door joey teekamp. inmiddels is het een jaarlijks terugkerend fenomeen. steevast in april reizen leerlingen en docenten af naar. rabo theater de meenthe te steenwijk, om na maanden van voorbereiding een uitvoering op de planken te zetten. dit alles onder leiding van hilda van de donk, van tovenaar producties en jack lok, art director in crime. voor het derde jaar op rij werd in weinig tijd een mooie voorstelling op poten gezet. met de audities in december, is er krap drie maanden tijd om teksten te leren, te oefenen, decor te bouwen, reclame te maken en alles wat bij een toneelvoorstelling komt kijken. musical van hoog niveau. groot verschil dit jaar was het feit dat er geen toneelstuk werd opgevoerd. in plaats daarvan stond er een heuse musical op de planken. orfeo, een rockmusical over de populaire hunk orfeo, gespeeld door rafael matos. plots komt zijn vriendinnetje te overlijden. om haar te redden maakt orfeo een reis naar het dodenrijk, met alle gevolgen van dien. “jij moet meedoen!”. toen in december bekend werd dat auditie gedaan kon worden voor deze musical, was aron jassies, leraar frans, meteen enthousiast. na een glansrijke rol vorig jaar, kon hij zeker geen nee zeggen tegen een tweede keer. dit jaar vertolkte hij de zeer mysterieuze rol van zielenvanger charon, een rol die niet helemaal geschikt was voor kleine kindjes. zijn eerste ingeving was rafaël als hoofdrolspeler. “jij moet meedoen!” was het eerste dat rafaël te horen kreeg toen hij het lokaal voor een nieuwe les frans binnen kwam. en zo geschiedde. met tekst leren had hij weinig moeite, dat gebeurde wel tijdens het repeteren. als enige acterende jongen tussen al die meiden, had hij ook zeker geen gebrek aan vrouwelijke aandacht. het vriendinnetje van orfeo werd in de musical gespeeld door een oude bekende. malou uit 2 gymnasium. speelde deze glansrijke rol alsof ze al jaren op het toneel stond met dit stuk, nadat zij vorig jaar de rol van kat speelde in het stuk ‘coraline’ en in december nog de talentenjacht ‘meesters in de kunst’ won. als ze moet kiezen, zou ze graag nog vaak op het toneel verschijnen met dergelijke rollen. live band. nieuw dit jaar is niet alleen de musical, maar ook de live band die het geheel muzikaal ondersteunde. een zeskoppige band, speciaal voor de gelegenheid samengesteld en volgens regisseuse hilda van de donk “uniek voor een school, waarin iedereen zich voor de volle 100% heeft gegeven”. naar eigen zeggen noemt zij het “heel geslaagd en een kroon op mijn werk”. ook jack lock, art director van de musical, is zeer tevreden na een lange en hectische periode. “alles valt op zijn plek na meer dan drie maanden elke vrijdag in eigen tijd in de buze te hebben geoefend. ik ben enorm trots op al deze leerlingen.”. met een strakke drumsolo in een nederlandse vertolking van ‘welcome to the jungle’, een snerpende gitaarsolo in pearl jam’s ‘alive’ en een kippenvelmoment tijdens de uitvoering van ‘not an addict’ stond de band stevig op het podium. het enige minder positieve geluid kwam van drummer harold pieper die “maar niet kan wennen aan die make-up op het toneel”, maar desondanks enorm heeft genoten van het optreden. vermaak en verblijding. reacties vanuit het publiek waren louter positief. er werd veel gelachen en menigeen hoorde je na afloop. tegen elkaar zeggen dat ze hadden genoten. wat het leukst was? daarover blijven de meningen verdeeld. misschien de docenten met hun gekke rollen. of toch de grappenmaker die een zeer foute grap over diarree en komkommers vertelde (ze remmen goed, maar doen zoveel pijn…) en anders de knallende band wel met nummers van pearl jam, iron maiden, metallica en guns ’n roses. na een staande ovatie vanuit de zaal besloot directrice van rsg tromp meesters, mevrouw j. visser de avond met een woord van dank en zij sprak haar trots naar alle meewerkenden uit. locatiedirecteur e.j. ten kate vond het weer van “ongekend niveau” en “een blijvertje”. foto’s: leon velnaar.
