dit predicaat wordt niet zomaar afgegeven. er gaat een intensief traject aan vooraf. in dit traject moet het museum aantonen dat het voldoet aan de museumnorm. het museumregister is opgezet om de kwaliteit van de nederlandse musea zichtbaar te maken, te bewaken en te verbeteren. de meerwaarde ligt zowel binnen als buiten de eigen organisatie. periodieke zelfanalyse zorgt ervoor dat een museum dit op een gestructureerde wijze kan doen. de externe meerwaarde is meervoudig. een museum kan aan andere partijen (bezoekers, collega-instellingen, overheden, fondsen, sponsors en dergelijke) aantonen dat het de zaken goed op orde heeft. daarnaast vinden fondsen en sponsoren het steeds belangrijker dat een museum geregistreerd is. de museumnorm is het kwaliteitskader voor geregistreerde musea in nederland. kwaliteit is essentieel voor een blijvende binding van alle inwoners van ons land met museale collecties. in deze norm zijn ook de code diversiteit & inclusie en de fair practice code opgenomen. musea dienen deze uitgangspunten te onderschrijven en – naar vermogen – te implementeren. de museumnorm bestaat uit 17 criteria verspreid over de drie pijlers bedrijfsvoering, collectie en publiek. de toetsing of een museum voldoet aan de museumnorm wordt gedaan door het museumregister nederland. voldoet het museum aan de normen, dan krijgt het museum een vermelding in het museumregister. daarna kan het museum het lidmaatschap van de museumvereniging aanvragen en desgewenst deelnemen aan de museumkaart. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
dit predicaat wordt niet zomaar afgegeven. er gaat een intensief traject aan vooraf. in dit traject moet het museum aantonen dat het voldoet aan de museumnorm. het museumregister is opgezet om de kwaliteit van de nederlandse musea zichtbaar te maken, te bewaken en te verbeteren. de meerwaarde ligt zowel binnen als buiten de eigen organisatie. periodieke zelfanalyse zorgt ervoor dat een museum dit op een gestructureerde wijze kan doen. de externe meerwaarde is meervoudig. een museum kan aan andere partijen (bezoekers, collega-instellingen, overheden, fondsen, sponsors en dergelijke) aantonen dat het de zaken goed op orde heeft. daarnaast vinden fondsen en sponsoren het steeds belangrijker dat een museum geregistreerd is. de museumnorm is het kwaliteitskader voor geregistreerde musea in nederland. kwaliteit is essentieel voor een blijvende binding van alle inwoners van ons land met museale collecties. in deze norm zijn ook de code diversiteit & inclusie en de fair practice code opgenomen. musea dienen deze uitgangspunten te onderschrijven en – naar vermogen – te implementeren. de museumnorm bestaat uit 17 criteria verspreid over de drie pijlers bedrijfsvoering, collectie en publiek. de toetsing of een museum voldoet aan de museumnorm wordt gedaan door het museumregister nederland. voldoet het museum aan de normen, dan krijgt het museum een vermelding in het museumregister. daarna kan het museum het lidmaatschap van de museumvereniging aanvragen en desgewenst deelnemen aan de museumkaart. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Dit predicaat wordt niet zomaar afgegeven. Er gaat een intensief traject aan vooraf. In dit traject moet het museum aantonen dat het voldoet aan de Museumnorm.
Het Museumregister is opgezet om de kwaliteit van de Nederlandse musea zichtbaar te maken, te bewaken en te verbeteren. De meerwaarde ligt zowel binnen als buiten de eigen organisatie. Periodieke zelfanalyse zorgt ervoor dat een museum dit op een gestructureerde wijze kan doen. De externe meerwaarde is meervoudig. Een museum kan aan andere partijen (bezoekers, collega-instellingen, overheden, fondsen, sponsors en dergelijke) aantonen dat het de zaken goed op orde heeft. Daarnaast vinden fondsen en sponsoren het steeds belangrijker dat een museum geregistreerd is.
