met man en macht werd er de afgelopen weken gewerkt om de samenwerkende bibliotheken in de kop van overijssel, zwartewaterland en staphorst klaar te maken voor de heropening. stapels nieuwe winkelmandjes, tientallen meters stickers voor op de vloeren, de noodzakelijke mondkapjes, handschoenen, gezichtskappen en veiligheidshesjes, en liters ontsmettende handgel en schoonmaakmiddel; er was heel wat voor nodig om aan alle protocollen en regels te voldoen. maar het is gelukt; de meeste bibliotheken hebben hun deuren weer geopend. hoe bevalt het bezoekers en medewerkers om terug te zijn in de bibliotheek? “ik ben hartstikke blij dat de bieb weer open is”, reageert een 58-jarige mevrouw in de bibliotheek steenwijk enthousiast. “ik voel me veilig, alles is goed geregeld. er is duidelijk een boel werk ingestoken.” wat mevrouw in haar winkelmandje heeft? “een romantische film om samen met mijn nichtje te bekijken!” volgende week komt ze nog even terug om gereserveerde boeken op te halen. die worden in papieren tasjes door medewerkers klaargezet in de hal van de bibliotheek, zodat klanten nog veiliger en makkelijker hun boeken op kunnen halen. sven van doorm (17) uit darp is ook weer voor het eerst in de bibliotheek van steenwijk. de student particulier beveiliger aan het deltion college in zwolle wil eerst graag weten of hij met zijn studentenpasje boeken mag lenen. als blijkt dat dit inderdaad kan, is sven blij. “ik hou van lezen en ben door mijn boeken thuis heen.” hij neemt een star wars-encyclopedie en een boek van de grijze jager mee. “daar kan ik wel drie weken mee vooruit!”. annelie douma, front-officemedewerker bij de bibliotheek steenwijk, vond de eerste dagen wel erg druk en overweldigend, maar heeft inmiddels haar ritme weer gevonden. “mensen zijn blij dat we weer open zijn, merk ik. ‘zo’n e-reader is toch niets, geef mij maar een echt boek’, hoor ik regelmatig! het is fijn om te merken dat klanten ons gemist hebben.”. dat klanten de bibliotheek misten, ondervond ook bep heutink, bibliotheekmedewerker in hasselt en genemuiden. vooral vaste klanten van de bibliotheek genemuiden benaderden haar tijdens de sluiting regelmatig met het verzoek om wat boeken voor hen mee te nemen. “dit waren vrijwel altijd oudere mensen die alleen wonen en geen bezoek konden ontvangen. ik had het erg met hen te doen, maar kon helaas niet helpen”, vertelt bep. de eerste week na de heropening ging bep met een stapeltje grootletterboeken als verrassing bij een oudere dame uit genemuiden langs. “door haar lichamelijke beperkingen kan ze niet zo makkelijk naar de bieb komen. ik vond het heel fijn dat ik dit voor haar kon doen.”. na drie weken kunnen sommige regels alweer wat versoepeld worden, merkt ook petra willems van de bibliotheek staphorst. “sinds de heropening werkten we met een vaste looproute langs twee balies. bij de ene balie moesten de klanten hun boeken inleveren en bij de andere balie dienden ze nieuwe boeken te lenen.” sinds begin juni zijn de twee balies verwijderd. “de afgelopen weken merkten we dat klanten zich goed aan de regels houden en zelf hun verantwoordelijkheid nemen. zo’n strakke looproute bleek daardoor niet noodzakelijk te zijn. het is fijn dat het nu al wat losser kan”, vertelt petra. kijk op de website van uw bibliotheek voor meer informatie over openingstijden, regels en protocollen. , en dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
met man en macht werd er de afgelopen weken gewerkt om de samenwerkende bibliotheken in de kop van overijssel, zwartewaterland en staphorst klaar te maken voor de heropening. stapels nieuwe winkelmandjes, tientallen meters stickers voor op de vloeren, de noodzakelijke mondkapjes, handschoenen, gezichtskappen en veiligheidshesjes, en liters ontsmettende handgel en schoonmaakmiddel; er was heel wat voor nodig om aan alle protocollen en regels te voldoen. maar het is gelukt; de meeste bibliotheken hebben hun deuren weer geopend. hoe bevalt het bezoekers en medewerkers om terug te zijn in de bibliotheek? “ik ben hartstikke blij dat de bieb weer open is”, reageert een 58-jarige mevrouw in de bibliotheek steenwijk enthousiast. “ik voel me veilig, alles is goed geregeld. er is duidelijk een boel