een project met oog voor duurzaamheid en natuur. woensdag 19 juli heeft wethouder melvin smit de nieuwe verkeersbrug van kuinre in gebruik genomen. wethouder melvin smit: ‘het afgelopen jaar is hard gewerkt aan het ontwerp voor deze nieuwe brug. met als doel: een duurzame en natuurinclusieve brug. als gemeente vinden we het belangrijk om projecten duurzaam aan te pakken, door bijvoorbeeld materialen opnieuw te gebruiken. bij deze brug kunnen we met trots zeggen dat dit goed gelukt is. we hebben ongeveer 136 ton aan co2 uitstoot bespaard. dat staat gelijk aan zo’n 11000 autoritten van steenwijk naar amsterdam.’. slim bouwen is minder co2-uitstoot ‘de bouw van de brug is gestart in maart van dit jaar. de nieuwe fundering is gemaakt van hergebruikte stalen palen en damwanden. leuk detail is dat de damwanden uit een project in ossenzijl komen. daarmee besparen we op het vervoer van materialen, omdat het lokale producten zijn. het beton van de brug bestaat voor 30% uit hergebruikt beton. daarnaast gebruikten we geopolymeer. dit is beton waar geen cement in zit. geweldig, want bij het maken van dit type beton stoot je 80% minder co2 uit, dan bij het produceren van normaal beton. meer dan de helft van het asfalt, dat nog gestort moet worden, is ook hergebruikt. de ondergrond moet nog iets inklinken voor het asfalteren kan beginnen. zelfs de leuning van de brug is gemaakt van hergebruikt hout. door slim te bouwen en bestaande materialen opnieuw te gebruiken, kun je dus veel co2 uitstoot tegengaan.’ aldus de wethouder. flora & fauna er is ook aan de natuur gedacht. uit een onderzoek is gebleken dat er in het gebied vleermuizen en zwaluwen voorkomen. de onderkant van deze brug is zeer geschikt voor deze soorten, ze kunnen hier nesten bouwen en er verblijven. daarom zijn er aan de onderkant vleermuiskasten en zwaluwnesten geplaatst. dirk brans
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
een project met oog voor duurzaamheid en natuur. woensdag 19 juli heeft wethouder melvin smit de nieuwe verkeersbrug van kuinre in gebruik genomen. wethouder melvin smit: ‘het afgelopen jaar is hard gewerkt aan het ontwerp voor deze nieuwe brug. met als doel: een duurzame en natuurinclusieve brug. als gemeente vinden we het belangrijk om projecten duurzaam aan te pakken, door bijvoorbeeld materialen opnieuw te gebruiken. bij deze brug kunnen we met trots zeggen dat dit goed gelukt is. we hebben ongeveer 136 ton aan co2 uitstoot bespaard. dat staat gelijk aan zo’n 11000 autoritten van steenwijk naar amsterdam.’. slim bouwen is minder co2-uitstoot ‘de bouw van de brug is gestart in maart van dit jaar. de nieuwe fundering is gemaakt van hergebruikte stalen palen en damwanden. leuk detail is dat de damwanden uit een project in ossenzijl komen. daarmee besparen we op het vervoer van materialen, omdat het lokale producten zijn. het beton van de brug bestaat voor 30% uit hergebruikt beton. daarnaast gebruikten we geopolymeer. dit is beton waar geen cement in zit. geweldig, want bij het maken van dit type beton stoot je 80% minder co2 uit, dan bij het produceren van normaal beton. meer dan de helft van het asfalt, dat nog gestort moet worden, is ook hergebruikt. de ondergrond moet nog iets inklinken voor het asfalteren kan beginnen. zelfs de leuning van de brug is gemaakt van hergebruikt hout. door slim te bouwen en bestaande materialen opnieuw te gebruiken, kun je dus veel co2 uitstoot tegengaan.’ aldus de wethouder. flora & fauna er is ook aan de natuur gedacht. uit een onderzoek is gebleken dat er in het gebied vleermuizen en zwaluwen voorkomen. de onderkant van deze brug is zeer geschikt voor deze soorten, ze kunnen hier nesten bouwen en er verblijven. daarom zijn er aan de onderkant vleermuiskasten en zwaluwnesten geplaatst. dirk brans
Een project met oog voor duurzaamheid en natuur
Woensdag 19 juli heeft wethouder Melvin Smit de nieuwe verkeersbrug van Kuinre in gebruik genomen. Wethouder Melvin Smit: ‘Het afgelopen jaar is hard gewerkt aan het ontwerp voor deze nieuwe brug. Met als doel: een duurzame en natuurinclusieve brug. Als gemeente vinden we het belangrijk om projecten duurzaam aan te pakken, door bijvoorbeeld materialen opnieuw te gebruiken. Bij deze brug kunnen we met trots zeggen dat dit goed gelukt is. We hebben ongeveer 136 ton aan CO2 uitstoot bespaard. Dat staat gelijk aan zo’n 11000 autoritten van Steenwijk naar Amsterdam.’
