weerribben-wieden is dit jaar meer in trek bij toeristen dan de afgelopen jaren. in het eerste half jaar overnachtten 285.000 mensen in de regio. dat waren er een jaar eerder 264.000 en in 2015 273.000. merkleider jakob ponstein van weerribben-wieden marketing presenteerde die regiomonitor-cijfers maandagavond in taman indonesia. daar waren gastheren van nationaal park weerribben-wieden en partners van weerribben-wieden marketing aanwezig tijdens een eerste gezamenlijke najaarsbijeenkomst van beide organisaties. die werken steeds nauwer samen. ponstein kon met cijfers het ‘goede gevoel’ in de zaal staven. uit een korte enquête onder de 65 aanwezigen bleek dat bijna de helft van de ondernemers in 2017 beter draait dan in 2016, terwijl 16% een minder jaar beleeft. nederland waterland opvallend in de cbs-cijfers is dat slapen op een kampeerplek of in een groepsaccommodatie weer populairder is. na een aantal jaren van dalende cijfers zijn er nu weer meer toeristen die voor de camping kiezen. in de regio is die toename groter dan landelijk gezien. ook zijn er weer meer duitsers die voor de regio kiezen. dat kan te maken hebben met de zogenoemde waterlijn-campagne van het nederlands bureau voor toerisme, waarin marketingoost en weerribben-wieden marketing participeren. de organisatie heeft bovendien op vakantiebeurzen in binnen- en buitenland gestaan. vaak in samenwerking met een groot aantal samenwerkende hotels en campings, die samen een beurs bemannen. gastheren thea peters van ivn praatte de aanwezigen maandag bij over de nieuwe opzet van nationaal park weerribben-wieden en wat er gebeurt op het vlak van educatie en communicatie. met speciale aandacht voor de weerribben-wieden week van 14 t/m 22 april in 2018. thea presenteerde ook nog de nieuwe cursus gastheerschap die in januari 2018 start. cursisten leren daarin alles over het gebied en aanmelden is inmiddels mogelijk. marlisa wareman van taman indonesia ontving bovendien het nieuwe gevelbordje van nationaal park-weerribben. huisstijl weerribben-wieden marketing is de komende maanden ook druk met het vervangen van alle borden, vlaggen en andere uitingen. bij de start van het nieuwe seizoen in maart moet het voor bezoekers op alle fronten duidelijk zijn dat ze in weerribben-wieden zijn. de gemeente heeft tegen die tijd waar nodig ook alle borden vervangen. ponstein presenteerde maandag een toolkit met logo’s, foto’s, huisstijl en regiokaart, waarmee partners het gebied kunnen promoten. het is beschikbaar via de site dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
weerribben-wieden is dit jaar meer in trek bij toeristen dan de afgelopen jaren. in het eerste half jaar overnachtten 285.000 mensen in de regio. dat waren er een jaar eerder 264.000 en in 2015 273.000. merkleider jakob ponstein van weerribben-wieden marketing presenteerde die regiomonitor-cijfers maandagavond in taman indonesia. daar waren gastheren van nationaal park weerribben-wieden en partners van weerribben-wieden marketing aanwezig tijdens een eerste gezamenlijke najaarsbijeenkomst van beide organisaties. die werken steeds nauwer samen. ponstein kon met cijfers het ‘goede gevoel’ in de zaal staven. uit een korte enquête onder de 65 aanwezigen bleek dat bijna de helft van de ondernemers in 2017 beter draait dan in 2016, terwijl 16% een minder jaar beleeft. nederland waterland opvallend in de cbs-cijfers is dat slapen op een kampeerplek of in een groepsaccommodatie weer populairder is. na een aantal jaren van dalende cijfers zijn er nu weer meer toeristen die voor de camping kiezen. in de regio is die toename groter dan landelijk gezien. ook zijn er weer meer duitsers die voor de regio kiezen. dat kan te maken hebben met de zogenoemde waterlijn-campagne van het nederlands bureau voor toerisme, waarin marketingoost en weerribben-wieden marketing participeren. de organisatie heeft bovendien op vakantiebeurzen in binnen- en buitenland gestaan. vaak in samenwerking met een groot aantal samenwerkende hotels en campings, die samen een beurs bemannen. gastheren thea peters van ivn praatte de aanwezigen maandag bij over de nieuwe opzet van nationaal park weerribben-wieden en wat er gebeurt op het vlak van educatie en communicatie. met speciale aandacht voor de weerribben-wieden week van 14 t/m 22 april in 2018. thea presenteerde ook nog de nieuwe cursus gastheerschap die in januari 2018 start. cursisten leren daarin alles over het gebied en aanmelden is inmiddels mogelijk. marlisa wareman van taman indonesia ontving bovendien het nieuwe gevelbordje van nationaal park-weerribben. huisstijl weerribben-wieden marketing is de komende maanden ook druk met het vervangen van alle borden, vlaggen en andere uitingen. bij de start van het nieuwe seizoen in maart moet het voor bezoekers op alle fronten duidelijk zijn dat ze in weerribben-wieden zijn. de gemeente heeft tegen die tijd waar nodig ook alle borden vervangen. ponstein presenteerde maandag een toolkit met logo’s, foto’s, huisstijl en regiokaart, waarmee partners het gebied kunnen promoten. het is beschikbaar via de site dirk brans
Weerribben-Wieden is dit jaar meer in trek bij toeristen dan de afgelopen jaren. In het eerste half jaar overnachtten 285.000 mensen in de regio. Dat waren er een jaar eerder 264.000 en in 2015 273.000.
