fietsen zonder verlichting wordt het vaakst genoemd als iets dat mensen een onveilig gevoel geeft in het verkeer. veel fietsers beseffen nog niet dat fietsverlichting essentieel is om goed gezien te worden. uit onderzoek blijkt dat 34% van de fietsers geen of geen volledige fietsverlichting voert. desondanks geeft 95% van de fietsers aan het gevaarlijk te vinden om zonder verlichting in het donker te fietsen. het is dan ook belangrijk je verlichting aan te zetten in het donker of bij slecht zicht. niet alleen zie je zelf dan beter wat er voor je op de weg gebeurt, je valt ook veel beter op voor andere weggebruikers. het wordt weer vroeg donker en de fietsers moeten veel vaker in het donker naar en van hun bestemming school of werk. des te belangrijker is het nu om je fietsverlichting op orde te hebben. dat is het geval wanneer de koplamp wit of geel licht naar voren straalt, wanneer het achterlicht rood licht naar achteren straalt en de reflectoren aan de achterkant, in de spaken/op de band en op beide trappers aanwezig zijn. led lampjes in de wielen tussen de spaken is ten strengste verboden. staat wel cool maar het mag niet. omdat fietsers in november en december vaker ongelukken hebben, zet veilig verkeer nederland in op het creëren van bewustzijn over fietsverlichting. de afdeling steenwijkerland heeft in november twee weken lang besteed aan fietsers zonder verlichting om deze te voorzien van noodverlichtingslampjes, zodat fietsers veilig naar hun bestemming konden komen. zij deden dit ‘s-ochtends en ’s-avonds op drukke locaties in steenwijkerland. op 7 locaties heeft veilig verkeer nederland afdeling steenwijkerland controles en reparaties uitgevoerd zodat vooral de schoolgaande jeugd voorzien waren van een goede verlichting. buiten deze controles langs de weg besteed veilig verkeer afd. steenwijkerland in oktober en november ook veel tijd om kinderen met de fiets op de basisscholen niet enkel de verlichting maar ook de gehele fiets te controleren opdat dat zij veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. als veilig verkeer nederland mogen wij geen fietsers staande houden om hen te attenderen op een niet werkende verlichting. daarom zijn deze acties in goede samenwerking uitgevoerd met de regionale politie die bij een niet aanwezige functionele verlichting, helaas voor de fietsers, een bekeuring heeft moeten uitdelen. globaal heeft veilig verkeer nederland afd. steenwijkerland op de 7 locaties in totaal 80 a 90 fietsers geholpen met de fietsverlichting, door reparatie of door hen te voorzien van een gratis noodverlichting. regelmatig kwamen er ook fietsers met de fiets aan de hand naar ons toe, om een bekeuring te ontlopen, om de fietsverlichting in orde te laten maken. dit was een logisch gevolg van het door de sociale media verspreidde bericht dat veilig verkeer en de politie op een locatie stonden om de verlichting te controleren. van de vele geholpen fietsers mag gesteld worden dat deze behoren tot de categorie fietsers in de leeftijdsklasse van 15 tot 30 jaar! na deze periode heeft de afdeling steenwijkerland het gevoel dat er weer wat minder fietsers met geen verlichting rond rijden, en dat is de winst van de actie ondanks de kou en de regen. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
fietsen zonder verlichting wordt het vaakst genoemd als iets dat mensen een onveilig gevoel geeft in het verkeer. veel fietsers beseffen nog niet dat fietsverlichting essentieel is om goed gezien te worden. uit onderzoek blijkt dat 34% van de fietsers geen of geen volledige fietsverlichting voert. desondanks geeft 95% van de fietsers aan het gevaarlijk te vinden om zonder verlichting in het donker te fietsen. het is dan ook belangrijk je verlichting aan te zetten in het donker of bij slecht zicht. niet alleen zie je zelf dan beter wat er voor je op de weg gebeurt, je valt ook veel beter op voor andere weggebruikers. het wordt weer vroeg donker en de fietsers moeten veel vaker in het donker naar en van hun bestemming school of werk. des te belangrijker is het nu om je fietsverlichting op orde te hebben. dat is het geval wanneer de koplamp wit of