zorg- en welzijns-studenten van drenthe college meppel hebben deze zomer de mogelijkheid gekregen om studie- en stage-achterstanden in te halen. studenten werden intensief begeleid door vier docenten van de school voor middelbaar beroepsonderwijs. deze zomerbegeleiding heeft studievertraging voorkomen en zelfs geresulteerd in diploma’s. contactmoment online door de coronamaatregelen hadden zowel eerste-, tweede- als derdejaarsstudenten achterstanden opgelopen. voor de zomerbegeleiding konden de mbo-studenten zich aanmelden. de begeleiding bestond uit wekelijkse contactmomenten online. achterstanden werden in kaart gebracht, een plan van aanpak werd door de studenten geschreven, opdrachten ingeleverd en de studievoortgang werd besproken. zestien studenten zestien studenten maakten dankbaar gebruik van de zomerbegeleiding. eén van hen was de 23-jarige jesse waterlander, derdejaarsstudent pedagogisch medewerker kinderopvang. voor de coronamaatregelen liep hij drie dagen in de week stage bij kinderopvang ‘de kinderkei’ in wolvega. jesse: “door de maatregelen kon ik mijn stage en dus ook mijn opleiding niet afronden. ik had mijn stage-uren al gemaakt, maar moest nog vier examens bij de kinderopvang doen. het voeren van een oudergesprek was daar één van. toen ik hoorde van de zomerbegeleiding heb ik gelijk mijn stagebegeleider gebeld. in de zomervakantie heb ik twee dagen in de week bij de kinderopvang gewerkt aan mijn examens. volgende week heb ik mijn eindgesprek en als het goed is ontvang ik daarna mijn diploma. vanaf oktober ga ik bij de kinderopvang aan het werk. hij vervolgt: “de begeleiding vanuit school heb ik als heel prettig ervaren. iedere woensdag had ik op een vast moment contact met een docent online. alles was bespreekbaar en ik heb veel gehad aan de feedback op mijn ingeleverde examen-opdrachten.”. contactmoment werkveld ook het werkveld mocht gebruik maken van de zomerbegeleiding. docent fida teekens: “we hebben de stagebedrijven over de online contactmomenten geïnformeerd. iedere werkdag was er van 09.00 tot 13.00 uur een docent beschikbaar, die naast vragen en afspraken met studenten ook bereikbaar was voor vragen en calamiteiten vanuit het werkveld. een win-win situatie.”. over drenthe college drenthe college is een mbo en opleidingencentrum. elk jaar volgen ongeveer 8.000 studenten een opleiding aan drenthe college. dichtbij huis op één van de vele locaties in de provincie drenthe. met 800 medewerkers verspreid over onze locaties in assen, emmen en meppel bieden we gevarieerd onderwijs. wij hebben als missie studenten, partners en elkaar uit te dagen om hun grenzen te verleggen. dit doen we door aandacht te hebben voor talent en mogelijkheden. we leren van elkaar en met elkaar. zo bouwen we aan een waardevolle toekomst. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
zorg- en welzijns-studenten van drenthe college meppel hebben deze zomer de mogelijkheid gekregen om studie- en stage-achterstanden in te halen. studenten werden intensief begeleid door vier docenten van de school voor middelbaar beroepsonderwijs. deze zomerbegeleiding heeft studievertraging voorkomen en zelfs geresulteerd in diploma’s. contactmoment online door de coronamaatregelen hadden zowel eerste-, tweede- als derdejaarsstudenten achterstanden opgelopen. voor de zomerbegeleiding konden de mbo-studenten zich aanmelden. de begeleiding bestond uit wekelijkse contactmomenten online. achterstanden werden in kaart gebracht, een plan van aanpak werd door de studenten geschreven, opdrachten ingeleverd en de studievoortgang werd besproken. zestien studenten zestien studenten maakten dankbaar gebruik van de zomerbegeleiding. eén van hen was de 23-jarige jesse waterlander, derdejaarsstudent pedagogisch medewerker kinderopvang. voor de coronamaatregelen liep hij drie dagen in de week stage bij kinderopvang ‘de kinderkei’ in wolvega. jesse: “door de maatregelen kon ik mijn stage en dus ook mijn opleiding niet afronden. ik had mijn stage-uren al gemaakt, maar moest nog vier examens bij de kinderopvang doen. het voeren van een oudergesprek was daar één van. toen ik hoorde van de zomerbegeleiding heb ik gelijk mijn stagebegeleider gebeld. in de zomervakantie heb ik twee dagen in de week bij de kinderopvang gewerkt aan mijn examens. volgende week heb ik mijn eindgesprek en als het goed is ontvang ik daarna mijn diploma. vanaf oktober ga ik bij de kinderopvang aan het werk. hij vervolgt: “de begeleiding vanuit school heb ik als heel prettig ervaren. iedere woensdag had ik op een vast moment contact met een docent online. alles was bespreekbaar en ik heb veel gehad aan de feedback op mijn ingeleverde examen-opdrachten.”. contactmoment werkveld ook het werkveld mocht gebruik maken van de zomerbegeleiding. docent fida teekens: “we hebben de stagebedrijven over de online contactmomenten geïnformeerd. iedere werkdag was er van 09.00 tot 13.00 uur een docent beschikbaar, die naast vragen en afspraken met studenten ook bereikbaar was voor vragen en calamiteiten vanuit het werkveld. een win-win situatie.”. over drenthe college drenthe college is een mbo en opleidingencentrum. elk jaar volgen ongeveer 8.000 studenten een opleiding aan drenthe college. dichtbij huis op één van de vele locaties in de provincie drenthe. met 800 medewerkers verspreid over onze locaties in assen, emmen en meppel bieden we gevarieerd onderwijs. wij hebben als missie studenten, partners en elkaar uit te dagen om hun grenzen te verleggen. dit doen we door aandacht te hebben voor talent en mogelijkheden. we leren van elkaar en met elkaar. zo bouwen we aan een waardevolle toekomst. dirk brans
Zorg- en Welzijns-studenten van Drenthe College Meppel hebben deze zomer de mogelijkheid gekregen om studie- en stage-achterstanden in te halen. Studenten werden intensief begeleid door vier docenten van de school voor middelbaar beroepsonderwijs. Deze zomerbegeleiding heeft studievertraging voorkomen en zelfs geresulteerd in diploma’s.