Merkleider Jakob Ponstein van Weerribben-Wieden marketing presenteerde die Regiomonitor-cijfers maandagavond in Taman Indonesia. Daar waren Gastheren van Nationaal Park Weerribben-Wieden en partners van Weerribben-Wieden Marketing aanwezig tijdens een eerste gezamenlijke najaarsbijeenkomst van beide organisaties. Die werken steeds nauwer samen.
Ponstein kon met cijfers het ‘goede gevoel’ in de zaal staven. Uit een korte enquête onder de 65 aanwezigen bleek dat bijna de helft van de ondernemers in 2017 beter draait dan in 2016, terwijl 16% een minder jaar beleeft.
Nederland waterland
Opvallend in de CBS-cijfers is dat slapen op een kampeerplek of in een groepsaccommodatie weer populairder is. Na een aantal jaren van dalende cijfers zijn er nu weer meer toeristen die voor de camping kiezen. In de regio is die toename groter dan landelijk gezien. Ook zijn er weer meer Duitsers die voor de regio kiezen.
Dat kan te maken hebben met de zogenoemde Waterlijn-campagne van het Nederlands Bureau voor Toerisme, waarin MarketingOost en Weerribben-Wieden marketing participeren. De organisatie heeft bovendien op vakantiebeurzen in binnen- en buitenland gestaan. Vaak in samenwerking met een groot aantal samenwerkende hotels en campings, die samen een beurs bemannen.
Gastheren
Thea Peters van IVN praatte de aanwezigen maandag bij over de nieuwe opzet van Nationaal Park Weerribben-Wieden en wat er gebeurt op het vlak van educatie en communicatie. Met speciale aandacht voor de Weerribben-Wieden week van 14 t/m 22 april in 2018. Thea presenteerde ook nog de nieuwe cursus gastheerschap die in januari 2018 start. Cursisten leren daarin alles over het gebied en aanmelden is inmiddels mogelijk. Marlisa Wareman van Taman Indonesia ontving bovendien het nieuwe gevelbordje van Nationaal Park-Weerribben.
Huisstijl
Weerribben-Wieden Marketing is de komende maanden ook druk met het vervangen van alle borden, vlaggen en andere uitingen. Bij de start van het nieuwe seizoen in maart moet het voor bezoekers op alle fronten duidelijk zijn dat ze in Weerribben-Wieden zijn. De gemeente heeft tegen die tijd waar nodig ook alle borden vervangen. Ponstein presenteerde maandag een toolkit met logo’s, foto’s, huisstijl en regiokaart, waarmee partners het gebied kunnen promoten. Het is beschikbaar via de site www.visitweerribbenwieden.com/partners
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
weerribben-wieden is dit jaar meer in trek bij toeristen dan de afgelopen jaren. in het eerste half jaar overnachtten 285.000 mensen in de regio. dat waren er een jaar eerder 264.000 en in 2015 273.000. merkleider jakob ponstein van weerribben-wieden marketing presenteerde die regiomonitor-cijfers maandagavond in taman indonesia. daar waren gastheren van nationaal park weerribben-wieden en partners van weerribben-wieden marketing aanwezig tijdens een eerste gezamenlijke najaarsbijeenkomst van beide organisaties. die werken steeds nauwer samen. ponstein kon met cijfers het ‘goede gevoel’ in de zaal staven. uit een korte enquête onder de 65 aanwezigen bleek dat bijna de helft van de ondernemers in 2017 beter draait dan in 2016, terwijl 16% een minder jaar beleeft. nederland waterland opvallend in de cbs-cijfers is dat slapen op een kampeerplek of in een groepsaccommodatie weer populairder is. na een aantal jaren van dalende cijfers zijn er nu weer meer toeristen die voor de camping kiezen. in de regio is die toename groter dan landelijk gezien. ook zijn er weer meer duitsers die voor de regio kiezen. dat kan te maken hebben met de zogenoemde waterlijn-campagne van het nederlands bureau voor toerisme, waarin marketingoost en weerribben-wieden marketing participeren. de organisatie heeft bovendien op