Loket voor digitale vragen weer op afspraak actief in Bibliotheek Steenwijk
De Bibliotheek Kop van Overijssel staat midden in de samenleving. Een samenleving die steeds digitaler wordt. Niet alleen communiceren we via mail en sociale media, ook organisaties bieden hun producten en diensten digitaal aan. Iedereen lijkt in deze ontwikkeling mee te gaan, maar wat als je digitaal niet of minder bedreven bent? Bibliotheek Kop van Overijssel en Taalpunt Steenwijkerland bieden de helpende hand met het Loket voor digitale vragen, dat in verband met de nog geldende coronamaatregelen op afspraak te benaderen is met vragen op het digitale vlak.
Een boek op de e-reader zetten, een e-mail versturen of contact via WhatsApp. Maar ook een DigiD aanvragen, een huurwoning zoeken via de website van de woningcorporatie of digitaal een formulier invullen en verzenden. De ervaren vrijwilligers van het Loket voor digitale vragen staan klaar voor iedereen die dit soort digitale vaardigheden (nog) niet onder knie heeft. Ook verwijzen zij graag door naar individuele begeleiding en cursussen die de Bibliotheek Kop van Overijssel en Taalpunt Steenwijkerland op het gebied van digitale vaardigheden te bieden hebben.
Op afspraak
Altijd respecteren de vrijwilligers van het Loket voor digitale vragen de privacy en werken zij volgens de normen van de AVG. Het Loket bevindt zich op de eerste verdieping van de Bibliotheek Steenwijk en is iedere donderdag van 18.30 tot 20.00 uur geopend. Met het oog op corona moet er voorlopig wel eerst een afspraak worden gemaakt. Dat kan aan de balie in de Bibliotheek Steenwijk of telefonisch via het nummer 0521 – 513273. Je kunt ook een afspraak maken via de Agenda op www.bibliotheekkopvanoverijssel.nl.