Open contextspeler
Sluit de contextspeler
door joey teekamp. inmiddels is het een jaarlijks terugkerend fenomeen. steevast in april reizen leerlingen en docenten af naar. rabo theater de meenthe te steenwijk, om na maanden van voorbereiding een uitvoering op de planken te zetten. dit alles onder leiding van hilda van de donk, van tovenaar producties en jack lok, art director in crime. voor het derde jaar op rij werd in weinig tijd een mooie voorstelling op poten gezet. met de audities in december, is er krap drie maanden tijd om teksten te leren, te oefenen, decor te bouwen, reclame te maken en alles wat bij een toneelvoorstelling komt kijken. musical van hoog niveau. groot verschil dit jaar was het feit dat er geen toneelstuk werd opgevoerd. in plaats daarvan stond er een heuse musical op de planken. orfeo, een rockmusical over de populaire hunk orfeo, gespeeld door rafael matos. plots komt zijn vriendinnetje te overlijden. om haar te redden maakt orfeo een reis naar het dodenrijk, met alle gevolgen van dien. “jij moet meedoen!”. toen in december bekend werd dat auditie gedaan kon worden voor deze musical, was aron jassies, leraar frans, meteen enthousiast. na een glansrijke rol vorig jaar, kon hij zeker geen nee zeggen tegen een tweede keer. dit jaar vertolkte hij de zeer mysterieuze rol van zielenvanger charon, een rol die niet helemaal geschikt was voor kleine kindjes. zijn eerste ingeving was rafaël als hoofdrolspeler. “jij moet meedoen!” was het eerste dat rafaël te horen kreeg toen hij het lokaal voor een nieuwe les frans binnen kwam. en zo geschiedde. met tekst leren had hij weinig moeite, dat gebeurde wel tijdens het repeteren. als enige acterende jongen tussen al die meiden, had hij ook zeker geen gebrek aan vrouwelijke aandacht. het vriendinnetje van orfeo werd in de musical gespeeld door een oude bekende. malou uit 2 gymnasium. speelde deze glansrijke rol alsof ze al jaren op het toneel stond met dit stuk, nadat zij vorig jaar de rol van kat speelde in het stuk ‘coraline’ en in december nog de talentenjacht ‘meesters in de kunst’ won. als ze moet kiezen, zou ze graag nog vaak op het toneel verschijnen met dergelijke rollen. live band. nieuw dit jaar is niet alleen de musical, maar ook de live band die het geheel muzikaal ondersteunde. een zeskoppige band, speciaal voor de gelegenheid samengesteld en volgens regisseuse hilda van de donk “uniek voor een school, waarin iedereen zich voor de volle 100% heeft gegeven”. naar eigen zeggen noemt zij het “heel geslaagd en een kroon op mijn werk”. ook jack lock, art director van de musical, is zeer tevreden na een lange en hectische periode. “alles valt op zijn plek na meer dan drie maanden elke vrijdag in eigen tijd in de buze te hebben geoefend. ik ben enorm trots op al deze leerlingen.”. met een strakke drumsolo in een nederlandse vertolking van ‘welcome to the jungle’, een snerpende gitaarsolo in pearl jam’s ‘alive’ en een kippenvelmoment tijdens de uitvoering van ‘not an addict’ stond de band stevig op het podium. het enige minder positieve geluid kwam van drummer harold pieper die “maar niet kan wennen aan die make-up op het toneel”, maar desondanks enorm heeft genoten van het optreden. vermaak en verblijding. reacties vanuit het publiek waren louter positief. er werd veel gelachen en menigeen hoorde je na afloop. tegen elkaar zeggen dat ze hadden genoten. wat het leukst was? daarover blijven de meningen verdeeld. misschien de docenten met hun gekke rollen. of toch de grappenmaker die een zeer foute grap over diarree en komkommers vertelde (ze remmen goed, maar doen zoveel pijn…) en anders de knallende band wel met nummers van pearl jam, iron maiden, metallica en guns ’n roses. na een staande ovatie vanuit de zaal besloot directrice van rsg tromp meesters, mevrouw j. visser de avond met een woord van dank en zij sprak haar trots naar alle meewerkenden uit. locatiedirecteur e.j. ten kate vond het weer van “ongekend niveau” en “een blijvertje”. foto’s: leon velnaar.
DoorJoeyTeekamp
Inmiddels is het een jaarlijks terugkerend fenomeen. Steevast in april reizen leerlingen en docenten af naar
RSG schooltoneel Orfeo
Rabo Theater de Meenthe te Steenwijk, om na maanden van voorbereiding een uitvoering op de planken te zetten. Dit alles onder leiding van Hilda van de Donk, van Tovenaar Producties en Jack Lok, art director in crime.