geel licht naar voren straalt, wanneer het achterlicht rood licht naar achteren straalt en de reflectoren aan de achterkant, in de spaken/op de band en op beide trappers aanwezig zijn. led lampjes in de wielen tussen de spaken is ten strengste verboden. staat wel cool maar het mag niet. omdat fietsers in november en december vaker ongelukken hebben, zet veilig verkeer nederland in op het creëren van bewustzijn over fietsverlichting. de afdeling steenwijkerland heeft in november twee weken lang besteed aan fietsers zonder verlichting om deze te voorzien van noodverlichtingslampjes, zodat fietsers veilig naar hun bestemming konden komen. zij deden dit ‘s-ochtends en ’s-avonds op drukke locaties in steenwijkerland. op 7 locaties heeft veilig verkeer nederland afdeling steenwijkerland controles en reparaties uitgevoerd zodat vooral de schoolgaande jeugd voorzien waren van een goede verlichting. buiten deze controles langs de weg besteed veilig verkeer afd. steenwijkerland in oktober en november ook veel tijd om kinderen met de fiets op de basisscholen niet enkel de verlichting maar ook de gehele fiets te controleren opdat dat zij veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. als veilig verkeer nederland mogen wij geen fietsers staande houden om hen te attenderen op een niet werkende verlichting. daarom zijn deze acties in goede samenwerking uitgevoerd met de regionale politie die bij een niet aanwezige functionele verlichting, helaas voor de fietsers, een bekeuring heeft moeten uitdelen. globaal heeft veilig verkeer nederland afd. steenwijkerland op de 7 locaties in totaal 80 a 90 fietsers geholpen met de fietsverlichting, door reparatie of door hen te voorzien van een gratis noodverlichting. regelmatig kwamen er ook fietsers met de fiets aan de hand naar ons toe, om een bekeuring te ontlopen, om de fietsverlichting in orde te laten maken. dit was een logisch gevolg van het door de sociale media verspreidde bericht dat veilig verkeer en de politie op een locatie stonden om de verlichting te controleren. van de vele geholpen fietsers mag gesteld worden dat deze behoren tot de categorie fietsers in de leeftijdsklasse van 15 tot 30 jaar! na deze periode heeft de afdeling steenwijkerland het gevoel dat er weer wat minder fietsers met geen verlichting rond rijden, en dat is de winst van de actie ondanks de kou en de regen. dirk brans
Fietsen zonder verlichting wordt het vaakst genoemd als iets dat mensen een onveilig gevoel geeft in het verkeer. Veel fietsers beseffen nog niet dat fietsverlichting essentieel is om goed gezien te worden.
Uit onderzoek blijkt dat 34% van de fietsers geen of geen volledige fietsverlichting voert. Desondanks geeft 95% van de fietsers aan het gevaarlijk te vinden om zonder verlichting in het donker te fietsen. Het is dan ook belangrijk je verlichting aan te zetten in het donker of bij slecht zicht. Niet alleen zie je zelf dan beter wat er voor je op de weg gebeurt, je valt ook veel beter op voor andere weggebruikers.
Het wordt weer vroeg donker en de fietsers moeten veel vaker in het donker naar en van hun bestemming school of werk. Des te belangrijker is het nu om je fietsverlichting op orde te hebben. Dat is het geval wanneer de koplamp wit of geel licht naar voren straalt, wanneer het achterlicht rood licht naar achteren straalt en de reflectoren aan de achterkant, in de spaken/op de band en op beide trappers aanwezig zijn. Led lampjes in de wielen tussen de spaken is ten strengste verboden. Staat wel cool maar het mag niet.
Omdat fietsers in november en december vaker ongelukken hebben, zet Veilig Verkeer Nederland in op het creëren van bewustzijn over fietsverlichting. De afdeling Steenwijkerland heeft in november twee weken lang besteed aan fietsers zonder verlichting om deze te voorzien van noodverlichtingslampjes, zodat fietsers veilig naar hun bestemming konden komen. Zij deden dit ‘s-ochtends en ’s-avonds op drukke locaties in Steenwijkerland. Op 7 locaties heeft veilig verkeer Nederland afdeling Steenwijkerland controles en reparaties uitgevoerd zodat vooral de schoolgaande jeugd voorzien waren van een goede verlichting.