Contactmoment online
Door de coronamaatregelen hadden zowel eerste-, tweede- als derdejaarsstudenten achterstanden opgelopen. Voor de zomerbegeleiding konden de mbo-studenten zich aanmelden. De begeleiding bestond uit wekelijkse contactmomenten online. Achterstanden werden in kaart gebracht, een plan van aanpak werd door de studenten geschreven, opdrachten ingeleverd en de studievoortgang werd besproken.
Zestien studenten
Zestien studenten maakten dankbaar gebruik van de zomerbegeleiding. Eén van hen was de 23-jarige Jesse Waterlander, derdejaarsstudent Pedagogisch Medewerker Kinderopvang. Voor de coronamaatregelen liep hij drie dagen in de week stage bij kinderopvang ‘De Kinderkei’ in Wolvega.
Jesse: “Door de maatregelen kon ik mijn stage en dus ook mijn opleiding niet afronden. Ik had mijn stage-uren al gemaakt, maar moest nog vier examens bij de kinderopvang doen. Het voeren van een oudergesprek was daar één van. Toen ik hoorde van de zomerbegeleiding heb ik gelijk mijn stagebegeleider gebeld. In de zomervakantie heb ik twee dagen in de week bij de kinderopvang gewerkt aan mijn examens. Volgende week heb ik mijn eindgesprek en als het goed is ontvang ik daarna mijn diploma. Vanaf oktober ga ik bij de kinderopvang aan het werk.
Hij vervolgt: “De begeleiding vanuit school heb ik als heel prettig ervaren. Iedere woensdag had ik op een vast moment contact met een docent online. Alles was bespreekbaar en ik heb veel gehad aan de feedback op mijn ingeleverde examen-opdrachten.”
Contactmoment werkveld Ook het werkveld mocht gebruik maken van de zomerbegeleiding. Docent Fida Teekens: “We hebben de stagebedrijven over de online contactmomenten geïnformeerd. Iedere werkdag was er van 09.00 tot 13.00 uur een docent beschikbaar, die naast vragen en afspraken met studenten ook bereikbaar was voor vragen en calamiteiten vanuit het werkveld. Een win-win situatie.”
Over Drenthe College
Drenthe College is een mbo en opleidingencentrum. Elk jaar volgen ongeveer 8.000 studenten een opleiding aan Drenthe College. Dichtbij huis op één van de vele locaties in de provincie Drenthe. Met 800 medewerkers verspreid over onze locaties in Assen, Emmen en Meppel bieden we gevarieerd onderwijs. Wij hebben als missie studenten, partners en elkaar uit te dagen om hun grenzen te verleggen. Dit doen we door aandacht te hebben voor talent en mogelijkheden. We leren van elkaar en met elkaar. Zo bouwen we aan een waardevolle toekomst.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
zorg- en welzijns-studenten van drenthe college meppel hebben deze zomer de mogelijkheid gekregen om studie- en stage-achterstanden in te halen. studenten werden intensief begeleid door vier docenten van de school voor middelbaar beroepsonderwijs. deze zomerbegeleiding heeft studievertraging voorkomen en zelfs geresulteerd in diploma’s. contactmoment online door de coronamaatregelen hadden zowel eerste-, tweede- als derdejaarsstudenten achterstanden opgelopen. voor de zomerbegeleiding konden de mbo-studenten zich aanmelden. de begeleiding bestond uit wekelijkse contactmomenten online. achterstanden werden in kaart gebracht, een plan van aanpak werd door de studenten geschreven, opdrachten ingeleverd en de studievoortgang werd besproken. zestien studenten zestien studenten maakten dankbaar gebruik van de zomerbegeleiding. eén van hen was de 23-jarige jesse waterlander, derdejaarsstudent pedagogisch medewerker kinderopvang. voor de coronamaatregelen liep hij drie dagen in de week stage bij kinderopvang ‘de kinderkei’ in wolvega. jesse: “door de maatregelen kon ik mijn stage en dus ook mijn opleiding niet afronden. ik had mijn stage-uren al gemaakt, maar moest nog vier examens bij de kinderopvang doen. het voeren van een oudergesprek was daar één van. toen ik hoorde van de zomerbegeleiding heb ik gelijk mijn stagebegeleider gebeld. in de zomervakantie heb ik twee dagen in de week bij de kinderopvang gewerkt aan mijn examens. volgende week heb ik mijn eindgesprek en als het goed is ontvang ik daarna mijn diploma. vanaf oktober ga ik bij de kinderopvang aan het werk. hij vervolgt: “de begeleiding vanuit school heb ik als heel prettig ervaren. iedere woensdag had ik op een vast moment contact met een docent online. alles was bespreekbaar en ik heb veel gehad aan de feedback op mijn ingeleverde examen-opdrachten.”