeld van hoe het eruit komt te zien. dit jaar willen we de hoofden van de dieven eerst op papier zien. het komt ook vaak voor dat de kleuren er op de wagen ook nog weer anders uitzien. hierdoor doen we vaak live aanpassingen tijdens het verven op de wagen. soms heb je een stukje geschilderd en denk je ‘dit is geen porem’. dan verander je het direct naar wat beters.”. hoofdreden vroeger was het zo dat de wagen geverfd werd om geen kranten te gaan zien als er bloemen afvielen. als de achtergrond namelijk dezelfde kleur heeft als de dahlia’s valt het minder op. “door nieuwe technieken zoals foam en tape blijven de bloemen beter zitten en is dit niet meer de hoofdreden”, vertelt leon. “de hoofdreden is namelijk heel simpel; zodat iedereen weet welke kleur bloem op welke plek moet komen. als hier straks honderd tot tweehonderd mensen lopen moet je het niet aan iedereen afzonderlijk moeten uitleggen. daarnaast is het ook een eerste beeld van hoe de wagen eruit komt te zien. ook een spannend moment!”. details “we brengen altijd eerst de hoofdkleur aan op de wagen. vervolgens gaan ontwerpers de hele wagen langs om de belijningen van de verschillende kleuren erop te tekenen. daarna is het een kwestie van de wagen inkleuren met de juiste kleur binnen de belijning. vooral bij knipwerken op de wagen is het belangrijk dat alle lijnen goed zijn ingetekend door de ontwerpers.”. tot leven komen door kleur aan te brengen op het foam krijgt de wagen een nieuwe dimensie. “ja”, lacht leon. “de wagen komt echt tot leven nu. de vormen worden beter zichtbaar en je beseft ook heel goed dat het corso nu écht dichtbij is.” het meeste kijkt leon uit naar de vrijdagochtend. “als de wagen de tent uit wordt gereden… volwassen mannen met twinkelende oogjes. dan weet je dat het echt wel gaaf is geworden.” als onderdeel van het ontwerpteam voelt leon ook enige druk voor die vrijdagochtend. “we maken de wagen mee vanaf het allereerste moment en dat is speciaal. daarnaast heb je de groep overtuigd om dit te bouwen, dus voel je ook wel enige verantwoordelijkheid. je wil tenslotte samen wat moois neerzetten.”. nu vrijdag niet meer ver weg is, begint het je dan ook extra te kriebelen? “ja, echt wel. het is gek hoor, vrijdag is het al. ik kan niet wachten”, aldus leon.
Bij de meeste corsogroepen staat vandaag en morgen het verven centraal. De wagen wordt deze dagen van top tot teen ingekleurd. Het is een spannend moment, want hoe komt de wagen uit de verf? Als alle kleuren erop zitten krijgen de corsobouwers daar een goede eerste indruk van.
Leon Rook is onderdeel van het ontwerpersteam van corsogroep FunFun en daarnaast ook ‘hoofd verf’. “Ik geniet hier het meeste van. Ik heb iets minder met het écht bouwen, maar tijdens het verven kan ik mij helemaal uitleven.”
Geen porem Het intekenen van de kleuren gebeurt in de computer, vertelt Leon. “We hebben dit jaar een wat donkerder onderwerp. Met kleuren begin je dus vanuit daar te denken. We tekenen het 3D-model in de computer. Wanneer dit klaar is printen we vaak nog een aantal onderdelen uit op papier. Hierdoor krijgen we een beter beeld van hoe het eruit komt te zien. Dit jaar willen we de hoofden van de dieven eerst op papier zien. Het komt ook vaak voor dat de kleuren er op de wagen ook nog weer anders uitzien. Hierdoor doen we vaak live aanpassingen tijdens het verven op de wagen. Soms heb je een stukje geschilderd en denk je ‘dit is geen porem’. Dan verander je het direct naar wat beters.”
Hoofdreden Vroeger was het zo dat de wagen geverfd werd om geen kranten te gaan zien als er bloemen afvielen. Als de achtergrond namelijk dezelfde kleur heeft als de dahlia’s valt het minder op. “Door nieuwe technieken zoals foam en tape blijven de bloemen beter zitten en is dit niet meer de hoofdreden”, vertelt Leon. “De hoofdreden is namelijk heel simpel; zodat iedereen weet welke kleur bloem op welke plek moet komen. Als hier straks honderd tot tweehonderd mensen lopen moet je het niet aan iedereen afzonderlijk moeten uitleggen. Daarnaast is het ook een eerste beeld van hoe de wagen eruit komt te zien. Ook een spannend moment!”