werk ingestoken.” wat mevrouw in haar winkelmandje heeft? “een romantische film om samen met mijn nichtje te bekijken!” volgende week komt ze nog even terug om gereserveerde boeken op te halen. die worden in papieren tasjes door medewerkers klaargezet in de hal van de bibliotheek, zodat klanten nog veiliger en makkelijker hun boeken op kunnen halen. sven van doorm (17) uit darp is ook weer voor het eerst in de bibliotheek van steenwijk. de student particulier beveiliger aan het deltion college in zwolle wil eerst graag weten of hij met zijn studentenpasje boeken mag lenen. als blijkt dat dit inderdaad kan, is sven blij. “ik hou van lezen en ben door mijn boeken thuis heen.” hij neemt een star wars-encyclopedie en een boek van de grijze jager mee. “daar kan ik wel drie weken mee vooruit!”. annelie douma, front-officemedewerker bij de bibliotheek steenwijk, vond de eerste dagen wel erg druk en overweldigend, maar heeft inmiddels haar ritme weer gevonden. “mensen zijn blij dat we weer open zijn, merk ik. ‘zo’n e-reader is toch niets, geef mij maar een echt boek’, hoor ik regelmatig! het is fijn om te merken dat klanten ons gemist hebben.”. dat klanten de bibliotheek misten, ondervond ook bep heutink, bibliotheekmedewerker in hasselt en genemuiden. vooral vaste klanten van de bibliotheek genemuiden benaderden haar tijdens de sluiting regelmatig met het verzoek om wat boeken voor hen mee te nemen. “dit waren vrijwel altijd oudere mensen die alleen wonen en geen bezoek konden ontvangen. ik had het erg met hen te doen, maar kon helaas niet helpen”, vertelt bep. de eerste week na de heropening ging bep met een stapeltje grootletterboeken als verrassing bij een oudere dame uit genemuiden langs. “door haar lichamelijke beperkingen kan ze niet zo makkelijk naar de bieb komen. ik vond het heel fijn dat ik dit voor haar kon doen.”. na drie weken kunnen sommige regels alweer wat versoepeld worden, merkt ook petra willems van de bibliotheek staphorst. “sinds de heropening werkten we met een vaste looproute langs twee balies. bij de ene balie moesten de klanten hun boeken inleveren en bij de andere balie dienden ze nieuwe boeken te lenen.” sinds begin juni zijn de twee balies verwijderd. “de afgelopen weken merkten we dat klanten zich goed aan de regels houden en zelf hun verantwoordelijkheid nemen. zo’n strakke looproute bleek daardoor niet noodzakelijk te zijn. het is fijn dat het nu al wat losser kan”, vertelt petra. kijk op de website van uw bibliotheek voor meer informatie over openingstijden, regels en protocollen. , en dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
Met man en macht werd er de afgelopen weken gewerkt om de samenwerkende bibliotheken in de Kop van Overijssel, Zwartewaterland en Staphorst klaar te maken voor de heropening. Stapels nieuwe winkelmandjes, tientallen meters stickers voor op de vloeren, de noodzakelijke mondkapjes, handschoenen, gezichtskappen en veiligheidshesjes, en liters ontsmettende handgel en schoonmaakmiddel; er was heel wat voor nodig om aan alle protocollen en regels te voldoen. Maar het is gelukt; de meeste bibliotheken hebben hun deuren weer geopend. Hoe bevalt het bezoekers en medewerkers om terug te zijn in de bibliotheek?
“Ik ben hartstikke blij dat de bieb weer open is”, reageert een 58-jarige mevrouw in de bibliotheek Steenwijk enthousiast. “Ik voel me veilig, alles is goed geregeld. Er is duidelijk een boel werk ingestoken.” Wat mevrouw in haar winkelmandje heeft? “Een romantische film om samen met mijn nichtje te bekijken!” Volgende week komt ze nog even terug om gereserveerde boeken op te halen. Die worden in papieren tasjes door medewerkers klaargezet in de hal van de bibliotheek, zodat klanten nog veiliger en makkelijker hun boeken op kunnen halen.
Sven van Doorm (17) uit Darp is ook weer voor het eerst in de bibliotheek van Steenwijk. De student Particulier Beveiliger aan het Deltion College in Zwolle wil eerst graag weten of hij met zijn studentenpasje boeken mag lenen. Als blijkt dat dit inderdaad kan, is Sven blij. “Ik hou van lezen en ben door mijn boeken thuis heen.” Hij neemt een Star Wars-encyclopedie en een boek van de Grijze Jager mee. “Daar kan ik wel drie weken mee vooruit!”
