de suggesties die de gemeente steenwijkerland heeft aangegeven in een zienswijze tijdens de internetconsultatieronde n.a.v. lelystad airport lijken gehoor te vinden. wethouder wim brus ‘in onze zienswijze hebben wij te kennen gegeven dat een wachtruimte boven de stad steenwijk niet acceptabel was in verband met de dichtheid van de bevolking. we hebben tevens een suggestie gedaan om deze wachtruimte te verplaatsen. dit is opgepakt en er wordt nu ambtelijk op het ministerie van infrastructuur en waterstaat bekeken of een nieuw wachtgebied mogelijk is. een wachtgebied dat tevens hoger zou kunnen liggen dan het huidige (2,7 in plaats van 1,8 kilometer hoogte) en een positief effect heeft voor onder meer steenwijkerland. het ministerie heeft aangegeven dat het belangrijk om structureel en tijdig volledige informatie te verschaffen en het besluitvormingstraject zo open en duidelijk mogelijk te houden. in het vervolgtraject worden inwoners, bestuurders van gemeenten en provincies beter geïnformeerd. verwacht wordt dat rond de jaarwisseling het ministerie laat weten hoe de aanvliegroutes er uit gaan zien en welke verbetervoorstellen overgenomen worden. wim brus ’al met al een mooie ontwikkeling waarbij ik mag constateren dat onze acties richting den haag niet voor niets zijn geweest. ik wil wel opmerken dat we ons blijven inzetten op een verhoging van de vliegroutes bij de komende herindeling van het luchtruim.’. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
de suggesties die de gemeente steenwijkerland heeft aangegeven in een zienswijze tijdens de internetconsultatieronde n.a.v. lelystad airport lijken gehoor te vinden. wethouder wim brus ‘in onze zienswijze hebben wij te kennen gegeven dat een wachtruimte boven de stad steenwijk niet acceptabel was in verband met de dichtheid van de bevolking. we hebben tevens een suggestie gedaan om deze wachtruimte te verplaatsen. dit is opgepakt en er wordt nu ambtelijk op het ministerie van infrastructuur en waterstaat bekeken of een nieuw wachtgebied mogelijk is. een wachtgebied dat tevens hoger zou kunnen liggen dan het huidige (2,7 in plaats van 1,8 kilometer hoogte) en een positief effect heeft voor onder meer steenwijkerland. het ministerie heeft aangegeven dat het belangrijk om structureel en tijdig volledige informatie te verschaffen en het besluitvormingstraject zo open en duidelijk mogelijk te houden. in het vervolgtraject worden inwoners, bestuurders van gemeenten en provincies beter geïnformeerd. verwacht wordt dat rond de jaarwisseling het ministerie laat weten hoe de aanvliegroutes er uit gaan zien en welke verbetervoorstellen overgenomen worden. wim brus ’al met al een mooie ontwikkeling waarbij ik mag constateren dat onze acties richting den haag niet voor niets zijn geweest. ik wil wel opmerken dat we ons blijven inzetten op een verhoging van de vliegroutes bij de komende herindeling van het luchtruim.’. dirk brans
De suggesties die de gemeente Steenwijkerland heeft aangegeven in een zienswijze tijdens de internetconsultatieronde n.a.v. Lelystad Airport lijken gehoor te vinden.
Wethouder Wim Brus ‘In onze zienswijze hebben wij te kennen gegeven dat een wachtruimte boven de stad Steenwijk niet acceptabel was in verband met de dichtheid van de bevolking. We hebben tevens een suggestie gedaan om deze wachtruimte te verplaatsen. Dit is opgepakt en er wordt nu ambtelijk op het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bekeken of een nieuw wachtgebied mogelijk is. Een wachtgebied dat tevens hoger zou kunnen liggen dan het huidige (2,7 in plaats van 1,8 kilometer hoogte) en een positief effect heeft voor onder meer Steenwijkerland.
