zaterdag 4 mei is er weer een repair café aan de boterweg 5 in tuk de vrijwilligers zijn weer paraat om diverse reparaties in ontvangst te nemen en samen met de klant te beoordelen en waar mogelijk te herstellen. veel kapotte voorwerpen zijn relatief eenvoudig te repareren. maar veel mensen hebben zo weinig reparatiekennis dat hun dat toch niet zelfstandig lukt. dat is een van de conclusies die repair café international trekt uit de analyse van bijna 8.000 reparaties. repair café international analyseerde de gegevens die in 2018 werden ingevoerd in de repairmonitor , de online tool waarmee vrijwilligers van repair cafés hun reparatiegegevens verzamelen. het ging om data van 34 repair cafés in nederland, de vs, engeland en australië. schoonmaken, ontkalken en smeren van alle reparaties was 65% succesvol. in veel gevallen bleken voorwerpen niet echt kapot te zijn, maar vooral onderhoud nodig te hebben. simpele handelingen zoals schoonmaken, ontkalken of smeren waren vaak al voldoende om een product weer te laten functioneren. dat mensen hiervoor naar een repair café komen, bewijst volgens de auteurs van het rapport het gebrek aan reparatiekennis in de samenleving. “ook zijn veel mensen zich er onvoldoende van bewust dat onderhoud erbij hoort; ze ervaren dat niet meer als een vanzelfsprekende taak die je thuis uitvoert, als onderdeel van het dagelijks leven”, reageert martine postma, directeur van repair café international. repareren terug in de klas dat moet volgens de stichting dringend veranderen. postma: “nederland wil een circulaire economie worden. daar hoort bij dat repareren en goed voor je spullen zorgen normale activiteiten zijn. onze vrijwilligers nemen het graag op zich om buurtgenoten de basishandelingen van repareren te laten zien. maar de echte verandering komt wanneer ook in het onderwijs het leren van reparatievaardigheden weer een plaats krijgt.”. robuuster ontwerp kan problemen voorkomen repair café international constateert uit de analyse van de repairmonitor ook dat veel problemen voorkomen hadden kunnen worden met robuuster ontwerp van vooral elektrische apparaten. deze worden naar het repair café gebracht met draadbreuken, versleten tandwielen, kapotte schakelaars en knoppen, verminderde accucapaciteit etc. “deze onderdelen zijn vaak niet zodanig geproduceerd dat ze regulier langdurig gebruik kunnen verdragen”, staat in het rapport. populaire producten en merken het product waarmee mensen het vaakst naar het repair café komen, was in 2018 het koffieapparaat. ook stofzuigers, fietsen, lampen, broeken, naaimachines, klokken, jassen, strijkijzers en laptops kom je daar vaak tegen. de populairste merken in de repairmonitor 2018 zijn philips, sony, bosch, tefal, samsung, miele, hp, nespresso, gazelle en braun. top 10 meest voorkomende producten in repairmonitor 2018, met aantallen meer informatie en meedoen meer weten? download het gehele rapport. of lees de samenvatting.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
zaterdag 4 mei is er weer een repair café aan de boterweg 5 in tuk de vrijwilligers zijn weer paraat om diverse reparaties in ontvangst te nemen en samen met de klant te beoordelen en waar mogelijk te herstellen. veel kapotte voorwerpen zijn relatief eenvoudig te repareren. maar veel mensen hebben zo weinig reparatiekennis dat hun dat toch niet zelfstandig lukt. dat is een van de conclusies die repair café international trekt uit de analyse van bijna 8.000 reparaties. repair café international analyseerde de gegevens die in 2018 werden ingevoerd in de repairmonitor , de online tool waarmee vrijwilligers van repair cafés hun reparatiegegevens verzamelen. het ging om data van 34 repair cafés in nederland, de vs, engeland en australië. schoonmaken, ontkalken en smeren van alle reparaties was 65% succesvol. in veel gevallen bleken voorwerpen niet echt kapot te zijn, maar vooral onderhoud nodig te hebben. simpele handelingen zoals schoonmaken, ontkalken of smeren waren vaak al voldoende om een product weer te laten functioneren. dat mensen hiervoor naar een repair café komen, bewijst volgens de auteurs van het rapport het gebrek aan reparatiekennis in de samenleving. “ook zijn veel mensen zich er onvoldoende van bewust dat onderhoud erbij hoort; ze ervaren dat niet meer als een vanzelfsprekende taak die je thuis uitvoert, als onderdeel van het dagelijks leven”, reageert martine postma, directeur van repair café international. repareren terug in de klas dat moet volgens de stichting dringend veranderen. postma: “nederland wil een circulaire economie worden. daar hoort bij dat repareren en goed voor je spullen zorgen normale activiteiten zijn. onze vrijwilligers nemen het graag op zich om buurtgenoten de basishandelingen van repareren te laten zien. maar de echte verandering komt wanneer ook in het onderwijs het leren van reparatievaardigheden weer een plaats krijgt.”. robuuster ontwerp kan problemen voorkomen repair café international constateert uit de analyse van de repairmonitor ook dat veel problemen voorkomen hadden kunnen worden met robuuster ontwerp van vooral elektrische apparaten. deze worden naar het repair café gebracht met draadbreuken, versleten tandwielen, kapotte schakelaars en knoppen, verminderde accucapaciteit etc. “deze onderdelen zijn vaak niet zodanig geproduceerd dat ze regulier langdurig gebruik kunnen verdragen”, staat in het rapport. populaire producten en merken het product waarmee mensen het vaakst naar het repair café komen, was in 2018 het koffieapparaat. ook stofzuigers, fietsen, lampen, broeken, naaimachines, klokken, jassen, strijkijzers en laptops kom je daar vaak tegen. de populairste merken in de repairmonitor 2018 zijn philips, sony, bosch, tefal, samsung, miele, hp, nespresso, gazelle en braun. top 10 meest voorkomende producten in repairmonitor 2018, met aantallen meer informatie en meedoen meer weten? download het gehele rapport. of lees de samenvatting.
