Nog nooit was de behoefte aan theater zo groot!
Rabo Theater De Meenthe beleeft een uitzonderlijk seizoen. Al vóór kerst zijn er maar liefst 50.000 kaarten verkocht voor theater- en concertvoorstellingen. Vorig seizoen was al goed, toen De Meenthe, het aantal van 56.000 kaarten bereikte. Nu is de verwachting dat voor het eerst in de geschiedenis zelfs de grens van 60.000 kaarten wordt doorbroken, wanneer het seizoen in juni wordt afgesloten. Het is duidelijk: theater leeft als nooit tevoren en brengt mensen samen.
Wat dit seizoen extra bijzonder maakt, is de groeiende diversiteit in ons publiek. Steeds vaker weten bezoekers van buiten de gemeentegrenzen Rabo Theater De Meenthe te vinden. Naast inwoners uit Steenwijk, ontvangt De Meenthe meer en meer bezoekers uit omliggende kernen en dorpen. Van Giethoorn tot Wolvega, van Blokzijl tot Meppel, en van Vollenhove tot Oldemarkt: het theater ontwikkelt zich steeds nadrukkelijker tot een ontmoetingsplek voor de hele regio.
Ook kindervoorstellingen trekken steeds meer bezoekers. Daarmee komen jonge inwoners al vroeg in aanraking met theater en cultuur. Rabo Theater De Meenthe ziet dit als een belangrijke investering in de toekomst. Initiatieven die theater toegankelijk maken voor jeugd, mede mogelijk gemaakt door samenwerkingen met partners zoals de Rabobank, spelen daarbij een stimulerende rol.
“Het succes van De Meenthe is dat we er voor iedereen willen zijn en dat wordt inmiddels goed begrepen”, zegt Lianne Groen, hoofd marketing van Rabo Theater De Meenthe. “We zien bezoekers van alle leeftijden uit de wijde regio. Dat bevestigt dat onze mix van voorstellingen goed aansluit bij wat mensen zoeken.”
Rabo Theater De Meenthe kijkt met vertrouwen naar de rest van het seizoen. De belangstelling laat zien dat theater en culturele evenementen een onmisbare plek innemen in het dagelijks leven van de regio, misschien wel meer dan ooit.