De Museumnorm is het kwaliteitskader voor geregistreerde musea in Nederland. Kwaliteit is essentieel voor een blijvende binding van alle inwoners van ons land met museale collecties. In deze norm zijn ook de Code Diversiteit & Inclusie en de Fair Practice Code opgenomen. Musea dienen deze uitgangspunten te onderschrijven en – naar vermogen – te implementeren. De Museumnorm bestaat uit 17 criteria verspreid over de drie pijlers bedrijfsvoering, collectie en publiek.
De toetsing of een museum voldoet aan de Museumnorm wordt gedaan door het Museumregister Nederland. Voldoet het museum aan de normen, dan krijgt het museum een vermelding in het Museumregister. Daarna kan het museum het lidmaatschap van de Museumvereniging aanvragen en desgewenst deelnemen aan de Museumkaart.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
dit predicaat wordt niet zomaar afgegeven. er gaat een intensief traject aan vooraf. in dit traject moet het museum aantonen dat het voldoet aan de museumnorm. het museumregister is opgezet om de kwaliteit van de nederlandse musea zichtbaar te maken, te bewaken en te verbeteren. de meerwaarde ligt zowel binnen als buiten de eigen organisatie. periodieke zelfanalyse zorgt ervoor dat een museum dit op een gestructureerde wijze kan doen. de externe meerwaarde is meervoudig. een museum kan aan andere partijen (bezoekers, collega-instellingen, overheden, fondsen, sponsors en dergelijke) aantonen dat het de zaken goed op orde heeft. daarnaast vinden fondsen en sponsoren het steeds belangrijker dat een museum geregistreerd is. de museumnorm is het kwaliteitskader voor geregistreerde musea in nederland. kwaliteit is essentieel voor een blijvende binding van alle inwoners van ons land met museale collecties. in deze norm zijn ook de code diversiteit & inclusie en de fair practice code opgenomen. musea dienen deze uitgangspunten te onderschrijven en – naar vermogen – te implementeren. de museumnorm bestaat uit 17 criteria verspreid over de drie pijlers bedrijfsvoering, collectie en publiek. de toetsing of een museum voldoet aan de museumnorm wordt gedaan door het museumregister nederland. voldoet het museum aan de normen, dan krijgt het museum een vermelding in het museumregister. daarna kan het museum het lidmaatschap van de museumvereniging aanvragen en desgewenst deelnemen aan de museumkaart. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
dit predicaat wordt niet zomaar afgegeven. er gaat een intensief traject aan vooraf. in dit traject moet het museum aantonen dat het voldoet aan de museumnorm. het museumregister is opgezet om de kwaliteit van de nederlandse musea zichtbaar te maken, te bewaken en te verbeteren. de meerwaarde ligt zowel binnen als buiten de eigen organisatie. periodieke zelfanalyse zorgt ervoor dat een museum dit op een gestructureerde wijze kan doen. de externe meerwaarde is meervoudig. een museum kan aan andere partijen (bezoekers, collega-instellingen, overheden, fondsen, sponsors en dergelijke) aantonen dat het de zaken goed op orde heeft. daarnaast vinden fondsen en sponsoren het steeds belangrijker dat een museum geregistreerd is. de museumnorm is het kwaliteitskader voor geregistreerde musea in nederland. kwaliteit is essentieel voor een blijvende binding van alle inwoners van ons land met museale collecties. in deze norm zijn ook de code diversiteit & inclusie en de fair practice code opgenomen. musea dienen deze uitgangspunten te onderschrijven en – naar vermogen – te implementeren. de museumnorm bestaat uit 17 criteria verspreid over de drie pijlers bedrijfsvoering, collectie en publiek. de toetsing of een museum voldoet aan de museumnorm wordt gedaan door het museumregister nederland. voldoet het museum aan de normen, dan krijgt het museum een vermelding in het museumregister. daarna kan het museum het lidmaatschap van de museumvereniging aanvragen en desgewenst deelnemen aan de museumkaart. dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.