Voor het derde jaar op rij werd in weinig tijd een mooie voorstelling op poten gezet. Met de audities in december, is er krap drie maanden tijd om teksten te leren, te oefenen, decor te bouwen, reclame te maken en alles wat bij een toneelvoorstelling komt kijken.
Musical van hoog niveau
Groot verschil dit jaar was het feit dat er geen toneelstuk werd opgevoerd. In plaats daarvan stond er een heuse musical op de planken. Orfeo, een rockmusical over de populaire hunk Orfeo, gespeeld door Rafael Matos. Plots komt zijn vriendinnetje te overlijden. Om haar te redden maakt Orfeo een reis naar het dodenrijk, met alle gevolgen van dien.
“Jij moet meedoen!”
Toen in december bekend werd dat auditie gedaan kon worden voor deze musical, was Aron Jassies, leraar Frans, meteen enthousiast. Na een glansrijke rol vorig jaar, kon hij zeker geen nee zeggen tegen een tweede keer. Dit jaar vertolkte hij de zeer mysterieuze rol van zielenvanger Charon, een rol die niet helemaal geschikt was voor kleine kindjes. Zijn eerste ingeving was Rafaël als hoofdrolspeler. “Jij moet meedoen!” Was het eerste dat Rafaël te horen kreeg toen hij het lokaal voor een nieuwe les Frans binnen kwam. En zo geschiedde. Met tekst leren had hij weinig moeite, dat gebeurde wel tijdens het repeteren. Als enige acterende jongen tussen al die meiden, had hij ook zeker geen gebrek aan vrouwelijke aandacht.
Rafaël en Malou
Het vriendinnetje van Orfeo werd in de musical gespeeld door een oude bekende. Malou uit 2 Gymnasium
speelde deze glansrijke rol alsof ze al jaren op het toneel stond met dit stuk, nadat zij vorig jaar de rol van kat speelde in het stuk ‘Coraline’ en in december nog de talentenjacht ‘Meesters In De Kunst’ won. Als ze moet kiezen, zou ze graag nog vaak op het toneel verschijnen met dergelijke rollen.
Live Band
Nieuw dit jaar is niet alleen de musical, maar ook de live band die het geheel muzikaal ondersteunde. Een zeskoppige band, speciaal voor de gelegenheid samengesteld en volgens regisseuse Hilda van de Donk “uniek voor een school, waarin iedereen zich voor de volle 100% heeft gegeven”. Naar eigen zeggen noemt zij het “heel geslaagd en een kroon op mijn werk”. Ook Jack Lock, Art Director van de musical, is zeer tevreden na een lange en hectische periode. “Alles valt op zijn plek na meer dan drie maanden elke vrijdag in eigen tijd in de Buze te hebben geoefend. Ik ben enorm trots op al deze leerlingen.”
Malou met daarachter de live band
Met een strakke drumsolo in een Nederlandse vertolking van ‘Welcome to the jungle’, een snerpende gitaarsolo in Pearl Jam’s ‘Alive’ en een kippenvelmoment tijdens de uitvoering van ‘Not an addict’ stond de band stevig op het podium. Het enige minder positieve geluid kwam van drummer Harold Pieper die “maar niet kan wennen aan die make-up op het toneel”, maar desondanks enorm heeft genoten van het optreden.
Vermaak en verblijding
Reacties vanuit het publiek waren louter positief. Er werd veel gelachen en menigeen hoorde je na afloop
Groots applaus voor alle spelers en andere betrokkenen
tegen elkaar zeggen dat ze hadden genoten. Wat het leukst was? Daarover blijven de meningen verdeeld. Misschien de docenten met hun gekke rollen. Of toch de grappenmaker die een zeer foute grap over diarree en komkommers vertelde (ze remmen goed, maar doen zoveel pijn…) en anders de knallende band wel met nummers van Pearl Jam, Iron Maiden, Metallica en Guns ’n Roses.
Na een staande ovatie vanuit de zaal besloot directrice van RSG Tromp Meesters, mevrouw J. Visser de avond met een woord van dank en zij sprak haar trots naar alle meewerkenden uit. Locatiedirecteur E.J. ten Kate vond het weer van “ongekend niveau” en “een blijvertje”.