Buiten deze controles langs de weg besteed Veilig Verkeer Afd. Steenwijkerland in oktober en november ook veel tijd om kinderen met de fiets op de basisscholen niet enkel de verlichting maar ook de gehele fiets te controleren opdat dat zij veilig aan het verkeer kunnen deelnemen.
Als Veilig Verkeer Nederland mogen wij geen fietsers staande houden om hen te attenderen op een niet werkende verlichting. Daarom zijn deze acties in goede samenwerking uitgevoerd met de regionale politie die bij een niet aanwezige functionele verlichting, helaas voor de fietsers, een bekeuring heeft moeten uitdelen. Globaal heeft Veilig Verkeer Nederland afd. Steenwijkerland op de 7 locaties in totaal 80 a 90 fietsers geholpen met de fietsverlichting, door reparatie of door hen te voorzien van een gratis noodverlichting.
Regelmatig kwamen er ook fietsers met de fiets aan de hand naar ons toe, om een bekeuring te ontlopen, om de fietsverlichting in orde te laten maken. Dit was een logisch gevolg van het door de sociale media verspreidde bericht dat Veilig Verkeer en de politie op een locatie stonden om de verlichting te controleren. Van de vele geholpen fietsers mag gesteld worden dat deze behoren tot de categorie fietsers in de leeftijdsklasse van 15 tot 30 jaar! Na deze periode heeft de afdeling Steenwijkerland het gevoel dat er weer wat minder fietsers met geen verlichting rond rijden, en dat is de winst van de actie ondanks de kou en de regen
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
fietsen zonder verlichting wordt het vaakst genoemd als iets dat mensen een onveilig gevoel geeft in het verkeer. veel fietsers beseffen nog niet dat fietsverlichting essentieel is om goed gezien te worden. uit onderzoek blijkt dat 34% van de fietsers geen of geen volledige fietsverlichting voert. desondanks geeft 95% van de fietsers aan het gevaarlijk te vinden om zonder verlichting in het donker te fietsen. het is dan ook belangrijk je verlichting aan te zetten in het donker of bij slecht zicht. niet alleen zie je zelf dan beter wat er voor je op de weg gebeurt, je valt ook veel beter op voor andere weggebruikers. het wordt weer vroeg donker en de fietsers moeten veel vaker in het donker naar en van hun bestemming school of werk. des te belangrijker is het nu om je fietsverlichting op orde te hebben. dat is het geval wanneer de koplamp wit of geel licht naar voren straalt, wanneer het achterlicht rood licht naar achteren straalt en de reflectoren aan de achterkant, in de spaken/op de band en op beide trappers aanwezig zijn. led lampjes in de wielen tussen de spaken is ten strengste verboden. staat wel cool maar het mag niet. omdat fietsers in november en december vaker ongelukken hebben, zet veilig verkeer nederland in op het creëren van bewustzijn over fietsverlichting. de afdeling steenwijkerland heeft in november twee weken lang besteed aan fietsers zonder verlichting om deze te voorzien van noodverlichtingslampjes, zodat fietsers veilig naar hun bestemming konden komen. zij deden dit ‘s-ochtends en ’s-avonds op drukke locaties in steenwijkerland. op 7 locaties heeft veilig verkeer nederland afdeling steenwijkerland controles en reparaties uitgevoerd zodat vooral de schoolgaande jeugd voorzien waren van een goede verlichting. buiten deze controles langs de weg besteed veilig verkeer afd. steenwijkerland in oktober en november ook veel tijd om kinderen met de fiets op de basisscholen niet enkel de verlichting maar ook de gehele fiets te controleren opdat dat zij veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. als veilig verkeer nederland mogen wij geen fietsers staande houden om hen te attenderen op een niet werkende verlichting. daarom zijn deze acties in goede samenwerking uitgevoerd met de regionale politie die bij een niet aanwezige functionele verlichting, helaas voor de fietsers, een bekeuring heeft moeten uitdelen. globaal heeft veilig verkeer nederland afd. steenwijkerland op de 7 locaties in totaal 80 a 90 fietsers