Slim bouwen is minder CO2-uitstoot ‘De bouw van de brug is gestart in maart van dit jaar. De nieuwe fundering is gemaakt van hergebruikte stalen palen en damwanden. Leuk detail is dat de damwanden uit een project in Ossenzijl komen. Daarmee besparen we op het vervoer van materialen, omdat het lokale producten zijn. Het beton van de brug bestaat voor 30% uit hergebruikt beton. Daarnaast gebruikten we geopolymeer. Dit is beton waar geen cement in zit. Geweldig, want bij het maken van dit type beton stoot je 80% minder CO2 uit, dan bij het produceren van normaal beton. Meer dan de helft van het asfalt, dat nog gestort moet worden, is ook hergebruikt. De ondergrond moet nog iets inklinken voor het asfalteren kan beginnen. Zelfs de leuning van de brug is gemaakt van hergebruikt hout. Door slim te bouwen en bestaande materialen opnieuw te gebruiken, kun je dus veel CO2 uitstoot tegengaan.’ aldus de wethouder.
Flora & Fauna Er is ook aan de natuur gedacht. Uit een onderzoek is gebleken dat er in het gebied vleermuizen en zwaluwen voorkomen. De onderkant van deze brug is zeer geschikt voor deze soorten, ze kunnen hier nesten bouwen en er verblijven. Daarom zijn er aan de onderkant vleermuiskasten en zwaluwnesten geplaatst.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
een project met oog voor duurzaamheid en natuur. woensdag 19 juli heeft wethouder melvin smit de nieuwe verkeersbrug van kuinre in gebruik genomen. wethouder melvin smit: ‘het afgelopen jaar is hard gewerkt aan het ontwerp voor deze nieuwe brug. met als doel: een duurzame en natuurinclusieve brug. als gemeente vinden we het belangrijk om projecten duurzaam aan te pakken, door bijvoorbeeld materialen opnieuw te gebruiken. bij deze brug kunnen we met trots zeggen dat dit goed gelukt is. we hebben ongeveer 136 ton aan co2 uitstoot bespaard. dat staat gelijk aan zo’n 11000 autoritten van steenwijk naar amsterdam.’. slim bouwen is minder co2-uitstoot ‘de bouw van de brug is gestart in maart van dit jaar. de nieuwe fundering is gemaakt van hergebruikte stalen palen en damwanden. leuk detail is dat de damwanden uit een project in ossenzijl komen. daarmee besparen we op het vervoer van materialen, omdat het lokale producten zijn. het beton van de brug bestaat voor 30% uit hergebruikt beton. daarnaast gebruikten we geopolymeer. dit is beton waar geen cement in zit. geweldig, want bij het maken van dit type beton stoot je 80% minder co2 uit, dan bij het produceren van normaal beton. meer dan de helft van het asfalt, dat nog gestort moet worden, is ook hergebruikt. de ondergrond moet nog iets inklinken voor het asfalteren kan beginnen. zelfs de leuning van de brug is gemaakt van hergebruikt hout. door slim te bouwen en bestaande materialen opnieuw te gebruiken, kun je dus veel co2 uitstoot tegengaan.’ aldus de wethouder. flora & fauna er is ook aan de natuur gedacht. uit een onderzoek is gebleken dat er in het gebied vleermuizen en zwaluwen voorkomen. de onderkant van deze brug is zeer geschikt voor deze soorten, ze kunnen hier nesten bouwen en er verblijven. daarom zijn er aan de onderkant vleermuiskasten en zwaluwnesten geplaatst. dirk brans
een project met oog voor duurzaamheid en natuur. woensdag 19 juli heeft wethouder melvin smit de nieuwe verkeersbrug van kuinre in gebruik genomen. wethouder melvin smit: ‘het afgelopen jaar is hard gewerkt aan het ontwerp voor deze nieuwe brug. met als doel: een duurzame en natuurinclusieve brug. als gemeente vinden we het belangrijk om projecten duurzaam aan te pakken, door bijvoorbeeld materialen opnieuw te gebruiken. bij deze brug kunnen we met trots zeggen dat dit goed gelukt is. we hebben ongeveer 136 ton aan co2 uitstoot bespaard. dat staat gelijk aan zo’n 11000 autoritten van steenwijk naar amsterdam.’. slim bouwen is minder co2-uitstoot ‘de bouw van de brug is gestart in maart van dit jaar. de nieuwe fundering is gemaakt van hergebruikte stalen palen en damwanden. leuk detail is dat de damwanden uit een project in ossenzijl komen. daarmee besparen we op het vervoer van materialen, omdat het lokale producten zijn. het beton van de brug bestaat voor 30% uit hergebruikt beton. daarnaast gebruikten we geopolymeer. dit is beton waar geen cement in zit. geweldig, want bij het maken van dit type beton stoot je 80% minder co2 uit, dan bij het produceren van normaal beton. meer dan de helft van het asfalt, dat nog gestort moet worden, is ook hergebruikt. de ondergrond moet nog iets inklinken voor het asfalteren kan beginnen. zelfs de leuning van de brug is gemaakt van hergebruikt hout. door slim te bouwen en bestaande materialen opnieuw te gebruiken, kun je dus veel co2 uitstoot tegengaan.’ aldus de wethouder. flora & fauna er is ook aan de natuur gedacht. uit een onderzoek is gebleken dat er in het gebied vleermuizen en zwaluwen voorkomen. de onderkant van deze brug is zeer geschikt voor deze soorten, ze kunnen hier nesten bouwen en er verblijven. daarom zijn er aan de onderkant vleermuiskasten en zwaluwnesten geplaatst. dirk brans