Zaterdag 4 mei is er weer een Repair Café aan de boterweg 5 in Tuk de vrijwilligers zijn weer paraat om diverse reparaties in ontvangst te nemen en samen met de klant te beoordelen en waar mogelijk te herstellen.
Veel kapotte voorwerpen zijn relatief eenvoudig te repareren. Maar veel mensen hebben zo weinig reparatiekennis dat hun dat toch niet zelfstandig lukt. Dat is een van de conclusies die Repair Café International trekt uit de analyse van bijna 8.000 reparaties.
Repair Café International analyseerde de gegevens die in 2018 werden ingevoerd in de RepairMonitor, de online tool waarmee vrijwilligers van Repair Cafés hun reparatiegegevens verzamelen. Het ging om data van 34 Repair Cafés in Nederland, de VS, Engeland en Australië.
Schoonmaken, ontkalken en smeren
Van alle reparaties was 65% succesvol. In veel gevallen bleken voorwerpen niet echt kapot te zijn, maar vooral onderhoud nodig te hebben. Simpele handelingen zoals schoonmaken, ontkalken of smeren waren vaak al voldoende om een product weer te laten functioneren. Dat mensen hiervoor naar een Repair Café komen, bewijst volgens de auteurs van het rapport het gebrek aan reparatiekennis in de samenleving.
“Ook zijn veel mensen zich er onvoldoende van bewust dat onderhoud erbij hoort; ze ervaren dat niet meer als een vanzelfsprekende taak die je thuis uitvoert, als onderdeel van het dagelijks leven”, reageert Martine Postma, directeur van Repair Café International.
Repareren terug in de klas
Dat moet volgens de stichting dringend veranderen. Postma: “Nederland wil een circulaire economie worden. Daar hoort bij dat repareren en goed voor je spullen zorgen normale activiteiten zijn. Onze vrijwilligers nemen het graag op zich om buurtgenoten de basishandelingen van repareren te laten zien. Maar de echte verandering komt wanneer ook in het onderwijs het leren van reparatievaardigheden weer een plaats krijgt.”
Robuuster ontwerp kan problemen voorkomen
Repair Café International constateert uit de analyse van de RepairMonitor ook dat veel problemen voorkomen hadden kunnen worden met robuuster ontwerp van vooral elektrische apparaten. Deze worden naar het Repair Café gebracht met draadbreuken, versleten tandwielen, kapotte schakelaars en knoppen, verminderde accucapaciteit etc. “Deze onderdelen zijn vaak niet zodanig geproduceerd dat ze regulier langdurig gebruik kunnen verdragen”, staat in het rapport.
Populaire producten en merken
Het product waarmee mensen het vaakst naar het Repair Café komen, was in 2018 het koffieapparaat. Ook stofzuigers, fietsen, lampen, broeken, naaimachines, klokken, jassen, strijkijzers en laptops kom je daar vaak tegen. De populairste merken in de RepairMonitor 2018 zijn Philips, Sony, Bosch, Tefal, Samsung, Miele, HP, Nespresso, Gazelle en Braun.