geholpen met de fietsverlichting, door reparatie of door hen te voorzien van een gratis noodverlichting. regelmatig kwamen er ook fietsers met de fiets aan de hand naar ons toe, om een bekeuring te ontlopen, om de fietsverlichting in orde te laten maken. dit was een logisch gevolg van het door de sociale media verspreidde bericht dat veilig verkeer en de politie op een locatie stonden om de verlichting te controleren. van de vele geholpen fietsers mag gesteld worden dat deze behoren tot de categorie fietsers in de leeftijdsklasse van 15 tot 30 jaar! na deze periode heeft de afdeling steenwijkerland het gevoel dat er weer wat minder fietsers met geen verlichting rond rijden, en dat is de winst van de actie ondanks de kou en de regen. dirk brans
fietsen zonder verlichting wordt het vaakst genoemd als iets dat mensen een onveilig gevoel geeft in het verkeer. veel fietsers beseffen nog niet dat fietsverlichting essentieel is om goed gezien te worden. uit onderzoek blijkt dat 34% van de fietsers geen of geen volledige fietsverlichting voert. desondanks geeft 95% van de fietsers aan het gevaarlijk te vinden om zonder verlichting in het donker te fietsen. het is dan ook belangrijk je verlichting aan te zetten in het donker of bij slecht zicht. niet alleen zie je zelf dan beter wat er voor je op de weg gebeurt, je valt ook veel beter op voor andere weggebruikers. het wordt weer vroeg donker en de fietsers moeten veel vaker in het donker naar en van hun bestemming school of werk. des te belangrijker is het nu om je fietsverlichting op orde te hebben. dat is het geval wanneer de koplamp wit of geel licht naar voren straalt, wanneer het achterlicht rood licht naar achteren straalt en de reflectoren aan de achterkant, in de spaken/op de band en op beide trappers aanwezig zijn. led lampjes in de wielen tussen de spaken is ten strengste verboden. staat wel cool maar het mag niet. omdat fietsers in november en december vaker ongelukken hebben, zet veilig verkeer nederland in op het creëren van bewustzijn over fietsverlichting. de afdeling steenwijkerland heeft in november twee weken lang besteed aan fietsers zonder verlichting om deze te voorzien van noodverlichtingslampjes, zodat fietsers veilig naar hun bestemming konden komen. zij deden dit ‘s-ochtends en ’s-avonds op drukke locaties in steenwijkerland. op 7 locaties heeft veilig verkeer nederland afdeling steenwijkerland controles en reparaties uitgevoerd zodat vooral de schoolgaande jeugd voorzien waren van een goede verlichting. buiten deze controles langs de weg besteed veilig verkeer afd. steenwijkerland in oktober en november ook veel tijd om kinderen met de fiets op de basisscholen niet enkel de verlichting maar ook de gehele fiets te controleren opdat dat zij veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. als veilig verkeer nederland mogen wij geen fietsers staande houden om hen te attenderen op een niet werkende verlichting. daarom zijn deze acties in goede samenwerking uitgevoerd met de regionale politie die bij een niet aanwezige functionele verlichting, helaas voor de fietsers, een bekeuring heeft moeten uitdelen. globaal heeft veilig verkeer nederland afd. steenwijkerland op de 7 locaties in totaal 80 a 90 fietsers geholpen met de fietsverlichting, door reparatie of door hen te voorzien van een gratis noodverlichting. regelmatig kwamen er ook fietsers met de fiets aan de hand naar ons toe, om een bekeuring te ontlopen, om de fietsverlichting in orde te laten maken. dit was een logisch gevolg van het door de sociale media verspreidde bericht dat veilig verkeer en de politie op een locatie stonden om de verlichting te controleren. van de vele geholpen fietsers mag gesteld worden dat deze behoren tot de categorie fietsers in de leeftijdsklasse van 15 tot 30 jaar! na deze periode heeft de afdeling steenwijkerland het gevoel dat er weer wat minder fietsers met geen verlichting rond rijden, en dat is de winst van de actie ondanks de kou en de regen. dirk brans