Annelie Douma, front-officemedewerker bij de Bibliotheek Steenwijk, vond de eerste dagen wel erg druk en overweldigend, maar heeft inmiddels haar ritme weer gevonden. “Mensen zijn blij dat we weer open zijn, merk ik. ‘Zo’n e-reader is toch niets, geef mij maar een echt boek’, hoor ik regelmatig! Het is fijn om te merken dat klanten ons gemist hebben.”
Dat klanten de bibliotheek misten, ondervond ook Bep Heutink, bibliotheekmedewerker in Hasselt en Genemuiden. Vooral vaste klanten van de Bibliotheek Genemuiden benaderden haar tijdens de sluiting regelmatig met het verzoek om wat boeken voor hen mee te nemen. “Dit waren vrijwel altijd oudere mensen die alleen wonen en geen bezoek konden ontvangen. Ik had het erg met hen te doen, maar kon helaas niet helpen”, vertelt Bep. De eerste week na de heropening ging Bep met een stapeltje grootletterboeken als verrassing bij een oudere dame uit Genemuiden langs. “Door haar lichamelijke beperkingen kan ze niet zo makkelijk naar de bieb komen. Ik vond het heel fijn dat ik dit voor haar kon doen.”
Na drie weken kunnen sommige regels alweer wat versoepeld worden, merkt ook Petra Willems van de Bibliotheek Staphorst. “Sinds de heropening werkten we met een vaste looproute langs twee balies. Bij de ene balie moesten de klanten hun boeken inleveren en bij de andere balie dienden ze nieuwe boeken te lenen.” Sinds begin juni zijn de twee balies verwijderd. “De afgelopen weken merkten we dat klanten zich goed aan de regels houden en zelf hun verantwoordelijkheid nemen. Zo’n strakke looproute bleek daardoor niet noodzakelijk te zijn. Het is fijn dat het nu al wat losser kan”, vertelt Petra.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
FunctioneelAltijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
met man en macht werd er de afgelopen weken gewerkt om de samenwerkende bibliotheken in de kop van overijssel, zwartewaterland en staphorst klaar te maken voor de heropening. stapels nieuwe winkelmandjes, tientallen meters stickers voor op de vloeren, de noodzakelijke mondkapjes, handschoenen, gezichtskappen en veiligheidshesjes, en liters ontsmettende handgel en schoonmaakmiddel; er was heel wat voor nodig om aan alle protocollen en regels te voldoen. maar het is gelukt; de meeste bibliotheken hebben hun deuren weer geopend. hoe bevalt het bezoekers en medewerkers om terug te zijn in de bibliotheek? “ik ben hartstikke blij dat de bieb weer open is”, reageert een 58-jarige mevrouw in de bibliotheek steenwijk enthousiast. “ik voel me veilig, alles is goed geregeld. er is duidelijk een boel werk ingestoken.” wat mevrouw in haar winkelmandje heeft? “een romantische film om samen met mijn nichtje te bekijken!” volgende week komt ze nog even terug om gereserveerde boeken op te halen. die worden in papieren tasjes door medewerkers klaargezet in de hal van de bibliotheek, zodat klanten nog veiliger en makkelijker hun boeken op kunnen halen. sven van doorm (17) uit darp is ook weer voor het eerst in de bibliotheek van steenwijk. de student particulier beveiliger aan het deltion college in zwolle wil eerst graag weten of hij met zijn studentenpasje boeken mag lenen. als blijkt dat dit inderdaad kan, is sven blij. “ik hou van lezen en ben door mijn boeken thuis heen.” hij neemt een star wars-encyclopedie en een boek van de grijze jager mee. “daar kan ik wel drie weken mee vooruit!”. annelie douma, front-officemedewerker bij de bibliotheek steenwijk, vond de eerste dagen wel erg druk en overweldigend, maar heeft inmiddels haar ritme weer gevonden. “mensen zijn blij dat we weer open zijn, merk ik. ‘zo’n e-reader is toch niets, geef mij maar een echt boek’, hoor ik regelmatig! het is fijn om te merken dat klanten ons gemist hebben.”. dat klanten de bibliotheek misten, ondervond ook bep heutink, bibliotheekmedewerker in hasselt en genemuiden. vooral vaste klanten van de bibliotheek genemuiden benaderden haar tijdens de sluiting regelmatig met het verzoek om wat boeken voor hen mee te nemen. “dit waren vrijwel altijd oudere mensen die alleen wonen en geen bezoek konden ontvangen. ik had het erg met hen te doen, maar kon helaas niet helpen”, vertelt bep. de eerste week na de heropening ging bep met een stapeltje grootletterboeken als verrassing bij een oudere dame uit genemuiden langs. “door haar lichamelijke beperkingen kan ze niet zo makkelijk naar de bieb komen. ik vond het heel fijn dat ik dit voor haar kon doen.”. na drie weken kunnen sommige regels alweer wat versoepeld worden, merkt ook petra willems van de bibliotheek staphorst. “sinds de heropening werkten we met een vaste looproute langs twee balies. bij de ene balie moesten de klanten hun boeken inleveren en bij de andere balie dienden ze nieuwe boeken te lenen.” sinds begin juni zijn de twee balies verwijderd. “de afgelopen weken merkten we dat klanten zich goed aan de regels houden en zelf hun verantwoordelijkheid nemen. zo’n strakke looproute bleek daardoor niet noodzakelijk te zijn. het is fijn dat het nu al wat losser kan”, vertelt petra. kijk op de website van uw bibliotheek voor meer informatie over openingstijden, regels en protocollen. , en dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.