vakantiebeurzen in binnen- en buitenland gestaan. vaak in samenwerking met een groot aantal samenwerkende hotels en campings, die samen een beurs bemannen. gastheren thea peters van ivn praatte de aanwezigen maandag bij over de nieuwe opzet van nationaal park weerribben-wieden en wat er gebeurt op het vlak van educatie en communicatie. met speciale aandacht voor de weerribben-wieden week van 14 t/m 22 april in 2018. thea presenteerde ook nog de nieuwe cursus gastheerschap die in januari 2018 start. cursisten leren daarin alles over het gebied en aanmelden is inmiddels mogelijk. marlisa wareman van taman indonesia ontving bovendien het nieuwe gevelbordje van nationaal park-weerribben. huisstijl weerribben-wieden marketing is de komende maanden ook druk met het vervangen van alle borden, vlaggen en andere uitingen. bij de start van het nieuwe seizoen in maart moet het voor bezoekers op alle fronten duidelijk zijn dat ze in weerribben-wieden zijn. de gemeente heeft tegen die tijd waar nodig ook alle borden vervangen. ponstein presenteerde maandag een toolkit met logo’s, foto’s, huisstijl en regiokaart, waarmee partners het gebied kunnen promoten. het is beschikbaar via de site dirk brans
weerribben-wieden is dit jaar meer in trek bij toeristen dan de afgelopen jaren. in het eerste half jaar overnachtten 285.000 mensen in de regio. dat waren er een jaar eerder 264.000 en in 2015 273.000. merkleider jakob ponstein van weerribben-wieden marketing presenteerde die regiomonitor-cijfers maandagavond in taman indonesia. daar waren gastheren van nationaal park weerribben-wieden en partners van weerribben-wieden marketing aanwezig tijdens een eerste gezamenlijke najaarsbijeenkomst van beide organisaties. die werken steeds nauwer samen. ponstein kon met cijfers het ‘goede gevoel’ in de zaal staven. uit een korte enquête onder de 65 aanwezigen bleek dat bijna de helft van de ondernemers in 2017 beter draait dan in 2016, terwijl 16% een minder jaar beleeft. nederland waterland opvallend in de cbs-cijfers is dat slapen op een kampeerplek of in een groepsaccommodatie weer populairder is. na een aantal jaren van dalende cijfers zijn er nu weer meer toeristen die voor de camping kiezen. in de regio is die toename groter dan landelijk gezien. ook zijn er weer meer duitsers die voor de regio kiezen. dat kan te maken hebben met de zogenoemde waterlijn-campagne van het nederlands bureau voor toerisme, waarin marketingoost en weerribben-wieden marketing participeren. de organisatie heeft bovendien op vakantiebeurzen in binnen- en buitenland gestaan. vaak in samenwerking met een groot aantal samenwerkende hotels en campings, die samen een beurs bemannen. gastheren thea peters van ivn praatte de aanwezigen maandag bij over de nieuwe opzet van nationaal park weerribben-wieden en wat er gebeurt op het vlak van educatie en communicatie. met speciale aandacht voor de weerribben-wieden week van 14 t/m 22 april in 2018. thea presenteerde ook nog de nieuwe cursus gastheerschap die in januari 2018 start. cursisten leren daarin alles over het gebied en aanmelden is inmiddels mogelijk. marlisa wareman van taman indonesia ontving bovendien het nieuwe gevelbordje van nationaal park-weerribben. huisstijl weerribben-wieden marketing is de komende maanden ook druk met het vervangen van alle borden, vlaggen en andere uitingen. bij de start van het nieuwe seizoen in maart moet het voor bezoekers op alle fronten duidelijk zijn dat ze in weerribben-wieden zijn. de gemeente heeft tegen die tijd waar nodig ook alle borden vervangen. ponstein presenteerde maandag een toolkit met logo’s, foto’s, huisstijl en regiokaart, waarmee partners het gebied kunnen promoten. het is beschikbaar via de site dirk brans