Foto’s: Leon Velnaar
Jack Lok geeft reactie op de musical, kinderen op schoot
Emma Euving (links) en Jente Boes (rechts)
Een goed gevulde zaal bij het RSG Schooltoneel
Enthousiaste reactie van Aron Jassies na afloop van de musical
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
door joey teekamp. inmiddels is het een jaarlijks terugkerend fenomeen. steevast in april reizen leerlingen en docenten af naar. rabo theater de meenthe te steenwijk, om na maanden van voorbereiding een uitvoering op de planken te zetten. dit alles onder leiding van hilda van de donk, van tovenaar producties en jack lok, art director in crime. voor het derde jaar op rij werd in weinig tijd een mooie voorstelling op poten gezet. met de audities in december, is er krap drie maanden tijd om teksten te leren, te oefenen, decor te bouwen, reclame te maken en alles wat bij een toneelvoorstelling komt kijken. musical van hoog niveau. groot verschil dit jaar was het feit dat er geen toneelstuk werd opgevoerd. in plaats daarvan stond er een heuse musical op de planken. orfeo, een rockmusical over de populaire hunk orfeo, gespeeld door rafael matos. plots komt zijn vriendinnetje te overlijden. om haar te redden maakt orfeo een reis naar het dodenrijk, met alle gevolgen van dien. “jij moet meedoen!”. toen in december bekend werd dat auditie gedaan kon worden voor deze musical, was aron jassies, leraar frans, meteen enthousiast. na een glansrijke rol vorig jaar, kon hij zeker geen nee zeggen tegen een tweede keer. dit jaar vertolkte hij de zeer mysterieuze rol van zielenvanger charon, een rol die niet helemaal geschikt was voor kleine kindjes. zijn eerste ingeving was rafaël als hoofdrolspeler. “jij moet meedoen!” was het eerste dat rafaël te horen kreeg toen hij het lokaal voor een nieuwe les frans binnen kwam. en zo geschiedde. met tekst leren had hij weinig moeite, dat gebeurde wel tijdens het repeteren. als enige acterende jongen tussen al die meiden, had hij ook zeker geen gebrek aan vrouwelijke aandacht. het vriendinnetje van orfeo werd in de musical gespeeld door een oude bekende. malou uit 2 gymnasium. speelde deze glansrijke rol alsof ze al jaren op het toneel stond met dit stuk, nadat zij vorig jaar de rol van kat speelde in het stuk ‘coraline’ en in december nog de talentenjacht ‘meesters in de kunst’ won. als ze moet kiezen, zou ze graag nog vaak op het toneel verschijnen met dergelijke rollen. live band. nieuw dit jaar is niet alleen de musical, maar ook de live band die het geheel muzikaal ondersteunde. een zeskoppige band, speciaal voor de gelegenheid samengesteld en volgens regisseuse hilda van de donk “uniek voor een school, waarin iedereen zich voor de volle 100% heeft gegeven”. naar eigen zeggen noemt zij het “heel geslaagd en een kroon op mijn werk”. ook jack lock, art director van de musical, is zeer tevreden na een lange en hectische periode. “alles valt op zijn plek na meer dan drie maanden elke vrijdag in eigen tijd in de buze te hebben geoefend. ik ben enorm trots op al deze leerlingen.”. met een strakke drumsolo in een nederlandse vertolking van ‘welcome to the jungle’, een snerpende gitaarsolo in pearl jam’s ‘alive’ en een kippenvelmoment tijdens de uitvoering van ‘not an addict’ stond de band stevig op het podium. het enige minder positieve geluid kwam van drummer harold pieper die “maar niet kan wennen aan die make-up op het toneel”, maar desondanks enorm heeft genoten van het optreden. vermaak en verblijding. reacties vanuit het publiek waren louter positief. er werd veel gelachen en menigeen hoorde je na afloop. tegen elkaar zeggen dat ze hadden genoten. wat het leukst was? daarover blijven de meningen verdeeld. misschien de docenten met hun gekke rollen. of toch de grappenmaker die een zeer foute grap over diarree en komkommers vertelde (ze remmen goed, maar doen zoveel pijn…) en anders de knallende band wel met nummers van pearl jam, iron maiden, metallica en guns ’n roses. na een staande ovatie vanuit de zaal besloot directrice van rsg tromp meesters, mevrouw j. visser de avond met een woord van dank en zij sprak haar trots naar alle meewerkenden uit. locatiedirecteur e.j. ten kate vond het weer van “ongekend niveau” en “een blijvertje”. foto’s: leon velnaar.