met man en macht werd er de afgelopen weken gewerkt om de samenwerkende bibliotheken in de kop van overijssel, zwartewaterland en staphorst klaar te maken voor de heropening. stapels nieuwe winkelmandjes, tientallen meters stickers voor op de vloeren, de noodzakelijke mondkapjes, handschoenen, gezichtskappen en veiligheidshesjes, en liters ontsmettende handgel en schoonmaakmiddel; er was heel wat voor nodig om aan alle protocollen en regels te voldoen. maar het is gelukt; de meeste bibliotheken hebben hun deuren weer geopend. hoe bevalt het bezoekers en medewerkers om terug te zijn in de bibliotheek? “ik ben hartstikke blij dat de bieb weer open is”, reageert een 58-jarige mevrouw in de bibliotheek steenwijk enthousiast. “ik voel me veilig, alles is goed geregeld. er is duidelijk een boel werk ingestoken.” wat mevrouw in haar winkelmandje heeft? “een romantische film om samen met mijn nichtje te bekijken!” volgende week komt ze nog even terug om gereserveerde boeken op te halen. die worden in papieren tasjes door medewerkers klaargezet in de hal van de bibliotheek, zodat klanten nog veiliger en makkelijker hun boeken op kunnen halen. sven van doorm (17) uit darp is ook weer voor het eerst in de bibliotheek van steenwijk. de student particulier beveiliger aan het deltion college in zwolle wil eerst graag weten of hij met zijn studentenpasje boeken mag lenen. als blijkt dat dit inderdaad kan, is sven blij. “ik hou van lezen en ben door mijn boeken thuis heen.” hij neemt een star wars-encyclopedie en een boek van de grijze jager mee. “daar kan ik wel drie weken mee vooruit!”. annelie douma, front-officemedewerker bij de bibliotheek steenwijk, vond de eerste dagen wel erg druk en overweldigend, maar heeft inmiddels haar ritme weer gevonden. “mensen zijn blij dat we weer open zijn, merk ik. ‘zo’n e-reader is toch niets, geef mij maar een echt boek’, hoor ik regelmatig! het is fijn om te merken dat klanten ons gemist hebben.”. dat klanten de bibliotheek misten, ondervond ook bep heutink, bibliotheekmedewerker in hasselt en genemuiden. vooral vaste klanten van de bibliotheek genemuiden benaderden haar tijdens de sluiting regelmatig met het verzoek om wat boeken voor hen mee te nemen. “dit waren vrijwel altijd oudere mensen die alleen wonen en geen bezoek konden ontvangen. ik had het erg met hen te doen, maar kon helaas niet helpen”, vertelt bep. de eerste week na de heropening ging bep met een stapeltje grootletterboeken als verrassing bij een oudere dame uit genemuiden langs. “door haar lichamelijke beperkingen kan ze niet zo makkelijk naar de bieb komen. ik vond het heel fijn dat ik dit voor haar kon doen.”. na drie weken kunnen sommige regels alweer wat versoepeld worden, merkt ook petra willems van de bibliotheek staphorst. “sinds de heropening werkten we met een vaste looproute langs twee balies. bij de ene balie moesten de klanten hun boeken inleveren en bij de andere balie dienden ze nieuwe boeken te lenen.” sinds begin juni zijn de twee balies verwijderd. “de afgelopen weken merkten we dat klanten zich goed aan de regels houden en zelf hun verantwoordelijkheid nemen. zo’n strakke looproute bleek daardoor niet noodzakelijk te zijn. het is fijn dat het nu al wat losser kan”, vertelt petra. kijk op de website van uw bibliotheek voor meer informatie over openingstijden, regels en protocollen. , en dirk brans 📷 stuur jouw foto. ✉️ mail de redactie. 🛠️ meld een correctie.