Details “We brengen altijd eerst de hoofdkleur aan op de wagen. Vervolgens gaan ontwerpers de hele wagen langs om de belijningen van de verschillende kleuren erop te tekenen. Daarna is het een kwestie van de wagen inkleuren met de juiste kleur binnen de belijning. Vooral bij knipwerken op de wagen is het belangrijk dat alle lijnen goed zijn ingetekend door de ontwerpers.”
Tot leven komen Door kleur aan te brengen op het foam krijgt de wagen een nieuwe dimensie. “Ja”, lacht Leon. “De wagen komt echt tot leven nu. De vormen worden beter zichtbaar en je beseft ook heel goed dat het corso nu écht dichtbij is.” Het meeste kijkt Leon uit naar de vrijdagochtend. “Als de wagen de tent uit wordt gereden… Volwassen mannen met twinkelende oogjes. Dan weet je dat het echt wel gaaf is geworden.” Als onderdeel van het ontwerpteam voelt Leon ook enige druk voor die vrijdagochtend. “We maken de wagen mee vanaf het allereerste moment en dat is speciaal. Daarnaast heb je de groep overtuigd om dit te bouwen, dus voel je ook wel enige verantwoordelijkheid. Je wil tenslotte samen wat moois neerzetten.”
Nu vrijdag niet meer ver weg is, begint het je dan ook extra te kriebelen? “Ja, echt wel. Het is gek hoor, vrijdag is het al. Ik kan niet wachten”, aldus Leon.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
bij de meeste corsogroepen staat vandaag en morgen het verven centraal. de wagen wordt deze dagen van top tot teen ingekleurd. het is een spannend moment, want hoe komt de wagen uit de verf? als alle kleuren erop zitten krijgen de corsobouwers daar een goede eerste indruk van. leon rook is onderdeel van het ontwerpersteam van corsogroep funfun en daarnaast ook ‘hoofd verf’. “ik geniet hier het meeste van. ik heb iets minder met het écht bouwen, maar tijdens het verven kan ik mij helemaal uitleven.”. geen porem het intekenen van de kleuren gebeurt in de computer, vertelt leon. “we hebben dit jaar een wat donkerder onderwerp. met kleuren begin je dus vanuit daar te denken. we tekenen het 3d-model in de computer. wanneer dit klaar is printen we vaak nog een aantal onderdelen uit op papier. hierdoor krijgen we een beter beeld van hoe het eruit komt te zien. dit jaar willen we de hoofden van de dieven eerst op papier zien. het komt ook vaak voor dat de kleuren er op de wagen ook nog weer anders uitzien. hierdoor doen we vaak live aanpassingen tijdens het verven op de wagen. soms heb je een stukje geschilderd en denk je ‘dit is geen porem’. dan verander je het direct naar wat beters.”. hoofdreden vroeger was het zo dat de wagen geverfd werd om geen kranten te gaan zien als er bloemen afvielen. als de achtergrond namelijk dezelfde kleur heeft als de dahlia’s valt het minder op. “door nieuwe technieken zoals foam en tape blijven de bloemen beter zitten en is dit niet meer de hoofdreden”, vertelt leon. “de hoofdreden is namelijk heel simpel; zodat iedereen weet welke kleur bloem op welke plek moet komen. als hier straks honderd tot tweehonderd mensen lopen moet je het niet aan iedereen afzonderlijk moeten uitleggen. daarnaast is het ook een eerste beeld van hoe de wagen eruit komt te zien. ook een spannend moment!”. details “we brengen altijd eerst de hoofdkleur aan op de wagen. vervolgens gaan ontwerpers de hele wagen langs om de belijningen van de verschillende kleuren erop te tekenen. daarna is het een kwestie van de wagen inkleuren met de juiste kleur binnen de belijning. vooral bij knipwerken op de wagen is het belangrijk dat alle lijnen goed zijn ingetekend door de ontwerpers.”. tot leven komen door kleur aan te brengen op het foam krijgt de wagen een nieuwe dimensie. “ja”, lacht leon. “de wagen komt echt tot leven nu. de vormen worden beter zichtbaar en je beseft ook heel goed dat het corso nu écht dichtbij is.” het meeste kijkt leon uit naar de vrijdagochtend. “als de wagen de tent uit wordt gereden… volwassen mannen met twinkelende oogjes. dan weet je dat het echt wel gaaf is geworden.” als onderdeel van het ontwerpteam voelt leon ook enige druk voor die vrijdagochtend. “we maken de wagen mee vanaf het allereerste moment en dat is speciaal. daarnaast heb je de groep overtuigd om dit te bouwen, dus voel je ook wel enige verantwoordelijkheid. je wil tenslotte samen wat moois neerzetten.”. nu vrijdag niet meer ver weg is, begint het je dan ook extra te kriebelen? “ja, echt wel. het is gek hoor, vrijdag is het al. ik kan niet wachten”, aldus leon.