door joey teekamp. inmiddels is het een jaarlijks terugkerend fenomeen. steevast in april reizen leerlingen en docenten af naar. rabo theater de meenthe te steenwijk, om na maanden van voorbereiding een uitvoering op de planken te zetten. dit alles onder leiding van hilda van de donk, van tovenaar producties en jack lok, art director in crime. voor het derde jaar op rij werd in weinig tijd een mooie voorstelling op poten gezet. met de audities in december, is er krap drie maanden tijd om teksten te leren, te oefenen, decor te bouwen, reclame te maken en alles wat bij een toneelvoorstelling komt kijken. musical van hoog niveau. groot verschil dit jaar was het feit dat er geen toneelstuk werd opgevoerd. in plaats daarvan stond er een heuse musical op de planken. orfeo, een rockmusical over de populaire hunk orfeo, gespeeld door rafael matos. plots komt zijn vriendinnetje te overlijden. om haar te redden maakt orfeo een reis naar het dodenrijk, met alle gevolgen van dien. “jij moet meedoen!”. toen in december bekend werd dat auditie gedaan kon worden voor deze musical, was aron jassies, leraar frans, meteen enthousiast. na een glansrijke rol vorig jaar, kon hij zeker geen nee zeggen tegen een tweede keer. dit jaar vertolkte hij de zeer mysterieuze rol van zielenvanger charon, een rol die niet helemaal geschikt was voor kleine kindjes. zijn eerste ingeving was rafaël als hoofdrolspeler. “jij moet meedoen!” was het eerste dat rafaël te horen kreeg toen hij het lokaal voor een nieuwe les frans binnen kwam. en zo geschiedde. met tekst leren had hij weinig moeite, dat gebeurde wel tijdens het repeteren. als enige acterende jongen tussen al die meiden, had hij ook zeker geen gebrek aan vrouwelijke aandacht. het vriendinnetje van orfeo werd in de musical gespeeld door een oude bekende. malou uit 2 gymnasium. speelde deze glansrijke rol alsof ze al jaren op het toneel stond met dit stuk, nadat zij vorig jaar de rol van kat speelde in het stuk ‘coraline’ en in december nog de talentenjacht ‘meesters in de kunst’ won. als ze moet kiezen, zou ze graag nog vaak op het toneel verschijnen met dergelijke rollen. live band. nieuw dit jaar is niet alleen de musical, maar ook de live band die het geheel muzikaal ondersteunde. een zeskoppige band, speciaal voor de gelegenheid samengesteld en volgens regisseuse hilda van de donk “uniek voor een school, waarin iedereen zich voor de volle 100% heeft gegeven”. naar eigen zeggen noemt zij het “heel geslaagd en een kroon op mijn werk”. ook jack lock, art director van de musical, is zeer tevreden na een lange en hectische periode. “alles valt op zijn plek na meer dan drie maanden elke vrijdag in eigen tijd in de buze te hebben geoefend. ik ben enorm trots op al deze leerlingen.”. met een strakke drumsolo in een nederlandse vertolking van ‘welcome to the jungle’, een snerpende gitaarsolo in pearl jam’s ‘alive’ en een kippenvelmoment tijdens de uitvoering van ‘not an addict’ stond de band stevig op het podium. het enige minder positieve geluid kwam van drummer harold pieper die “maar niet kan wennen aan die make-up op het toneel”, maar desondanks enorm heeft genoten van het optreden. vermaak en verblijding. reacties vanuit het publiek waren louter positief. er werd veel gelachen en menigeen hoorde je na afloop. tegen elkaar zeggen dat ze hadden genoten. wat het leukst was? daarover blijven de meningen verdeeld. misschien de docenten met hun gekke rollen. of toch de grappenmaker die een zeer foute grap over diarree en komkommers vertelde (ze remmen goed, maar doen zoveel pijn…) en anders de knallende band wel met nummers van pearl jam, iron maiden, metallica en guns ’n roses. na een staande ovatie vanuit de zaal besloot directrice van rsg tromp meesters, mevrouw j. visser de avond met een woord van dank en zij sprak haar trots naar alle meewerkenden uit. locatiedirecteur e.j. ten kate vond het weer van “ongekend niveau” en “een blijvertje”. foto’s: leon velnaar.