Top 10 meest voorkomende producten in RepairMonitor 2018, met aantallen
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
zaterdag 4 mei is er weer een repair café aan de boterweg 5 in tuk de vrijwilligers zijn weer paraat om diverse reparaties in ontvangst te nemen en samen met de klant te beoordelen en waar mogelijk te herstellen. veel kapotte voorwerpen zijn relatief eenvoudig te repareren. maar veel mensen hebben zo weinig reparatiekennis dat hun dat toch niet zelfstandig lukt. dat is een van de conclusies die repair café international trekt uit de analyse van bijna 8.000 reparaties. repair café international analyseerde de gegevens die in 2018 werden ingevoerd in de repairmonitor , de online tool waarmee vrijwilligers van repair cafés hun reparatiegegevens verzamelen. het ging om data van 34 repair cafés in nederland, de vs, engeland en australië. schoonmaken, ontkalken en smeren van alle reparaties was 65% succesvol. in veel gevallen bleken voorwerpen niet echt kapot te zijn, maar vooral onderhoud nodig te hebben. simpele handelingen zoals schoonmaken, ontkalken of smeren waren vaak al voldoende om een product weer te laten functioneren. dat mensen hiervoor naar een repair café komen, bewijst volgens de auteurs van het rapport het gebrek aan reparatiekennis in de samenleving. “ook zijn veel mensen zich er onvoldoende van bewust dat onderhoud erbij hoort; ze ervaren dat niet meer als een vanzelfsprekende taak die je thuis uitvoert, als onderdeel van het dagelijks leven”, reageert martine postma, directeur van repair café international. repareren terug in de klas dat moet volgens de stichting dringend veranderen. postma: “nederland wil een circulaire economie worden. daar hoort bij dat repareren en goed voor je spullen zorgen normale activiteiten zijn. onze vrijwilligers nemen het graag op zich om buurtgenoten de basishandelingen van repareren te laten zien. maar de echte verandering komt wanneer ook in het onderwijs het leren van reparatievaardigheden weer een plaats krijgt.”. robuuster ontwerp kan problemen voorkomen repair café international constateert uit de analyse van de repairmonitor ook dat veel problemen voorkomen hadden kunnen worden met robuuster ontwerp van vooral elektrische apparaten. deze worden naar het repair café gebracht met draadbreuken, versleten tandwielen, kapotte schakelaars en knoppen, verminderde accucapaciteit etc. “deze onderdelen zijn vaak niet zodanig geproduceerd dat ze regulier langdurig gebruik kunnen verdragen”, staat in het rapport. populaire producten en merken het product waarmee mensen het vaakst naar het repair café komen, was in 2018 het koffieapparaat. ook stofzuigers, fietsen, lampen, broeken, naaimachines, klokken, jassen, strijkijzers en laptops kom je daar vaak tegen. de populairste merken in de repairmonitor 2018 zijn philips, sony, bosch, tefal, samsung, miele, hp, nespresso, gazelle en braun. top 10 meest voorkomende producten in repairmonitor 2018, met aantallen meer informatie en meedoen meer weten? download het gehele rapport. of lees de samenvatting.
zaterdag 4 mei is er weer een repair café aan de boterweg 5 in tuk de vrijwilligers zijn weer paraat om diverse reparaties in ontvangst te nemen en samen met de klant te beoordelen en waar mogelijk te herstellen. veel kapotte voorwerpen zijn relatief eenvoudig te repareren. maar veel mensen hebben zo weinig reparatiekennis dat hun dat toch niet zelfstandig lukt. dat is een van de conclusies die repair café international trekt uit de analyse van bijna 8.000 reparaties. repair café international analyseerde de gegevens die in 2018 werden ingevoerd in de repairmonitor , de online tool waarmee vrijwilligers van repair cafés hun reparatiegegevens verzamelen. het ging om data van 34 repair cafés in nederland, de vs, engeland en australië. schoonmaken, ontkalken en smeren van alle reparaties was 65% succesvol. in veel gevallen bleken voorwerpen niet echt kapot te zijn, maar vooral onderhoud nodig te hebben. simpele handelingen zoals schoonmaken, ontkalken of smeren waren vaak al voldoende om een product weer te laten functioneren. dat mensen hiervoor naar een repair café komen, bewijst volgens de auteurs van het rapport het gebrek aan reparatiekennis in de samenleving. “ook zijn veel mensen zich er onvoldoende van bewust dat onderhoud erbij hoort; ze ervaren dat niet meer als een vanzelfsprekende taak die je thuis uitvoert, als onderdeel van het dagelijks leven”, reageert martine postma, directeur van repair café international. repareren terug in de klas dat moet volgens de stichting dringend veranderen. postma: “nederland wil een circulaire economie worden. daar hoort bij dat repareren en goed voor je spullen zorgen normale activiteiten zijn. onze vrijwilligers nemen het graag op zich om buurtgenoten de basishandelingen van repareren te laten zien. maar de echte verandering komt wanneer ook in het onderwijs het leren van reparatievaardigheden weer een plaats krijgt.”. robuuster ontwerp kan problemen voorkomen repair café international constateert uit de analyse van de repairmonitor ook dat veel problemen voorkomen hadden kunnen worden met robuuster ontwerp van vooral elektrische apparaten. deze worden naar het repair café gebracht met draadbreuken, versleten tandwielen, kapotte schakelaars en knoppen, verminderde accucapaciteit etc. “deze onderdelen zijn vaak niet zodanig geproduceerd dat ze regulier langdurig gebruik kunnen verdragen”, staat in het rapport. populaire producten en merken het product waarmee mensen het vaakst naar het repair café komen, was in 2018 het koffieapparaat. ook stofzuigers, fietsen, lampen, broeken, naaimachines, klokken, jassen, strijkijzers en laptops kom je daar vaak tegen. de populairste merken in de repairmonitor 2018 zijn philips, sony, bosch, tefal, samsung, miele, hp, nespresso, gazelle en braun. top 10 meest voorkomende producten in repairmonitor 2018, met aantallen meer informatie en meedoen meer weten? download het gehele rapport. of lees de samenvatting.