Het Ministerie heeft aangegeven dat het belangrijk om structureel en tijdig volledige informatie te verschaffen en het besluitvormingstraject zo open en duidelijk mogelijk te houden. In het vervolgtraject worden inwoners, bestuurders van gemeenten en provincies beter geïnformeerd. Verwacht wordt dat rond de jaarwisseling het Ministerie laat weten hoe de aanvliegroutes er uit gaan zien en welke verbetervoorstellen overgenomen worden.
Wim Brus ’Al met al een mooie ontwikkeling waarbij ik mag constateren dat onze acties richting Den Haag niet voor niets zijn geweest. Ik wil wel opmerken dat we ons blijven inzetten op een verhoging van de vliegroutes bij de komende herindeling van het luchtruim.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
de suggesties die de gemeente steenwijkerland heeft aangegeven in een zienswijze tijdens de internetconsultatieronde n.a.v. lelystad airport lijken gehoor te vinden. wethouder wim brus ‘in onze zienswijze hebben wij te kennen gegeven dat een wachtruimte boven de stad steenwijk niet acceptabel was in verband met de dichtheid van de bevolking. we hebben tevens een suggestie gedaan om deze wachtruimte te verplaatsen. dit is opgepakt en er wordt nu ambtelijk op het ministerie van infrastructuur en waterstaat bekeken of een nieuw wachtgebied mogelijk is. een wachtgebied dat tevens hoger zou kunnen liggen dan het huidige (2,7 in plaats van 1,8 kilometer hoogte) en een positief effect heeft voor onder meer steenwijkerland. het ministerie heeft aangegeven dat het belangrijk om structureel en tijdig volledige informatie te verschaffen en het besluitvormingstraject zo open en duidelijk mogelijk te houden. in het vervolgtraject worden inwoners, bestuurders van gemeenten en provincies beter geïnformeerd. verwacht wordt dat rond de jaarwisseling het ministerie laat weten hoe de aanvliegroutes er uit gaan zien en welke verbetervoorstellen overgenomen worden. wim brus ’al met al een mooie ontwikkeling waarbij ik mag constateren dat onze acties richting den haag niet voor niets zijn geweest. ik wil wel opmerken dat we ons blijven inzetten op een verhoging van de vliegroutes bij de komende herindeling van het luchtruim.’. dirk brans
de suggesties die de gemeente steenwijkerland heeft aangegeven in een zienswijze tijdens de internetconsultatieronde n.a.v. lelystad airport lijken gehoor te vinden. wethouder wim brus ‘in onze zienswijze hebben wij te kennen gegeven dat een wachtruimte boven de stad steenwijk niet acceptabel was in verband met de dichtheid van de bevolking. we hebben tevens een suggestie gedaan om deze wachtruimte te verplaatsen. dit is opgepakt en er wordt nu ambtelijk op het ministerie van infrastructuur en waterstaat bekeken of een nieuw wachtgebied mogelijk is. een wachtgebied dat tevens hoger zou kunnen liggen dan het huidige (2,7 in plaats van 1,8 kilometer hoogte) en een positief effect heeft voor onder meer steenwijkerland. het ministerie heeft aangegeven dat het belangrijk om structureel en tijdig volledige informatie te verschaffen en het besluitvormingstraject zo open en duidelijk mogelijk te houden. in het vervolgtraject worden inwoners, bestuurders van gemeenten en provincies beter geïnformeerd. verwacht wordt dat rond de jaarwisseling het ministerie laat weten hoe de aanvliegroutes er uit gaan zien en welke verbetervoorstellen overgenomen worden. wim brus ’al met al een mooie ontwikkeling waarbij ik mag constateren dat onze acties richting den haag niet voor niets zijn geweest. ik wil wel opmerken dat we ons blijven inzetten op een verhoging van de vliegroutes bij de komende herindeling van het luchtruim.’. dirk brans