. contactmoment werkveld ook het werkveld mocht gebruik maken van de zomerbegeleiding. docent fida teekens: “we hebben de stagebedrijven over de online contactmomenten geïnformeerd. iedere werkdag was er van 09.00 tot 13.00 uur een docent beschikbaar, die naast vragen en afspraken met studenten ook bereikbaar was voor vragen en calamiteiten vanuit het werkveld. een win-win situatie.”. over drenthe college drenthe college is een mbo en opleidingencentrum. elk jaar volgen ongeveer 8.000 studenten een opleiding aan drenthe college. dichtbij huis op één van de vele locaties in de provincie drenthe. met 800 medewerkers verspreid over onze locaties in assen, emmen en meppel bieden we gevarieerd onderwijs. wij hebben als missie studenten, partners en elkaar uit te dagen om hun grenzen te verleggen. dit doen we door aandacht te hebben voor talent en mogelijkheden. we leren van elkaar en met elkaar. zo bouwen we aan een waardevolle toekomst. dirk brans
zorg- en welzijns-studenten van drenthe college meppel hebben deze zomer de mogelijkheid gekregen om studie- en stage-achterstanden in te halen. studenten werden intensief begeleid door vier docenten van de school voor middelbaar beroepsonderwijs. deze zomerbegeleiding heeft studievertraging voorkomen en zelfs geresulteerd in diploma’s. contactmoment online door de coronamaatregelen hadden zowel eerste-, tweede- als derdejaarsstudenten achterstanden opgelopen. voor de zomerbegeleiding konden de mbo-studenten zich aanmelden. de begeleiding bestond uit wekelijkse contactmomenten online. achterstanden werden in kaart gebracht, een plan van aanpak werd door de studenten geschreven, opdrachten ingeleverd en de studievoortgang werd besproken. zestien studenten zestien studenten maakten dankbaar gebruik van de zomerbegeleiding. eén van hen was de 23-jarige jesse waterlander, derdejaarsstudent pedagogisch medewerker kinderopvang. voor de coronamaatregelen liep hij drie dagen in de week stage bij kinderopvang ‘de kinderkei’ in wolvega. jesse: “door de maatregelen kon ik mijn stage en dus ook mijn opleiding niet afronden. ik had mijn stage-uren al gemaakt, maar moest nog vier examens bij de kinderopvang doen. het voeren van een oudergesprek was daar één van. toen ik hoorde van de zomerbegeleiding heb ik gelijk mijn stagebegeleider gebeld. in de zomervakantie heb ik twee dagen in de week bij de kinderopvang gewerkt aan mijn examens. volgende week heb ik mijn eindgesprek en als het goed is ontvang ik daarna mijn diploma. vanaf oktober ga ik bij de kinderopvang aan het werk. hij vervolgt: “de begeleiding vanuit school heb ik als heel prettig ervaren. iedere woensdag had ik op een vast moment contact met een docent online. alles was bespreekbaar en ik heb veel gehad aan de feedback op mijn ingeleverde examen-opdrachten.”. contactmoment werkveld ook het werkveld mocht gebruik maken van de zomerbegeleiding. docent fida teekens: “we hebben de stagebedrijven over de online contactmomenten geïnformeerd. iedere werkdag was er van 09.00 tot 13.00 uur een docent beschikbaar, die naast vragen en afspraken met studenten ook bereikbaar was voor vragen en calamiteiten vanuit het werkveld. een win-win situatie.”. over drenthe college drenthe college is een mbo en opleidingencentrum. elk jaar volgen ongeveer 8.000 studenten een opleiding aan drenthe college. dichtbij huis op één van de vele locaties in de provincie drenthe. met 800 medewerkers verspreid over onze locaties in assen, emmen en meppel bieden we gevarieerd onderwijs. wij hebben als missie studenten, partners en elkaar uit te dagen om hun grenzen te verleggen. dit doen we door aandacht te hebben voor talent en mogelijkheden. we leren van elkaar en met elkaar. zo bouwen we aan een waardevolle toekomst. dirk brans