bij de meeste corsogroepen staat vandaag en morgen het verven centraal. de wagen wordt deze dagen van top tot teen ingekleurd. het is een spannend moment, want hoe komt de wagen uit de verf? als alle kleuren erop zitten krijgen de corsobouwers daar een goede eerste indruk van. leon rook is onderdeel van het ontwerpersteam van corsogroep funfun en daarnaast ook ‘hoofd verf’. “ik geniet hier het meeste van. ik heb iets minder met het écht bouwen, maar tijdens het verven kan ik mij helemaal uitleven.”. geen porem het intekenen van de kleuren gebeurt in de computer, vertelt leon. “we hebben dit jaar een wat donkerder onderwerp. met kleuren begin je dus vanuit daar te denken. we tekenen het 3d-model in de computer. wanneer dit klaar is printen we vaak nog een aantal onderdelen uit op papier. hierdoor krijgen we een beter beeld van hoe het eruit komt te zien. dit jaar willen we de hoofden van de dieven eerst op papier zien. het komt ook vaak voor dat de kleuren er op de wagen ook nog weer anders uitzien. hierdoor doen we vaak live aanpassingen tijdens het verven op de wagen. soms heb je een stukje geschilderd en denk je ‘dit is geen porem’. dan verander je het direct naar wat beters.”. hoofdreden vroeger was het zo dat de wagen geverfd werd om geen kranten te gaan zien als er bloemen afvielen. als de achtergrond namelijk dezelfde kleur heeft als de dahlia’s valt het minder op. “door nieuwe technieken zoals foam en tape blijven de bloemen beter zitten en is dit niet meer de hoofdreden”, vertelt leon. “de hoofdreden is namelijk heel simpel; zodat iedereen weet welke kleur bloem op welke plek moet komen. als hier straks honderd tot tweehonderd mensen lopen moet je het niet aan iedereen afzonderlijk moeten uitleggen. daarnaast is het ook een eerste beeld van hoe de wagen eruit komt te zien. ook een spannend moment!”. details “we brengen altijd eerst de hoofdkleur aan op de wagen. vervolgens gaan ontwerpers de hele wagen langs om de belijningen van de verschillende kleuren erop te tekenen. daarna is het een kwestie van de wagen inkleuren met de juiste kleur binnen de belijning. vooral bij knipwerken op de wagen is het belangrijk dat alle lijnen goed zijn ingetekend door de ontwerpers.”. tot leven komen door kleur aan te brengen op het foam krijgt de wagen een nieuwe dimensie. “ja”, lacht leon. “de wagen komt echt tot leven nu. de vormen worden beter zichtbaar en je beseft ook heel goed dat het corso nu écht dichtbij is.” het meeste kijkt leon uit naar de vrijdagochtend. “als de wagen de tent uit wordt gereden… volwassen mannen met twinkelende oogjes. dan weet je dat het echt wel gaaf is geworden.” als onderdeel van het ontwerpteam voelt leon ook enige druk voor die vrijdagochtend. “we maken de wagen mee vanaf het allereerste moment en dat is speciaal. daarnaast heb je de groep overtuigd om dit te bouwen, dus voel je ook wel enige verantwoordelijkheid. je wil tenslotte samen wat moois neerzetten.”. nu vrijdag niet meer ver weg is, begint het je dan ook extra te kriebelen? “ja, echt wel. het is gek hoor, vrijdag is het al. ik kan niet wachten”, aldus leon.